خبرگزاری کار ایران

خرید فلزات رنگین ( راهنمای خرید )

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۴۱۵۰

فلزات رنگین یکی از انواع فلزات موجود در طبیعت هستند و انواع مختلفی دارند که هر کدام از فلزات رنگین در قسمت های مختلف و مصارف صنعتی یا عمومی کاربردهای متفاوتی دارند.

 شمش منیزیم نیز از دسته فلزاتی است که در این نوشتار در مورد آن توضیح خواهیم داد. در ادامه با آریا متال در این نوشتار همراه باشید تا اطلاعات کافی در مورد انواع فلزات رنگین به دست آورید و با مفاهیم سیلیکون 441 و... بیشتر آشنا شوید.

فلز رنگین چیست؟

فلزات رنگین به عنوان گروهی از فلزات غیر آهنی (مانند سرب، قلع، مس، روی، نیکل، برنز، آلومینیوم و غیره) شناخته می شوند. این نامی است که در طول سالیان متمادی (به دلیل تنوع رنگ) بر این گروه گذاشته شده است.

می توان گفت هر فلزی با پایه غیر آهنی در این دسته قرار می گیرد که در زمان خرید فلزات رنگین به نکاتی که در ادامه میپردازیم توجه نمایید.

به طور کلی، فلزات طبیعی به دو دسته کلی تقسیم می شوند: فلزات آهنی و فلزات غیر آهنی یا رنگین.

آهن همراه با آلیاژهای آن و سایر ترکیبات مانند چدن از فلزات آهنی محسوب می شوند.

فلزاتی که در ترکیبات خود آهن کمی دارند، فلزات غیرآهنی هستند و هر کدام در مصارف صنعتی و عمومی کاربرد فراوانی دارند.

انواع فلزات رنگین

در اینجا مهمترین فلزات رنگی آورده شده است که هنگام خرید فلزات رنگین باید به آنها توجه نمایید:

    فلز مس

    روی

    برنز

    نیکل

    آلومینیوم

    قلع

    برنج

تمام فلزات به جز آهن و ترکیبات آن جزء فلزات غیر آهنی طبقه بندی می شوند.

هر فلز رنگین در مناطق مختلف صنعتی و تولیدی استفاده می شود.

خانواده فلزات و آلیاژهای رنگین این گروه بزرگ از فلزات جایگاه ویژه ای در اقتصاد دارد.

در حال حاضر زنجیره بسیار بزرگی در کشور ما از استخراج معدن تا فرآوری انواع فلزات (از تولید شمش، صفحه، ورق تا پروفیل، میله، سیم و لوله...) تشکیل شده است.

خواص مشترک فلزات رنگی که در زمان خرید فلزات رنگین باید به آن توجه کنید

با توجه به غنای فلزات در دسته فلزات غیرآهنی، تعیین مشخصات مشترک این فلزات تقریباً غیرممکن است.

برخی از فلزات غیرآهنی سخت و شکننده هستند، در حالی که برخی دیگر نرم و چکش خوار هستند.

برخی از این فلزات برای کاربردهای برودتی و برخی دیگر برای مقاومت در برابر دمای بالا استفاده می شوند.

تفاوت انواع فلزات غیرآهنی بیشتر از شباهت آنهاست.

عوامل موثر بر قیمت فلزات رنگین

    یکی از بازارهای بزرگ خرید فلزات رنگین بورس لندن است که در آن فلزات غیرآهنی مانند مس، روی و ... معامله می شود.این بورس و به خصوص قیمت فلزات غیرآهنی مانند مس، روی و ... ارتباط مستقیمی با نوسانات قیمت در بازار انرژی دارد زیرا نقش بسیار مهمی در تولید دارد. از فلزات انرژی‌زا و در چرخه تولید این فلزات از سوخت های فسیلی استفاده می شود.

    افزایش یا کاهش موجودی کالاها در بورس لندن و به تبع آن افزایش تقاضا برای خرید فلزات رنگین باعث افزایش یا کاهش قیمت فلزات رنگی می شود.

    معاملات اسنادی، قطعا همه معاملات فلزات رنگی بر اساس عرضه و تقاضای محصول انجام نمی شود، بلکه در برخی موارد این معاملات در قالب معاملات اسنادی انجام می شود.

افزایش حجم این معاملات در مدت زمان کوتاهی منجر به افزایش قیمت فلزات جهانی می شود.

به گفته تحلیلگران اقتصادی، انتشار آمار تورم یا رشد اقتصادی ایالات متحده تاثیر قابل توجهی بر بازارهای بین المللی دارد.

شرکت آریا متال یکی از واردکنندگان این محصول در ایران می باشد. برای خرید فوری و اطلاع از قیمت سیلیکون 441 و شرایط فروش با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید.

خواص رایج فلزات غیر آهنی

فلزات غیرآهنی یک ویژگی مشترک دارند و اینکه زنگ نمی زنند. البته این بدان معنا نیست که خورده نمی شوند.

برخی از فلزات غیرآهنی بسیار حساس به خوردگی هستند، دلیل آن این است که آلیاژهای غیر آهنی حاوی آهن زیادی نیستند و از آنجایی که زنگ از اکسید آهن ساخته شده است، آهنی برای تولید اکسید آهن وجود ندارد.

یکی دیگر از ویژگی های مشترک فلزات رنگین مغناطیسی نبودن آنهاست.

تقریباً تمام آلیاژهای فلزی حاوی مقداری آهن در ترکیب شیمیایی خود هستند. اما این مقدار آهن به این معنی نیست که به این آلیاژها فروآلیاژ می گویند. میزان آهن در آلیاژهای فلزات غیرآهنی معمولاً کمتر از 1% جرمی است.

خرید فلزات رنگین ( راهنمای خرید )

 

سیلیکون 441

در ادامه خرید فلزات رنگین، فلز سیلیکون Silicon Metal، سیلیکون خالص است و به طور کلی به عنوان یک افزودنی در صنعت ریخته گری (به ویژه آلیاژهای غیر آهنی) استفاده می شود. سایر عناصر تشکیل دهنده مقادیر کمی آهن، آلومینیوم و کلسیم هستند.

ویژگی های سیلیکون 441

این افزودنی باعث افزایش استحکام آلومینیوم، بهبود سختی و مقاومت آن و افزایش مقاومت آلومینیوم در برابر خوردگی می شود. همچنین چگالی و ضریب انبساط حرارتی را کاهش می دهد.

کاربرد سیلیکون 441

بیشترین قسمت در تولید آلیاژهای آلومینیوم استفاده می شود. نسبت استحکام به وزن برتر آلومینیوم در مقایسه با فولاد و آهن باعث ایجاد خودرو هایی با وزن کمتر و نتیجه خودروهایی با مصرف سوخت کمتر می شود. این عامل باعث افزایش تقاضا برای آلیاژهای آلومینیوم شده است.

 آریا متال تامین کننده و ییکی از مراکز فروش سیلیکون 441 و انواع فلزات رنگین می باشد.

خرید فلزات رنگی

بازار خرید فلزات رنگین در جهان در ماه های اخیر روند نسبتاً ثابتی را پشت سر می گذارد. قیمت فلزات رنگین تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله قیمت جهانی هر فلز و تغییرات مربوط به آن، شیوع ویروس کرونا و قیمت ارز در بازار داخلی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید و فروش فلزات رنگین می توانید با کارشناسان مجرب آریا متال تماس حاصل فرمایید.

خرید فلزات رنگین ( راهنمای خرید )

شمش منیزیم

در ادامه خرید فلزات رنگین، منیزیم فلزی به عنوان یک فلز سبک با خواص فیزیکی و مکانیکی مطلوب، توجه صنایع مختلف دنیای امروز به ویژه صنعت خودروسازی، صنعت آلیاژ آلومینیوم و صنعت هوانوردی را به عنوان مصرف کنندگان اصلی این فلز به خود جلب کرده است.

سازندگان قطعات فولادی و آلومینیومی را با قطعات منیزیم سبک تر جایگزین می کنند تا مصرف انرژی در خودروها کاهش یابد. منیزیم یکی از مواد خام فلزی است که در فهرست مواد اولیه و فلزات استراتژیک اتحادیه اروپا قرار دارد.

کاربرد شمش منیزیم

مهمترین کاربردهای شمش منیزیم عبارتند از:

    حفاظت کاتدی برای خوردگی فلزات دیگر (خطوط انتقال آب و غیره)

    به عنوان عنصر آلیاژی در سرب، روی، آلومینیوم و سایر آلیاژهای غیر آهنی استفاده می شود

    تولید اورانیوم خالص از نمک های آن به عنوان یک عامل کاهنده

    تولید قطعات موشک و هواپیما

    در صفحه حکاکی عکس و عکاسی

    مواد شیمیایی شعله ور و احتراق (حاوی مواد قابل اشتعال)

آلیاژهای منیزیم همچنین در کاربردهای سبک، کالاهای ورزشی، قطعات خودرو، ابزار برقی، تجهیزات هوافضا، تجهیزات و دستگاه‌های انتقال مواد استفاده می‌شوند.

همانطور که در بالا درباره خرید فلزات رنگین گفتیم، آهن و آلیاژهای آن مانند چدن و ​​انواع فولاد از فلزات آهنی محسوب می شوند. حدود 90 درصد مصنوعات و قطعات ماشین آلات از فلزات آهنی ساخته شده اند. یکی از دلایل مصرف زیاد این فلزات در صنعت، استحکام و فراوانی سنگ آهن در طبیعت است.ایران یکی از کشورهایی است که از نظر سنگ آهن بسیار غنی است.

برای بررسی دقیق تر به وبسایت آریا متال مراجعه فرمایید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز