خبرگزاری کار ایران

آیا تردمیل دشمن زانوهای شماست؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۳۹۶

 

تردمیل یکی از محبوب‌ترین تجهیزات ورزشی در بین ورزشکاران و افراد مبتدی است و از گرم کردن تا کاهش وزن و تناسب‌اندام از آن استفاده می‌کنند. اما یک مسئله که اکثر افراد در هنگام خرید یا تمرین با تردمیل با آن روبرو شده‌اند این است که "تردمیل برای زانو مضر است" یا " تردمیل باعث درد زانو می‌شود". به نظر شما آیا تردمیل در زانودرد شما نقشی دارد؟ آیا درد زانو شما به خاطر تمرین کردن با تردمیل است یا به خاطر نحوه استفاده نادرست از تردمیل است ؟ کارشناسان ما در طب آسیا در این مقاله به سوالات مطرح‌ شده پاسخ می‌دهند. همچنین اصول و مواردی که باید قبل و هنگام تمرین بر روی تردمیل رعایت کرد را برای شما ارائه می‌دهند تا از بروز زانودرد احتمالی جلوگیری شود. پس تا انتها با ما همراه باشید.

آیا تردمیل برای زانوهای شما ضرر دارد؟

جالب است بدانید اگر در هنگام راه رفتن به‌درستی گام برندارید، دچار زانودرد می‌شوید. اگر هنگام راه رفتن ابتدا پاشنه پا را بر روی زمین بگذارید، فشار زیادی به مفاصل زانو وارد می‌شود و در مرور زمان در ناحیه زانو احساس درد می‌کنید. نکته قابل‌تأمل این است که اکثر افرادی که بر روی تردمیل تمرین می‌کنند، بر روی انگشتان پا قدم برمی‌دارند یا می‌دوند، که یک اشتباه رایج در بین ورزشکاران است. دویدن بر روی انگشتان باعث می‌شود زانو بیشتر از حد نرمال خم شود و نیروی بیشتری بر آن وارد شود. پس در هنگام تمرین بر روی تردمیل باید قسمت وسط پا در هر گام بر روی زمین قرار گیرد تا نیروی واردشده در هنگام راه رفتن به یک نقطه (مانند زانو) متمرکز نشود و حداقل نیرو به‌زانو تا وارد شود.

پس درد زانو هنگام تمرین بر روی تردمیل به خاطر داشتن یک ورزش غیراصولی یا نامناسب بودن وضعیت بدن بر روی تردمیل است.

آیا تردمیل دشمن زانوهای شماست؟

آیا می‌توان از تردمیل در درمان زانودرد کمک گرفت؟

افراد زیادی در جامعه وجود دارند که از درد زانو رنج می‌برند. درد در زانو به عوامل مختلفی اعم از: چاقی بیش‌ازحد، افزایش سن،ایستادن بیش‌ازحد و انجام کارهای سنگین و.. بستگی دارد. هنگامی‌که فشاری بیشتر از حد معمول به زانوها وارد شود، فرد دچار زانودرد می‌شود.

  • شایع‌ترین بیماری مربوط به مفصل زانو، آرتروز یا همان ساییدگی زانو است. نکته قابل‌توجه اینکه یکی از راه‌های درمان آرتروز زانو انجام ورزش‌های هوازی مانند شنا و پیاده‌روی، تمرین بر روی تردمیل باشگاهی و.... است.
  • یکی از عوامل اصلی در بروز آرتروز چاقی است که برای درمان فرد باید به فکر کاهش وزن خود باشد، تردمیل که به‌عنوان بهترین وسیله ورزشی برای کاهش وزن شناخته‌شده است، می‌تواند بهترین گزینه برای درمان باشد.
  • پزشکان برای افرادی که از درد شدید زانو رنج می‌برند یا در راه رفتن تعادل کافی را ندارند، استفاده از تردمیل به‌عنوان یک‌راه درمان به بیماران پیشنهاد می‌کنند.

آیا تردمیل دشمن زانوهای شماست؟

 

نکات حیاتی در مورداستفاده از تردمیل در درمان زانودرد

همان‌طور که تمرین بر روی تردمیل می‌تواند در درمان زانودرد به شما کمک کند، اگر به‌صورت غیراصولی و نادرست انجام شود مشکلات حادتری را برایتان به وجود می‌آورد. پس نکات زیر را با دقت مطالعه کنید و بااحتیاط تمرینات خود را بر روی تردمیل انجام دهید.

  • در ابتدا تمرین بر روی تردمیل، کمترین سطح سرعت را انتخاب و شروع به قدم زدن کنید.
  • پس‌ازاینکه بدن به آمادگی لازم رسید سرعت تردمیل را بیشتر کنید، بدون اینکه به مفاصل و تاندون‌ها آسیبی وارد شود.
  • شما می‌توانید در هنگام تمرین شیب تردمیل را به‌گونه‌ای که به زانوها وارد نوشد تغییر دهید تا تمرین از حالت یکنواختی دربیاید.
  • برای اینکه به‌زانو مای خود استراحت دهید می‌توانید زمان تمرین خود را قسمت‌بندی کنید و در چند مرحله تمرین خود را انجام دهید.
  • اگر به‌تازگی تمرین با تردمیل را شروع کردید، باید بدانید که درد بعد از هر تمرین طبیعی است. اگر بیش‌ازحد توان خود تمرین کردید و زانوهای شما شروع به درد و تورم کرده است، یک کیسه یخ یا کیسه سبزیجات یخ‌زده را که در یک حوله بپیچید و به مدت 15 تا 20 دقیقه روی محل درد قرار دهید.
  • اگر دچار آسیب‌دیدگی در ناحیه زانو شدید حتماً قبل از تمرین بر روی تردمیل با پزشک خود مشورت کنید.

 

10 نکته که برای جلوگیری از زانودرد در تمرین با تردمیل باید رعایت کرد

همان‌طور که مطالعه کردید، عامل اصلی زانودرد در هنگام یا بعد از تمرین تردمیل این است که فرد وضعیت بدنی آن در هنگام تمرین نامساعد بوده یا غیراصولی بر روی تردمیل تمرین کرده است؛ بنابراین برای جلوگیری از زانودرد احتمالی در تمرین با تردمیل نکات زیر را رعایت کنید.

  • قبل از شروع تمرین روی تردمیل، از ایمنی آن اطمینان پیدا کنید. از نکات ایمنی در تردمیل می‌توان به وجود نرده در هر طرف تردمیل، داشتن گیره ایمنی (می‌توانید به یک‌تکه لباس خود وصل کنید که در صورت افتادن تردمیل را متوقف کند) و دکمه توقف اضطراری اشاره کرد.
  • در هنگام تمرین بر روی تردمیل قسمت مرکزی بدن خود را درگیر نگه‌دارید و شانه‌های خود را به سمت جلو خم نکنید.
  • علاوه بر دویدن بر روی تردمیل، تمرینات تعادلی مانند پل‌های باسن، رانش باسن و ایستادن روی یک پا را روی سطوح ناهموار تمرین کنید زیرا محکم نگه‌داشتن پاها و باسن از درد زانو هنگام تمرین بر روی تردمیل جلوگیری می‌کند
  • قبل از تمرین بر روی تردمیل، حرکات کششی سبک انجام دهید تا مفاصل و عضلات شل شوند و آماده دویدن بر روی تردمیل شوید.
  • اگر زیاد اهل ورزش کردن نیستید می‌توانید به مدت 3 تا 5 دقیقه بر روی تردمیل تمرین کنید و باگذشت زمان تمرینات را بیشتر و سریع‌تر کنید
  • در هنگام تمرین بر روی تردمیل هرچند دقیقه با سرعت آهسته راه بروید تا زمانی که برای پایان تمرین آماده شدید خنک شوید.
  • اگر توانایی دویدن بر روی تردمیل را ندارید، راه بروید راه رفتن خود باعث تقویت پاها و عضلات سرینی می‌شود.
  • برای اینکه به‌زانوها فشار کمتری وارد شود هنگام تمرین کفش بپوشید. یک کفش مناسب به‌عنوان ضربه‌گیر عمل می‌کند و قوس پا را به‌خوبی می‌پوشاند. انواع کفش‌های اسپرت و رانینگ را می‌توانید با بهترین کیفیت و کمترین قیمت از سایت طب آسیا تهیه کنید.
  • در هنگام تمرین کوتاه قدم بردارید تا پاهای شما در راستا بدنتان باشد و فشار کمتری به زانوها وارد شد
  • انتخاب یک تردمیل مناسب می‌تواند بر نحوه تمرینات بسیار تأثیرگذار باشد. تردمیل هایی که بالشتک تسمه نرم‌تر دارند فشار کمتری را به زانوهای شما وارد می‌کنند. اگر به دنبال تردمیل با این مشخصات هستید، حتماً قبل از خرید از سایت طب آسیا  با آدرس الکترونیکی http://tebasia.com دیدن فرمایید.

کلام پایانی

از مطالب گفته شد پی بردیم که تردمیل نه‌تنها دشمن زانوهای شما نیست بلکه یک دوست بسیار خوب برای آن‌هاست. تردمیل می‌تواند حتی در درمان زانودرد و آرتروز مفید واقع شود. پس انتخاب و خرید یک تردمیل خانگی مناسب می‌تواند یک راه درمان باشد. اگر قصد خرید تردمیل را دارید ما به شما بزرگترین فروشگاه ورزشی شرق کشور (طب آسیا) را معرفی می‌کنیم. فروشگاه ورزشی طب آسیا با شرایط اقساطی، خرید تردمیل را برای شما بسیار آسان و امکان‌پذیر کرده است. همچنین شما می‌توانید با خرید از طب آسیا از تخفیفات و امتیازات ویژه‌ای برخوردار شوید و یک خرید استثنایی را تجربه کنید. در صورت هرگونه سؤال و پیشنهاد آن را با مشاورین ما در طب آسیا در میان بگذارید یا کامنت بگذارید تا در اسرع وقت به شما پاسخ دهند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز