خبرگزاری کار ایران

کتاب تست آناتومی گری

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۹۴۹

کتاب تست آناتومی گری کتابی نیست که تنها در زمان آزمون یا کنکور ارشد وزارت بهداشت به آن بی‌اندیشید. بخصوص اگر دانشجوی پزشکی، دندانپزشکی یا علوم تشریح هستید. کتاب تست آناتومی گری باید همیشه یار و همراه شما باشد. چراکه یادگیری آناتومی بطوری که همیشه در ذهن باقی بماند، نیازمند ممارست، استفاده از کتب مختلف و فعالیت‌های بالینی است.

کتاب آناتومی گری برای دانشجویان کتاب پایه‌ای است که از آن برای آموزش آناتومی به دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی استفاده می‌شود. این کتاب یک کتاب چهار جلدی شامل آناتومی گری تنه، آناتومی گری اندام، آناتومی گری سر و گردن و نوروآناتومی گری است. به‌عبارتی آناتومی تمام اعضای بدن، در این کتاب بطور کامل و واضح شرح داده شده است. چهار جلد کتاب که مطالعه و یادگیری آن برای هر دانشجوی پزشکی و بسیاری از دانشجویان پیراپزشکی لازم و ضروری است. اما آیا می‌توان تمام مطالب این کتاب را با مطالعه و حفظ کردن مطالب کتاب اصلی برای همیشه به ذهن سپرد؟ پاسخ این سوال قطعا نه خواهد بود.

البته کتاب آناتومی گری برای دانشجویان شامل عکس‌هایی است که با استفاده از آن‌ها تلاش کرده است تا توضیحات متن را به‌صورت بصری به دانشجو آموزش دهد. در عین حال نیز کتاب‌هایی با نام اطلس آناتومی گری نیز وجود دارند که عکس‌های کتاب آناتومی گری ترجمه فارسی را به تفصیل شرح داده‌اند. با مراجعه به مطلب بهترین اطلس آناتومی می توانید از بهترین کتاب ها در این زمینه مطلع شوید. قطعا استفاده از کتاب اطلس برای تسلط به عکس‌های این کتاب توصیه می‌شود.

همچنین کتاب‌هایی با عنوان خلاصه آناتومی گری نیز وجود دارند که به دانشجو این امکان را می‌دهند تا درصورتی که نتواند کتاب اصلی را دوره کند، بتواند از این کتاب‌ها برای دوره کردن نکات ضروری و مهم استفاده نمایند. اما اگر در طول ترم، کتاب بانک تست آناتومی را با کتاب اصلی همراه کنید، مطالب کتاب را 80 درصد بهتر یاد می‌گیرید و به‌علاوه همواره برای آزمون‌های پیش رو آماده خواهید بود.

کتاب بانک تست آناتومی

در بخش قبل گفتیم که اگر یک کتاب تست یا یک بانک تست آناتومی را با کتاب اصلی همراه کنید، نه‌تنها مطالب کتاب آناتومی را بهتر به ذهن می‌سپارید، بلکه برای هر نوع آزمون، نظیر آزمون لیسانس به پزشکی، آزمون علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی، آزمون ارشد وزارت بهداشت و حتی آزمون‌های پایان ترم آماده خواهید بود. اما چرا ادعا می‌کنیم که تست‌ های اناتومی می‌تواند در یادگیری آمادگی کمک کننده باشد؟

جواب بسیار واضح است، زیرا مغز انسان با سوال و جواب به چالش کشیده می‌شود و لازم است که اطلاعات قبلی خود را یادآوری کند. بنابراین همانطور که دوره کردن و تکرار می‌تواند در بخاطرسپاری مطالب به دانشجو کمک کند، استفاده از روش پرسش و پاسخ نیز می‌تواند این کار را انجام دهد.

برای مثال اگر یک تست از آناتومی قلب بزنید، ذهن شما به فصل مربوط به قلب در کتاب آناتومی گری برمی‌گردد و در میان انبوهی از اطلاعات، پاسخ سوال را جستجو می‌کند. در اینصورت اگر پاسخ سوال را بخاطر نیاورید، به این معنی است که آن را به‌درستی بخاطر نسپرده‌اید. بنابراین برمی‌گردید و پاسخ سوال را مطالعه می‌کنید. اگر پاسخ سوالی را ندانید و مجبور شوید به پاسخ تشریحی کتاب تست آناتومی گری مراجعه کنید، ذهن شما در حقیقت با یک شکست مواجه خواهد شد و زمانی که مجددا سوال را ببیند به زمانی برمی‌گردد که سوال را از پاسخنامه تشریحی بانک تست آناتومی مطالعه کرده‌اید. در ادامه این مطلب به معرفی چند نمونه از کتاب تست های آناتومی و ویژگی هر یک می‌پردازیم.

گنجینه سوالات آناتومی

کتاب بانک تست آناتومی یا کتاب گنجینه سوالات آناتومی یکی از قدیمی‌ترین کتاب‌‌هایی است که تست های آناتومی را از آزمون‌های مختلف جمع آوری کرده و آن را در قالب یک کتاب تست آناتومی گری با پاسخ تشریحی ارائه کرده است. این کتاب شامل سوالات ارشد و دکتری علوم تشریح و علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی و سوالات آناتومی دیگر رشته‌‌های مرتبط با علوم پزشکی است. ترتیب فصول این کتاب بر اساس سرفصل‌های کتاب آناتومی گری است. این کتاب تست اناتومی فوقانی، تحتانی و نورآناتومی را نیز دربردارد.

کتاب تست آناتومی گری

کتاب IQB آناتومی

از جمله کتاب تست آناتومی گری می‌توان به کتاب IQB آناتومی اشاره کرد. این کتاب سوالات آناتومی و علوم تشریح را تا سال 93 دربردارد. این کتاب شامل سوالات آناتومی به همراه پاسخنامه تشریحی آن است. پاسخنامه تشریحی را می‌توان یکی از ویژگی‌های بسیار مهم این کتاب دانست زیرا همانور که در پاراگراف‌های قبلی اشاره کردیم، دانشجو می‌تواتند در صورت اشتباه کردن به پاسخنامه تشریحی مراجعه کند و پاسخ سوال خود را بیابد.

کتاب تست آناتومی گری

کتاب ETC اناتومی

کتاب ETC آناتومی نیز جز و کتاب تست آناتومی گری است. سرفصل های این کتاب دقیقا بر اساس کتاب آناتومی گری برای دانشجویان است. این کتاب دارای پاسخنامه تشریحی است و تست‌های مربوط به آناتومی و علوم تشریح را دربرمی‌گیرد. این کتاب یکی از کتاب‌هایی است که می‌توان از آن همراه با کتاب آناتومی گری استفاده کرد.

کتاب تست آناتومی گری

نتیجه گیری:

بطورکلی می‌توان نتیجه گرفت که کتاب آناتومی گری برای دانشجویان، یکی از بهترین کتاب‌ها برای یادگیری آناتومی است؛ اما در کنار این کتاب باید از کتاب‌هایی مانند اطلس آناتومی گری، کتاب خلاصه آناتومی گری، کتاب تست آناتومی گری یا بانک تست آناتومی استفاده کرد تا بتوان مطالب این کتاب را بطور کامل و دقیق بخاطر سپرد.

تمام کتاب‌های آناتومی گری که توسط مترجمان مختلف ترجمه شده‌اند، همچنین کتاب‌های اطلس و خلاصه آناتومی گری از فروشگاه اینترنتی بانک کتاب علوم پزشکی به آدرس https://bookmedical.ir قابل تهیه است. حوزه تخصصی فعالیت بانک کتاب علوم پزشکی، حوزه پزشکی و پیراپزشکی است. به همین علت، مشتریان می‌توانند تمام کتاب‌های پزشکی و پیراپزشکی را باتخفیف از این فروشگاه اینترنتی تهیه کنند. از ویژگی‌های دیگر این فروشگاه توضیح کامل محصولات، مقایسه کتاب‌های مشابه در قالب مقالات وبلاگ است تا حتی‌المقدور شرایطی مشابه با خرید حضوری را برای مشتریان خود فراهم سازد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز