خبرگزاری کار ایران

آفرود و موتورسواری در کویر متین آباد کاشان

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۸۳۸

برای اکثر مردم، یک جاده پر از دست‌انداز، گل‌آلود و سنگلاخ می‌تواند یک کابوس رانندگی باشد. اما برای برخی، هرچه جاده ناهموارتر باشد، بهتر است. در واقع، برای گروهی از ماجراجویان معروف به آفرود، هیچ جاده‌ای بهتر از جاده‌های شنی با دست‌اندازهای بلند نیست.

 

هیجان بالا و لذت وصف نشدنی آفرود و موتورسواری در کویر باعث شده که اقامتگاه کویری به یکی از قسمت‌های مهم گردشگری تبدیل شود. ما در این مقاله درباره آفرود صحبت کرده‌ایم. اگر دوست دارید با امکانات تفریحی و هزینه‌های این تفریحات در اکو کمپ متین آباد آشنا شوید در ادامه با ما همراه شوید.

آفرود چیست؟

آفرود اصطلاحی است که برای توصیف رانندگی در زمین‌های آسفالت نشده استفاده می‌شود. آفرود را می‌تواند در هرجایی از جمله مزارع، بستر رودخانه‌ها، باتلاق‌های گل‌آلود، تپه‌های شنی، سواحل، دامنه کوه‌ها، تپه‌های شنی انجام داد.  

برخی از افراد عاشق آفرود در مناظر طبیعی مثل مسیرهای گلی و جنگلی هستند، درحالی‌که برخی دیگر عاشق چالش فنی رانندگی در زمین‌های بدون سنگ‌فرش و در میان تپه‌ها و رمل‌های شنی که آفرود کویری نام دارد هستند. به هر نوع آفرودی که علاقه دارید، می‌تواند یک سرگرمی عالی باشد به شرطی که بدانید در حال انجام چه کاری هستید. زیرا آفرود سواری بدون ماشین‌های مجهز و مناسب و حتی داشتن ایستگاهی به عنوان اقامتگاه کویری مطمئن، بسیار خطرناک است.

زمین طبیعی ناهموار است و می‌تواند غیرقابل‌پیش‌بینی باشد، بنابراین داشتن تجهیزات مناسب برای رانندگی خارج از جاده مهم است. درحالی‌که از نظر فنی می‌توانید با هر وسیله نقلیه‌ای به آفرود بروید اما ماشین های شاسی بلند بهترین وسیله برای مقابله با ضربه‌هایی که در این راه به ماشین وارد می‌شود هستند. همچنین ممکن است بخواهید از موتور چهارچرخ، دوچرخه‌های خاکی، کالسکه‌های شنی یا وسایل نقلیه تمام زمینی (ATV) استفاده کنید که مخصوص رانندگی در خارج از جاده هستند.

بسته به نوع آفرودی که در آن هستید، نوع وسیله نقلیه و تجهیزات وسیله نقلیه می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال، لاستیک‌هایی که برای رانندگی روی تپه‌های شنی شیب‌دار استفاده می‌کنید، احتمالاً برای عبور از صخره‌ها عالی نیستند.

آفرود و موتورسواری در کویر

لذت رانندگی بر روی شن‌های طلایی نرم و براق می‌تواند یک ماجراجویی برای اولین‌بار در خارج از جاده را به یک علاقه طولانی‌مدت تبدیل کند. این یک تجربه به‌شدت رهایی‌بخش است بدون ترافیک، بدون ترس از گذرگاه عابر پیاده، بدون تله سرعت فقط آزادی انتخاب هر مسیری که دوست دارید و با هر سرعتی که انتخاب می‌کنید، بدون توقف یا کاهش سرعت را به همراه دارد.

یکی از بهترین مکآن‌ها برای آفرود سواری در ایران کویر است. به دلیل آب‌وهوای مناسب و تپه‌های شنی و ماسه‌ای شرایط ایده آلی برای تجربه یک آفرود سواری پرهیجان را برای شما فراهم می‌کند.همچنین برای آفرود سواری می‌توانید از انواع تور کویر استفاده کنید.

آفرود و موتورسواری در کویر، بایدها و نبایدهای خاص خود را دارد. ایمنی و حفاظت، نه فقط از خود، همراهان، بلکه از اکوسیستم همیشه شکننده و حیات‌وحش در معرض خطر فزاینده، بسیار مهم است.

چند نکته مهم برای آفرود و موتورسواری در کویر

علاوه بر آماده‌سازی دقیق با تمام تجهیزات موردنیاز و ابزار بازیابی، اطلاع‌رسانی به دیگران در مورد سفر و اطمینان از داشتن یک همراه و راهنمای باتجربه، در اینجا نکاتی وجود دارد که در زمان آفرود سواری باید به آن‌ها توجه کنید. مثلاً:

·آهسته و پیوسته رانندگی کنید

به یاد داشته باشید، این یک مسابقه نیست، به‌خصوص زمانی که راه برای شما نا آشنا باشد. اگر با سرعت رانندگی کنید، ممکن است متوجه خطراتی مانند سنگ، کنده یا بطری شیشه‌ای که با بی‌احتیاطی بعضی از افراد پرت کرده‌اند، نشوید. مهم‌تر از آن، زیبایی‌های طبیعی اطراف خود را از دست خواهید داد.

·روی زمین تمرکز کنید

هرچه زمین چالش‌برانگیزتر و پیچیده‌تر باشد، توجه بیشتری را می‌طلبد.

·مراقب علائم و هشدارهای ماشین باشید.

هرازگاهی، مطمئن شوید که نشانه‌های روی صفحه ابزار وسیله نقلیه خود را بررسی می‌کنید. چراغ فشار روغن، چراغ هشدار فشار باد لاستیک، هشدار دمای موتور، هشدار باتری، نقص در کنترل کشش و چراغ هشدار ترمز ضد قفل (ABS) از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تمام شدن سوخت در میان ناکجاآباد یا داغ شدن بیش از حد موتور، خاطره تلخی از ماجراجویی شما خواهد بود.

·دور موتور را پایین نگه دارید

برای رانندگی با سرعت بهینه و در صورت عدم وجود مانع، هنگام خارج از جاده از دنده کم استفاده کنید. اگر بی‌تجربه هستید، بهتر است آموزش ببینید یا از کسی بخواهید نحوه انجام آن را به شما نشان دهد.

·مانع را به‌دقت بررسی کنید

هنگامی که با مانعی روبرو شدید و اگر مطمئن نیستید که چگونه بر آن غلبه کنید، از وسیله نقلیه خارج شوید و نگاهی دقیق‌تر به آن و مسیرهای جایگزین بیندازید.

امکانات تفریحی اکو کمپ متین آباد

کمپ کویری متین آباد یکی از بهترین اقامتگاه‌های کویری است که توانسته با داشتن امکانات تفریحی و توریستی بالا یک تجربه شیرین و به‌یادماندنی برای مهمانان خود به یادگار بگذارد. برخی از تفریحات اکو کمپ متین آباد عبارتند از:

آفرود و موتورسواری در کویر متین آباد کاشان

 

·شترسواری

امروزه شترسواری به یکی از تفریحات و جاذبه‌های بسیار زیبا و لذت‌بخش تبدیل شده است تا جایی که مردم صدها کیلومتر را طی می‌کنند تا به متین آباد برسند و از شترسواری در دل کویر لذت ببرند. در حال حاضر 27 نفر شتر برای خدمت‌رسانی به گردشگران متین آباد در حال تربیت هستند و هر کدام از آن‌ها هم‌نام به‌خصوصی مثل برفی، طوسی، آهو، گلی، حنا دارند.

·دوچرخه‌سواری

یکی دیگر از تفریحات هیجان‌انگیزی که در این منطقه وجود دارد دوچرخه‌سواری است. در این کمپ کویری پیست خاکی مناسبی برای دوچرخه‌سواری طراحی شده است. اگر شما نتوانستید دوچرختان را همراه خود بیاورید می‌توانید از دوچرخه‌های موجود در مجموعه متین آباد استفاده کنید. در این مجموعه برای هر رده سنی دوچرخه وجود دارد.

·موتور چهارچرخ

در مجموعه متین آباد جایی برای اجاره موتور چهارچرخ وجود ندارد اما اگر خودتان ماشین آفرود یا موتور چهارچرخ داشته باشید می‌توانید از دشت‌های بیکران و وسیع متین آباد برای این تفریح هیجان‌انگیز استفاده کنید.

·رصد ستارگان

برای تماشای زیبایی‌های آسمان و اجرام معلق در آن باید از شهرهای بزرگ فاصله بگیریم تا از آلودگی‌ها دور شویم. شما می‌توانید از طبقه دوم کاروان‌سرا و محوطه مجموعه متین آباد برای رصد آسمان شب و چشم‌اندازهای اسرارآمیز آن استفاده کنید.

·دلیجان سواری

یکی از تفریحاتی که به‌صورت گروهی می‌توانید از آن لذت بردید دلیجان سواری است. اگر شما دوست ندارید پیاده از مجموعه متین آباد به سمت رمل‌های کویری بروید می‌توانید دلیجان سوار شوید.

·تماشای مزارع ارگانیک

در مزارع متین آباد در فصول مختلف سال انواع سبزی‌ها کشت می‌شود. تمامی این سبزی‌ها به‌صورت ارگانیک و بدون استفاده از سموم شیمیایی تولید می‌شود. علاوه‌برآن شما می‌توانید از باغ‌های انار، پسته و میوه‌های فصلی به‌صورت مستقیم خرید کنید. این محصولات ارگانیک در فروشگاه خانم نعنا و آقای شوید که در این مجموعه احداث شده به فروش می‌رسد.

·بازدید از مزرعه پرورش شتر و شترمرغ

قسمت شمالی مجموعه متین آباد محل پرورش و نگهداری شترها است. شما با رفتن به این قسمت از مجموعه می‌توانید به تماشای شترها و شترمرغ بپردازید.

·سالن بازی

در این اکو کمپ گردشگری سالن بازی به نام هفت‌سنگ احداث شده است. در این سالن بازی‌های هیجان‌انگیز گروهی و انفرادی مثل فوتبال دستی، پینگ‌پنگ،ایر هاکی و Ps4 وجود دارد. بازی‌های این سال برای همه رده‌های سنی مناسب است و همه می‌توانند از امکانات آن استفاده کنند.

آفرود و موتورسواری در کویر متین آباد کاشان

·محوطه بازی کودکان

همیشه یکی از دغدغه‌های پدر مادرها محوطه بازی کودکانشان است. آن‌ها محیطی را می‌خواهند که علاوه بر سرگرمی کننده بودن امن هم باشد. محوطه بازی متین آباد دارای تاپ، سرسره، کلبه چوبی و سایر امکانات مختلف بازی است که با خیال می‌توانید کودکان خود را به این محوطه بازی ببرید.

هزینه تفریحات در اکو کمپ متین آباد چقدر است؟

مگر می‌شود کسی اهل گشت‌وگذار در کویر باشد اما اسم اکو کمپ متین آباد را نشنیده باشد؟ مجموعه متین آباد با داشتن امکانات تفریحی مختلف و با قیمت مناسب نظر گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است. مثلاً شترسواری که یکی از تفریحات هیجان‌انگیز در این مجموعه است را شما می‌توانید با پرداخت ۵۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر برای یک ربع شترسواری را تجربه کنید. یکی دیگر از این تفریحات که قبلاً به آن اشاره کردیم دلیجان سواری است و هزینه آن برای رفت‌وبرگشت نفری ۳۰ هزار تومان است.

راه‌های دسترسی به روستای متین آباد

خوشبختانه متین آباد در جایی واقع شده است که راه‌های دسترسی زیادی به آن وجود دارد. مثلاً اگر انتخاب شما ماشین شخصی خود باشد از سمت تهران باید به سمت اتوبان قم بروید. بعد از حدود ۴۰ کیلومتر رانندگی تابلو ابیانه را می‌بینید اما ما با ابیانه کاری نداریم و مسیر مخالف آن را باید انتخاب کنید. سمت راست یعنی به سمت امامزاده آقا علی عباس باید حرکت کنید. بعد از ده کیلومتر به شهرستان بادرود می‌رسید مسیر را تا ۶ کیلومتر ادامه دهید تا روستای خالدآباد و ده آباد را هم ببینید بعد از گذشتن از این دو روستا به روستای متین آباد می‌رسید. اگر رانندگی در جاده شما را خسته می‌کند می‌توانید با آژانس‌های مسافرتی همراه شوید اگر این راه را انتخاب کردید باید در ایستگاه بادرود پیاده شوید و راه را به همان شکل که گفتیم ادامه دهید.

جمع‌بندی

آفرود سواری در کویر چندین سال است افراد زیادی را به خود جذب کرده است. تا جایی که امروزه آفرود را فقط به چشم یک تفریح نگاه نمی‌کنند بلکه به یک‌رشته ورزشی تبدیل شده است. با وجود اینکه در کویر متین آباد جایی برای کرایه موتور چهارچرخ وجود ندارد اما دوستداران این ورزش و تفریح هیجان‌انگیز می‌توانند با ماشین آفرود خود از کویر متین آباد استفاده کنند. از دیگر خدمات این مجموعه می‌توان به دوچرخه‌سواری، شترسواری، دلیجان سواری، سالن بازی، محوطه بازی کودکان، تماشای زیبایی‌های آسمان و اجرام معلق در آن، تماشای مزارع ارگانیک و خرید از محصولات آن‌ها و بازدید از مزرعه پرورش شتر و شترمرغ اشاره کرد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز