خبرگزاری کار ایران

قیمت باتری ماشین با داغی و بدون آن

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۰۴۴۷

قیمت باتری‌ها بنا به دلایل گوناگونی می‌تواند متفاوت باشد.

 

 

قیمت باتری‌ها بنا به دلایل گوناگونی می‌تواند متفاوت باشد. اگر ماشین لوکس و گران‌قیمت باشد یا جزو خودروهای اسپرت باشد یا حتی کامیون باشد، در قیمت  باطری ماشین تاثیرگذار است. معمولا کامیون‌ها باتری‌های قوی‌تر و پر قدرت‌تری نیاز دارند و به همین سبب قیمتشان هم گران‌تر است. اما به طور مثال موتور سیکلت به باتری کم قدرت و ارزان‌تری نیاز دارد.

از سوی دیگر ممکن است تفاوت در قیمت باتری خودرو به دلایل دیگری نظیر تفاوت‌های فناوری ساخت هم مرتبط باشد. ممکن است باتری اتمی، اسیدی، ژله‌ای و …  باشد. در نهایت باید گفت که مثلا قیمت باتری پراید با قیمت باتری سمند متفاوت است و قیمت باتری ماشین بر اساس برند باتری، کیقیت باتری و حتی سال تولید باتری سنجیده می‌شود.

کیان باتری نماینده فروش باتری ماشین در تهران است. شما می‌توانید در این سایت قیمت بهترین باتری ماشین موجود در بازار شامل : باتری اتمی(سیلد) و اسیدی(غیرسیلد) ایرانی و باتری اتمی خارجی را مشاهده کنید.

عوامل موثر در قیمت باتری خودرو در 1401

قیمت باتری ماشین با داغی و بدون آن

 

شما برای خرید باطری ماشین خوب برای خودرویتان، باید عوامل موثر بر قیمت باطری ماشین را بدانید. عوامل قابل مشاهده و اندکی هستند که به طور مستقیم و غیر مستقیم بر قیمت باتری خودرو تاثیر می‌گذارند. که شامل عوامل زیر است:

·نوع باتری با توجه به تکنولوژی و کیفیت باتری ماشین:

باطری‌های خودرو در دو نوع اتمی(سیلد) و اسیدی (غیر سیلد) عرضه می‌شوند.

  1. باتری‌های اتمی نیازی به چک کردن آب مقطر نمی‌باشد و همچنین نیاز به نگهداری بسیار کمی هم دارند. دلیل این امر اینست که در این باتری‌ها از صفحات کلسیم استفاده شده است، که با تکنولوژی اکسپند متال تولید شده‌اند و نیاز به شارز ندارند. بلکه به صورت خود بخود شارژ می‌شوند. باتری‌های اتمی نسبت به عمر و کیفیت بالای خود مراقبت نیاز ندارند.
  2. باتری‌های اسیدی سطح آب مقطر داخل باتری باید چک شود. هر کدام از این باطری‌ها برای مصارف خاص و بنا به نیاز مصرف کننده استفاده می‌شود.در باتری‌های اسیدی آرمو جنس صفحات الکترولیت سرب است و از شش صفحه سربی دارای قطب مثبت و منفی که در محلول آب و اسید سولفوریک قرار گرفته‌اند تشکیل شده است. از واکنش بین صفحات و محلول الکترولیت الکترون آزاد می‌شود. همانطور که می‌دانید این باتری‌های قدرت استارت بالا در دماهای پایین را ایجاد می‌کنند. باتری‌های اسیدی نیاز به مراقبت زیادی بخصوص در فصل تابستان را دارند.

یکی از دلایلی که قیمت باطری ماشین اتمی از قیمت باطری اسیدی گران‌تر است، همین تکنولوژی در ساخت باطری ماشین می‌باشد. که یکی از عوامل تعیین کننده قیمت باطری ماشین می‌باشد و به شدت بر روی سن باطری ماشین تاثیرگذار است.

قیمت باتری ماشین با داغی و بدون آن

·برند باتری و کشور سازنده‌ی باتری خودرو :

 

برند باتری یکی از عوامل موثر بر قیمت باتری خودرو به حساب می‌آید، بهتر است بدانید که ایران سالهاست که تولیدات باطری ماشین خودرو را به کشور‌های دیگر صادر می‌کند و با استفاد از ماشین آلات و مواد اولیه به روز دنیا تولیدات بسیار با کیفیتی عرضه می‌کند. خرید باطری ماشین صبا و خرید باتری ماشین سپاهان از برندهای کهنه و نام آشنای تولید باتری در ایران می‌باشند، که بسیار مقرون به صرفه هستند. و مسلما قیمت باطری خودرو خارجی(کره ای) گرانتر خواهد بود.

قیمت باطری ماشین در برندهای ایرانی

  • قیمت باطری ماشین ارزان : قیمت باطری ماشین صبا باتری : باتری واریان صبا باتری (اتمی) ، باتری آرمو یا نیو آرمو صبا باتری(اسیدی)
  • قیمت باطری ماشین سپاهان : قیمت باطری ماشین اوربیتال وان ، باتری سوزوکی‌، باتری اوربیتال پریمیوم
  • قیمت باتری ماشین سواری : قیمت باتری خودرو صبا باتری از 35 آمپر تا 74 آمپر، قیمت باطری خودرو سپاهان باتری از 35 آمپر تا 74 آمپر.
  • قیمت باطری ماشین سنگین  : قیمت باتری خودرو صبا باتری از 74 آمپر به بالا تا 200 آمپر، قیمت باطری خودرو سپاهان باتری از 74 آمپر به بالا تا 200 آمپر.

قیمت باطری ماشین در برندهای خارجی(کره ای):

  • قیمت باطری ماشین کره ای : قیمت باطری ماشین اتمی پوما و دلکور

شما در ادامه این مطلب می‌توانید در مورد آخرین قیمت انواع باطری خودرو ، قیمت جدید باطری ماشین، خرید و فروش باتری ماشین بصورت آنلاین از طریق نمایندگی‌های معتبر و مقایسه برندهای باتری از لحاظ قیمت و کیفیت شناخت بیشتری حاصل کنید.

·تاریخ تولید باطری ماشین:

اگر از تاریخ تولید باتری خودرو 2 تا 4 ماه بیشتر گذشته باشد از کیفیت و کارایی باتری خودرو کاسته می‌شود. بنابراین بهتر است که باتری با تاریخ روز خریداری شود.

·قیمت ارز:

نوسان قیمت ارز هم در واردات باطری ماشین خارجی و هم در تولید باتری‌های داخلی تاثیر بسزایی دارد.

·قیمت جهانی سرب :

می‌توان گفت که سرب داخل باطری خودرو دارای ارزش می‌باشد، به همین سبب باتری‌های خودرو قابل بازیافت هستند، بنابراین تغییر قیمت سرب، تاثیر بسزایی در افزایش قیمت باطری ماشین دارد.

·جنس صفحات باطری ماشین:

جهت افزایش کیفیت باتری از صفحات مختلفی از جمله نقره، سرب، کلسیم در تولید آن استفاده می‌شود. در نتیجه نسبت به جنس صفحه‌ی استفاده شده در باتری قیمت آن نیز متغیر است.

·وزن یا ظرفیت باطری ماشین:

علت سنگینی باطری ماشین، وجود سرب در سلولهای باطری خودرو است. افزایش میزان سرب یا به عبارت دیگر افزایش آمپراژ باطری ماشین و بزرگتر بودن سلولهای باطری ماشین، باعث می‌شود میزان سربی که در باطری خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد بیشتر باشد. حتی نحوه محاسبه قیمت باطری فرسوده‌ی ماشین شما بر اساس میزان آمپراژ و در واقع میزان سرب به کار رفته در آن است.

قیمت باطری ماشین با دریافت باتری کهنه

در واقع در حالت عادی ما باتری کهنه شما را از می‌خریم  و به همین دلیل قیمت باتری ماشین با دریافت باتری کهنه پایین‌تر است.

قیمت باطری ماشین بدون داغی

اگر باتری فرسوده ندارید و قصد خرید باتری با قیمت کمتری را دارید میتوانید از محصولات شرکت صبا باتری خریداری کنید 

چون باتری های شرکت صبا با نرخ دولتی محاسبه میشوند و شما هزینه کمتری  برای خرید باتری پرداخت خواهید کرد.

برنا باتری از دیگر برندهای ایرانی باتری خودرو میباشد که در صورت نداشتن داغی میتوانید از محصولاتش استفاده کنید قیمت باتری برنا با توجه به قیمت سایر باتری ها کمی مناسب تر میباشد.

نحوه محاسبه قیمت باتری بدون داغی

قیمت باتری با توجه به آمپر باتری قیمت گذاری میشود

  • هرچه آمپر باتری بالاتر باشد قیمت باتری بیشتر خواهد بود.
  • با توجه به شرایط بازار هر آمپر باتری قیمت گذاری میشود.
  • مثلا اگر قیمت هر آمپر باطری نو 10000 تومان باشد یک باتری 60 آمپر به قیمت 600000 تومان به فروش خواهد رسید.

نحوه محاسبه قیمت باتری داغی

قیمت باتری فرسوده  هم دقیقا مانند یک باتری نو با توجه به آمپر باتری قیمت گذاری میشود هر چه آمپر باتری فرسوده بیشتر باشد به قیمت بیشتری میتوانید به فروش برسانید. البته اگر تعداد باتری فرسوده بیش از یک عدد باشد میتوانید به صورت کیلویی و وزنی قیمت گذاری کنید.

در نظر داشته باشید که قیمت باتری نو و باتری داغی با توجه به نرخ سرب همزمان تغییر میکند مثلا اگر باتری نو افزایش قیمت داشته باشد قطعا باتری فرسوده هم باید افزایش قیمت داشته باشد.

نکته مهم:

با توجه به افزایش قیمت باتری فرسوده و سرقت باتری خودرو حتما جهت جلوگیری از به سرقت رفتن باتری حتما  قفل کاپوت و قفل باتری بر روی خودرو نصب کنید. نصب دزدگیر و سایر وسایل ضد سرقت میتواند از سرقت باتری جلوگیری کند.

قیمت باطری ماشین با گارانتی

 ضمانت باطری ماشین ایرانی و خارجی بستگی به شرکت تولید کننده، مواد و اجزاء تشکیل دهنده باتری دارد، تعیین می‌شود.

  • شرکت صبا باتری، باطری ماشین‌های سبک را 12 ماه و باتری های ماشین‌ سنگین را 6 ماه
  • شرکت سپاهان باتری، باطری خودروهای سبک را  15 الی 30 ماه و باتری های خودرو سنگین را 8 الی 18 ماه

 تضمین کرده‌اند.

چند وقت یکبار باید باتری جدید بخریم؟

با توجه به تاریخ تولید باتری خودرو و برند استفاده شده، عمر متوسط باطری ماشین حدود 2 سال می‌باشد. و از نظر کارکرد خودرو تا 40.000 کیلومتر است. بنابراین شما می‌توانید با خرید باتری ایرانی دو سال تا سه سال از باتری خودرو استفاده کنید.

خدمات کیان باتری در فروش باتری ماشین

قیمت باتری ماشین با داغی و بدون آن

 

شما میتوانید در هر ساعت از شبانه روز با تماس با شماره تلفن 02188200200  و یا مراجعه آنلاین به وبسایت KianBattery.com  از خدمات این مجموعه استفاده نمایید.

فعلا این خدمات در سطح شهر تهران ارائه می شود اما در آینده به سایر شهرهای ایران نیز گسترش پیدا خواهد کرد.

کارشناسان مرکز پیام کیان باتری به صورت شبانه روزی آماده ارائه مشاوره فنی به همه هموطنان گرامی میباشند.

تنوع برندهای باتری ماشین عرضه شده در کیان باتری:

صبا باتری شامل برندهای واریان، نیوآرمو، اسپیدر، ورسک، سهند و ...

سپاهان باتری شامل برندهای اوربیتال، اوربیتال وان، اوربیتال وان سیلور، سوزوکی، اتمیک و ...

آذر باتری شامل برندهای سولیفان، ویگور و ...

برنا باتری شامل برندهای برنا، زیتکس، گلوبال، سحر، زمان، اکتیو و ...

باتری های کره ای شامل برندهای دلکور، پوما، هیوندای، گلوبال و ...

باتری های آلمانی شامل برند وارتا 

چرا خرید و تعویض باتری ماشین در کیان باتری

  • ارسال و نصب رایگان باتری به صورت شبانه روزی در کمتر از چند ساعت
  • کنترل سلامت سیستم برق خودرو توسط کارشناسان به صورت رایگان
  • خرید باتری اصلی با تاریخ تولید جدید به همراه گارانتی معتبر و ضمانت نامه کتبی
  • امکان خرید در تمام ساعات شبانه روز و تمام 365 روز سال حتی تعطیلات رسمی کشور و ایام نوروز
  • قیمت مناسب و پایین تر از عموم فروشگاه های سنتی سطح شهر
  • قیمت باتری ماشین با احتساب خرید باتری فرسوده مناسب تر است
  • نصب باتری مناسب خودرو و رعایت استاندارد کارخانه سازنده و باطل نشدن گارانتی خودرو
  • امکان پرداخت هزینه در محل پس از نصب باتری توسط کارت خوان سیار
  • امکان ثبت سفارش به صورت اینترنتی با مراجعه به وبسایت  KianBattery.com

در نهایت قیمت باتری ماشین در 1401 چقدر است؟

در حال حاضر با توجه به نوسانات شدید قیمت در بازار، نمی‌توان به‌طور دقیق گفت که برای خرید یک باتری چقدر باید هزینه کنید. در واقع قیمت باتری کاملا به افزایش یا کاهش قیمت ارز بستگی دارد. به‌طور کلی باتری‌های ایرانی ارزان‌تر از نمونه‌های خارجی هستند و حتی در زمینه کیفیت، با باتری‌های کره‌ای نیز رقابت می‌کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز