خبرگزاری کار ایران

عوامل تاثیرگذار در قیمت فیلم استرچ

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۷۴۱

تمام محصولات تولیدی برای عرضه در بازار نیاز به بسته‌بندی دارند. از این حیث نایلون‌ها و کیسه‌های بسته‌بندی از اهمیت زیادی برخوردار است. فیلم استرچ یکی از انواع نایلون بسته‌بندی است که کاربردهای فراوانی در بسته‌بندی محصولات دارد. رول استرچ در بسته‌بندی صنایع دارویی، غذایی، کشاورزی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. محصولات بسته‌بندی شده توسط سلفون‌های استرچ از ظاهری زیبا و ارزشمند و در عین حال قیمت بالاتری برخوردار هستند. این بالا بودن قیمت فیلم استرچ به دلیل‌ افزایش هزینه تولید آن است. در این مقاله در مورد فیلم بسنه بندی، کاربردهای آن‌ و همچنین قیمت فیلم استرچ بسته‌بندی شده بحث خواهد شد.

فیلم استرچ چیست؟

فیلم استرچ به لایه‌های سلفونی گفته می‌شود که در بسته‌بندی‌های به صورت مجموعه‌ای یا بکسی در محصولات نامتعادل به کار می‌رود. طریقه بسته‌بندی به این صورت است که فیلم بسته‌بندی به دور محصول مورد نظر پیچانده می‌شود تا از نفوذ گرد و غبار و رطوبت به درون محفظه‌ بسته‌بندی جلوگیری شود.

فیلم بسته‌بندی معمولاً به صورت چند لایه و در ابعاد مختلف تولید می‌شود. از ویژگی‌های مهم نایلون استرچ می‌توان به کشش بالای آن اشاره کرد. این خاصیت کشسانی موجب افزایش طول سلفون تا 4 برابر شده و باعث صرفه‌جویی در مصرف نایلون استرچ نیز می‌شود. عموماً قیمت فیلم استرچ بسته‌بندی با توجه به وزن آن محاسبه می‌شود.

انواع فیلم استرچ

فیلم‌های استرچ بنا بر نوع کاربردشان انواع مختلفی دارند. از مهم‌ترین انواع فیلم استرچ می‌توان فیلم استرچ دستی، ماشینی، دسته‌ای، هسته‌ای اصلی و پخش کننده استاتیک را نام برد. در زیر توضیح مختصری در مورد پرکاربردترین آن‌ها ‌که شامل دستی و ماشینی است داده خواهد شد.

فیلم استرچ دستی

در این نوع از فیلم‌های استرچ، رول نایلون توسط نیرویی به دور محصول پیچیده می‌شود. در مراکز کترینگ، تهیه‌ غذا و آشپزخانه‌ها از این نوع فیلم استفاده فراوان می‌شود. رول‌های استفاده شده در این مدل استرچ، از لطافت و نرمی خاصی برخوردار است. تنها عیب این روش سرعت پایین آن‌ است، زیرا کار رول کردن توسط نیروی انسانی انجام می‌شود. قیمت فیلم استرچ دستی برای کسانی که قصد دارند هزینه کمتری جهت بسته‌بندی متحمل شوند، مناسب است.

فیلم استرچ ماشینی

در بسته‌بندی با این نوع فیلم‌ها، به دلیل استفاده از ماشین جهت رول کردن، فیلم استرچ در اثر کشیده شدن، طول و ضخامت بیشتری نسبت به نوع دستی پیدا می‌کند. این روش استرچ کردن بیشتر صنعتی است و در صنایع بزرگ بسته‌بندی مورد استفاده قرار می‌گیرد. زیرا در این روش سرعت بالا بوده و کار رول کردن به صورت اتوماتیک انجام می‌شود.

کاربرد فیلم استرچ

عوامل تاثیرگذار در قیمت فیلم استرچ

هدف اصلی استفاده از فیلم‌های استرچ، بسته‌بندی محصولات است. این فیلم‌ها همچنین جنبه زیبایی و محافظت از محصول را نیز دارند. فیلم‌ استرچ در صنایع مختلفی از جمله موارد زیر کاربرد دارد:

  • در تولید قطعات یدکی خودرو مانند سپر سازی و مواردی از این قبیل
  • کاربرد در صنایع پالت‌بندی
  • بسته‌بندی محصولات غذایی مانند انواع نوشیدنی‌ها و کنسروها
  • کاربرد در بسته‌بندی لوازم صنعتی
  • مورد استفاده در بسته‌بندی صنایع کاشی و سرامیک
  • وکیوم لوازم خانگی و پلاستیکی
  •  بسته‌بندی انواع اسباب‌بازی‌
  • بسته‌بندی کاغذ دیواری، لوله و شیلنگ
  • کاربرد در بسته‌بندی لوازم رنگ و رنگ‌سازی

تولید استرچ و مواد به کار رفته در فیلم استرچ

مواد اولیه تشکیل دهنده سلفون یا فیلم‌های کششی شامل پلیمر پلی‌اتیلن با چگالی سبک خطی است. طرز تولید این فیلم‌ها به این صورت است که با کوپلیمر شدن اتیلن با آلفا آلفین‌ها ترکیبات فیلم بسته‌بندی تهیه می‌شود. آلفین‌ها شامل بوتن، هگزن و اکتن است. این آلفین‌ها سبب افزایش مقاومت کششی فیلم استرچ می‌شود. انواع دیگر پلی‌اتیلن و (pvc) نیز در ساخت سلفون‌های کششی کاربرد دارد. این فیلم‌ها بعد از کشش توسط ترمیم کننده‌های الاستیکی تقویت می‌شوند.

روش تولید فیلم بسته‌بندی از دو طریق دمیده شده و قالب صورت می‌گیرد. در روش دمیده، رزین توسط قالب حلقوی شکل بیرون می‌آید تا خنک شود. این نوع روش تولید با این که سرعت پایینی دارد اما سلفون تولید شده توسط این روش از کیفیت خوبی برخوردار است. در تولید فیلم استرچ از طریق قالب، فیلم به وسیله شکافی از قالب به بیرون رانده می‌شود. در این روش، عملیات خنک‌سازی سریع‌تر صورت می‌گیرد. کیفیت این فیلم‌ها نسبت به روش دمیده پایین‌تر است. ازاین رو قیمت فیلم استرچ تولید شده توسط این روش ارزان‌تر می‌شود.

 

ویژگی ها و مزایای فیلم استرچ

عوامل تاثیرگذار در قیمت فیلم استرچ

فیلم بسته‌بندی از نفوذ رطوبت و غبار به داخل بسته‌ محصول جلوگیری می‌کند و به دلیل چسبندگی فیلم‌های استرچ بر روی محصول، مقاومت بسته‌بندی بالا می‌رود. استرچ همچنین از مقاومت کششی بالایی برخوردار است و استحکام خوبی در برابر نیروهای کششی اعمال شده دارد. با استفاده از فیلم بسته‌بندی، امکان بسته‌بندی چند محصول در کنار یکدیگر بدون کوچک‌ترین لغزش وجود دارد. قیمت فیلم استرچ بسته‌بندی با توجه به کارایی‌هایی که دارد مناسب و مقرون به صرفه است.

عوامل موثر در قیمت فیلم استرچ

عوامل متعددی می‌تواند بر قیمت فیلم استرچ بسته‌بندی تاثیرگذار باشد. از مهم‌ترین این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ضخامت فیلم بسته‌بندی
  • تعداد لایه‌های فیلم
  • میزان کشش و استحکام استرچ
  • میزان چسبندگی سلفون استرچ مورد نظر
  • درصد مقاومت استرچ در برابر اشعه یووی و فرابنفش
  • کیفیت مواد اولیه به کار رفته در ساخت استرچ
  • کیفیت رنگ مورد استفاده در مورد تولید سلفون‌های رنگی

 

با وجود تولید انواع فیلم استرچ، تحول عظیمی در صنعت بسته‌بندی ایجاد شده است. جنس فیلم های استرچ با یکدیگر فرق می‌کند، قسمت عمده این تفاوت بنا به درخواست سفارش مشتری صورت می‌گیرد. قیمت فیلم استرچ متناسب با نوع هر محصول متفاوت است و هر نوع از فیلم های استرچ با توجه به اندازه ها و افزودنی هایی که به آن اضافه و ساخته می‌شود، با یکدیگر فرق می‌کند. خرید فیلم استرچ به خصوص بعضی از نوع های آن جزء مواردی است که معمولا روزانه در خیلی از کسب و کار ها مورد استفاده قرار می‌گیرد تا  مردم با استفاده از فیلم های بسته‌بندی  راحت تر کالا های خود را بسته‌بندی و انتقال دهند. رول های استرچ بسته‌بندی معمولا به صورت تناژ بالا تهیه می‌شود.

سفارش مشتری چطور باعث تغییر قیمت فیلم استرچ می‌شود؟

قیمت فیلم استرچ کیهان پلاستیک پارسام تحت تاثیر افزودنی‌های زیادی مانند افزودنی ضد اشعه یووی، ضد فرابنفش، افزودنی ضد گرما، ضد سرما و … تغییر می‌کند. از عامل‌های مهم در تغییر قیمت فیلم استرچ بسته‌بندی، تغییر ضخامت و تعداد لایه‌های فیلم است. بنابراین مشتری می‌تواند با سفارش کم و زیاد کردن لایه‌ها و نیز ضخامت آن، قیمت رول استرچ را تغییر دهد. یکی از موارد مهم دیگر، رنگی یا شفاف بودن سلفون کششی است که باعث تغییر در قیمت آن می‌شود. از دیگر فاکتورهای قابل تغییر برای سفارش مشتری، ابعاد سلفون، شامل طول و عرض رول است که آن را بنا به خواست مشتری می‌توان تنظیم کرد.

جمع‌ بندی

فیلم استرچ جهت بسته‌بندی سریع و زیباتر شدن ظاهر بیرونی پک انواع محصولات تولید شده، به کار می‌رود. این فیلم از دو طریق دمیده و قالب در کارخانه‌های تولیدی، تهیه می‌شود. این فیلم در انواع مختلفی جهت بسته‌بندی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از این نایلون‌های کششی می‌توان انواع محصولات غذایی، دارویی، بهداشتی، صنعتی مانند قطعات یدکی خودرو، اسباب‌بازی‌، لوازم خانگی و … را بسته‌بندی کرد. فیلم بسته‌بندی استرچ از نفوذ انواع آلودگی‌ها، گرد و غبار و رطوبت به داخل فضای بسته‌ محصول جلوگیری می‌کند. قیمت فیلم استرچ بسته‌بندی با توجه به عوامل مختلفی مشخص می‌شود.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز