خبرگزاری کار ایران

یک روز از زندگی مسئول پذیرش هتل مشهد!

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۸۲۳

مسئول پذیرش هتل یکی از شغل‌های جذاب است که افراد زیادی به آن علاقه دارند. در این‌مقاله می‌خواهیم زندگی یک روز یک مسئول پذیرشی از هتلی در مشهد را توضیح دهیم.

نگاه به برخی شغل‌ها از دور در دید اول ممکن است جذاب باشد یا خسته‌کننده. اما داستان این است که همه شغل‌ها احتمالا لحظات جالب و جذابی را دارند و ممکن است قسمت‌هایی از روز هم کسل‌کننده باشند. این‌موضوع کاملا به سلیقه شما و علاقه به شغل‌تان دارد.

اگر کاری را انجام دهید که اصلا علاقه‌ای به آن ندارید احتمالا اغلب اوقات خسته و بی‌حوصله هستید. اگر به سفر، مسافران و برخورد اجتماعی علاقه داشته باشید، مسئولیت پذیرش هتلی در مشهد شما را با جاذبه‌‌های گوناگون روبه‌رو خواهد کرد.

در این‌مقاله قصد داریم یک روز از زندگی یک مسئول پذیرش هتلی در مشهد را برای شما بیان کنیم. اگر دوست دارید درباره این‌شغل بیشتر بدانید یا قرار است در سفر آینده خود هتلی مانند هتل درویشی مشهد را انتخاب کنید، حتما این‌مقاله را تا پایان مطالعه کنید. ادامه مقاله را از زبان خود فرد مسئول پذیرش هتل مطالعه خواهید کرد.

شروع به کار

من برای شروع کار هر روز باید قبل از ساعت 7 صبح در هتل حاضر باشم. معمولا ساعت را طوری تنظیم می‌کنم که ساعت 6:45 آنجا باشم. بعد از پوشیدن لباس فرم و حاضر شدن راس 7 در جایگاه خود آماده هستم. اولین کاری که در روز انجام می‌دهم مطالعه یادداشت‌ها و گرفتن اطلاعات از همکارانی است که شب را در هتل بوده‌اند.

این‌کار باعث می‌شود تا با اطلاعات مورد‌نیاز آشنا شوم. کار در هتل مشهد به سلیقه شما بستگی دارد و من کار خود را بسیار دوست دارم. در ابتدای صبح، لیوان آب جوش یا چای با خودم بر‌می‌دارم و ناحیه کاری خودم را کنترل می‌کنم تا تمیز باشد. قرار است یک روز کامل را در این‌ناحیه زندگی کنم و تمیزی آن برای من اهمیت زیادی دارد. لوازم‌التحریر مورد‌نیاز من باید در جای خود باشند تا بتوانم کار را با وسواس و دقت شروع کنم.

صبح تا ظهر

در همان ساعات اولیه صبح حتما به تلفن‌ها و پیغام‌هایی که از قبل بوده گوش می‌دهم و پاسخ آن را ارسال می‌کنم. همین‌طور ایمیل‌هایی که برای هتل آماده را بررسی کرده و پاسخ لازم را ارسال می‌کنم. بالاخره اولین مشتری حضوری من پیدا می‌شود. من با خوشامدگویی به آن‌ها، سوالاتی را درباره اقامت آن‌ها می‌پرسم.

یکی از مسافران قبلی نیز می‌خواهد اتاق خود را تحویل دهد. از آن‌ها نیز با خوش‌رویی از نحوه اقامت آن‌ها سوال می‌کنم و اگر پیشنهاد یا انتقادی داشته باشند گوش می‌کنم. در برخی موارد نیز راه‌های بیان صحبت‌های آن‌ها را توضیح می‌دهم تا نظرات خود را بتوانند در سایت یا صندوق برای ما بگذارند. اگر به هتل درویشی مشهد یا دیگر هتل‌های لوکس سری بزنید حتما راه‌های زیادی را برای نظرات خود پیدا می‌کنید که نظرات شما برای مسافران بعدی قطعا منبع خوبی خواهند بود.

در باقی صبح حتما نگاهی به لیست اتاق‌هایی که باید امروز خالی شوند و چه اتاق‌هایی خالی هستند می‌اندازم. معمولا باید برنامه بررسی اتاق‌ها را به خدمتکاران بدهم تا اتاق‌های خالی‌شده برای روز بعدی یا میهمانان جدید آماده شوند.

داشتن برنامه منظم برای یک مسئول پذیرش هتل، لازم است. من باید بخش زیادی از کار‌ها را مدیریت کنم. علاوه‌بر تعامل با کارمندان هتل و مشخص‌کردن کار‌های آن‌ها، برخی مسافران هتل نیاز به خدمات خاصی مانند دریافت رمز وای‌فای یا دیگر خدمات از هتل در مشهد دارند که باید کار آن‌ها را به بهترین شکل انجام دهم.

بعد از ساعت 12

همان‌طور که در طول روز مشغول انجام کار‌های جاری هستم و کار ارباب‌رجوعان را پاسخ می‌دهم، به یکی از شلوغ‌ترین زمان‌های کاری خود نزدیک می‌شوم. معمولا اغلب هتل‌های مشهد مانند هتل درویشی مشهد یا دیگر هتل‌ها ساعت خروج را حدود 12 تا 2 در‌نظر می‌گیرند. ساعت 2 نیز مسافران و میهمانان جدید باید اتاق‌های خود را تحویل بگیرند.

یک روز از زندگی مسئول پذیرش هتل مشهد!

به همین دلیل در روز‌های شلوغ‌تر در این‌بازه زمانی وقتی برای سر خاراندن ندارم و باید با احترام مدارک میهمانان قبلی را تحویل دهم و با آن‌ها تسویه‌حساب کنم. در همین موقع باید به خدمتکاران برای آماده‌کردن اتاق‌ها اطلاع داده شود. مسافران جدید نیز کم‌کم از راه می‌رسند و باید با احترام به اتاق‌های خود راهنمایی شوند. البته همه مسافران راس 2 یا حدود آن به هتل نمی‌رسند و ما تا ساعاتی از شب پذیرش آن‌ها را انجام می‌دهیم.

ادامه کار در عصر و شب

ساعت کاری من تا 9 شب ادامه دارد و من در آخرین ساعات باید گزارشاتی را بنویسم. اطلاعاتی را برای فردای  آشپزخانه هتل از میهمانان و تعداد آن‌ها ارسال می‌کنم. معمولا در ساعات عصر تلفن‌های هتل در مشهد بیشتر زنگ می‌خورد و به همین علت باید حوصله بیشتری برای پاسخ داشته باشم.

ممکن است رزروهایی را به شکل تلفنی یا از طریق سایت داشته باشیم که باید آن‌ها را نیز ثبت کنم. در آخر نیز میز خود را تمیز می‌کنم و برای استراحت و آماده‌شدن برای یک روز کاری دیگر به منزل می‌روم.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز