خبرگزاری کار ایران

چرا صنعتگران عاشق پروفیل مبلی هستند !!!

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۵۷۳۴

امروزه با توجه به کاربرد گسترده ی مقاطع فولادی در طیف گسترده ای از صنایع، خصوصیات و کیفیت آن ها اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. علت اصلی اقبال صنعتگران به پروفیل مبلی را شاید بتوان در 5 ویژگی منحصر به فرد آن دانست که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد اما پیش از آن باید بدانیم پروفیل مبلی چیست و چگونه تولید می شود. 

به طور کلی پروفیل مبلی به مقطع فولادی 6 متری گفته می شود که از ورق روغنی تولید شده و شکل مقطع آن مربع، مستطیل یا شکل های نزدیک به آن ها است. پروفیل مبلی در صنعت با نام پروفیل سبک هم شناخته می شود اما علت این نامگذاری ها چیست؟ با توجه به کاربرد گسترده ی آن در تولید انواع مبلمان و وزن کمی که دارد با نام های پروفیل مبلی یا سبک شناخته شده است. ورق روغنی به عنوان یکی از بهترین و با کیفیت ترین ورق های فولادی باعث خصوصیات متمایز کننده ی آن شده است. برای تولید این مقطع رول های ورق روغنی با عرض 1 تا 1.5 متر به عرض های کمتر با توجه به اندازه ی پروفیلی که تولید می شود، برش داده شده و در فرایند رول فورمینگ به شکل پروفیل در می آیند و با جوشکاری درز و برش به سایز های مورد نظر، روانه ی بازار می شود. پیش از خرید پروفیل مبلی حتما بخوانید تا بتوانید با توجه به طراحی محصول خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید. 

چند خصوصیت مهم پروفیل مبلی:

فرآیند پذیری بالا: این خصوصیت پروفیل مبلی برخواسته از جنس ورق مصرفی است. خمکاری، کشش، برش و جوشکاری از جمله متداول ترین انواع فرآیند ها هستند. اگر ورق کیفیت مناسبی داشته باشد احتمال بروز مشکل هایی چون شکستگی و چین خوردگی در خمکاری پایین می آید. با توجه به کیفیت بالای ورق روغنی کشش هم با کمترین مشکلات چون پارگی انجام می شود. به خوبی برش می خورد و جوشکاری آن با کیفیت مطلوبی انجام می شود. بی شک هرچه کیفیت ورق و درز جوش بهتر باشد احتمال بروز خطا در فرآیند ها کمتر می شود.

چرا صنعتگران عاشق پروفیل مبلی هستند !!!

سطح مناسب برای انواع آبکاری: کیفیت سطحی پروفیل مبلی حتی پیش از آبکاری هم برای تولید انواع مبلمان و محصولات تزئینی مناسب است اما با توجه به طراحی و مکان استفاده ی محصولات ساخته شده از پروفیل مبلی، انواع آبکاری ها بر روی این مقطع فولادی برای زیبا سازی و ایجاد مقاومت در آن در برابر زنگ زدگی  انجام می شود. آبکاری پروفیل مبلی پیچیدگی های خاص خود را دارد که انجام درست و اصولی آن تاثیر قابل توجهی بر کیفیت محصول نهایی دارد اما نمی توان منکر کیفیت بالای ورق و تاثیر آن بر انجام یک آبکاری با کیفیت شد. 

تنوع گستردهپروفیل مبلی در ضخامت های 0.4 تا 1.5 میلی متر و ابعاد مقطع 10*10 تا 70*70 تولید می شود به همین دلیل از تنوع بسیار بالایی برخوردار است و تولید کننده قدرت انتخاب خوبی برای رسیدن به شکل و وزن مورد نظر خود دارد.

قیمت پروفیل مبلیقیمت پروفیل سبک بر اساس واحد وزن اعلام می شود. با وجود این که قیمت ورق آن به دلیل کیفیت بالایی که دارد از قیمت ورق پروفیل سنگین بیشتر است اما وزن کم آن در نهایت باعث می شود قیمت یک شاخه پروفیل مبلی از قیمت یک شاخه پروفیل سنگین کمتر باشد. با توجه به کیفیت و مقاومت بالای این مقطع و وزن کم آن در نهایت تولید کننده با مصرف پروفیل مبلی صرفه جویی قابل توجهی در تولید انجام می دهد.

گزینه ای مناسب برای صادرات: معادن غنی، کارخانه تولید پروفیل مبلی، لوله سبک، ورق روغنی و سیاه و کلیه زیر ساخت های مناسب صنعت فولاد در کشور باعث شده ایران به عنوان یکی از تولید کنندگان بزرگ فولاد نه فقط در داخل و منطقه بلکه در بازار جهانی فولاد جایگاه خوبی داشته باشد و با توجه به مصرف گسترده پروفیل مبلی در انواع صنایع گزینه ی مناسبی برای صادرات به اقصی نقاط جهان است که می تواند با ارز آوری خوبی هم همراه باشد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز