خبرگزاری کار ایران

تشکیل پرونده قضایی برای آفرود سواران متخلف در آران و بیدگل

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۳۴۳

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: پرونده قضایی برای آفرودسواران متخلفی که چندی پیش در کویر مرنجاب با خودرو به تعقیب یک راس کل وحشی پرداخته و سبب مرگ این حیوان شده بودند در آران و بیدل تشکیل شد.

به گزارش ایلنا، ایرج حشمتی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان اعلام کرد: در پی انتشار فیلم کوتاه تلف شدن یک راس کل وحشی بر اثر تعقیب آفرود سواران در مناطق کویری شمال استان پیگیری هایی در این زمینه انجام شد و سرانجام آفرود سواران متخلف پس از شناسایی، به اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل مراجعه کردند و برای آنان پرونده تشکیل شد.

وی اضافه کرد: از این افراد با استناد به قوانین جاری ؛ جریمه تلف شدن یک راس کل وحشی معادل ۲۵۰ میلیون ریال به عنوان ضرر و زیان به حساب دولت اخذ شد و ضمن انجام مراحل بازپرسی، پرونده آنان برای ارسال به مرجع قضایی تکمیل شد.

حشمتی افزود: تخلف در نزدیکی منطقه حفاظت شده یخاب در استان اصفهان صورت گرفته بود و زمینه ساز چنین تخلفاتی انجام گردشگری های ناهمسو با محیط زیست است.

وی گفت: با توجه به اینکه این کل وحشی بر اثر استرس و هراس ناشی از تعقیب خودرو، جان خود را از دست داد و علت اصلی بروز چنین تخلفاتی ناآگاهی است؛ چنانچه با همکاری فرابخش محیط زیست؛ امکان توسعه و ترویج فرهنگ زیست محیطی در بحش های مختلف جامعه فراهم شود؛ می توان امیدوار بود که از بروز این گونه وقایع تلخ پیشگیری کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز