خبرگزاری کار ایران

یونپلکس، تحولی بزرگ در اجرای سقف

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۸۰۶

یکی از بزرگترین تحولاتی که به تازگی در زمینه اجرای سقف اتفاق افتاده است، یونیپلکس می باشد، همان طور که می دانید یکی از مهم ترین بخش های ساختمان اجرای سقف می باشد، برای پیاده سازی سقف روش های گوناگونی وجود دارد. در این مطلب در خصوص سقف سازی با روش یونیپلکس مواردی را ذکر خواهیم نمود و مزایای روش اجرای سقف با قالب یونپلکس را نسبت به سایر روش ها شرح خواهیم داد.

یونیپلکس(uniplex)، روشی نوین برای پیاده سازی سقف

امروزه با استفاده از سقف های تیرچه بلوک، به علت روش اجرای آسان و سرعت بالای اجرای  آن نسبت به سایر روش های اجرای سقف بتنی در کشور عزیزمان رونق بسیار دارد تاحدی که در دور افتاده ترین نقاط کشور نیز از این روش برای اجرای ساختمان استفاده می گردد، اما این روش معایبی از جمله تاثیر مخرب زیست محیطی فرآورده های پلاستیکی (پلی استایرن یا یونولیت) و اثرات نامطلوب در هنگام آتش سوزی را داراست.

جهت رفع این معایب قالب یونیپلکس با به کار گیری تکنولوژی روز دنیا و استفاده از مواد کاملا قابل بازیافت، اقدام به تولید قالبی غیر ماندگار با قابلیت استفاده مجدد( بیش از 50 سیکل کاری) را کرده است.

مزایای یونیپلکس (uniplex)

  • قابل استفاده در انواع اسکلت بتنی و فلزی
  • کاهش قابل ملاحظه هزینه های اجرایی
  • مقاومت بهتر در برابر آتش سوزی با حذف ماده سوختی
  • عدم نیاز به چرب کردن که باعث آغشته شدن میلگرد به روغن شود، جدا شدن آسان قالب از بتن
  • استفاده از قالب یونیپلکس در اجرای سقف باعث صرفه جویی اقتصادی تا هفتاد درصد در هزینه ها می شود.
  • امکان اجرای سقف بدون محدودیت ارتفاعی برای انواع سقف ها را فراهم می آورد.
  • شست و شوی راحت با آب و عدم هوا زدگی و زنگ زدگی

یونپلکس، تحولی بزرگ در اجرای سقف

ویژگی های یونی پلکس

  • به دلیل استحکام قالب هنگام اجرای سقف، نیروهای اجرایی به راحتی می توانند، بر روی قالب عبور و مرور داشته باشند بدون آنکه نگران شکستن قالب یا در رفتن آن از محل باشند و این به امنیت جان کارگران کمک زیادی خواهد کرد.
  • از خصوصیات دیگر این نوع سقف اجرای آسان آن توسط نیروهای اجرایی می باشد، جهت زیر سازی سقف می توان از وسایل معمول اجرای سقف مثل چهار تراش، قوطی فلزی، لوله داربست، و جک های معمول سقف استفاده کرد. اجرای این سقف کاملا مشابه سقف تیرچه بلوک بوده، و نیاز به نیروهای تخصصی با آموزش های ویژه ندارند.
  • امکان عبور تاسیسات از داخل سقف و کاهش هزینه کف سازی و پوکه ریزی
  • نمای زیر سقف دارای قابلیت اجرا به صورت اکسپوز بوده می توان از این نما در سقف پارکینگ و مشاعات، بدون نیاز به نازک کاری بهره برداری کرد.
  • به دلیل جنس قالب یونی پلکس هیچگونه جذب بتن انجام نمی گیرد و ویبراسیون در آن به صورت کامل انجام می شود.
  • به دلیل غیر ماندگار بودن قالب و امکان بازیافت آن، حافظ محیط زیست، و سرمایه ملی خواهد بود.
  • سبک بودن قالب منجر به این شده که سه قالب، همزمان توسط یک نفر قابل حمل باشد.
  • بتن ریزی سقف، با اجرای قالب یونی پلکس، بسیار راحت و مناسب بوده چرا که بر خلاف سایر سیستم های دال مجوف، همچنین یوبوت و کوبیاکس، نیازی به نفوذ بتن به زیر قالب یوی پلکس نیست.

 

یونیپلکس یا یونولیت

ابعاد یونیپلکس کاملا شبیه پلی استایرن یا یونولیت می باشد، طریقه کارگذاری، یونیپلکس دقیقا مشابه به اجرای سقف تیرچه بلوک (با همان روش محاسبه، فواصل تیرچه، تعداد جک ها و ... است، با این تفاوت که پس از بتن ریزی، و گیرش بتن، از زیر سقف ( مشابه وافل) خارج شده و مجددا قابل استفاده می باشد.

 اگر برای شما، میزان مصرف بتن، در تیرچه بلوک غیرماندگار، اهمیت دارد، باید بدانید که استفاده از این محصول مصرف بتن با تیرچه بلوک یونولیت هیچ تفاوتی ندارد.

در هر پروژه اگر از قالب های یونیپکلس مراقبت لازم را انجام دهید، در پروژه های بعدی هم می توان از این قالب ها استفاده کرد، اما از آنجا که بلوک های یونولیتی، یکبار در یک پروژه به کار می رود، مقدار زیادی پلاستیک غیر قابل بازیافت وارد طبیعت می شود.

یونپلکس، تحولی بزرگ در اجرای سقف

مسئولیت اجتماعی یونیپلکس

 

به دلیل آسیب هایی که انسان ها تا الان به محیط زیست وارد نموده اند، افرادی که به ارزش و اهمیت طبیعت برای اعتلای نسل بشر باور دارند، دائما به فکر راه هایی برای کاستن این آسیب ها و ارائه راه های جایگزین برای سازوکارهایی که قبلا به کار گرفته می شد هستند، ما هم به نوبه خود با تولید تیرچه بلوک های غیر ماندگار، یونپلکس، با قابلیت بازیافت سعی کردیم در این مسیر نقش هر چند کوچک خود را ایفا نماییم.

 

نتیجه گیری

در این مطلب ما در خصوص تحولی که یونیپلکس در زمینه اجرای سقف بوجود آورده است و مزایایی که نسبت به سایر روش ها دارد مطالبی را بیان نمودیم، همان طور که گفته شد، یونیپلکس علاوه بر مقرون به صرفه بودن و اجرای آسانتر با محیط زیست نیز سازگار تر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص یونیپلکس می توانید از سایت https://uniplex.ir/ دیدن فرمایید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز