خبرگزاری کار ایران

راهنمای خرید انواع تخت خواب یک نفره + نکات مهم

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۸۳۷۷

همان‌طور که می‌دانید، خواب خوب تاثیر بسیار زیادی در سلامت جسم و روح ما دارد. از منظر پزشکی و سلامت، خواب به انداره ورزش منظم یا رعایت یک رژیم غذایی متعادل حیاتی است. خواب خوب و کافی نه تنها باعث کاهش استرس و کنترل فشار خون می‌شود، بلکه منجر به افزایش تمرکز و بهره‌وری در طول روز خواهد شد. بنابراین خرید تخت خواب مناسب می‌تواند یکی از مهم‌ترین موارد مربوط به خانه محسوب شود.

 

از یک کودک تا یک فرد بزرگسال، همه به یک تخت خواب مناسب برای استراحت نیاز دارند. تخت خواب‌های یک نفره کاربرد بیشتری را در بین سایر انواع تخت خواب دارند. زیرا این تخت‌ها مناسب سنین متفاوتی می‌باشد که از نوجوانی تا بزرگسالی را شامل می‌شود.

در این مقاله نکات ضروری که برای خرید تخت خواب یک نفره نیاز است بدانید؛ از جمله ابعاد استاندارد تخت ‌خواب یک نفره، ارتفاع تخت، وزن قابل تحمل برای تخت و در نهایت تشک مناسب برای این تخت‌ها را توضیح می‌دهیم تا بتوانید خریدی مطمئن و رضایت بخش را تجربه کنید. بنابراین برای خرید بهترین تخت خواب یک نفره تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

انواع تخت خواب یک نفره از دیدگاه‌های متفاوت

در اولین گام برای خرید تخت خواب یک نفره بهتر است با انواع آن بیشتر آشنا شوید. اگر بخواهیم انواع تخت خواب‌های یک نفره را مورد بررسی قرار دهیم، باید این تخت‌ها را از دیدگاه‌های متفاوت و در سه دسته جنس، کاربرد و طراحی مورد بحث قرار دهیم. از نظر جنس تخت خواب‌های یک نفره در جنس‌های چوب، ام دی اف و فلزی به بازار عرضه می‌شوند که معمولا تخت خواب چوبی از قیمت بالاتری نسبت به بقیه برخوردار است.

تخت خواب‌های یک نفره از نظر طراحی و سبک به تخت خواب کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن تقسیم می‌شوند. تخت خواب‌های کلاسیک عموما تخت خواب‌هایی هستند که با تاج بزرگ و کنده‌کاری‌های زیبا ساخته می‌شوند اما در سبک مدرن سادگی بیشتری در طراحی تخت‌ها وجود دارد.  

از نظر کاربرد نیز این تخت‌ها به تخت خواب نوجوان، تخت خواب یک نفره جوان و تخت خواب یک نفره بزرگسال که می‌تواند در سایز سفارشی تهیه شود تقسیم می‌شود. این تخت‌ها معمولا در سایز و ابعادی که تولید می‌شوند، با یکدیگر متفاوت هستند که در ادامه محتوا به ابعاد استاندارد تخت خواب یک نفره خواهیم پرداخت.

سایز و ابعاد تخت یک نفره

یکی از نکات مهم در انتخاب تخت خواب مناسب، در نظر گرفتن رده سنی فردی است که می‌خواهد از آن استفاده کند. تخت خواب‌های یک نفره با توجه به گروه‌های هدف، در ابعاد مختلفی تولید می‌شوند. ابعاد تخت یک نفره برای گروه سنی نوجوانان 90*200،‌ برای جوانان 120*200 و برای گروه سنی بزرگسالان 160*200 است. اما ابن بدان معنی نیست که برای یک فرد بزرگسال نمی‌توانید تخت با ابعاد 120*200 تهیه کنید. رده سنی تنها یک ملاک برای تعیین ابعاد تخت خواب است. قد، وزن و فضای موجود در اتاق نیز می‌تواند در تعیین سایز تخت خوابی که تهیه می‌کنید، تاثیر گذار باشد.

راهنمای خرید انواع تخت خواب یک نفره + نکات مهم

توجه داشته باشید، اندازه استاندارد تخت خواب به معنی این نیست که الزاما شما باید سایز استاندارد موجود در بازار را تهیه کنید. گاها ممکن است با توجه به قد و وزن افراد، لازم باشد تخت خوابی با ابعاد سفارشی ساخته شود. به طور کلی در زمان خرید تخت توجه داشته باشید که طول تخت خواب باید حدود 10 الی 20 سانتی متر از قد شما بلندتر باشد.

اکثر افراد تخت خواب‌هایی با ابعاد بزرگ‌تر را می‌پسندند. این که بزرگ بودن تخت خواب باعث می‌شود شما فضای بیشتری برای خواب داشته باشید و در نتیجه راحت‌تر بخوابید، بر هیچ کس پوشیده نیست. اما حتما به این نکته توجه داشته باشید که تمام فضای اتاق خواب شما قرار نیست با تخت خواب پر شود. برای حفظ زیبایی و ظاهر اتاق خواب، حتما بعد از در نظر گرفتن جسه خود، به ابعاد اتاق خواب نیز توجه داشته باشید.

ارتفاع مناسب برای تخت خواب

مسئله دیگری که در انتخاب یک تخت خواب خوب اهمیت دارد، ارتفاع آن است. بهترین ارتفاع برای تخت خواب‌های یک نفره، حدود 35 تا 40 سانتی متر است. دقت داشته باشید که ارتفاع کمتر از این استاندارد باعث می‌شود در زمان نشستن روی تخت، مجبور شوید زانوهای خود را تا کنید. همچنین توجه داشته باشید، مرتب کردن روتختی و ملحفه‌ تخت‌هایی با ارتفاع کم، نسبت به تخت‌های با ارتفاع استاندارد، سخت‌تر است.

وزن و طراحی مناسب تخت خواب

نکته بعدی که در تهیه تخت خواب یک نفره باید مد نظر داشته باشید، وزن تخت خواب و نوع طراحی آن است. توجه داشته باشید که طراحی تخت خواب بهتر است به صورتی باشد که قطعات آن از هم جدا شوند. در این صورت اگر نیاز به جابجایی تخت داشته باشید می‌توانید به راحتی قطعات تخت خواب خود را از یکدیگر جدا کرده و به مکان دیگری منتقل کنید. اکثر تخت خواب‌های جدید این امکان را دارند اما بهتر است در زمان خرید، از فروشنده نحوه باز و بسته کردن قطعات را سوال کنید تا در صورت لزوم بتوانید آن‌ها را از هم جدا و مجدد سرهم کنید.

توجه داشته باشید سبک بودن قطعات تخت خواب بسیار مهم است اما وقتی حرف از کیفیت و تخت خواب‌های چوبی می‌شود، هرگز نباید کیفیت را فدای سبکی کنید. عموما تخت خواب‌های چوبی وزن بیشتری دارند و جابجایی قطعات آن‌ها ممکن است کمی سخت‌تر باشد. اما اکثر شرکت‌های تولید کننده تخت خواب چوبی با ارائه خدمات پس از فروش، در صورت نیاز مشتری برای جا به جایی تخت در محل حاضر خواهند شد.

استحکام تخت خواب یک نفره

استحکام یکی از مهم‌ترین موارد مهمی است که باید در خرید تخت خواب به آن توجه کنید. دقت کنید که چارچوب و کفی تخت باید محکم باشد. کفی تخت به قسمتی گفته می‌شود که تشک روی آن قرار می‌گیرد. کفی‌ها از متریال‌های مختلفی تشکیل می‌شوند که قدیمی‌ترین نوع کفی‌ها، کفی‌های چوبی هستند. امروزه با افزایش قیمت چوب،‌ عموما از کفی فلزی در ساخت تخت خواب‌ها استفاده می‌شود.

اگر سنگین وزن هستید انتخاب یک تخت خواب با استحکام بالا بسیار برای شما اهمیت دارد. بنابراین پیش از خرید سرویس خواب خود حتما از محکم بودن تخت خواب مورد نظرتان مطمئن شوید. اگر چارچوب تخت شما خوب باشد تا سال‌ها برای شما کار می‌کند.

راهنمای خرید انواع تخت خواب یک نفره + نکات مهم

تشک مناسب برای تخت یک نفره

انتخاب یک تشک راحت و متناسب برای افراد بسیار مهم است. با توجه به ارائه انواع تشک‌های یک نفره در بازار انتخاب برای مشتریان بیش از پیش سخت شده است. اگر جزو افرادی هستید که نمی‌خواهید تشک شما زیادی نرم باشد،‌ بهتر است از تشک‌های فنری استفاده کنید. اما اگر به دنبال تشکی نرم هستید، تشک‌های فومی جنس نسبتا نرم‌تری دارند و حتی برخی افراد می‌گویند جنس آن‌ها گرم‌تر است.

توجه داشته باشید نوع تشکی که تهیه می‌کنید یکی از عوامل تاثیر گذار در قیمت تشک تخت خواب است. انواع بسیار زیادی تشک برای تخت خواب وجود دارد که بسته به ابعاد، جنس و یا برندی که از آن خرید می‌کنید، متفاوت هستند. به عنوان مثال قیمت تشک‌های فنردار بیشتر از سایر تشک‌ها است که عموما هرچه تعداد فنرها بیشتر باشد، قیمت تشک نیز بالاتر خواهد بود. البته گران بود تشک الزاما دلیل بر راحت‌تر بودن آن نیست. شما باید حتما به نکات فنی و نیازهای خود دقت کنید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

نکته مهم دیگری که در خرید تشک باید در نظر بگیرید، ابعاد استاندارد تشک یک نفره است. توجه داشته باشید تشک‌ها و تخت‌ها عموما در ابعاد استاندارد ساخته می‌شوند اما حتما پیش از خرید تشک، از ابعاد تخت خواب یک نفره خود اطمینان حاصل نمایید تا سایز تشک را نیز مطابق با تخت تهیه کنید.

تاثیر تخت خواب یک نفره در دکوراسیون اتاق خواب

بطور کلی، استفاده از تخت خواب‌ها می‌تواند ظاهری بسیار زیبا و متفاوت به دکوراسیون اتاق خواب شما ببخشد. بنابراین اگر قصد دارید برای خرید سرویس خواب یک نفره اقدام کنید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ محصولاتی بروید که ضمن رعایت نکات مهم عنوان شده در این مقاله، با دکوراسیون اتاق خواب شما نیز هماهنگی لازم را داشته باشد. بهتر است با توجه به اندازه اتاق خود، به ابعاد استاندارد تخت خواب یک نفره نیز توجه کنید تا در چیدمان و دکوراسیون اتاق ناهماهنگی به وجود نیاید.

امروزه به دلیل اهمیت حفظ زیبایی و دکوراسیون خانه، شرکت‌ها و تولیدکنندگان حرفه‌ای سرویس‌های خواب، محصولات خود را در مدل‌های بسیار متنوعی به بازار عرضه می‌کنند. این امر باعث می‌شود مشتریان با هر بودجه‌ و ویژگی‌هایی که مد نظر دارند، بتوانند بهترین و مناسب‌ترین سرویس خواب را برای اتاق خود انتخاب کنند.

بالسا؛ بهترین تولید کننده محصولات سرویس خواب

همه ما مدت زمان زیادی را برای استراحت و انجام کارهای روزمره در اتاق خواب خود می‌گذرانیم. بنابراین انتخاب یک تخت خواب راحت و در عین حال زیبا بسیار اهمیت دارد. در خرید سرویس خواب هم راحتی و دوام تخت مهم است و هم زیبایی و تناسب آن با دکوراسیون اتاق خواب! بنابراین فراموش نکنید که برای خرید بهترین تخت خواب یک نفره، حتما به اندازه و ابعاد آن توجه کنید.

تولیدکنندگان بسیاری وجود دارند که با در نظر گرفتن نکات بالا، سرویس‌های خواب بسیار با کیفیت و متناسب با استاندارد جهانی تولید می‌کنند. بالسا یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین تولیدکنندگان سرویس خواب است که سال‌هاست با کمک متخصصان این حوزه مشغول فعالیت است. بالسا با در نظر گرفتن تفاوت‌هایی که در سلیقه و نیاز مشتریانش وجود دارد، اقدام به تولید متنوع‌ترین سرویس‌های خواب نموده است. برای مشاهده محصولات سرویس خواب بالسا به سایت به نشانی www.balsachoob.com مراجعه نمایید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز