خبرگزاری کار ایران

کاربرد ژل میکروسیلیس در بتن چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۷۱۳

ژل میکروسیلیس جزء افزودنی های بسیار پیشرفته در صنعت ساخت و ساز بوده که برای افزایش کیفیت بتن به صورت چند منظوره کاربرد دارد.

 در حال حاضر انواع مختلف روان کننده بتن چسب بتن و موارد دیگر تولید شده ‌اند تا ضمن افزایش مقاومت سازه ها در برابر ریزش و زلزله نحوه کارکرد با بتن را نیز ساده تر کنند. برای تهیه این محصولات به شکل استاندارد مجموعه بتن شیمی خاتم بهترین پیشنهاد است.

 ژل میکروسیلیس و دلایل استفاده از آن

 

ژل میکروسیلیس در واقع یک نوع ماده ارتقا دهنده کیفیت بتن بوده که تأثیر مستقیم و پایایی بردوام بتن دارد. معمولاً ژل میکروسیلیس را به شکل های مختلف مورد استفاده قرار می دهند که در هر روشی تأثیر زیادی در افزایش کیفیت و دوام سازه ها دارد.

به دلیل وجود دوده سیلیسی این ماده ار قدرتمند شده و درست شبیه سیمان پوزولانی عمل می‌ کند و به راحتی می‌ توان آن را جایگزین سیمان هم کرد. به همین دلیل است که اضافه کردن دوغاب میکروسیلیس و ژل به محصولات ثانویه سبب آب بندی، نفوذ ناپذیری و مقاومت مکانیکی سازه ها می شود.

در داخل کشور ما ساخت افزودنی های بتن باکیفیت بالا مانند ژل میکروسیلیس به راحتی وجود دارد. به همین جهت استفاده کردن از این ژل در بازار ساختمانی و عمرانی کشور مورد توجه زیادی قرار می‌ گیرد.

 معرفی انواع ژل میکروسیلیس

در هنگام خرید ژل میکروسیلیس با انواع مختلفی از این ژل از لحاظ ترکیبات روبرو می شوید که بهتر است با شناخت این محصولات نوع مناسب و کاربردی را تهیه کنید.

در این بخش به بررسی و معرفی انواع ژل میکروسیلیس از لحاظ نوع ترکیبات و موارد استفاده می پردازیم

فروژل میکروسیلیس

فروژل یا دوغاب میکروسیلیس یک سوسپانسیون آماده است که با داشتن دانسیته دو برابر نسبت به میکروسیلیس پودری، قابلیت استفاده بهتری دارد. از این نوع ژل برای مواقعی که نیاز به افزودن دوده سیلیسی به مخلوط بتن بوده، استفاده می شود.

ویژگی ‌های خاص فروژل

•    امکان پخش و استفاده بهتر

•    برخورداری از دوده سیلیسی بیشتر

•    داشتن دانسیته بالاتر

فروژل پایه

این محصول حاوی فوق روان کننده بر پایه کربوکسیلات بوده و با اضافه شدن به بتن سبب حفظ اسلامپ بتن می گردد معمولاً از این نوع ژل در محل تخلیه و قبل از پمپاژ استفاده می کنند

ویژگی های فروژل پایه: 

•    حاوی مواد فوق روان کننده بتن

•    امکان استفاده در محل تخلیه بتن

•    قابل استفاده قبل از پمپاژ نهایی بتن

•    امکان حفظ حداقل اسلامپ بتن

فروژل اسلامپ بالا

این محصول هم بر پایه مواد فوق روان کننده و کربوکسیلات اتر تولید شده است و برای استفاده در محل هایی با آب و هوای گرم کاربرد دارد.

ویژگی های فروژل اسلامپ بالا:

•    امکان حفظ حداکثر اسلامپ بتن

•    متشکل از مواد فوق روان کننده قوی

•    مناسب برای استفاده در شرایط آب و هوایی گرم

ژل الیاف دار پایه

این نوع ژل از مواد فوق روان کننده و کربوکسیلات اتر با داشتن ۵۰ درصد میکروسیلیس تولید شده است. به دلیل وجود الیاف موجود در این نوع ژل ها که از مواد پلی پروپیلن است از جمع شدگی و ترک های خمیری سطح بتن در دال ها، کف و رویه های بتن جلوگیری می کند.

ویژگی های ژل الیافدار پایه:

•    امکان استفاده در مرحله تخلیه بتن

•    داشتن مواد فوق روان کننده

•    کاهش جمع شدگی خمیری سطح بتن

•    حفظ حداقل اسلامپ بتن

ژل الیاف دار اسلامپ بالا

ژل الیاف دار اسلامپ بالا از ویژگی های کامل برخوردار بوده و به دلیل داشتن ترکیبات خاص در شرایط آب و هوایی گرم و سخت مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند سبب افزایش کیفیت سطح بتن در دال ها و کف گردد.

ویژگی های ژل الیاف دار اسلامپ بالا:

•    قابل استفاده در شرایط آب و هوای بسیار گرم

•    کاهش جمع شدگی سطح بتن و جلوگیری از ایجاد هرگونه ترک

•    برخوردار بودن از مواد فوق روان کننده

•    حفظ حداکثر اسلامپ بتن

 

کاربرد های ژل میکروسیلیس در بتن چیست؟

کاربرد ژل میکروسیلیس در بتن چیست؟

در حال حاضر از افزودنی های مختلفی در بتن استفاده می ‌کنند، تا بتوانند کیفیت بتن را افزایش بدهند. از مهمترین افزودنی ها می توان به ژل میکروسیلیس و چسب بتن و روان کننده ها اشاره کرد که هنگام استفاده کردن هر کدام از این افزودنی ها باید به عوامل زیادی توجه نمود.

معمولاً از چسب بتن در هنگام ترمیم آب بندی و ترمیم بافت های قدیمی بتن استفاده می کنند. زیرا از ایجاد ترک بر سطح بتن جلوگیری کرده و سبب افزایش خواص شیمیایی و مکانیکی بتن می گردد. چرا که در این چسب مواد اپوکسی و لاتکس وجود دارد که هر کدام سبب افزایش چسبندگی بتن به سطح زیرین می شوند.

اما در این میان ژله میکروسیلیس کاربردهای بسیار زیادی داشته و استفاده کردن از این نوع ژل سبب افزایش کیفیت سازه های بتنی می شود.

در این بخش به بررسی برخی از مهمترین کاربردهای ژل میکروسیلیس در بتن می پردازیم:

بتن های آب بند

این ژل پس از ترکیب با سیمان، ساختاری تشکیل می دهد که سبب آب بندی بتن می گردد و به دلیل حضور مواد روان کننده در ساختار ژل امکان پرکنندگی حفرات میکروسکوپی بتن به طور کامل وجود دارد.

بتن های پرمقاومت

استفاده از پوزولان دوده سیلیسی در کنار سیمان باعث تشکیل ذرات سیلیکات کلسیم سخت شده و یک بتن با مقاومت بسیار بالا تولید می گردد.

بتن های با دوام

افزایش دوام بتن با کاهش نفوذ پذیری بتن ارتباط مستقیم داشته و اضافه کردن این ژل به بتن سبب آب بند شدن و در نتیجه افزایش دوام آن می شود.

بتن های خود تراکم

برای تولید بتن های خود متراکم و با کارایی بالا از این نوع ژل به دلیل دوده سیلیسی استفاده می کنند که پس از فعال شدن سبب قوام بیشتر بتن و افزایش کارایی های بتن خود متراکم می گردد.

 علت استفاده از روان کننده در ژل میکروسیلیس

در هنگام استفاده کردن از ژل میکروسیلیس برای آب دیده کردن ذرات سیمان و پوزولان نیاز است که از یک ماده به عنوان جایگزین آب استفاده شود. چرا که وجود آب اضافی در مخلوط سیمانی سبب جدا شدن بتن و ذرات سیمان می گردد.

نقش اصلی روان کننده در ژل میکروسیلیس و بتن، حذف مصرف آب اضافی بوده و ایجاد یک بتن کاملا روان و با قوام است.

در واقع با خرید روان کننده از یک مجموعه معتبر و اضافه کردن آن به ترکیب بتن، می توان از آب انداختگی و جدا شدن دانه بتن جلوگیری کرد. در نتیجه یک بتن مقاوم در شرایط محیطی سخت تولید می گردد که با خیال راحت می‌ توان از این بتن در هر محیطی استفاده کرد.

خرید ژل میکروسیلیس از بتن شیمی خاتم

اهمیت استفاده از ژل میکروسیلیس در بتن بسیار زیاد است و در واقع کاربرد این ماده سبب افزایش سازه های بتنی و همچنین آسان تر شدن نحوه کارکرد با بتن در شرایط آب و هوایی گرم می باشد.

مجموعه بتن شیمی خاتم یکی از معتبرترین مراکزی است که جهت تهیه ژل میکروسیلیس و تمامی افزودنی های بتن از جمله: چسب بتن و روان کننده می توانید با کارشناسان متبحر آنها تماس بگیرید.

در این مجموعه تمامی محصولات مطابق استاندارد بین المللی آماده سازی شده و با ارائه مشاوره در زمینه انواع افزودنی های بتن کمک می کنند تا همه خریداران بهترین لیست قیمت مواد افزودنی مناسب را تهیه کنند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز