خبرگزاری کار ایران

نحوه رسوب زدایی و سرویس کردن پکیج دیواری

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۸۷۲۱

نحوه رسوب زدایی  و سرویس کردن پکیج دیواری : با افزایش طول عمر، رسوبات کربن تولید شده در اثر احتراق در دمای بالا، تجمع گرد و غبار وارد شده توسط هوا در پکیج دیواری و همچنین عواملی مانند رسوب، گل و لای و میکروارگانیسم‌های موجود در سیستم آبراهه را تحت تأثیر قرار خواهند داد. تبادل حرارتی و مکانیکی قطعات متحرک اثر نامطلوبی دارند که باعث کاهش عمر مفید پکیج و افزایش میزان خرابی می شود. بنابراین، برای اینکه پکیج در شرایط کاری مناسب و کارآمد و اقتصادی کار کند، باید به طور منظم از تجهیزات نگهداری کرد.  البته اگر بطور حرفه ای میخواهید این شغل را یاد بگیرید و از آن کسب درآمد کنید میتوانید در دوره آموزش تعمیرات پکیج مجتمع فنی پایتخت شرکت کرده و صفر تا صد ان را فرا بگیرید.

مراحل چک کردن خرابی پکیج دیواری

  1. بررسی کنید که آیا لوله های هوا، لوله های آب و اتصالات لوله محکم و آب بندی شده اند یا خیر.
  2. چک کنید که آیا پکیج دیواری نشتی دارد، آیا خط لوله گازرسانی عادی و سالم است، آیا قدیمی است، ترک دارد و به تعویض منظم لوله لاستیکی توجه کنید.
  3. بررسی کنید که آیا شعله طبیعی است و آیا لوله اگزوز خاموش، آسیب دیده یا مسدود نشده باشد.
  4. بررسی کنید که آیا سیم برق شل نشده باشد و یا در معرض نشتی نباشد.

روش سرویس کردن و روسوب زدایی پکیج دیواری

تمیز کردن مشعل و قطعات اگزوز احتراق

ناخالصی های فن بالای مشعل و مبدل حرارتی اصلی پس از جدا شدن در کف پکیج رسوب می کند. هنگامی که روی سطح مشعل قرار می گیرد، تا حدی سوراخ آتش سوزی مشعل را مسدود می کند و راندمان احتراق را کاهش می دهد. بنابراین لازم است برای جلوگیری از گرفتگی سطح مشعل و ناخالصی های داخل نازل به طور مرتب تمیز شود تا از احتراق طبیعی اطمینان حاصل شود.

روش: از یک برس نرم برای تمیز کردن کربن سطح مشعل استفاده کنید. همچنین می توانید مشعل را زیر شیر آب قرار دهید تا آن را تمیز کنید. مشعل را برای چند دقیقه بگذارید، آب آن را تخلیه کرده و دوباره داخل پکیج قرار دهید.

تمیز کردن الکترود احتراق

از کاغذ سنباده برای صیقل دادن سطح الکترود احتراق برای تمیز کردن رسوبات کربن استفاده کنید.

تمیز کردن و و سرویس مبدل حرارت

در حین استفاده، به دلیل ناخالصی‌های موجود در هوا، ناخالصی‌های موجود در گاز یا احتراق ناکافی، محصولات احتراق با رطوبت موجود در گاز دودکش پکیج دیواری مخلوط می‌شوند و ناخالصی‌های جامد به ‌ویژه در دمای پایین ایجاد می‌کنند.

برای تمیز کردن آن از برس مسی برای حذف رسوبات کربن و ناخالصی های سطح بیرونی مبدل حرارتی اصلی استفاده کنید تا نفوذپذیری هوا و راندمان تبادل حرارت مبدل حرارتی بهبود یابد.

نحوه رسوب زدایی  و سرویس کردن پکیج دیواری

تمیز کردن فن و ونتوری

در طول استفاده از پکیج ، فن باید به طور مداوم گاز خروجی را خارج کند و هوا را از بیرون وارد کند. هوای کافی شرط لازم برای اطمینان از عملکرد کارآمد پکیج است. با افزایش آلودگی هوا، ذرات جامد موجود در هوا در هنگام ورود هوا توسط فن به پوسته فن و سطح تیغه فن در داخل فن می چسبند و به تجمع و غلیظ شدن ادامه می دهند.

گرد و غبار روی سطح پوسته فن بر اثر اتلاف حرارت فن تأثیر می گذارد و باعث خرابی می شود. تجمع گرد و غبار همچنین بار فن را افزایش می دهد و در نتیجه فشار هوا کافی نیست و باعث خرابی فشار هوا می شود. همچنین باعث می شود پروانه نامتعادل کار کند.

علاوه بر این، گرد و غبار و ناخالصی های ایجاد شده در اثر احتراق، سوراخ اندازه گیری فشار لوله ونتوری را مسدود می کند، بر اختلاف فشار اندازه گیری شده توسط سوئیچ فشار باد تأثیر می گذارد یا باعث می شود پکیج دیواری به درستی کار نکند.

برای برطرف کردن آن، از یک برس برای تمیز کردن گرد و غبار روی شفت فن استفاده کنید. هرگز از روان کننده برای روغن کاری شفت فن استفاده نکنید، در غیر این صورت به بلبرینگ فن آسیب می رساند.

سنسور دمای گرمایش

به منظور تشخیص بهتر و دقیق دمای آب گرمایش پکیج ، برخی از پکیج ها از سنسورهای تعبیه شده استفاده می کنند. پروب اندازه گیری دمای سنسور در اعماق مبدل حرارتی قرار دارد. هنگامی که در مناطقی با مقیاس زیاد استفاده می شود، ترازو به سطح پروب سنسور می چسبد، که باعث می شود سنسور اندازه گیری کند. خطای دمایی بزرگ باعث می شود دمای آب پکیج ناپایدار می شود.

چسبندگی روی سنسور دما

برای سرویس این بخش ، سطح سنسور دما را با مواد نرم پاک و تمیز کنید. مراقب باشید که پوشش روی سطح سنسور آسیب نبیند (زمانی که سطح سنسور پوسته پوسته می شود، نمی توان از سنباده استفاده کرد). از یک مولتی متر برای بررسی نرمال بودن مقدار مقاومت استفاده کنید.

بای پس خودکار را تمیز کنید

از یک برس نرم برای تمیز کردن سطح فنر، تمیز کردن سطح هسته شیر بای پس و تمیز کردن سطح بدنه شیر بای پس استفاده کنید.

مخزن انبساط

شلنگ اتصال را در پایین مخزن انبساط شل کنید و به طور طبیعی آب باقیمانده در مخزن انبساط را خالی کنید. از فشار سنج برای بررسی فشار کیسه هوای مخزن انبساط استفاده کنید. اگر فشار مخزن انبساط کافی نیست، برای تکمیل فشار، یک پمپ هوا را با فشار سنج وصل کنید. پس از رسیدن فشار به 1 بار توقف کنید.

پمپ آب

اطمینان حاصل کنید که پمپ آب می تواند در هر دنده به طور معمول بدون گیر کردن یا سر و صدای غیر عادی کار کند.

از یک سوزن تیز برای تمیز کردن ذرات بزرگ ناخالصی که ممکن است در شیار راهنمای تیغه پمپ وجود داشته باشد، استفاده کنید. از یک برس نرم برای تمیز کردن رسوب روی پروانه پمپ استفاده کنید. از یک برس نرم برای تمیز کردن رسوب در محفظه پمپ استفاده کنید.

خط لوله گرمایشی و تمیز کردن انتهایی

پس از استفاده از پکیج به مدت 3 یا 5 سال، یا زمانی که کاربر به طور محسوسی احساس کرد که اثر گرمایش بدتر شده است و هزینه گاز پکیج دیواری به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، لازم است خط لوله گرمایشی و انتهایی آن را تمیز کند.

نحوه رسوب زدایی  و سرویس کردن پکیج دیواری

برای تمیز کردن ناخالصی ها و کثیفی های چسبیده به دیواره لوله، به طور مکرر با دستگاه تمیز کننده با مایع تمیز کننده مخصوص شستشو دهید و در نهایت آن را با آب تمیز بشویید تا ظرفیت دفع گرما بازیابی شود و مصرف انرژی کاهش یابد.

روش های گفته شده در بالا، روش های معمول عملیات سرویس کردن و رسوب زدایی پکیج دیواری است. تعمیر و نگهداری خوب نه تنها می تواند راندمان تبادل حرارتی سیستم را بهبود بخشد، هزینه استفاده را کاهش دهد، بلکه میزان خرابی را کاهش دهد، ایمنی را بهبود بخشد و عمر مفید تجهیزات را افزایش دهد. برای کل سیستم گرمایش شوفاژ دیواری بسیار ضروری و مفید است. همچنین پیشنهاد می‌شود که عملیات فوق با راهنمایی متخصصان انجام شود، زیرا علاوه بر نظافت لازم، آزمایش‌های حرفه‌ای در مورد عملکرد ایمنی و سایر جنبه‌ها نیز برای اطمینان از استفاده بی‌خطر، ایمن و راحت مورد نیاز است.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز