خبرگزاری کار ایران

چگونه یک وکیل خوب برای پرونده کیفری پیدا کنم؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۵۲۳۱

وکیل کیفری با توجه به تخصص و علاقه خود در زمینه موضوعات کیفری و جزایی می باشد

خیانت در امانت، فروش مال غیر، قتل، کلاهبرداری، تسلط نسبی این وکیل بقواعد و مقررات در تمام دعاوی کیفری از جمله خیانت در امانت، فروش مال غیر، قتل، کلاهبرداری، فوت در تصادفات رانندگی، دیه،نزاع، سرقت، توهین، جعل و استفاده از سند مجعول، آدم‌ربایی تجاوز به عنف، تهدید، مزاحمت تلفنی و… شکایت‌نامه مطرح می‌کند.

چرا به وکیل کیفری نیاز داریم؟

امور قضایی مثل سایر امور اجتماعی، سالهاست که از شیوه عمومی خارج و بصورت تخصصی پیگیری می شود و همین موضوع باعث آن شده که شاهد آن هستیم حتی بسیاری از جرایم هم به صورت تخصصی و توسط قضات متخصص بررسی می شود. بنابراین بدون شک چنانچه درگیر یک مساله حقوقی از جمله مسائل کیفری میباشید میبایست از خدمات مشاوره و وکالتی وکیل متخصص آن حوزه بهره مند شوید.

چگونه یک وکیل خوب برای پرونده کیفری پیدا کنم؟

وکیل کیفری خوب وکیلی است که علاوه بر سطح علمی بالای کیفری، از تجربه کافی در این زمینه بهره مند بوده که با تجربه عالی و فن بیان سرشار خود بتواند حقوق شاکی و متهم را حفاظت و پاسداری نماید. به قطع پیدا کردن وکیل کیفری خوب و متخصص نیازمند تحقیقات گسترده و توجه به سطح علمی، سواد، تجربه، مدت فعالیت و سایر امور مرتبط با وکالت در امور کیفری میباشد.

مجموعه دار الوکیل در همین راستا و با سرلوحه قرار دادن تخصص گرایی همواره برآن‌ بوده که بهترین و‌ متخصص ترین افراد را در تمامی زمینه های حقوقی نزد یکدیگر جمع و تخصصی ترین نوع خدمات حقوقی را به هم‌میهنان عزیز تقدیم نماید. .

 

وظایف و مسئولیت های وکیل کیفری

وکلای جنایی نماینده متهمانی هستند که در دادگاه های کیفری با اتهامات جنایی روبرو هستند. حوزه فعالیت آنها شامل جلسات وثیقه، مذاکرات، محاکمه، جلسات ابطال (آزادی مشروط یا مشروط)، تجدید نظر خواهی و راهکارهای پس از محکومیت است. به عنوان بخشی از وظایف شغلی وکیل، یک وکیل جنایی موارد زیر را انجام می دهد:

۱. پرونده را بررسی کرده و با شاهدان مصاحبه میکند

۲. تحقیق رویه قضایی ، قوانین ، کدهای جرایم و قوانین رویه

۳. ایجاد دفاع و تدوین استراتژی موردی

۴. مذاکره با دادستانی برای معامله با اتهامات کمتر

۵. طرح و استدلال در مورد حرکاتی مانند درخواست رد و طرح سرکوب

۶. وکیل مدافع متهم در دادگاه

۷. تنظیم دفاعیه و استدلال برای موارد تجدید نظر 

وکیل متخصص جرایم کیفری

دعاوی خسارت شخصی می تواند بسیار پیچیده باشد، بنابراین این وکلا اغلب در انواع خاصی از موارد تخصص دارند. به عنوان مثال: کسی که با قصور پزشکی برخورد می کند، ممکن است در زمینه تولد متخلف تخصص داشته باشد. کسانی که دائماً در مورد تصادفات وسایل نقلیه موتوری دعوا می کنند ممکن است در حوادث واژگونی وسایط نقلیه تخصص داشته باشند..

مهارت های وکیل متخصص در جرایم مربوط به شرکت ها 

کلمات ابزار وکالت در تجارت هستند. انتظار می رود که وکلا نویسندگان خوبی و همچنین سخنرانان عالی باشند. وکلای دادگستری باید در متقاعدسازی شفاهی و کتبی تسلط داشته باشند ، زیرا دعاوی را مورد بحث قرار می دهند ، پرونده ها را محاکمه می کنند ، پرونده های خود را جمع آوری می کنند و دعاوی حقوقی مختلف را تنظیم می کنند. وکلای شرکتی باید بر فن مذاکره مسلط باشند و در تهیه اسناد و مدارک مهارت داشته باشند. از نوشتن ایمیل تا نوشتن خلاصه نویسی ، نوشتن بخشی اجتناب ناپذیر از زندگی  شخص به عنوان وکیل است.

 

آیا لازم می باشد که برای طرح دعوا یا دفاع از دعوایی که علیه ما طرح شده از وکیل کیفری استفاده کنیم؟

شاید بیراه نباشد اگر بگوییم فسلفه وجود وکیل دعاوی کیفری به این معنا است که علت اصلی و اولیه ایجاد وکالت بخاطر دعاوی کیفری است. پرونده های کیفری معمولا برخلاف سایر پرونده های حقوقی و خانواده از ریزه کاریها و جزئیات خیلی خاصی برخوردار است که عدم آگاهی از این موارد میتواند باعث ضایع شدن حق شاکی یا متهم شود که بطور مثال برخی از این ریزهکاری ها ذیلا بیان‌می شو‌د.

برای مشاوره با وکیل متخصص کیفری و تعیین وقت حضوری کافیست با یکی از شماره های زیر تماس بگیرید

09126981510

 

روش اقدام وکلای کیفری، وکیل متخصص ما در مجموعه دار الوکیل چگونه است؟

وکلای کیفری مجموعه دار الوکیل ضمن احترام واقعی نسبت به جایگاه مراجعین و موکلین عزیز با صبر و شکیبایی تمام مشکلات عزیزان را دریافت و سپس طی کار جمعی آنالیز و تحلیل مینمایند و در جهت حفظ و پاسداری از حقوق اشخاص بهترین و سریع ترین راه های ممکن را برای موکلین انتخاب و عملی میکنند.

چگونه یک وکیل خوب برای پرونده کیفری پیدا کنم؟تفاوت میان دادسرا و دادگاه چیست؟

دادگاه ها قسمتی از دادگستری هستند که به موضوعات اداری، مدنی و کیفری رسیدگی می‌کند. پرونده‌هایی که موضوعات آن شامل دعواهای مربوط به خانواده همچون انواع طلاق، مهریه و نفقه، وصول طلب و معاملات مربوط به ملک و املاکها. دادگاه ها به دو بخش جزایی و حقوقی تقسیم می شوند. اموری که مربوط به مال و اموال اشخاص باشد در شعب حقوقی و امور مربوط به جرایمی مانند کلاهبرداری، فروش مال و غیر و امور مربوط به تصادفات در شعبات جزایی دادگاه بررسی می شوند.

دادگاه های عمومی حق رسیدگی به تمامی امور و دعاوی را دارند مگر دعاوی که قانون آنها را صراحتا استثنا کرده است. اما دادگاههای خصوصی فقط حق رسیدگی به دعاوی را دارند که که مطابق قانون در حیطه ی صلاحیتشان است. دادگاه ها از نظر تقسیم بندی به انواع زیر تقسیم می شوند:

شعبه جزایی

شعبه حقوقی

دادگاه خانواده 

دادگاه اطفال

دادگاه انقلاب

اجرای احکام حقوقی

هزینه وکیل دادگستری ، دادسرا 

دادسرا نیز بخشی از دادگستری می باشد که وظیفه اصلی آن تحقیق و بازجویی و کشف جرم است و در راس آن مقام دادستان وجود دارد که بسیاری از وظایف دادسرا بعد از تایید و زیر نظر دادستان انجام می شود. اولین و مهمترین وظیفه ی دادستان ریاست او بر دادسرا است که به دو دسته وظایف قضایی و وظایف اداری تقسیم می شود.

تشخیص اینکه آیا متهم جرمی انجام داده است یا نه، زیر نظر دادسرا و با تشخیص دادسرا انجام می شود. چنانچه مشخص شود شخص جرمی انجام نداده است پرونده در دادسرا بسته و به اصطلاح مختومه می شودو قرار منع تعقیب صادر می شود و در صورتی که تشخیص داده شود شخص جرمی را انجام داده است پرونده جهت صدور کیفرخواست به نظر دادستان خواهد رسید و دادستان پس از صدور کیفرخواست پرونده را به شعبه مربوطه به جرم صادر میکند و شعبه مربوط به پرونده. پرونده را جهت رسیدگی به جرم به شعبه جزایی ارسال می کند .

منظور از دعاوی کیفری چیست؟

دعاوی کیفری به آن دسته از دعاوی می گویند که در ارتباط با جرم، مجرم و مسئولیت کیفری است. منظور از جرم هر نوع رفتار اعم از فعل یا ترک فعلی است که در قوانین موضوعه جرم انگاری شده و برای آن مجازات مشخص شده باشد. منظور از مجرم هر شخصی، اعم از حقیقی و حقوقی است که ارتکاب عمل مجرمانه به او نسبت داده شده و در محکمه صالح صحت این انتساب احراز شده باشد و در نهایت مسئولیت کیفری به این معنا است که قابلیت انتساب عمل مجرمانه به متهم و به عبارت بهتر استحقاق مرتکب عمل مجرمانه به تحمل مجازات است

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز