خبرگزاری کار ایران

راهنمای خرید حفاظ شاخ گوزنی با قیمت پایین + فیلم آموزشی

کد خبر : ۱۲۲۵۷۳۱

میخوام راجب استانداردهایی که یک حفاظ شاخ گوزنی حتما باید داشته باشه! و نحوه صحیح نصب این حفاظ‌ها روی دیوار بطوری که از ورود دزد جلوگیری کنه باهاتون صحبت کنم، اما اول بزارید راجب مزیت‌های این حفاظ چند صحبتی باهاتون داشته باشم تا این حفاظ روی دیوار رو درست و براساس همین مزیت‌ها و بدون هزینه اضافی انتخاب کنید و توسط گفته برخی فروشنده‌ها به حاشیه کشیده نشید و هزینه‌های گزاف و بیهوده پرداخت نکنید!

نقش اصلی حفاظ شاخ گوزنی روی دیوار چیه؟

حفاظ شاخ گوزنی روی دیوار، عملا یک مانعی هست برای سارق جهت ورود و رد شدن از روی دیوار(کند کننده‌ی عبور سارق)! که این مانع می‌تونه بر اساس نوع و ارتفاع و خطرناک‌تر بودن حفاظ، نفوذ سارق رو از روی دیوار به داخل محل شما سخت‌تر و زمانگیرتر کنه! یعنی اگه 50 درصد خونه‌های یک محله دارای شاخ گوزنی باشند و 30 درصد خونه‌ها هیچ گونه حفاظی نداشته باشند، عملا سارق به اون 20 درصد از خانه‌های بدون حفاظ علاقه داره! چون رد شدن از روی دیوار بدون حفاظ رو تو چند ثانیه میتونه انجام بده، به راحتی آب خوردن : )

اهمیت تیز بودن تمام شاخک‌های حفاظ چقدره؟

این شاخک‌های تیز (اصطلاحا بهش گیوتین خورده هم میگن) فقط در سر حفاظ نبوده و در تمام نقاط حفاظ پخش هستند که همین امر امنیت این حفاظ رو بالاتر می‌بره مخصوصا نسل جدید شاخ گوزنی ما که شاخک‌ها و تراکم بیشتری داره. یعنی این مهم نیست که فقط نوک حفاظ مقداری تیز باشه! مدل صحیح اینجوریه که باید تمام بدنه و ریز شاخک‌ها و شاخک‌های اصلی بسیار تیز و نازک و نیزه شکل باشن!

راهنمای خرید حفاظ شاخ گوزنی با قیمت پایین + فیلم آموزشی

نصب حفاظ شاخ گوزنی چقدر زمان می‌بره؟

بصورت تجربی نصب صحیح شاخ گوزنی در هر 120 متر طول دیوار، همراه با لکه‌گیری و اسپری کاری قسمت جوشکاری شده، توسط دو استادکار با تجربه، در یک روز کامل انجام می‌گیرد! یعنی اگر کسی بیاد و بعنوان مثال کل دور تا دور دیوار شمارو در 2 ساعت حفاظش رو نصب کنه و بره... شما حتما باید به کیفیت نصب اون نصاب شک کنید و مطمئنا یه سری کارهایی بوده که باید انجام میداده! ولی به درستی و کامل انجام نداده! بخاطر همونم هست که چند ساعته نصب کرده و کارو جمع کرده رفته.

حفاظ شاخ گوزنی جزء ارزان‌ترین و ایمن‌ترین حفاظ‌هاست!

توی حفاظ شاخ گوزنی بدلیل استفاده نکردن از هیچگونه ورق و پروفیل و استفاده کامل از میلگرد توپر خالی، قیمت ساخت این حفاظ‌ها بسیار پایین‌تر از بقیه انواع حفاظ‌هاست و خیلی حفاظ مقرون به صرفه‌ای هست! از طرفی چرا میگیم حفاظ شاخ گوزنی جزء ایمن‌ترین هاست؟! چون وقتی دزد از داخل خیابون و کوچه میبینه که خونه شما یه حفاظ روی دیوار بسیار قوی و متراکم داره، هم احتمال میده که نتونه از روی حفاظ‌ها رد بشه و بیخیال ورود به خونه شما میشه! هم این احتمال رو میده که ممکنه داخل خونه هم دزدگیر یا آژیری چیزی هم نصب شده باشه!

نتیجه گیری: خب تا اینجای کار با مزیت‌های یک حفاظ شاخ گوزنی و یا بوته‌ای آشنا شدین حالا بریم ببینیم که برای داشتن این مزیت‌ها چه ویژگی‌هایی رو باید شاخ گوزنی تو ساختش همراهش داشته باشه و براش هزینه کنیم و چه مواردی رو لازم نباشه اضافی هزینه کنیم و یا پولتون رو حیف کنیم. اینجا چند نمونه از سوالات شما رو که اکثرا پرسیده می‌شود رو می‌نویسم که فکر می‌کنم سوال اکثر شماها نیز باشه.

تراکم مناسب در حفاظ شاخ گوزنی باید چقدر باشه؟

وقتی یک حفاظ شاخ گوزنی با طراحی مهندسی شده و اصولی رو در نظر بگیریم یعنی برای اتصال از میلگرد خم و تنیده شده با دستگاه پرس استفاده کردیم و تمامی بین ردیف‌های شاخ گوزنی توسط همین میلگرد خمیده متصل شده و ستون جلویی و پشتی در ابتدا و انتهای شاخه گوزنی نیز به هم وصل شده.  

حالا میتونیم استاندارد تراکم حفاظ شاخ گوزنی و رابطه آن با قطر میلگرد را به این صورت محاسبه کنیم، مثلا از لحاظ مقاومت حفاظ شاخ گوزنی  8 ردیف میلگرد 10 که یک حفاظ استاندارد با مقاومت قابل قبوله، می‌توانید از ضریب قطر میلگرد در ردیف حفاظ، برای مقایسه حفاظ‌ها بصورت زیر استفاده کنید :

  • شاخ گوزنی  8 ردیف میلگرد 10 میل ( ضریب 80 )
  • شاخ گوزنی  10 ردیف میلگرد 9 میل ( ضریب 90 )
  • شاخ گوزنی  12 ردیف میلگرد 8 میل ( ضریب 96 )

که همانطور که می‌بینید هر دو حفاظ میلگرد 9 و 8 میل هم از نظر ایمنی و امنیت چیزی از شاخ گوزنی  8 ردیف میلگرد 10 میل کم نداشته .... 

نتیجه گیری: پس ایمنی حفاظ شاخ گوزنی به ضخامت خالی میلگرد نیست، به تراکم و تعداد ردیف خالی هم نیست،  بلکه در نکته اول باید به اتصالات بین شاخک‌های بزرگ و اصلی دقت کنید و ببینید مقدار اتصالات و خمیدکی آنها درست و اصولی هست و قالب حفاظ در برابر لنگر مقاومت دارد، بعد از این مورد، به ضریب ضخامت میلگرد همراه با تراکم شاخ گوزنی دقت می‌کنیم.

راهنمای خرید حفاظ شاخ گوزنی با قیمت پایین + فیلم آموزشی

جوش Co2  یا جوش ترانس? کدام جوش برای حفاظ شاخ گوزنی بهتره؟

از مزیت‌های جوش Co2 می‌توان به راحتی جوشکاری با آن اشاره کرد و همچنین نکته مهم این نوع جوش در راحتی اتصال دو مقطع غیر همجنس مثل فلز و چدن هست! ولی چون شاخ گوزنی از میلگرد و فلز به هم جنس هستش، با جوش ترانس هم می‌توان این امر را براحتی انجام داد و هزینه کمتری رو نسبت به Co2 متحمل می‌شود! بابت مقاومت جوش‌ها هم هر دو دستگاه در صورت مهارت لازم جوشکار و کامل جوش خوردن میلگرد، مقاومت قابل قبولی خواهند داشت!

اگه مقاومت جوش ترانس ضعیف بود، بنظر شما جوشکاری مقطعی در ارتفاعات سازه‌های فلزی ساختمان یا برج‌ها توسط دستگاه ترانس انجام می‌گرفت؟ نه! خب معلومه که جوشکاری اصولی ترانس در مقطع جوش، مقاومت بالاتری از خود پروفیل سازه ایجاد می‌کنه، البته این را بدانید که جوشکاری غیر اصولی و ناقص حتی با دستگاه Co2 می‌تونه باعث ضعیف شدن سازه و حفاظ مورد نظر باشه!

نتیجه گیری: پس اگه توجهتون رو از نوع دستگاه بردارید و به نوع و مهارت جوش مقطع بدهید می‌توانید با یک هزینه کمتر یک حفاظ مقاوم رو داشته باشید.

رنگ کوره‌ای الکترواستاتیک یا رنگ روغنی، کدام رنگ برای حفاظ شاخ گوزنی بهتره؟

البته که رنگ کوره‌ای الکترواستاتیک بسیار مقاومت بالایی داره ولی یک نیاز اساسی قبل از مرحله رنگ الکترواستاتیک هست! اون هم شستشوی درست و بی‌نقص شاخ گوزنی خام قبل از انجام مرحله رنگامیزی هست! و چون به علت تیز بودن و نامنظم بودن شاخ گوزنی دسترسی به تمام نقاط آن برای شخص غیر ممکن است، در نهایت بدرستی حفاظ فلزی شستشو نمیشه و عملا رنگ کوره‌ای که بستر زیرین کثیفی داره بعد از مدتی باد کرده و میشکند و همانطور که می‌دانید رنگ الکترواستاتیک بخاطر اختلاف ضخامت رنگ و خاصیت سُر بودن آن، ترمیم پذیری با رنگ بازار ممکن نبوده و رنگ جدید مجددا روش سُر می‌خورد و باید رنگ قدیم کنده شود و مجددا کل سازه رنگ شود که این عملا برای شاخ گوزنی نصب شده ممکن نیست و بسیار پرهزینه است!

به همین خاطر چون شاخ گوزنی باید با جوشکاری در نقاط مختلف حفاظ نصب شود عملا محل رنگ آمیزی شده در نقاط جوش سوخته می‌شود و آسیب می‌بیند که درصورت استفاده از رنگ روغنی در حفاظ (بخاطر خاصیت چسبندگی رنگ روغنی) می‌توانید براحتی با یک اسپری نقاط آسیب دیده را مجددا رنگ کاری و ترمیم کنید و با کمترین هزینه رنگ چه در ساخت حفاظ و چه در هنگام ترمیم، بتونید یک حفاظ شاخ گوزنی ایمن و زیبا رو داشته باشید.

نتیجه گیری: پس در این قسمت متوجه شدیم که بجای هزینه زیاد و بیهوده رنگ خاص در حفاظ شاخ گوزنی می‌تونیم با انتخاب رنگ روغنی که براحتی قابل ترمیم شدن هم هست هزینه ساخت رو بیاریم پایین و نصب بهتری و درست‌تری هم داشته باشیم و هر چند سال یکبار در هنگام تغییر یا بازسازی قسمتی از خونه  خودمون، میتونیم با رنگ آمیزی مجدد حفاظ (حتی با رنگ متفاوت ازقبل) به ساختمونمون ظاهری جدید و نو بدیم"  تا اینکه بخوایم یک حفاظ فلزی رو که باید بدون سقف و سرپناه زیر بارون (مخصوصا تو مناطق شمالی) باشه، اونم فقط با یک رنگ بظاهر الکترواستاتیکی که اولین مرحله کارش ایراد داره (یعنی شستشو حفاظ)، رها کنیم و بخوایم که چندین سال هم این حفاظ تغییری نداشته باشه.

تعداد ردیف‌های یک حفاظ شاخ گوزنی چطور شمرده می‌شود؟

پرتکرارترین سوال خریداران همین سوال است! متاسفانه برخی فروشندگان علاقه بسیار شدیدی به گمراه کردن خریدار در جهت فروش راحت خود دارند، مواردی که شاید ازشون شنیده باشید که میگن: شاخ گوزنی 33 ردیف! یا 66 ردیف! اصلا می‌خوای بگو 100 ردیف دوست من : ) برای اطلاعات بیشتر لطفا به ویدیو موجود در سایت دقت کنید.

عارضم که نمونه‌ای که الان در تصویر می‌بینید نمونه 12 ردیف 4 ستونه هست (یعنی دارای 48 شاخک). بعد از ردیف و ستون حتما توجه کنید که اتصال بین تک تک ردیف‌ها هم نصب شده باشه، چون این اتصال بین، اگرچه میلگردهای‌ ریزی هستند ولی تعدادشون بالاست (25 درصد وزن حفاظ رو همین شاخک‌های کوچیک تشکیل می‌ده ) چون بدون آنها عملا شاخ گوزنی بی‌استفاده است.

راهنمای خرید حفاظ شاخ گوزنی با قیمت پایین + فیلم آموزشی

لوازم امنیتی مکمل برای حفاظ شاخ گوزنی چیه؟

اگر بعد از نصب حفاظ شاخ گوزنی روی دیوار بخوایید امنیت محل مورد نظرتون رو بیشتر کنید، از موارد دیگه ای مثل درب ضد سرقت، درب فلزی سی ان سی یا درب فرفورژه هم می‌تونید استفاده کنید که برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد افرایش امنیت اماکن میتونید به وب سایت فورژمدرن مراجعه کنید و یا با شماره تماس 01343510608 ارتباط بگیرین تا قبل از انجام هر کاری یک راهنمایی مهندسی شده بسته به محل مورد نظر شما خدمتتون ارائه بشه.

حجم ویدیو: ۵۶.۴۱M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۴:۰۹ دانلود ویدیو
پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز