خبرگزاری کار ایران

دستگاه پر کن

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۶۰۰۹

دستگاه بسته بندی :

صحت و کیفیت، بازاریابی و سود، چرخاندن خط تولید! تمام موارد گفته شده با بسته بندی مناسب روی محصول ایجاد میشود . اولین نگاه مشتری به محصول ، بسته بندی محصول است. دستگاه بسته بندی یکی از پر کاربرد ترین دستگاه های صنعتی است که شامل انواع  و مدل های مختلف  می باشد و دارای دسته بندی های مختلف است  برای اینکه شما بیشتر با این نوع دستگاه ها آشنا شوید ما در این قسمت سعی کردیم تا  به معرفی 2 نمونه از این دستگاهها که بسیار مورد استفاده هستند بپردازیم :

1 / دستگاه سیل وکیوم :

دستگاه سیل وکیوم دستگاهی است که معمولا در فرآیند بسته بندی برای خارج نمودن هوای درون بسته بندی و انواع محصول نهایی استفاده می شود. دستگاه سیل وکیوم با تزریق گاز با تخلیه هوای داخل بسته و تزریق گازهای نگه دارنده باعث می شود مواد غذایی بسته بندی شده، کیفیت اصلی (طعم، رنگ، شکل) و تازگی خود را حفظ نمایند.

در این دستگاه ها می توان با نصب سیستم تزریق گاز یا پمپ وکیوم، هوای داخل بسته را خارج نموده و گازهای نگهدارنده (  N2وCO2 ) که برای تازه نگهداشتن مواد غذایی مناسب است را به داخل ظرف تزریق نمود.

این دستگاه در طیف وسیعی از محصولات صنایع غذایی مانند بسته بندی گوشت، ماهی، سبزیجات، سالاد، غذاهای آماده، سبزی، قارچ، خشکبار، خیارشور و … قابل استفاده می باشد. افزایش زمان ماندگاری که این عمل سبب کاهش اکسیده شدن، کپک زدن و بو گرفتن محصول در داخل ظرف می شود.

دستگاه پر کن

 

در صنعت وکیوم اصطلاحات دیگری نیز مورد استفاده قرار می گیرد مانند فشار منفی یا فشار کم که نشان دهنده مفهوم آن است. برای ایجاد وکیوم در حجمی معین از پمپ وکیوم استفاده می شود. پمپ وکیوم در اکثر صنایع مانند صایع غذایی، دارویی ، شیمیایی، کاغذ، چاپ، لاستیک و پلاستیک، آب و فاضلاب، شیمی، میز وکیوم، سیم و کابل، عایق کاری، فوم، قطعات داخلی خودرو، ریخته گری، جواهر سازی، سیمان، قند، معدن، لامپ سازی، شیشه سازی، مقوا سازی، شیردوشی، ماهی و میگو ، هوا دهی آب و فاضلاب، های تک، اپتیک، رب سازی، ماکارانی و… استفاده می شود.

دستگاه سیل وکیوم چه ویژگی ها و مشخصاتی دارد؟

  • بدنه ی این دستگاه از جنس استیل ضد زنگ می باشد و همچنین تیغه ی آن استیل است.
  • سیل وکیوم مجهز به سیستم PLC همراه با مانیتور برای کنترل بهتر عملیات است.
  • مقدار کشش رل توسط اینکودر یک سیستم مجزا در دستگاه است.
  • پرس و پانچ دستگاه کاملا اتو ماتیک است.
  • باز و بسته شدن رول دستگاه اتوماتیک می باشد.

2 / دستگاه پرکن :

همان طور که از نام آن پیداست دستگاه پرکن، دستگاهی است که برای پر کردن وزن مشخصی از مواد در ظروف استفاده می شود. در واقع مهم ترین هدف آن نظم بخشیدن و بسته بندی مواد است. به خاطر تنوعی که در مواد وجود دارد، این دستگاه ها نیز انواع زیادی دارند. انواع دستگاه پر کن مایعات  دستگاه های پرکن پودر و گرانول ها در این دسته قرار می گیرند.

دستگاه های پرکن مایعات با توجه به غلظت مایعات به دو دسته پرکن مایعات غلیظ و پرکن مایعات رقیق تقسیم می شوند. از این دستگاه علاوه بر صنایع غذایی، در صنایع بهداشتی و دارویی و لوازم آرایشی  نیز استفاده می گردد. از مهم ترین خصوصیات آن سرعت بخشیدن به فرآیند تولید می باشد.

برای این که بدانید اتوماسیون دستگاه پرکن چیست، باید بدانید که می تواند به سه شکل دستی، اتوماتیک و نیمه اتوماتیک باشد. این دستگاه می تواند امکانات مختلفی به همراه داشته باشد. به عنوان مثال، بعضی از آن ها به دستگاه دربند نیز مجهز هستند که موجب می شود روند تولید محصول نهایی سرعت بیشتری داشته باشد.

دستگاه پر کن

دستگاه پر کن بر اساس تقاضا ساخته و تولید می شود. ممکن است که در یک فرآیند تولیدی، تعداد محصول خروجی زیاد نباشد که در این صورت دستگاههای دستی پرکن استفاده می کنند یا اینکه ممکن است ظرفیت تولید بالا باشد که در این صورت نیاز یک دستگاه پرکن تمام اتوماتیک، لازم و ضروری می باشد.

طیف وسیعی از مواد با دستگاه پرکن قابل پر کردن در ظروف و حتی کیسه هستند. از پرکاربردترین این محصولات مایعات و گازها هستند. اما این دستگاه برای محصولات پودری و گرانول، مواد نیمه مایع مثل انواع ژل ها، سس و رب گوجه فرنگی  انواع دئودورانت و حتی رژ لب  و انواع غذای حیوانات کاربرد دارد. آیا می دانید یکی از مزایای استفاده از دستگاه پرکن چیست؟ این که مشکل پر کردن مایعات گازدار مثل نوشابه یا محصولات شوینده مثل فوم یا مایع دستشویی با استفاده از این دستگاه به راحتی قابل حل است.

همانطور که می دانید انواع مختلفی از دستگاه های پرکن تولید می شود  که در پر کردن ظروف با مواد مختلف کاربرد دارند.این دستگاه ها در شرکت های متفاوتی کاربرد دارند ، چرا که موجب آسان تر شدن  کار پرکردن بطری ها و سایر ظروف ها می شوند.

انواع دستگاه های پرکن

انواع مختلفی از دستگاه های پرکن وجود دارد که در پر کردن ظروف با مواد مختلف استفاده میشود.این دستگاه ها در شرکتهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند ، زیرا کار پرکردن بطری ها و سایر ظروف را آسان می کنند.

  • دستگاه پرکن مایعات
  • دستگاه پرکن پودر
  • دستگاه پرکن آمپول
  • دستگاه پر کننده ویال
  • دستگاه پرکن قرص

و غیره

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز