خبرگزاری کار ایران

توسعه سرمایه‌گذاری خارجی از دستاوردهای گردهمایی ″هنر و صنعت″ است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۴۴۶۲

مسئول برگزارکننده گردهمایی ملی ″هنر و صنعت″ گفت: توسعه واحد‌های صنعتی در باب سرمایه‌گذاری خارجی و افزایش صادرات تولیدات داخلی یکی از مهمترین دستاوردهای گردهمایی ″هنر و صنعت″ محسوب می‌شود.

به گزارش دبیرخانه دائمی ″هنر و صنعت″، مهندس علی اصغر غلامی اظهار کرد: ارائه خدمات فرهنگی و تجاری به جوامع بین‌المللی نیاز به شکوفایی اقتصادی و هنری داشته که در این مسیر باید از تجارب و نقطه نظرات فنی و کارشناسی بهره‌مند شد.

وی بیان کرد: پیوند هنرمندان و صنعتگران به رونق تولید و اقتصاد و توسعه ظرفیت‌های خارجی کمک شایانی خواهد کرد که از محورهای این مهم می‌توان به امضای تفاهم نامه همکاری دوجانبه با سفرا و رایزنان اقتصادی ملل دوست و صنعتگران اشاره کرد.

مسئول برگزارکننده گردهمایی ملی ″هنر و صنعت″ ادامه داد: افزایش صادرات با رایزنی مستقیم و معرفی محصولات به سفرا و بازرگانان خارجی محقق می‌شود که در این زمینه باید ارتقاء کیفیت محصولات نیز مدنظر باشد.

مهندس غلامی تصریح کرد: یکی از نیازهای اصلی صادرات تولیدات داخلی شناسایی بازار هدف و استانداردهای موردنیاز بوده که صنعتگران با گسترش ارتباط با تجار کشورهای خارجی، به این مهم دست می‌یابند.

وی با اشاره به امکان ارائه طرح تفصیلی برای توسعه واحد‌های صنعتی، گفت: گردهمایی ″هنر و صنعت″ بستری را برای صنعتگران فراهم می‌کند تا ظرفیت‌های تولیدی به سرمایه‌گذاران خارجی معرفی کنند تا گامی مستحکم در رونق اقتصاد برداشته شود.

ضرورت تبیین ظرفیت تجاری ایران برای سفرای کشورهای همسایه

مسئول برگزار کننده گردهمایی ملی “هنر و صنعت” گفت: با هدف رشد سرمایه‌گذاری اقتصادی و صنعتی و ارتباط با کشورهای همسایه، باید ظرفیت‌های تجاری ایران برای سفرای و بازرگانان ملل دوست تبیین شود.

مهندس علی اصغر غلامی اظهار کرد: بررسی فرصت‌ها و چالش‌های سرمایه‌گذاری خارجی با حضور سفرا، وزرا و رایزنان ملل دوست یکی از اهداف برگزاری دومین گردهمایی ملی ″هنر و صنعت″ بوده که به همت هلدینگ بین‌المللی ملاصدرا تیر ماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: پیوند هنر و صنعت و همچنین توسعه تجارت با ایجاد فرصت سرمایه‌گذاری برای کشورهای خارجی در شکوفایی اقتصاد  نقش بسزایی دارد که در همین راستا ارتباط با وزرا و بازرگانان کشورهای همسایه در دستور کار است.

مسئول برگزار کننده گردهمایی ملی “هنر و صنعت” تصریح کرد: امضای تفاهم نامه همکاری بین سفرا، رایزنان اقتصادی و صنعتگران به منظور شناسایی و ایجاد بازار هدف یکی از اهداف حضور سفرای خارجی در گردهمایی ملی هنر و صنعت است که منجر به معرفی پتانسیل صنعتی و اقتصادی کشور می‌شود.

مهندس غلامی گفت: افزایش صادرات با معرفی برندهای باکیفیت ایرانی به بازرگانان کشورهای همسایه محقق می‌شود که در همین راستا باید بستر تبیین امکانات و ظرفیت‌های تجاری کشور در گردهمایی ″هنر و صنعت″ فراهم شود.

به گفته مسئول برگزار کننده گردهمایی ملی “هنر و صنعت”، امروز تمام دنیا درگیر جنگ اقتصادی بوده و برای پیروزی در این جنگ باید وحدت ملی برای ایجاد اقتصاد پویا تقویت شود.

مسئول برگزارکننده گردهمایی ملی ″هنر و صنعت″ گفت: توسعه تجارت بین‌المللی با برنامه‌ریزی و توجه به استانداردهای بازار عملی خواهد شد که این مهم باید در اولویت قرار گیرد.

مهندس غلامی اظهار کرد: در زمینه حمایت از صنایع، تنها بحث کالاهای ایرانی مطرح نیست بلکه تجارت جهانی نیز مدنظر بوده که با توجه به حضور سفرا خارجی و داخلی در گردهمایی ملی ″هنر و صنعت″ موضوع تجارت بین‌المللی در اولویت قرار دارد.

وی بیان کرد: یک سازمان موفق در حوزه خدماتی و تولیدی، باید از سازمان و برنامه‌های خود تحقیق و توسعه اساسی داشته و به منظور دستیابی به اهداف خود وضعیت بازار و جایگاه محصول تولید شده در بازارهای داخلی و خارجی را بررسی کند.

مسئول برگزارکننده گردهمایی ملی ″هنر و صنعت″، پارامترهای جهانی، منطقه‌ای و فرهنگی یک جامعه را در امر تحقیق و توسعه واحد‌های صنعتی موثر دانست و گفت: در تولید محصولات باید فرهنگ منطقه و قومیت‌ها در نظر گرفته شود.

مهندس غلامی ادامه داد: تبلیغات و جذب مشتری در گام دوم تولید مدنظر است در حالی که ارتقاء کیفیت محصولات در بازار براساس استانداردهای جهانی محقق خواهد شد چراکه در این استانداردها سلایق شخصی مطرح نیست.

وی گفت: برای کاهش هزینه‌ها و توسعه تولیدات باید استانداردهای جهانی و تجارب علمی بین‌المللی در اولویت باشد.

گفتنی است دومین گردهمایی ملی هنر، صنعت و تجارت به همت هلدینگ بین المللی ملاصدرا و با حضور جمعی از مسئولان دولتی، وزرا، سفرا، رایزنان فرهنگی و اقتصادی کشورهای دوست، صنعتگران، هنرمندان و تجار ایرانی ۲۸ الی ۲۹ تیر ماه به مدت دو روز در شهرک سینمایی غزالی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز