خبرگزاری کار ایران

لیزر مو های زائد چیست؟ روند و مزایا و عوارض آن چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۹۰۵۹

لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد روشی برای از بین بردن موهای زائد بدن است. افراد ممکن است خواهان از بین بردن مو های زائد در زیر بغل، پشت یا ناحیه بیکینی خود باشند.  نتایج این روش بیشتر از اصلاح یا اپیلاسیون باقی می ماند و طرفداران زیادی دارد. اکثر مردم معمولا به شش جلسه برای رفع موهای زائد خود نیاز دارند. معمولاً بی خطر است، اما عوارض جانبی می تواند شامل سوختگی، اسکار یا تغییر رنگ پوست باشد. در این مطلب که به کمک کارشناسان بهترین مرکز لیزر در اصفهان که از قوی ترین مراکز لیزر در اصفهان (مرکز لیزر دکتر محمد رضا حاجیان) هستند آماده شده است  مطالبی را در خصوص این روش به شما ارائه میدهیم.

لیزر موهای زائد چیست؟

لیزر موهای زائد روشی برای از بین بردن موهای زائد بدن شما است. افراد ممکن است این روش را در هر قسمت از بدن خود دریافت کنند، اما رایج ترین نواحی عبارتند از:

صورت 

زیر بغل 

ناحیه بیکینی یا هر ناحیه ای که موهای ناحیه تناسلی رشد می کند.

پاها

مرکز لیزر دکتر محمد رضا حاجیان در اصفهان

لیزر موهای زائد چگونه عمل می کند؟

لیزر موهای زائد از فرآیندی به نام فتوترمولیز انتخابی استفاده می کند. گرمای لیزر سلول هایی را که رنگدانه (رنگ) زیادی دارند از بین می برد. از آنجایی که موهای تیره رنگدانه زیادی دارند، بیشترین گرما را جذب می کنند. مو گرما را به فولیکول های مو منتقل می کند و آنها را از بین می برد، بنابراین پس از آن مو نمی تواند رشد کند.

یک فولیکول مو باید در مرحله آناژن یا رشد خود باشد تا عمل عمل کند. فولیکول ها در زمان های مختلف در مراحل مختلف هستند، بنابراین بیشتر افراد به چندین جلسه لیزر درمانی نیاز دارند.

چه کسانی می توانند لیزر موهای زائد را انجام دهند؟

هر فردی که موهای زائد بدن داشته باشد می تواند لیزر موهای زائد را انجام دهد. این روش معمولا یک عمل زیبایی است که  ظاهر یا تصویر شما را بهبود می بخشد. بسیاری از افراد نیز ترجیح می دهند که مرتباً اصلاح نکنند.

گاهی اوقات لیزر موهای زائد رشد موهای زائد ناشی از موارد زیر را نیز متوقف میکند:

هیرسوتیسم، زمانی که زنان در مناطقی که معمولاً مردان دارای مو هستند، موهای تیره یا ضخیم می‌شوند.

هیپرتریکوزیس، زمانی که مردان یا زنان موهای زائد در هر نقطه از بدن خود رشد می کنند.

این شرایط ممکن است نتیجه موارد زیر باشد:

برخی داروها، از جمله استروئیدهای آنابولیک و قرص های ضد بارداری.

عدم تعادل هورمونی، به ویژه افزایش سطح تستوسترون یا آندروژن.

اختلالات ارثی، بیماری هایی که از طریق ژن ها از والدین به فرزندان منتقل می شوند.

سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS).

تومورهایی که هورمون تولید می کنند.

لیزر موهای زائد برای افرادی که موهای ضخیم، تیره و پوست روشن دارند موثرتر است. تضاد رنگ پوست و رنگ مو باعث می شود موها گرما را راحت تر جذب کنند. این روش ممکن است برای افرادی که پوست تیره یا موهای بلوند، خاکستری، سفید یا قرمز دارند، به خوبی کار نکند.

چه کسانی نباید لیزر موهای زائد را انجام دهند؟

قبل از انجام لیزر موهای زائد با پزشک خود صحبت کنید. ممکن است لازم باشد از این روش اجتناب کنید اگر:

حامله هستند

داروهای خاصی مانند درمان آکنه مصرف می کنید.

تبخال تناسلی (HSV-2) دارید یا مستعد ابتلا به تبخال هستید.

اسکارهای کلوئیدی (اسکار برجسته) داشته باشید.

سرطان پوست داشته یا داشته اید.

چگونه برای لیزر موهای زائد آماده شوم؟

در هفته‌های منتهی به عمل، از برنزه کردن خودداری کنید و تا حد امکان از نور خورشید دوری کنید. برنزه شدن پوست به طور طبیعی یا مصنوعی می تواند لیزر موهای زائد را کم اثر کند و منجر به عوارض جانبی شود.

دو تا سه روز قبل از درمان ناحیه ای را که درمان می شود اصلاح کنید. درمان‌های لیزر موهای زائد در مناطقی که موها بلندتر از یک دانه برنج هستند، کارایی ندارند. پس از شروع درمان، از اپیلاسیون، موچین و کندن مو در نواحی تحت درمان خودداری کنید.

در طول لیزر موهای زائد چه اتفاقی می افتد؟

لیزر مو های زائد چیست؟ روند و مزایا و عوارض آن چیست؟

روند انجام لیزر مو های زائد چگونه است؟

لیزر موهای زائد شامل چندین مرحله است:

منطقه را تمیز می کند

به شما عینک یا عینک محافظ می دهد تا در طول عمل استفاده کنید. 

عمل شما ممکن است چند دقیقه یا تا یک ساعت طول بکشد. این بستگی به اندازه ناحیه تحت درمان دارد. ممکن است بوی دود و سوزش مو را حس کنید. این طبیعی است و موها به دور از حرارت لیزر می سوزند.

بعد از لیزر موهای زائد چه اتفاقی می افتد و عوارض لیزر مو چیست؟

ممکن است پوست شما بعد از لیزر موهای زائد قرمز، متورم و کمی دردناک باشد. البته استفاده از کرم های بی حسی و روش استفاده از کرم زایلاپی نیز میتواند تا حد زیادی به این موضوع کمک کند. می توانید از کمپرس سرد در ناحیه تحت درمان استفاده کنید. ناحیه تحت درمان را در معرض نور طبیعی یا مصنوعی خورشید قرار ندهید. شما باید بتوانید فورا به فعالیت های عادی بازگردید.

آیا لیزر موهای زائد بی خطر است؟

لیزر موهای زائد معمولا برای اکثر افراد بی خطر و موثر است. فقط یک اپراتور با تجربه باید این روش را انجام دهد که در مرکز لیزر و زیبایی دکتر محمد رضا حاجیان در اصفهان (laserhajian)  این مورد به بهترین شکل صورت می پذیرد.

عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

عوارض جانبی احتمالی لیزر موهای زائد عبارتند از:

تاول.

سوزش

شیوع تبخال

هایپرپیگمانتاسیون، مناطقی از پوست که تیره تر از پوست اطراف هستند.

هایپوپیگمانتاسیون، نواحی از پوست که روشن تر از پوست اطراف هستند.

عفونت ها

جای زخم.

مزایای لیزر موهای زائد چیست؟

نتایج لیزر موهای زائد بیشتر از اصلاح، اپیلاسیون، موچین یا کندن ماندگاری دارد.

برخی از افراد لیزر موهای زائد را به الکترولیز ترجیح می دهند. الکترولیز از یک سیم نازک برای از بین بردن فولیکول های مو با جریان الکتریکی استفاده می کند. مزایای لیزر موهای زائد نسبت به الکترولیز عبارتند از:

درمان های کمتر

درد کمتر در طول درمان

کاهش خطر رشد موهای درونی

بازیابی و چشم انداز

آیا به چندین جلسه لیزر مو نیاز خواهم داشت؟

شما احتمالاً به شش تا هشت درمان لیزر موهای زائد نیاز خواهید داشت. جلسات معمولاً بین شش تا هشت هفته فاصله دارند. این زمان به گرفتن موهای بیشتر در مراحل مختلف رشد کمک می کند.

اثرات لیزر موهای زائد چقدر طول می کشد؟

اکثر مردم بعد از اولین درمان بین 10 تا 25 درصد کاهش رشد مو را مشاهده می کنند. پس از تمام درمان‌هایتان، ممکن است تا چندین ماه یا سال دیگر رشد مو نداشته باشید.

آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟

لیزر موهای زائد دائمی نیست. بعید است که درمان ها تمام موها را در مرحله رشدشان هدف قرار دهند. برخی از موها دوباره رشد می‌کنند، اما معمولاً روشن‌تر و نازک‌تر از قبل هستند.

آیا می توانم لیزر موهای زائد را در خانه انجام دهم؟

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برخی از دستگاه های لیزر موهای زائد را برای استفاده خانگی تایید کرده است. بدون نظارت یک متخصص با تجربه، خطر سوء استفاده یا آسیب افزایش می یابد. در صورت انجام لیزر موهای زائد در منزل از عینک های محافظ و احتیاط بسیار استفاده کنید.

نتیجه گیری

در پایان لیزر موهای زائد روشی مطمئن و موثر برای از بین بردن موهای زائد بدن است. گرمای لیزر موها را از بین می برد و فولیکول های مو را از بین می برد. دائمی نیست، اما نتایج بسیار بیشتر از کندن، موچین یا اپیلاسیون دوام دارند و ممکن است پس از چند جلسه تنها سالی یک بار به این روش نیاز داشته باشید. اکثر افراد به درمان های متعدد نیاز دارند. فقط یک اپراتور با تجربه باید این روش را انجام دهد. عوارض جانبی بالقوه  این روش نیز شامل سوزش، جای زخم و تغییر رنگ دائمی پوست است. البته خوب است بدانید از لیزر برای درمان جای سالک در اصفهان نیز استفاده می شود.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز