خبرگزاری کار ایران

نکات مهمی که قبل‌ و بعد از انجام لیزر لازم است بدانید

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۴۶۴۴

اشعه لیزر که یک دسته از پرتوهای نور همراه با طول‌موج خاص با هدف قرار دادن ملانین موجود در پوست که محل انباشته شدن رنگدانه‌های پوست هستند و در مجاورت فولیکول های موجود در پوست قرار دارند با ایجاد حرارت موجب آسیب‌رساندن و سوزاندن فولیکول های آن و در نتیجه قطع رویش موها می شوند.

رویش موهای زائد در نواحی مختلف صورت و بدن در همه انسان‌ها وجود دارد و مطمئناً بسیاری از خانم ها و آقایان برای خلاصی از آن‌ها از روش‌های مختلف و متعددی استفاده کرده اند. اما استفاده از روش‌هایی که برای از بین بردن موهای زائد البته از بین بردن موقتی و کوتاه‌مدت موهای زائد مورد استفاده قرار می گیرند تاثیرگذار نبوده و علاوه‌برآن بسیار زمان‌بر و خسته‌کننده نیز خواهند بود. از همین روی استفاده از یک روش طولانی‌مدت و حتی دائمی از بین بردن موهای زائد صورت و بدن می‌تواند بسیار رضایت‌بخش و خوشایند برای خانم‌ها و آقایان باشد. لیزر موهای زائد همان روش بی‌نظیر و فوق‌العاده در از بین بردن طولانی‌مدت و حتی دائمی موهای زائد صورت و بدن می باشد. لیزر موهای زائد امروزه بسیار پرطرف‌دار، مؤثر و به عنوان روشی موفق در از بین بردن موهای زائد شناخته‌ شده است.

عملکرد لیزر موهای زائد

مکانیزم لیزر در ابزاری که برای از بین بردن موهای زائد مورد استفاده قرار می‌گیرد به گونه‌ای است که اشعه لیزر که یک دسته از پرتوهای نور همراه با طول‌موج خاص با هدف قرار دادن ملانین موجود در پوست که محل انباشته شدن رنگدانه‌های پوست هستند و در مجاورت فولیکول های موجود در پوست قرار دارند با ایجاد حرارت موجب آسیب‌رساندن و سوزاندن فولیکول های آن و در نتیجه قطع رویش موها می شوند.

در واقع جلسات متعددی برای انجام این روش نیاز است، زیرا رویش موها همیشه یکنواخت، هماهنگ و یکدست اتفاق نمی‌افتد. به‌طورکلی رویش موها به دو دسته تقسیم‌بندی می‌شوند، در نواحی مختلف پوست رویش تعدادی از موها متوقف می‌شود و رشد موها در حالت استراحت به سر می‌برند اما در مقابل در نقاط دیگر پوست رشد مو اتفاق می‌افتد در نتیجه و با توجه به این نکات انجام لیزر موهای زائد در زمانی‌ که موها در حالت استراحت باشند تأثیری نخواهد داشت و فقط موجب از بین بردن موهایی که در فاز رشد هستند خواهند شد. درنتیجه‌ تعداد جلسات لیزر موهای زائد طبق نظر پزشک تعیین خواهد شد. با توجه به نکات ذکر شده لازم است لیزر موهای زائد جهت دریافت نتیجه یکسان و مطلوب طی چندین جلسه انجام شود.

کاربردهای لیزر موهای زاید

از بین بردن موهای مابین ابروها و دور ابروها، پشت لب فوقانی، چانه، گردن، دست‌ها، پاها، شکم، کمر، در آقایان پشت سر و گردن، خط ریش و تمام ریش

چه کارهایی را میتوان انجام داد تا با انجام لیزر موهای زائد به نتایج دلخواه و تأثیرگذار دست یابیم ؟

اگر قصد لیزر کردن موهای صورت و بدن خود را دارید حتماً نکات مهم و ضروری که در رابطه با لیزر کردن موهای زائد لازم است بدانید را بشناسید تا بهترین نتایج را در انجام درمان خود به دست آورید. نکات مهم و ضروری که نیاز است بدانید شامل شناختن نکات قبل‌ از انجام لیزر موهای زائد و همچنین شناختن نکات بعد از انجام لیزر موهای زائد می باشد.

نکات مهمی که قبل‌ و بعد از انجام لیزر لازم است بدانید

  • ازجمله نکات مهم که لازم است قبل‌ از لیزر موهای زائد بدانید عبارت‌اند از:
  1.  به مدت ۴ هفته قبل‌ از انجام لیزر از انواع روش‌های از بین بردن موهای زائد مثل اپیلاسیون استفاده از موم و موچین موبر، وکس، الکترولیزر و به‌طورکلی کندن موها خودداری کنید.
  2.  به مدت حداقل ۲ هفته قبل از انجام لیزر از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید.
  3.  از برنزه کردن پوست به مدت ۱ یا ۲ هفته قبل‌از انجام لیزر خودداری کنید.
  4.   ۲۴ ساعت قبل‌از انجام لیزر بدن خود را فقط و فقط با استفاده از تیغ بتراشید.
  5.  حداقل به مدت ۲ ساعت قبل‌از انجام لیزر از فعالیت فیزیکی که موجب بالا بردن درجه‌حرارت بدنتان می‌شود پرهیز کنید.
  6.  به مدت ۲ هفته قبل‌از انجام لیزر از انجام انواع روش‌های جوان‌سازی مثل بوتاکس و انواع فیلرها خودداری کنید.
  7.  اگر از آنتی‌بیوتیک مصرف می‌کنید از ۷ روز قبل‌از انجام لیزر مصرف آنتی‌بیوتیک را قطع کنید.
  8.  از مصرف انواع داروهایی خاص از جمله هیدروکینون، رتینول، تازوراک، دیلزین، رتینوید، آلفاهیدروکسی و بتا هیدروکسیل از ۷ روز قبل خودداری شود.
  9.  اگر هرگونه جراحت غیرعادی، زخم، لک و یا خال گوشتی در ناحیه تحت درمان صورت و بدن خود دارید قبل‌از انجام درمان حتماً آن‌ها را رفع کنید.
  • نکات مهمی که بعد از انجام لیزر موهای زائد مهم است بدانید عبارت‌اند از :
  1.  بعد از انجام لیزر موهای زائد جهت تسکین درد نواحی تحت درمان می‌توانید از کیسه یخ و یا کمپرسور یخ، ژل های آلوئه ورا و ژل های ترمیم کننده استفاده کنید.
  2.  به مدت حداقل ۴۸ ساعت بعد از انجام لیزر از حرارت دادن به پوست خود مثل رفتن به سونا، جکوزی و دوش آب داغ پرهیز کنید.
  3.  به مدت ۲ ساعت بعد از انجام لیزر از انجام فعالیت‌های فیزیکی که موجب افزایش درجه‌ حرارت بدنتان می‌شود خودداری کنید. 
  4.  به مدت ۲۴ ساعت بعد از انجام لیزر از استفاده هر گونه لوازم آرایشی، اسپری و عطر پرهیز کنید.
  5.  بعد از انجام لیزر از هرگونه کرم‌های سفیدکننده و آلفاهیدروکسی اسید تا وقتی‌که پوست به حالت طبیعی بازمی‌گردد استفاده نشود.
  6.  به مدت حداقل ۱ هفته از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید خودداری نمایید.

مزایای لیزر موهای زائد

از جمله مزایای بی شمار لیزر موهای زائد میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

حدف دائمی موها: ممکن است پاسخگویی لیزر موهای زائد بصورت صد درصدی نباشد اما بسته به رنگ پوست مراجعه کننده، ضخامت موها، نوع دستگاه لیزر و کلینیکی که جهت انجام لیزر انتخاب می کنید این روش تا بیش از 90  درصد پاسخگویی به از بین بردن موهای ناخواسته را به دنبال دارد.

بدون عوارض: در بین انواع روش های حذف موهای ناخواسته لیزر موهای زائد را میتوان به عنوان یکی از کم خطر ترین و کم عارضه ترین روش ها در نظر گرفت.

بدون درد: در مقایسه با سایر روش های رهایی از موهای زائد روش لیزر دارای درد بسیار کمتری می باشد.

دارای تأییدیه FDA: این روش با هدف حذف دائمی موهای زائد دارای تأییدیه سازمان غذا و دارو آمریکا است.

معایب لیزر موهای زائد

به طور معمول عوارض خاصی در انجام لیزر موهای زائد مشاهده نمی شود. مگر در مواردی که با انتخاب کلینیک های نامعتبر که هزینه بسیار کمتری را جهت انجام لیزر دریافت می کنند، عدم تسلط کافی اپراتور دستگاه لیزر، انتخاب نامناسب دستگاه لیزر با توجه به رنگ پوست مراجعه کننده و ... ممکن است عوارضی همچون سوختگی و یا تغییر رنگ پوست نمایان شود.

در صورت انتخاب کلینیک های معتبر جهت حذف موهای زائد که از برترین و به روز ترین دستگاه های موجود در دنیا استفاده می کنند، تنها عوارض لیزر را میتوان محدود به اندکی قرمزی و خارش در ساعات ابتدایی انجام لیزر محدود نمود.

لازم به توضیح است در کلینیک های معتبر انجام لیزر موهای زائد علاوه بر استفاده از برترین تکنولوژی روز دستگاه لیزر، با استفاده از اپراتور های ماهر و حضور پزشک متخصص پوست و مو در محل کلینیک هیچ جای نگرانی از بابت عوارض این روش برای مراجعین محترم وجود نخواهد داشت.

از برترین کلینیک های پوست و موی ایران میتوان به کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر امامی سیگارودی اشاره نمود که لیزر در رشت را با برترین و به روز ترین دستگاه های لیزر، با استفاده از اپراتور های متخصص و در محلی کاملاً مناسب جهت انجام لیزر موهای زائد برای مراجعین گرامی با مناسب ترین قیمت ممکن انجام می دهند.

علاوه بر لیزر موهای زائد از دیگر خدماتی که در این کلینیک قابل انجام برای مراجعین گرامی است میتوان به انواع روش های زیباسازی و جوانسازی پوست از جمله تزریق چربی در رشت ، تزریق بوتاکس، تزریق ژل، آر اف فرکشنال، میکروندلینگ، پاک‌سازی پوست و بسیاری از روش‌های مدرن جوانسازی که امروزه بسیار پرطرف‌دار و پرکاربرد در علم پزشکی هستند اشاره نمود. تمامی روش های ذکر شده توسط برترین پزشکان متخصص پوست و مو برای مراجعین گرامی جهت حصول مطلوب ترین نتیجه ممکن انجام می شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز