خبرگزاری کار ایران

کلاس آرایشگری زنانه یک راه‌حل مناسب برای آموزش آرایشگری و ورود به بازار کار

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۹۳۶۱

کلاس آرایشگری زنانه یک راه‌حل مناسب برای آموزش آرایشگری و ورود به بازار کار

لزوم آموزش آرایشگری در یک آموزشگاه آرایشگری برای ورود به بازار کار

آرایشگری از جمله مشاغل محدودی است که در اکثر جوامع امروزی مورد نیاز حتمی و همگانی بسیاری از افراد جامعه، فارغ از جنسیت و سطح اجتماعی آنها است، بنابراین در زمینه آرایشگری و آموزش آن خصوصاً در آموزشگاه‌های آرایشگری تهران، با بازار بسیار گسترده تقاضا مواجه هستیم. اما این سؤال مطرح است که «آیا به ‌صرف وجود این بازار کار پرمتقاضی، ورود به حرفه آرایشگری کاری آسان با موفقیت تضمین شده است؟» قطعاً جواب منفی است. برای کسب موفقیت در این زمینه لزوم بهره‌مندی از آموزش آرایشگری امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر محسوب می‌شود و پیداکردن یک کلاس آرایشگری از جمله اقدامات لازم و ضروری در این زمینه است.

مزایای افراد آموزش‌دیده در کلاس‌های آرایشگری

آرایشگرانی که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مورد نیاز در رابطه با آرایشگری (خصوصاً در زمینه آرایشگری بانوان) را با موفقیت پشت سر می‌گذارند و مدارک تأیید صلاحیت را از یک آموزشگاه آرایشگری معتبر در این زمینه کسب می‌کنند از مزیت‌های خاصی برخوردار می‌شوند که در ادامه به بخشی از آنها اشاره می‌شود:

  • امکان دریافت مجوز تأسیس آرایشگاه و آموزشگاه آرایشگری: در بسیاری از کشورها از جمله ایران مراحل قانونی دریافت مجوزهای راه‌اندازی مرکز زیبایی و آرایشگری منوط به داشتن مدرک معتبر فنی و حرفه‌ای مربوطه است.

«برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش اخذ مجوز آموزشگاه آرایشگری وارد مطلب شوید»

  • کسب اعتماد مشتریان: از آنجا که ثمره کار آرایشگری مستقیماً در ظاهر افراد نمایانگر می‌شود، بیشتر مشتریان و به‌طور ویژه بانوان که اکثریت متقاضیان این بازار را در برمی‌گیرند، با وسواس خاصی به انتخاب سرویس‌دهندگان و مراکز سرویس‌دهنده می‌پردازند؛ بنابراین مناسب‌ترین راه برای جلب این اعتماد داشتن مدارک تایید کننده این صلاحیت است.
  • فراگیری دانش و مهارت روز: برخلاف گذشته که آرایشگری و خدمات زیبایی تنها محدود به آیتم‌های انگشت‌شماری می‌شد، امروزه این کسب و کار طیف گسترده‌ای از خدمات زیبایی و بهداشتی و مراقبت‌های حرفه‌ای پوست و مو را در بر می‌گیرد که آگاهی از همه آنها جز با شرکت در کلاس‌های آموزشی امکان‌پذیر نیست.
  • دریافت تسهیلات کسب و کار: در سال‌های اخیر برخی از تسهیلات مالی در جهت راه‌اندازی کسب‌وکار از سوی وزارت کار و سازمان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای افرادی که این دوره‌ها را گذرانده و به اخذ مدرک پرداخته‌اند فراهم گردیده است که آرایشگری نیز مشمول این مزیت می‌گردد، بنابراین فرد علاقه‌مند به حرفه آرایشگری در کنار کسب مهارت شغلی می‌تواند از تسهیلات اولیه راه‌اندازی مرکز آرایشی خود نیز برخوردار شود.
  • رفع نیازهای شخصی: فراگیری آموزش‌های آرایشگری تنها محدود به زمینه کسب و کار نمی‌گردد، بسیاری از افراد به ویژه بانوان با بهره‌مندی از دوره‌های آموزش آرایشگری و بالا بردن مهارت‌های مورد نیاز، به رفع نیازهای شخصی خود و خانواده‌شان می‌پردازند.
  • امکان مهاجرت کاری: در دنیای امروز که به دنیای مهارت‌ها معروف است، داشتن مدارک فنی و حرفه ای از جمله آرایشگری، از استقبال خوبی در کشورهای مهاجرپذیر برخوردار است.

این موارد تنها آیتم‌های محدودی هستند که لزوم فراگیری حرفه‌ای و اصولی آرایشگری را با شرکت در کلاس‌های آموزش آرایشگری تا حدی نمایان می‌سازند و قطعاً این الزامات می‌توانند لیست جامع‌تری را در بر بگیرند که با توجه ‌به اهداف متقاضی دریافت آموزش‌های آرایشگری متغیر هستند.

کلاس آرایشگری زنانه یک راه‌حل مناسب برای آموزش آرایشگری و ورود به بازار کار

انتخاب بهترین کلاس آرایشگری

برای افرادی که علاقه‌مند به یادگیری آموزش‌های آرایشگری هستند، انتخاب یک کلاس آموزشی مناسب اولین و مهم‌ترین قدم در این زمینه است، زیرا این انتخاب تعیین‌کننده سطح و استانداردهای آموزش‌های دریافتی توسط هنرآموز آرایشگری و میزان فراگیری مهارت‌های مربوطه است، به‌طور کلی، یک بهترین کلاس آرایشگری دارای سه ویژگی‌ زیر است:

  • ارائه آموزش‌های تئوریک به‌طور علمی و اصولی با ارائه کتب و جزوات مدون و معتبر در زمینه آرایشگری.
  • ارائه آموزش‌های منظم عملی و کاربردی به هنرآموز آرایشگری.
  • ایجاد امکان تمرین کافی و اصولی مهارت‌های کسب شده با نظارت مدرسین و مربیان متبحر و کمک به رفع نقایص احتمالی کاری متقاضیان که نکته بسیار مهمی است و ارزش و اهمیت خاصی برای هنرآموز آرایشگری در آینده شغلی وی خواهد داشت.

در نهایت باید توجه کرد که تنها آن دسته از آموزشگاه‌های آرایشگری که تحت نظارت سازمان فنی و حرفه‌ای هستند می‌توانند مدارک تایید صلاحیت و پایان دوره‌های آموزشی را بعد از گذراندن دوره‌ها به متقاضیان خود ارائه کنند و یا با معرفی آنها به مراکز ذی‌ربط شرایط دریافت این مدارک را ترتیب دهند؛ بنابراین هنرآموزان آرایشگری باید حتماً در انتخاب مراکز آموزش آرایشگری دقت و وسواس لازم را رعایت کنند.

در بحث معیارهای آموزشگاه خوب در مقاله «معیار انتخاب آموزشگاه خوب» بصورت مفصل درباره فاکتورهای انتخاب یک آموزشگاه صحبت نموده ایم که برای اطلاعات بیشتر میتوانید وارد به مطلب مراجعه نمایید.

آموزش‌های دریافتی در کلاس‌های آرایشگری

در سال‌های اخیر تنوع آیتم‌های آموزش آرایشگری با هدف توانمندسازی هر چه بیشتر متقاضیان این آموزش‌ها بسیار چشمگیر بوده است. این آموزش‌ها شامل برخی موارد پایه‌ای و اولیه و در مراحل بعد آموزش‌های تخصصی‌تر و حرفه‌ای‌تر در زمینه‌های مختلف آرایشگری و زیبایی هستند.

لیستی از آموزش‌های پایه در زمینه آموزش آرایشگری

  • آموزش پیرایش عمومی مو، ابرو و چهره
  • آموزش گریم و آرایش صورت
  • آموزش پدیکور و مانیکور و کاشت و ترمیم ناخن
  • آموزش تتوی ابرو و بدن
  • آموزش اپیلاسیون
  • آموزش انواع بافت‌های پیشرفته، شینیون و اکستنشن مو
  • آموزش‌های خودآرایی
  • آموزش انواع رنگ مو و مش
  • آموزش لیفت و لمینت مژه و ابرو
  • آموزش گریم کودک
  • آموزش کراتینه و انواع فرهای بلندمدت

آموزش‌های تخصصی‌تر که نیازمند آموزش‌های حرفه‌ای‌تر آرایشگران است و در آموزشگاه‌های محدودتری و در سطوح بالاتر ارائه می‌گردند، غالباً شامل موارد مراقبت‌های پوستی خاص و یا اصلاحات و ترمیمات پوستی هستند. این سرویس‌های تخصصی گه‌گاه در مراکز مراقبت‌های پوستی که تحت‌نظر متخصصان و پزشکان پوست و مو و زیبایی است نیز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند که در حقیقت موقعیت شغلی بی‌نظیری را برای افراد دارای مدرک اثبات‌کننده صلاحیت حرفه‌ای در زمینه مربوطه فراهم می‌کنند.

از جمله این آموزش‌های تخصصی برای آرایشگران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آموزش به اپراتورهای استفاده‌کننده از دستگاه‌های میکرونیدلینگ، میکرودرم و یا سایر دستگاه‌های برطرف‌سازی اسکارهای پوستی و دستگاه‌های پاک‌سازی عمیق لایه‌های مختلف درماتیک.
  • آموزش به اپراتورهای استفاده‌کننده از دستگاه‌های لیزر موهای زاید.
  • آموزش به اپراتورهای استفاده‌کننده از دستگاه‌های لیزر پاک‌کننده تتوهای بدن و از بین برنده رگ‌های واریسی سطحی پوست.
  • آموزش نحوه ارائه و استفاده از ماسک‌های پزشکی - ترمیمی برای مشتریان مراکز تخصصی پوست.
  • آموزش به اپراتورهای استفاده‌کننده از دستگاه‌های درما اف.
  • آموزش به اپراتورهای استفاده‌کننده سیستم‌های پلاسما جت
  • آموزش به اپراتورهای استفاده‌کننده از دستگاه‌های لیفتینگ

باید این نکته را در نظر داشت که تمامی موارد اشاره شده در لیست آموزش‌ها، اعم از آموزش‌های پایه و یا دوره‌های تخصصی آرایشگری، تنها گوشه‌ای از آموزش‌های قابل ارائه در مراکز آموزش آرایشگری هستند و میزان گستردگی و یا سطح این آموزش‌ها و یا طول ساعات آموزشی بستگی مستقیم به آموزشگاه آرایشگری و میل و انتخاب متقاضیان دارد. هنرآموز آرایشگری با توجه به شرایط و توقعات خود از میزان آموزش‌ها، آنها را انتخاب می‌کند.

کلاس آرایشگری زنانه یک راه‌حل مناسب برای آموزش آرایشگری و ورود به بازار کار

ویژگی‌های یک آموزشگاه آرایشگری خوب

یک آموزشگاه آرایشگری خوب ویژگی‌هایی دارد که در صورت داشتن آنها متقاضیان می‌توانند با اعتمادبه‌نفس کامل پس از گذراندن دوره، وارد بازار کار شوند. از جمله آنها می‌توان به این‌ها اشاره کرد: داشتن برنامه درسی خوب و بر اساس جدیدترین متدهای روز دنیا، اعتبارسنجی و امتحان تئوریک و عملی در کنار هم برای سنجیدن متقاضیان، داشتن زیرساخت‌های مناسب، مربیان با کیفیت و کارآمد، خدمات استقرار، تأکید بر رشد همه‌جانبه.

همچنین یک آموزشگاه آرایشگری مناسب، باید محلی برای تجارب عملی باشد تا متقاضیان بتوانند به‌طور عملی مدتی به کار کردن و کسب تجربه بپردازند که این مستلزم داشتن زیرساخت‌های مناسب است که باید توسط متقاضی در ابتدا بررسی شوند. داشتن شور و علاقه به زیبایی، خلاقیت، سخت‌کوشی و داشتن مهارت‌های ارتباطی خوب مانند خوب گوش ‌دادن به مخاطب و داشتن دانش روز در صنعت آرایشگری از دیگر ویژگی‌هایی است که در میزان اشتیاق شما نسبت به آموزش آرایشگری و موفقیت شما تأثیرگذار است.

تناسب انتخاب آموزشگاه آرایشگری با شرایط متقاضی

نهایتاً این نکته باید مد نظر قرار گرفته شود که مهم‌ترین فاکتور در انتخاب یک آموزشگاه آرایشگری شرایط و توقعات و اهداف خود شخص متقاضی این آموزش‌ها است. بانوان و یا آقایانی که به جد تصمیم به ورود به بازار کار حرفه‌ای در زمینه آرایشگری و تأسیس یک آرایشگاه و یا مرکز زیبایی دارند قطعاً نیازمند دریافت آموزش‌های آرایشگری تراز اول هستند، زیرا این آموزش‌ها در حکم نوعی سرمایه‌گذاری شغلی قابل برداشت و بهره‌بری در آینده شغلی این افراد است.

بنابراین این افراد آموزش‌هایی حرفه‌ای‌تر، طولانی‌مدت‌تر و کامل‌تری که تنها با صرف زمان و انرژی و هزینه مالی قابل‌دسترسی‌اند را نیاز دارند و این آموزش‌ها قطعاً باید شامل آموزش‌های مدیریت مراکز آرایشی و زیبایی نیز باشند و اما در نقطه مقابل افرادی که تنها برای رفع نیازهای فردی و یا ارائه خدمات در سطوح بسیار محدودتر تمایل به گذراندن دوره‌های آموزش آرایشگری دارند و خواهان صرف هزینه و وقت محدودتری برای این امر هستند می‌توانند سطح آموزش را متناسب با نیاز خود برگزینند.

حرف آخر

خوشبختانه با تنوع ارائه آموزش‌های آرایشگری در سطوح و طول زمان‌های انعطاف‌پذیر و متنوع از سوی آموزشگاه‌های آرایشگری، این امر برای همه متقاضیان در دسترس است. علاقه‌مندان می‌توانند نسبت به نیاز خود و بودجه و زمانی که دارند برای شرکت در یک آموزشگاه آرایشگری مناسب اقدام کرده و با فراگیری آموزش‌های لازم برای ورود به بازار کار این حرفه پرمتقاضی، آمادگی‌های لازم را کسب کنند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز