خبرگزاری کار ایران

چطور با هزینه بسیار کم به کربلا سفر کنیم؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۹۹۰

سفر به کربلا چه در ایام محرم و صفر و چه به منظور شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی و چه در دیگر ایام سال، الزاماتی نیاز دارد که در این گفتار به اطلاع زائران حضرت اباعبدالله حسین علیه السلام می‌رسانیم. زیارت عتبات عالیات هر ساله میلیون‌ها دل‌سوخته ثارشهیدان و علمدار کربلا را رهسپار سرزمین عشق می‌کند تا دل را صفا داده و از خاک مقدس کربلا، تحفه‌ای برای عاشقان حرم اهل بیت (ع) به ارمغان آورند.

با این حال اگر قصد عزیمت به عراق به صورت هوایی دارید، از خدمات تهیه بلیط هواپیما سفرمارکت استفاده کنید که بهترین و رقابتی‌ترین نرخ‌ها را در اختیار زائران محترم که قصد سفر انفرادی یا گروهی به عتبات عالیات دارند، قرار می‌دهد. حتما در صورتی‌که قصد سفری کم هزینه به کربلا به صورت انفرادی یا گروهی دارید، نسبت به تهیه دینار عراق از مراکز معتبر ارائه دهنده ارز، در اسرع وقت اقدام کنید تا با گرانی و کمبود احتمالی در روزهای منتهی به اربعین حسینی مواجه نشوید.

برای سفر کم هزینه به کربلا، آن‌چه باید بدانید را در ادامه مرور کردیم.

اربعین ۱۴۰۱ شمسی چه روزی است؟

توجه داشته باشید که اربعین ۱۴۰۱ شمسی بر خلاف سال‌های گذشته که به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نمی‌شد، برگزار شده و شاهد راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در سال ۲۰۲۲ میلادی خواهیم بود. راهپیمای عظیم اربعین سال ۱۴۰۱ شمسی از اوایل شهریور ماه آغاز شده و تا چند روز پس از روز اربعین حسینی نیز ادامه خواهد یافت. اما دقت کنید که برخی از خدماتی که به صورت رایگان در اختیار عزادران و شیفتگان عتبات عالیات قرار می گرفت، پس از اربعین حسینی، ادامه نخواهد یافت.

 روز اربعین حسینی، بیست و ششم شهریور ماه سال ۱۴۰۱ است که مصادف است با روز شنبه ۱۷ سپتامبر سال ۲۰۲۲ میلادی.

چطور با هزینه بسیار کم به کربلا سفر کنیم؟

توصیه‌هایی برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی

چه به صورت هوایی عازم کربلا می‌شوید چه زمینی چه با قطار، سعی کنید از مسیرهای ناشناخته و غیر معمول، عراق‌گردی نکنید. بلیط تهران نجف برای عزیمت از مسیر نجف به کربلا، معمول‌ترین مسیر راهپیمایی عظیم اربعین حسینی است. از همان مسیری که میلیون‌ها زائر از ده‌ها کشور جهان به سمت کربلا حرکت می‌کنند، استفاده کنید. در صورت خستگی، از خودروهای عبور در کنار جاده استفاده کنید. ویزای اربعین برای سفر به عراق، لغو شده است. اما این به معنی عدم نیاز به گذرنامه معتبر نیست. دقت کنید که ویزای سفر زمینی به عراق برداشته شده و هم‌چنان برای سفر هوایی به عراق بایستی روادید اخذ شود.

سفر به عتبات عالیات صرفا از طریق ثبت‌نام در دفاتر زیارتی که دارای مجوز رسمی از سازمان حج و زیارت هستند امکان پذیر بوده و نام‌نویسی متقاضیان الزامی است. سپس آن‌ها در قالب کاروان اعزام شده و از سفر انفرادی پرهیز کنید.

توجه داشته باشید که معمولا پیاده روی اربعین از شانزده صفر آغاز می‌شود. یادتان باشد که از عمود ۱۱۰۰ تا ۱۳۹۰، چون مسیر باریک می‌شود، موکب‌های کم‌تری در مسیر برای سرویس دهی به زائران در دسترس بوده لذا سعی کنید برای سفر ارزان به کربلا، مسیر را طوری تنظیم کنید که این فاصله را در شب طی نکنید و گرفتار پیدا کردن محل خواب تمییز نشوید. طول مسیر نجف به کربلا نیز حدود هشتاد و پنج کیلومتر است. معمولا ۳ روز زمان می‌برد.

تردد زائران عتبات عالیات صرفا از مرز شلمچه و مهران امکان پذیر خواهد بود. کلیه مسافران عراق در تابستان ۱۴۰۱ شمسی بایستی ۲ دوز واکسن کرونا را تزریق و کارت را همراه خود ببرند. گفتنی است مدت اقامت زائران اعزامی به عتبات عالیات، حدود یک هفته است.

راه‌های دسترسی به نجف و کربلا

برای آن‌که در پیاده‌روی چند روزه اربعین شرکت کنید، بایستی به شهر نجف اشرف شهر امیرالمومنین علی علیه السلام بروید. برای عزیمت به نجف اشرف، دو راه پیش روی شما قرار دارد. یکی سفر هوایی به نجف اشراف که از تهران و مشهد و اصفهان و تبریز و اهواز و شیراز و ساری و کرمان و یزد و آبادان در دسترس است. دیگری روش زمینی که ارزان‌ترین شیوه عزیمت به نجف اشرف از ایران است.

برای سفر ارزان به کربلا از طریق سفر به نجف اشرف، بایستی از پایانه مرزی مهران، شلمچه و چذابه و خسروی عبور کنید. فعلا دو مرز شملچه و مهران برای اربعین ۱۴۰۱ باز است. مگر در اطلاعیه‌های سازمان حج و زیارت و وزارت کشور، فرآیندهای دیگری اعلام گردد. مسافران پیاده عمدتا از مرزهای مهران و چذابه عبور کرده و ماشین‌های گذری برای عزیمت به نجف اشرف در دسترس است.

چطور با هزینه بسیار کم به کربلا سفر کنیم؟

اتوبوس، ون و ماشین سواری از مرز تا پایانه شهر نجف اشرف در دسترس زائران گرامی قرار دارد. دقت کنید که یکی از ارزان‌ترین شیوه‌های عزیمت به کربلا از ایران، عزیمت از مرز مهران است. مهم‌ترین و شلوغ‌ترین مرز بوده و در جنوب استان ایلام قرار دارد. از مرز مهران تا نجف اشرف، حدود پنج ساعت راه پیش روی شما قرار دارد. از مرز شلمچه تا شهر نجف اشرف در عراق نیز حدود ۶ تا ۸ ساعت فاصله دارید. توصیه شده است که اگر به دنبال سفر زمینی ارزان و راحت به کربلا در تابستان ۱۴۰۱ هستید، سعی کنید صبح اول وقت به مرز برسید که با ازدحام و شلوغی و گران شدن وسایل حمل‌ونقل روبرو نشوید.

 

مسیر زمینی ارزان به کربلا

چطور با هزینه بسیار کم به کربلا سفر کنیم؟

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، از مرز مهران تا کربلا، حدود ۴ ساعت رانندگی نیاز است. شهرهایی که در کشور عراق از آن عبور خواهید کرد را در نقشه مشاهده می‌کنید.

اگر زمینی از مرز شلمچه رهسپار کربلا می‌شوید، می‌توان از بصره به کربلا را با قطار طی کرد. فاصله بصره تا کربلا با خودرو شخصی، حدود ۵ تا ۶ ساعت است که شهرهای عبوری را در نقشه بالا مشاهده می‌کنید.

اگر قصد دارید سفری ارزان را به کربلای معلا تجربه کنید، می‌توانید از هر نقطه کشور که حضور دارید، به پایانه مرزی رسیده و پس از انجام امور گذرنامه، با اتوبوس، به بصره رفته و مسیر بصره تا کربلا را با قطار طی کنید. اگر قصد سفر ارزان به کربلا دارید، سفر زمینی به مراتب ارزان‌تر از سفر هوایی خواهد بود. اما عزیمت هوایی به مراتب راحت‌تر است به خصوص در پیک شلوغی‌های مربوط به روزهای منتهی به اربعین حسینی.

به منظور عزیمت به کربلا با قطار، می‌توان در ایستگاه اندیمشک یا ایستگاه خرمشهر توقف کرد و از آن‌جا از حمل‌ونقل ترکیبی استفاده نمود. به منظور خرید بلیط کربلا از سفرمارکت استفاده کنید.

درآینده نزدیک علاقمندان برای سفر زمینی به کربلا، می‌توانند از خط ریلی شلمچه به بصره استفاده کنند و از بصره نیز با قطار عازم کربلا شوید. نزدیک‌ترین ایستگاه راه آهن به مرز مهران، ایستگاه قطار اندیمشک است. مهران یکی از شهرهای استان ایلام است. البته خرمشهر به شلمچه نیز قطار دارد. مهران در فاصله یکصد کیلومتری مرکز استان ایلام واقع شده است.

سخن آخر

به منظور آشنایی با جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین تورهای گردشگری ایران و سایر نقاط جهان با قیمت‌های باورنکردنی و به منظور رزرواسیون بلیط اتوبوس، قطار و هواپیما و اجاره اقامتگاه‌های ارزان و رمانتیک و زیبای بوم‌گردی در ایران و سایر کشورها، از سفرمارکت استفاده کرده و با نصب اپلیکیشن سفرمارکت، از تخفیفات باورنکردنی نیز بهره مند شوید.

 لینک این گفتار را از طریق کانال ها و گروه های سفر و گردشگری و خانوادگی که تلگرام و واتساپ عضو هستید، به اطلاع عاشقان سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین و پس از آن برسانید تا از خدمات گسترده سفرمارکت برای سفری ارزان و امن و راحت به عراق، استفاده کنند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز