خبرگزاری کار ایران

آنچه که باید درباره مشاوره حقوقی بدانید!

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۵۳۹

در این مقاله قصد داریم به اهمیت دریافت مشاوره حقوقی و ویژگی های یک مشاور خوب اشاره کنیم. بنابراین تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

مسلماً اکثر افراد در زندگی خود با مشکلات حقوقی کوچک و بزرگی روبرو خواهند شد. از این رو، در پی گفتگو با یک مشاور حقوقی مجرب و متخصص قبل از طرح دادخواست یا شکایت خود هستند تا اطلاعات لازم را در رابطه با جنبه های قانونی و حقوقی موضوع مورد نظر بدست آورند. چرا که از این طریق می توانند آثار عمل خود را قبل از انجام هرگونه اقدام حقوقی به طور کامل بسنجند. همچنین با دریافت مشاوره حقوقی راحت تر قادر به حل مشکل شان هستند. امروزه مراکز مشاوره حقوقی به ارائه خدمات تلفنی و آنلاین جهت رسیدگی راحت تر به امور و مشکلات افراد می پردازد. در ادامه به اهمیت دریافت مشاوره حقوقی و ویژگی های یک مشاور خوب اشاره خواهیم کرد.

دلایل اهمیت دریافت مشاوره حقوقی چیست؟

مشاور حقوقی دارای وظایف متعددی بوده و باید افراد را در جریان یکسری اطلاعات کیفری، حقوقی و قراردادی قرار دهد. همچنین باید از تسلط کافی بر قوانین و مقررات برخوردار بوده و یاریگر افراد در زمینه های مختلف حقوقی باشد. مشاور حقوقی می تواند کمک زیادی به فرد در امور مختلفی مانند دعاوی ملکی، خانوادگی، کیفری و مالی کند. مثلاً در صورتی که فرد به مشکل ملکی مواجه شود، از طریق گفتگو با وکیل ملکی می تواند به اطلاعات لازم در این زمینه دست یابد.

علاوه بر آن، در صورت به وجود آمدن مشکلات خانوادگی نیز یک مشاور حقوقی می تواند پرونده ها را در مسیر صحیح قانونی پیش ببرد و از این طریق سرعت رسیدگی به آنها را افزایش دهد. بنابراین از مزایای دریافت مشاوره حقوقی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ارائه کلیه راهکارهای مناسب جهت حل مشکل به موکل
  • دارای هزینه اندک و افزایش درصد میزان موفقیت شما
  • بهره گیری مشاور از قوانین مرتبط با پرونده تان
  • آسودگی خیال موکل به جهت بهره مندی از خدمات مشاوره حقوقی
  • و جلوگیری از ایجاد مشکلات در آینده

مرکز مشاوره حقوقی عدل بان با بهره گیری از مشاوران مجرب و متخصص در حوزه های مختلف حقوقی، قادر به ارائه خدمات و راهکارهای قانونی جهت حل مشکل شما با بالاترین کیفیت ممکن خواهد بود.

دریافت مشاوره حقوقی آنلاین و تلفنی

استفاده از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی در سال های گذشته برای افراد مانند یک رویا بود. چرا که برای گفتگو با یک وکیل باید از وی وقت ملاقات حضوری می گرفتند یا باید یک وکیل استخدام می کردند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن گوشی های هوشمند می توان اقدام به دریافت مشاوره حقوقی آنلاین، تلفنی و یا حتی حضوری و به صورت شبانه روزی نمود. بنابراین، کلیه هموطنان می توانید با برقراری تماس تلفنی و بدون محدودیت های مکانی، زمانی و حقوقی از به روز ترین راهکارهای حقوقی بهره مند شوند.

آنچه که باید درباره مشاوره حقوقی بدانید!

مؤسسه حقوقی عدل بان، فرآیند پرونده تان را به دقت مورد بررسی قرار داده و با دریافت کمترین هزینه به ارایه بهترین مشاوره حقوقی خواهد پرداخت.

معرفی ویژگی های یک مشاور حقوقی خوب

یک مشاور حقوقی خوب باید دارای خصوصیات حرفه ای، شخصی، اخلاقی و فنی مطلوبی باشد تا به خوبی در جهت راهنمایی افراد و پیشبرد عدالت گام بردارد. در ادامه قصد داریم به بیان مهمترین ویژگی های یک مشاور حقوقی خوب بپردازیم.

1-برخورداری از دانش حقوقی کافی: یک مشاور حقوقی خوب باید بر کلیه قوانین و مقررات مربوط به مسائل حقوقی تسلط کافی داشته باشد. چرا که در این صورت قادر به افزایش آگاهی افراد نسبت به حقوق در نظر گرفته شده از سوی قانونگذار بوده و می تواند آنها را از عواقب اقدامات شان مطلع سازد.

2-معتمد و قابل اطمینان بودن: از دیگر ویژگی های مهم یک مشاور خوب می توان به امین و مورد اعتماد بودن وی اشاره نمود. این نکته را مد نظر قرار دهید که مشاور باید در جلسات مشاوره حقوقی، رازدار و محرم اسرار طرف مقابل باشد. در واقع بداند که یک تعهد و مسئولیت اخلاقی مهم را بر عهده دارد.

3-مطرح کردن مسائل حقوقی به زبان ساده: یک مشاور حقوقی خوب باید بتواند مسائل و مفاهیم حقوقی را به زبان ساده بیان کند تا برای افراد عادی که دانش و تخصص لازم در این زمینه را ندارند، به راحتی قابل درک باشد.

4-منفعت طلب نبودن: هدف اصلی یک مشاور حقوقی باید افزایش آگاهی افراد جامعه نسبت به حقوق خود در جهت پیشبرد عدالت باشد، نه صرفاً کسب منافع شخصی. همچنین باید از مردم دستمزد منصفانه ای را برای مشاوره حقوقی دریافت کند. 

5-برخورداری از بیان نافذ و قدرت تصمیم گیری بالا: یک مشاور حقوقی خوب باید توانایی اتخاذ درست ترین و بهترین تصمیم را در جلسه مشاوره و در یک بازه زمانی کوتاه داشته باشد و طرف مقابل را نیز در همین راستا راهنمایی کند. همچنین یک مشاور خوب باید به منظور متقاعد نمودن افراد از بیان نافذ و قدرت سخنوری خوبی برخوردار باشد.

آنچه که باید درباره مشاوره حقوقی بدانید!

خدمات مشاوره حقوقی با خدمات وکالتی چه تفاوتی دارد؟

به زبان ساده، مشاور حقوقی از طریق سازمان ها و افراد و غیره به کار گرفته می شود تا مشکلات را بررسی نموده و آنها را با قوانین و مقررات کشور تطبیق دهد. پس از آن نیز، توصیه ها و راهکارهای قانونی و حقوقی در این زمینه را ارائه دهد. در حالی که وظیفه وکیل چیزی فراتر از این موارد بوده و معمولاً این وکلا توسط افراد یا مؤسسات حقوقی به کار گرفته می شوند تا طیف گسترده ای از خدمات حقوقی مانند رسیدگی و پیگیری پرونده در محاکم اداری و قضایی را ارائه داده و با حضور در پرونده تان، از شما دفاع کنند.

آشنایی با مزایای مشاوره حقوقی آنلاین

در ادامه به بیان مهمترین مزایای مشاوره حقوقی آنلاین خواهیم پرداخت.

  • عدم نیاز به رفت و آمد در دفتر مشاوره حقوقی و در نتیجه صرفه جویی در زمان
  • امکان استفاده تمام وقت و در هر مکان و زمانی از خدمات مشاوره حقوقی
  • دسترسی سریع به مشاور حقوقی آنلاین
  • بررسی نظرات و میزان رضایت کاربران دیگر در زمینه خدمات ارائه شده از طریق سایت
  • حذف بعضی هزینه های اضافی و در نتیجه کاهش هزینه ها
  • امکان ارسال صدا، مدارک، متن، فیلم و غیره و همچنین قابلیت ذخیره کردن آنها جهت کنترل و بررسی مجدد

سخن پایانی

در این مقاله در رابطه با خدمات مشاوره حقوقی صحبت کردیم. با توجه به عدم نیاز به حضور افراد در محل مورد نظر با استفاده از مشاوره حقوقی تلفنی و آنلاین، اینکه در کدام شهر سکونت دارید، اهمیت چندانی ندارد. شما می توانید از سراسر ایران و حتی خارج از کشور، با مجرب ترین مشاوران مجموعه عدل بان، مشاوره حقوقی تخصصی داشته باشید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز