خبرگزاری کار ایران

چرا روغن موتور گران شده است؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۳۱۴۹

یکی از مهم ترین، پیشروترین و اساسی ترین اعضای جوامع امروزی ترین ماشین ها و ابزارهایی است که جهان گذشته را در مسیرهای جدید و متفاوت هدایت کرده و تمامی فعالیت ها، کسب و کارها، مشاغل، پیشرفت ها، اهداف و ایده ها را در مسیر رشد و توسعه هدایت کرده است.

امروزه خودروها و ماشین آلات از جنبه هایی هستند که تنوع و کاربرد زیادی دارند و در همه زمینه ها مورد استفاده قرار می گیرند و روز به روز در حال پیشرفت هستند به گونه ای که خودروها بسیار چالش برانگیز هستند و زندگی همه افراد را در همه جوامع تحت تاثیر قرار می دهند.

بر خلاف گذشته، خودروها اکنون می توانند مسافت های طولانی را به راحتی و به سرعت توسط هر فردی با تجربه و کارآمد طی کنند و همچنین صنایع و مشاغل را به گونه ای مکانیزه می کنند که باعث افزایش مشاغل وابسته به ماسین آلات و مکانیزه کردن این مشاغل، بهره وری بالا و کارایی صنایع شوند.

به همین دلیل خودروها مانند سایر امکاناتی که به فعالیت ها و فرآیندهای کاری افراد در تمامی زمینه ها سرعت می بخشد، نیازمند مراقبت و نگهداری سخت افزار و اجزای آن برای شروع فرآیند بهره برداری، استفاده و کارایی هستند.

به همین دلیل با رشد و پیشرفت صنعت خودرو سازی و ماشین آلات روز به روز متخصصان فعال در این زمینه سعی بر تکامل تمامی جوانب خودرو ها از جمله کارایی و قطعات انها دارند و این پیشرفت اصلی ترین دلیلی است که متخصصان و پزوهشگران را واردار به طراحی و ساخت مواد جدید و سازگار برای نگه داری انواع قطعات خوردور های می کند.

یکی از اصلی ترین موراد و ابزار لازم و حیاتی برای نگه داری، مراقبت و کمک کننده برای ادامه روند کارایی به بهترین نحو خودرو ها روغن موتور ها هستند به گونه ای که خودرو ها بدون وجود روغن موتور از کارایی اصلی و حیاتی خود فاصله گرفته و مشکلات و خسارات بسیاری را به دنبال خواهند داشت.

دلایل نیاز به روغن موتور

با توجه به اصول رانندگی و تداوم اصول رعایتی مراقبت از خودرو ها و قطعات آنها و با توجه به فراهم کردن مناسب ترین شرایط برای بهترین فرآیند کار خودروها، از دیرباز یکی از مواد اولیه اصلی، مهم و اصلی خودروها روغن موتور خودرو است که به دلیل تنوع خودروها و عملکرد آنها و قدرتی که خودروها باید داشته باشند از انواع و مشخصات و ویژگی های خاص بسیاری در غلظتف نوع، ترکیب مواد اولیه، نسبیت با موتور و نوع موتور انواع خودرو ها بسیاری برخوردار هستند.

کاربرد، توان خروجی، کار مفید یا کاربرد موتور بدون روغن موتور بی معنی است و موتور بدون روغن موتور نمی تواند به کار خود ادامه دهد. بنابراین حفظ و مراقبت از آن هسته یعنی موتور خودرو ها به واسطه روغن موتور ضروری است و عامل اصلی در ادامه روند کار خودروها روغن موتور آنهاست.

از ابتدای تولید خودرو، موتورهای خودرو نیروی محرکه آن بوده اند. وظیفه اصلی موتورها مشتعل کردن سوخت خودرو و انرژی دادن به سیلندرهای موتور برای ایجاد جریان مستقیم و بدون وقفه نیروی محرکه است.

به همین دلیل حفاظت، مراقبت و نگهداری از موتور خودروها یکی از مهم ترین و پر اهمیت ترین موضوعاتی است که به منظور دریافت بهترین و بالاترین بهره وری از خودرو ها باید مورد توجه قرار گیرد و تا شرایط برای ادامه روند فعالیت موتور و تمامس قطعات وابسته و غیر وابسته به موتور خودرو  به بهترین شکل ممکن فراهم شود.

انواع روغن موتور

روغن موتور بستگی به عملکرد، راندمان، نوع کارکرد، توان خروجی که موتور باید ارائه دهد و بسیاری مسائل دیگر مانند محل کار و قدرت هر وسیله نقلیه، قدرت و بازدهی دارد که برای حرکت و عملکرد صحیح قطعات خودرو و... باید بر اساس معیار های متناسب با نوع خودرو و موتور خودرو باید به اضافه و در زمان معین و مشخص تعویض شود.

بنابراین امروزه با توجه به تنوع زیاد خودروها با انواع توان خروجی، قطعات اصلی مورد استفاده در آنها، عملکرد، وظایفی که بر عهده دارند، محل ادامه روند فعالیت خود، روغن های مختلف با نام ها و ویژگی های متتفاوت و متعدد از سوی شرکت ها و برند های معتبر و نام داری برای انواع خودرو ها طراحی و تولید می شوند.

به همین دلیل امروزه در کشور ایران بسیاری شرکت ها و برند های متععد و مختلفی اقدم به طراحی و تولید انواع روغن موتور ها با ویژگی های متفاوت می کنند که از نامدار ترین و معتبر ترین برند های تولید کننده روغن موتور می توان به شرکت هایی مانند روغن موتور بهران، روغن موتور سپاهان یا اسپیدی، روغن موتور ایرانول، روغن موتور پارس و... اشاره کرد.

به دلیل وجود انواع شرکت ها و برند های متعدد و مختلف با تولید انواع روغن وتور ها با کیفیت های مختلف توصیه می شود در زمان های تعویض روغن موتور خودرو تان بهترین ومتناسب ترین روغن موتور را برای خودرو خود از معتبر ترین شرکت ها و برند های تولید کننده روغن موتور انتخاب و خریداری کنید که یزدان اویل با ارائه بهترین روغن موتور های برند های معتبر و مطمئن امکان انتخاب و خریداری سریع، آسان و با کیفیت را فراهم کرده است.

چرا روغن موتور گران شده است؟

دلیل کمبود و ناموجودی روغن موتور در بازار

امروزه با توجه به اینکه تنوع، کمیت، برند، توان خروجی خودرو، راندمان خودرو و مسائلی بسیاری مانند این ها خودروسازی در زمینه مکانیکی بسیار بیشتر از گذشته رشد کرده است، که همین دلیل مهم و اصلی برای کمبود روغن موتور در بازار موجود در ایران است.

ایران نیز از این مسائل و چالش های وابسته به نفت و مستقلات و فرآورده های تولید شده از نفت مستثنی نیست، در میان چالش ها و مشکلاتی که در زمینه روغن موتور در بازار به وجود آمده است، دلایل زیادی برای عدم وجود روغن موتور در بازار وجود دارد و دلیل اصلی آن این است که با توجه به گفته مقامات، مسئولان و رئسای کارخانجات تولید کننده کمبود به دلیل توزیع به شکل قطره چکانی و نظام سنتی توام با عدم مدیریت توسط تولید کنندگان است.

چرا روغن موتور گران شده است؟

دلایل و عوامل بسیار بسیاری در ایران در گرانی روغن موتورهای مختلف برای انواع متفاوت خودرو ها وجود دارد که از شاخص ترین و اصلی ترین دلایل این گرانی می توان به دلایل و عوامل زیر اشاره کرد.

افزایش ارزش ارز ها

یکی از دلایل اصلی در موضوع گرانی و به دنبال آن کمبود و نا موجودی انواع روغن موتور های برند های معتبر افزایش روز افزون و بی ثباتی ارزش ارز های خارجی و تاثیر گذار در تولیدات و قیمت مواد اولیه است.

عدم نسبیت عرضه و تقاضا

در هر جامعه ای باید نسبیت عرضه و تقاضا در هر شرایط و حالتی در حد معین و قابل قبولی رعایت و حفظ شود چرا که در نتیجه عدم برقراری تعادلی ما بین تقاضا و عرضه انواع مواد اولیه و مصرفی در جوامع مشکلات، مسائل و چالش های بسیاری هر یک از اعضای جامعه را تهدید می کند.

روغن موتور و فرآورده ها و مشتقلات وابسته به نفت نیز در ایران از این مشکل و چالش مستثنی نبوده و در هر زمانی از سال بسیاری تغیرات و را در نتیجه عدم برقرار کردن تعادل ما بین عرضه و تقاضا تجربه می کند.

تاثیرات دلالان در افزایش قیمت

در داخل کشور در هر صنعت و مکانی که زمنیه سود بردن و طی کردن راه صد ساله در یک شب فراهم باشد بسیاری افراد دست به کنترل آن محیط، صنعت و کسب و کار و مواد اولیه وابسته و مورد نیاز برای آن محیط می کنند که دلال نامیده می شوند.

معضل وجود دلال و سود بردن از احتکار، افزایش قیمت خرید و فروش، کنترل بازار و... از صنعت و شاخه روغن موتور نیز دخیل بوده و از اصلی ترین و مهم ترین دلایل افزایش روز به روز قیمت روغن موتور در داخل کشور است.

چرا روغن موتور گران شده است؟

کلام آخر

ما در مطلب بالا  با یزدان اول به بررسی مسائلی مانند دلایل نیاز به روغن موتور، انواع روغن موتور، معتبر ترین برند های تولید کننده روغن موترو های بازار ایران، دلایل کمبود روغن موتور در بازار داخلی، چرا روغن موتور گران شده است پرداختیم تا با مطالعه و این مطلب پاسخ سوال خود در مودر دلیل گرانی روغن موتور را یافته باشید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز