خبرگزاری کار ایران

کدام فرش ماشینی در سیل مقاوم تر است؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۴۹۸

چه کسی باور می‌کرد که در مردادماه، شاهد شکل گیری سیل های مخرب در نقاط مختلف کشور باشیم که باعث ضرر های مالی و آسیب به لوازم خانه از جمله فرش ماشینی و... می شود. عوامل بسیاری از قبیل تغییر اقلیم، فعالیت های بشر اعم از ساختمان سازی در دشت های سیلابی و کاهش ظرفیت طبیعی، شهرسازی و حدف گیاهان، احتمال وقوع سیل را افزایش داده است؛ پس توصیه می‌شود که هموطنان همیشه آمادگی برای این پدیده محیط زیستی داشته باشند تا از آسیب های جسمانی و مالی جلوگیری شود.

برخی از استان ها جزو مناطق سیل خیز هستند؛ ولی روند روبه افزایش سیل در سال های اخیر از این خبر می دهد که اکثر شهرها و روستاها در معرض سیل قرار دارند و عامل مهم و اصلی آن هم تغییر الگوی بارش است؛ از این رو باید نقاطی که احتمال سیل در آنجا زیادتر است، شناسایی شده و اقدامات لازم از قبیل کاشت نهال و اقدامات آبخیز داری صورت گیرد.

سیل زدگان دچار ضربه های روحی و روانی شده و بازگرداندن آنها به محل سکونت خود و ترمیم زندگی و خانه از بیماری های روانی آنها جلوگیری می کند؛ از این رو تیم امداد و هلال احمر و کمک های مردمی باید مسبب بازگرادندن خانه و کاشانه این افراد آسیب دیده شود تا فشار ذهنی آنها از بین رود و آرامش درونی اندکی به آنها بازگردد.

مناطقی که در معرض سیل هستند باید نسبت به ساختن خانه و تهیه وسایل منزلشان دقت کنند تا در برابر آب و نفوذ آن مقاوم باشند؛ برای مثال کسانی که در جزیره، نزدیک ساحل یا مناطق سیل خیز ایران از قبیل استان فارس، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و گلستان زندگی می کنند، باید منزل و وسایل خود را در مقابل حوادث بیمه کنند، با مصالح مناسب ساختمان خود را ضدآب کنند، از فرش های ماشینی باکیفیت و دیگر وسایل منزل که نسبت به آب مقاوم هستند بهره بگیرند، دیوارهای زیر زمین را با عایق های ضد آب بپوشانند و....

سیل مرداد ماه در سال 1401 که یک واقعه غافلگیر کننده بود، هیچ کس تصورش را نمی کرد. گل و لای به خانه های افراد نفوذ کرد و مسبب خسارت فراوان شد.

همه از علل این فاجعه بزرگ می گویند و این بلای طبیعی به دلیل ازدیاد شهرنشینی، از بین رفتن پوشش های گیاهی و دخل و تصرف انسان ها همچنان ادامه خواهد داشت؛ پس ایرانیان ساکن در اقصی نقاط بدون توجه به اینکه منطقه شان سیل خیز است یا نه، باید بدانند که ممکن است این پدیده برای محل زندگی آن ها نیز رخ دهد.

کدام فرش ماشینی در سیل مقاوم تر است؟

سیل نمی تواند به تار و پود برخی از فرش های ماشینی آسیب رساند

مسلما خواندن این جمله که سیل نمی تواند به تار و پود برخی از فرش های ماشینی آسیب برساند، اغراق آمیز است. سیل ویرانگر، می تواند سبب تخریب منازل، آپارتمان ها و... شود و خسارات مالی و جانی بسیاری را منجر شود؛ پس آسیب نرساندن سیل به تار و پود برخی از انواع فرش ماشینی به عقل جور در نمی آید؛ ولی این جمله افراط در تعریف است و می تواند به خریداران بگوید فرش های ماشینی باکیفیت و بادوامی تولید شده اند که به تار و پود آن ها هیچ آسیبی نمی تواند وارد شود، حتی سیل. این جمله اغراق آمیز از کیفیت بالای فرش ماشینی سخن می گوید.

تارو پود ها در هم تنیده شده و نقشه ها و طرح های اصیل و مدرن که توسط طراح روی کاغذ کشیده شده در قالب فرش ماشینی یا دستباف به تصویر کشیده شده است. انسان ها علاوه بر بهره بردن از زیبایی طرح و نگاره فرش ها از آنها برای جلوگیری از سرما، رطوبت و گرمای زمین بهره می برند. اولین کف پوش ها از جنس نمد و پشم بودند که انسان های اولیه با پشم های اولیه، نمد را به عنوان کف پوش درست کردند و از آن بهره بردند.

همه می دانند که طرح و رنگ فرش های ماشینی تاثیر زیادی در روح و روان انسان دارد و زیبایی آن سبب ایجاد آرامش می شود؛ ولی کسی باور ندارد که کیفیت، دوام و وزن و... می تواند سبب آرامش شود؛ چون خریدار می داند که با خرید فرش بادوام و مقاوم، هیچ آسیبی به آن که با قیمت گزافی خریده است نمی رسد.

کدام فرش ماشینی در سیل مقاوم تر است؟

حواستان به کیفیت فرش باشد

محو رنگ بندی و زیبایی طرح و نگاره نشوید. حواستان به کیفیت باشد. کیفیت بالا سبب عمر طولانی است و فرش های ماشینی باکیفیت و درجه یک، بعد از قالیشویی و شستن آن در چندین مرتبه آسیب نمی بینند؛ پس بیان جمله اغراق آمیز اینکه فرش ماشینی باکیفیت در برابر سیل مقاوم است بیهوده نیست؛ چه بسا برخی از محصولات بی کیفیت بعد از شستن توسط قالیشویی تار و پودشان آسیب دیده و ماهیت شان از بین می رود؛ از این رو خریداران باید در هنگام خرید فرش هشیارانه عمل کنند.

ایرانیان ذاتا عاشق فرش هستند و دوست دارند بافته ای که می خرند، چند سالی از دیدن آن در دکوراسیونشان لذت ببرند. تعویض زود هنگام فرش برای ایرانیان زیاد خوشایند نیست؛ چون قبل از انتخاب طرح و رنگ فرش، به ست کردن آن با دیگر وسایل می اندیشند و ست کردن فرش و دکوراسیون می‌تواند به طور چشمگیری فضای خانه را متحول سازد و چه بهتر است در هنگام تعویض فرش، دیگر وسایل نیز با طرح و رنگ محصول جدید تعویض شود که این کار برای بسیاری از خانواده ها ممکن نیست؛ پس حواستان به کیفیت بالا باشد تا زیبایی نیز دستخوش تغییر قرار نگیرد.

 درست است که فرش های ایرانی با نقش و رنگ های اصیل در جان ما ریشه دوانده و سبب زیبایی دکوراسیون و به دنبال آن سبب آرامش درونی ما می شود؛ ولی این کف پوش ها سختی زمین را پوشش می دهند و از ورود گرما و سرمای زمین جلوگیری می کنند. فرش هایی که وجود آن ها معجزه می کند و هم به عنوان کف پوش عمل کرده و هم زیبایی دکوراسیون را بالا می برد.

به افرادی که در روستاها و شهرهای سیل خیز و یا شهرهای ساحلی زندگی می کنند، توصیه می شود که حتما از فرش های ماشینی باکیفیت بهره ببرند. باران های شدید، نم و رطوبت بسیار در مناطق ساحلی سبب از بین رفتن زودتر قالی های دستباف می‌شود.

الیاف مصنوعی به ویژه فرش های آکریلیک هیت ست شده یا پلی پروپیلن نسبت به آب بادوام تر هستند. در این مناطق بهتر است از فرش های کوچک در اتاقشان استفاده شود چون خیلی سریع تر می توان آن را در معرض هوا و آفتاب قرار داد و خیلی زوتر خشک می شوند. استفاده از فرش های بزرگ پارچه و خیلی بزرگ در این مناطق توصیه نمی شود.

کدام فرش ماشینی در سیل مقاوم تر است؟

کدام فرش ماشینی در برابر آب مقاوم تر است؟

فرش ساویز بافت (https://www.savizbaft.com/) که یکی از بهترین برندهای فرش کاشان است، توانسته است باکیفیت ترین فرش های ماشینی (انواع فرش 1200 شانه در جدید ترین طرح و رنگ بندی و دیگر فرش ها) را تولید کند. فرش ساویز بافت شرایط آسانی را برای سیل زدگان قرار داده است و به آن ها باکیفیت ترین فرش های ماشینی را با قیمت عمده ارائه می دهد.

انواع فرش 1200 شانه گل برجسته که در کارخانه ساویز بافت تولید می شود، به دلیل داشتن الیاف تمام ترک، در برابر آب، شست و شوی مداوم، رطوبت و نم مقاوم است و با الیاف آکریلیک هیت ست شده بافته شده است.

تراکم بالای طولی و عرضی در بافته سبب انسجام و فشردگی بین ریشه های آن شده است؛ به گونه ای که هیچ ذره و گرد و غبار و اجسام ریز نمی تواند بین تارو پود و ریشه های آن نفوذ کند و هر اندازه شانه و تراکم بالاتر رود، وزن فرش نیز به دلیل بیشتر بودن تعداد ریشه های زده شده در یک متر از طول و عرض بیشتر می شود؛ پس می توان این جمله اغراق آمیز را برای فرش ساویز بافت گفت که طوفان نیز نمی توان این محصولات باکیفیت و با وزن استاندارد را از روی زمین بلند کند.

 الیاف هیت ست شده فرش های ساویز بافت سبب طول عمر بالا، دوام و کیفیت ایده آل آن شده است؛ به گونه ای که می توان اغراق و غلو کرد که این فرش های ماشینی در برابر گل و لای سیل مقاوم هستند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز