خبرگزاری کار ایران

دانلود کتاب مدیریت منابع انسانی گری دسلر ترجمه فارسی

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۷۲۹۴

دانلود کتاب مدیریت منابع انسانی گری دسلر

تایپ شده و رنگی 

فرمت :PDF

ویرایش 15

انتشارات نگاره

دانلود کتاب

بخشی از متن کتاب:

در ایجاد یک مدل دانلود کتاب مدیریت منابع انسانی گری دسلر برای مدیران منابع انسانی، انجمن مدیریت منابع انسانی یک شایستگی را به عنوان "خوشه ای از ویژگی های بسیار مرتبط" (مانند دانش طراحی تحقیق، مهارت های تفکر انتقادی، و توانایی های استدلال قیاسی) توصیف می کند که منجر به رفتارها می شود. مانند ارزیابی انتقادی) کسی باید یک کار مشخص (در این مورد، مدیر منابع انسانی) را به طور موثر انجام دهد.

سپس مدل یا نمایه شایستگی به راهنمای استخدام، انتخاب، آموزش، ارزیابی و دانلود کتاب مدیریت منابع انسانی گری دسلر کارکنان برای هر شغل تبدیل می‌شود. برای مثال، مدیر با استفاده از آزمون‌هایی که فهرست شایستگی‌های پروفایل را اندازه‌گیری می‌کند، کارکنان جدید را استخدام می‌کند، و کارکنان را با دوره‌هایی آموزش می‌دهد که این شایستگی ها را توسعه دهید و عملکرد را با ارزیابی شایستگی های کارگر ارزیابی کنید. ویژگی زمینه استراتژیک همراه را نشان می دهد. 

بهبود عملکرد: زمینه استراتژیک

دانلود کتاب مدیریت منابع انسانی گری دسلر ترجمه فارسی

در برنامه ریزی کارخانه مرسدس بنز آلاباما، استراتژی دایملر مستقر در آلمان، طراحی یک کارخانه با فناوری پیشرفته بود.56 این کارخانه بر روش های موجودی به موقع تأکید دارد، بنابراین موجودی ها به دلیل رسیدن «در زمان مقرر» قطعات ناچیز می مانند. همچنین کارکنان را در تیم های کاری سازماندهی می کند و تاکید می کند که همه کارکنان باید خود را وقف بهبود مستمر کنند (به دنبال یافتن راه های بهتر برای انجام کارها به طور مداوم).

چنین استراتژی تولیدی دانلود کتاب مدیریت منابع انسانی گری دسلر شایستگی های خاص کارکنان (مهارت ها و رفتارها) است. به عنوان مثال، به کارمندانی چند ماهه و انعطاف پذیر نیاز دارد که مشتاق همکاری در تیم هستند.

تجزیه و تحلیل شغل مبتنی بر شایستگی نقش مهمی در این کارخانه داشت. رهنمودهایی که در اینجا در مورد اینکه چه کسی را باید استخدام کرد و چگونه آنها را آموزش داد، بیشتر بر اساس شایستگی هایی است که یک فرد برای انجام کار به آن نیاز دارد (مانند "توانایی همکاری در یک تیم") تا لیست وظایف شغلی. از آنجایی که آنها مجبور نیستند شرح وظایف دقیقی را دنبال کنند که نشان می دهد "شغل من" چیست، برای کارمندان آسان تر است که از شغلی به شغل دیگر در تیم خود حرکت کنند.  کبوتر نبودن دانلود کتاب مدیریت منابع انسانی گری دسلر کارگران را تشویق می کند که به فراتر از شغل خود نگاه کنند تا راه هایی برای بهبود اوضاع بیابند. به عنوان مثال، یک تیم یک دانلود کتاب مدیریت منابع انسانی گری دسلر پلاستیکی 0.23 دلاری پیدا کردند که بهتر از شاخک 2.50 دلاری کارخانه برای باز نگه داشتن درهای ماشین در هنگام رنگ آمیزی کار می کرد. ساخت کارخانه مدرن "بهبود مستمر" خود به این معنی بود که دایملر به کارکنانی نیاز داشت که به فکر خودشان باشند. سازماندهی مشاغل خود بر اساس شایستگی های کارگر و استفاده از تجزیه و تحلیل شغل مبتنی بر شایستگی به دایملر کمک کرد تا به اهداف استراتژیک خود در اینجا دست یابد.

دانلود رایگان کتاب مدیریت منابع انسانی گری دسلر

خلاصه بخش های فصل

1. امروزه کارفرمایان اغلب تمام فعالیت های پاداش کارکنان – آموزش – را به عنوان بخشی از یک فرآیند مدیریت استعداد یکپارچه می بینند. ما مدیریت استعداد را به عنوان فرآیندی جامع، یکپارچه و نتیجه‌محور و هدفمند برای برنامه‌ریزی، استخدام، انتخاب، توسعه، مدیریت، و جبران کارکنان تعریف کردیم.  هنگامی که یک مدیر دیدگاه مدیریت استعداد را در نظر می گیرد، باید به خاطر داشته باشد که وظایف مدیریت استعداد بخشی از یک فرآیند مدیریت استعداد به هم مرتبط است. اطمینان حاصل کنید که تصمیمات مدیریت استعداد، مانند استخدام کارکنان و پرداخت، هدفمند هستند. از همان "نمایه" برای تنظیم برنامه های استخدام برای یک شغل دانلود کتاب مدیریت منابع انسانی گری دسلر کنید که برای انتخاب، آموزش، ارزیابی و تصمیمات پرداخت برای آن کار انجام می دهید. و همه کارکردهای مدیریت استعداد را ادغام/هماهنگ می کند.

2. همه مدیران باید با مبانی تحلیل شغل آشنا باشند. تجزیه و تحلیل شغل روشی است که از طریق آن وظایف پست های بخش و ویژگی های افرادی را که باید برای آنها استخدام کنید تعیین می کنید. شرح شغل فهرستی است از آنچه که شغل مستلزم آن است، در حالی که مشخصات شغل مشخص می کند چه نوع افرادی را برای آن شغل استخدام کنند. تجزیه و تحلیل شغل خود شامل جمع آوری اطلاعات در مورد موضوعاتی مانند فعالیت های کاری است. تجزیه و تحلیل شغل خود شامل جمع آوری اطلاعات در مورد موضوعاتی مانند فعالیت های کاری است. رفتارهای انسانی مورد دانلود کتاب مدیریت منابع انسانی گری دسلر و ماشین آلات، ابزار و تجهیزات مورد استفاده. مدیران از اطلاعات تجزیه و تحلیل شغل در استخدام و انتخاب، پاداش، آموزش و ارزیابی عملکرد استفاده می کنند. مراحل اساسی در تجزیه و تحلیل شغل شامل تصمیم گیری در مورد استفاده از اطلاعات تجزیه و تحلیل شغل، بررسی اطلاعات زمینه مرتبط از جمله نمودارهای سازمانی، تجزیه و تحلیل شغل، تأیید اطلاعات، و توسعه شرح وظایف و مشخصات شغل.

3. در اینجا روش های مختلفی برای جمع آوری اطلاعات تجزیه و تحلیل شغل وجود دارد. اینها شامل مصاحبه، پرسشنامه، مشاهده، دفترچه خاطرات شرکت کنندگان و تکنیک های کمی مانند پرسشنامه های تحلیل موقعیت است. کارفرمایان به طور فزاینده ای اطلاعات کارمندان را از طریق اینترنت جمع آوری می کنند.

دانلود کتاب مدیریت منابع انسانی گری دسلر ترجمه فارسی

4. مدیران باید نحوه نوشتن شرح وظایف را بدانند. در حالی که هیچ قالب استانداردی وجود ندارد، بیشتر توضیحات شامل بخش هایی است که شناسایی شغل، خلاصه شغل، فهرستی از مسئولیت ها و وظایف، اختیارات متصدی شغل و استانداردهای عملکرد را پوشش می دهد. شرح شغل ممکن است حاوی اطلاعاتی در مورد شرایط کاری و مشخصات شغل باشد.  بسیاری از کارفرمایان از منابع اینترنتی مانند دانلود کتاب مدیریت منابع انسانی گری دسلر برای تسهیل نوشتن شرح شغل استفاده می کنند. 

5. در نوشتن مشخصات شغلی، تمایز بین مشخصات برای پرسنل آموزش دیده و آموزش ندیده مهم است. برای کارمندان آموزش دیده، این فرآیند نسبتاً مستقیم است، زیرا شما در درجه اول به دنبال ویژگی هایی مانند تجربه هستید. برای پرسنل آموزش ندیده، شناسایی ویژگی هایی که ممکن است موفقیت در کار را پیش بینی کند، ضروری است. بیشتر مشخصات شغلی از حدس های تحصیل کرده افرادی مانند سرپرستان می آید و بیشتر بر اساس قضاوت است. برخی از کارفرمایان از تجزیه و تحلیل های آماری برای شناسایی عوامل پیش بینی کننده یا ویژگی های انسانی که با موفقیت در کار مرتبط هستند، استفاده می کنند.

کتاب مدیریت منابع انسانی گری دسلر pdf

6. ویژگی‌های انسانی و رفتارهایی که ممکن است احتمال استخدام نامزدهای شغلی را پیش‌بینی کند و بنابراین ممکن است مدیر بخواهد در مشخصات شغلی لحاظ کند شامل سازگاری، اشتیاق به کار، بلوغ عاطفی، تمایل مثبت، حمایت از خود، جهت‌گیری پیشرفت و کار است. سابقه ای که شامل تعهد ثابت شده برای خدمت به دیگران است.

7. کارفرمایان از مدل های شایستگی و فایل های حرفه ای در مدیریت استعداد استفاده می کنند. هدف، ایجاد توصیفی از آنچه برای عملکرد استثنایی در یک نقش یا شغل معین، از نظر شایستگی‌ها، ویژگی‌های شخصی، دانش و تجربه مورد نیاز است، است. سپس مشخصات هر شغل به لنگر ایجاد استخدام، انتخاب، آموزش، و ارزیابی و برنامه های توسعه برای هر شغل تبدیل می شود.

8. تجزیه و تحلیل شغل مبتنی بر شایستگی به معنای توصیف کار از نظر دانلود کتاب مدیریت منابع انسانی گری دسلر رفتاری قابل اندازه گیری، قابل مشاهده و (مانند مهارت های خاص) است که کارمندی که کار را انجام می دهد باید آن را نشان دهد تا کار را به خوبی انجام دهد. با تغییر شغل، مثلاً، یک عضو تیم که احتمالاً هر روز تغییر می‌کند، باید مهارت‌هایی را که کارمند برای جابجایی در میان مشاغل به آن نیاز دارد، شناسایی کرد.

سؤالات برای مباحثه

1. به طور خلاصه، چرا مدیران باید به استخدام کارکنان، آموزش، ارزیابی و پرداخت حقوق به عنوان یک فرآیند مدیریت استعداد فکر کنند؟

2. چه مواردی معمولاً در شرح شغل گنجانده شده است؟ 

3. ما چندین روش را برای جمع آوری داده های تجزیه و تحلیل شغل مورد بحث قرار دادیم - پرسشنامه، دانلود کتاب مدیریت منابع انسانی گری دسلر تحلیل موقعیت و غیره. این روش ها را مقایسه و مقایسه کنید، توضیح دهید که هر کدام برای چه مواردی مفید هستند و مزایا و معایب هر کدام را فهرست کنید.

4. انواع اطلاعاتی که معمولاً در مشخصات شغلی یافت می شود را شرح دهید. 

5. توضیح دهید که چگونه تجزیه و تحلیل شغل را انجام می دهید. 

6. آیا فکر می کنید همه شرکت ها واقعاً می توانند بدون شرح وظایف دقیق انجام دهند؟ چرا و چرا نه؟ 

7. توضیح دهید که چگونه ماتریس الزامات شغلی را برای یک شغل ایجاد می کنید. 

8. آیا در شرکتی که فقط 25 کارمند دارد نیاز به شرح وظایف کمتر است؟ چرا و چرا نه؟

فعالیت های فردی و گروهی 

9. با کار به صورت انفرادی یا گروهی، کپی هایی از شرح وظایف پست های دفتری در کالج یا دانشگاهی که در آن تحصیل می کنید یا شرکتی که در آن کار می کنید به دست آورید. آنها شامل چه نوع اطلاعاتی هستند؟ آیا آنها به شما اطلاعات کافی می دهند تا توضیح دهید که کار شامل چه مواردی می شود و چگونه آن را انجام دهید؟ چگونه توضیحات را بهبود می دهید؟

دانلود کتاب مدیریت منابع انسانی

نیازهای کارکنان آتی یک شرکت منعکس کننده تقاضا برای محصولات یا خدمات آن است که برای تغییراتی که شرکت برنامه‌ریزی می‌کند در اهداف استراتژیک خود و تغییرات در نرخ گردش مالی خود تنظیم کند. و بهره وری. بنابراین پیش بینی تقاضای نیروی کار با تخمین میزان تقاضا برای محصولات یا خدمات شما شروع می شود. دانلود کتاب مدیریت منابع انسانی گری دسلر مدت، مدیریت باید به پیش‌بینی‌های روزانه، هفتگی و فصلی توجه داشته باشد. برای مثال، خرده‌فروشان روند فروش روزانه را دنبال می‌کنند، زیرا می‌دانند، برای مثال، روز مادر باعث جهش در تجارت و نیاز به کارکنان اضافی فروشگاه می‌شود. پیش‌بینی‌های فصلی برای خرده‌فروشانی که به فروش تعطیلات پایان سال فکر می‌کنند و برای بسیاری از شرکت‌ها مانند فروشندگان محوطه‌سازی و تهویه مطبوع حیاتی است. 

در درازمدت، مدیران نشریات صنعت و پیش‌بینی‌های اقتصادی را از نزدیک دنبال می‌کنند تا درک کنند برای تقاضای آینده. چنین پیش بینی های آینده دقیق نیستند، اما باید به شما کمک کنند تا تغییرات بالقوه در تقاضا را برطرف کنید. 

فرآیند اساسی برای پیش‌بینی نیازهای پرسنل، دانلود کتاب مدیریت منابع انسانی گری دسلر درآمد است. سپس تعداد کارکنان مورد نیاز برای پشتیبانی از این حجم فروش را تخمین بزنید. با این حال، مدیران باید عوامل دیگری را نیز در نظر بگیرند. اینها شامل گردش مالی پیش‌بینی‌شده، تصمیم‌گیری برای ارتقا (یا کاهش رتبه) محصولات یا خدمات، تغییرات بهره‌وری، منابع مالی و تصمیم‌گیری برای ورود یا خروج از مشاغل است. ابزارهای اساسی برای برآورد نیازهای پرسنل شامل تحلیل روند، دانلود کتاب مدیریت منابع انسانی گری دسلر نسبت و نمودار پراکندگی است. 

تجزیه و تحلیل روند      تجزیه و تحلیل روند به معنای مطالعه تغییرات در سطوح استخدام شرکت در چند سال گذشته است. به عنوان مثال، تعداد کارکنان را در پایان هر یک از 5 سال گذشته در هر زیر گروه (مانند فروش، تولید، منشی و اداری) محاسبه کنید تا روندها را شناسایی کنید.

دانلود کتاب مدیریت منابع انسانی گری دسلر ترجمه فارسی

پیش‌بینی تقاضای پرسنل تنها نیمی از معادله کارکنان را با پاسخ به این سؤال ارائه می‌کند: «به چند کارمند در چه موقعیت‌هایی نیاز خواهیم داشت؟» در مرحله بعد، مدیر باید عرضه (در دسترس بودن) نامزدهای داخلی و خارجی را پیش بینی کند. 

اکثر شرکت ها با نامزدهای دانلود کتاب مدیریت منابع انسانی گری دسلر در داخل شروع می کنند. وظیفه اصلی در اینجا تعیین این است که کدام کارکنان فعلی واجد شرایط یا قابل آموزش برای افتتاحیه های پیش بینی شده هستند. دانلود کتاب مدیریت منابع انسانی گری دسلر بخش یا صاحبان شرکت های کوچکتر می توانند از دستگاه های دستی برای ردیابی صلاحیت های کارکنان استفاده کنند (یا به سادگی می دانند که چه کسی می تواند چه کاری انجام دهد). برای مثال، می‌توانید فهرست فهرست مهارت‌های پرسنل و فرم سوابق توسعه خود را ایجاد کنید. برای هر کارمند فعلی، مهارت‌ها، تحصیلات، دوره‌های تحت حمایت شرکت، علایق شغلی و پیشرفت، زبان‌ها، تکالیف مورد نظر و سایر تجربیات مرتبط را فهرست کنید. نسخه های کامپیوتری سیستم های موجودی مهارت ها نیز موجود است. 

نمودارهای جایگزینی پرسنل (شکل 5-3) گزینه دیگری است، به ویژه برای موقعیت های بالای شرکت. آنها عملکرد فعلی و ارتقاء را برای دانلود کتاب مدیریت منابع انسانی گری دسلر بالقوه هر موقعیت نشان می دهند. به عنوان یک جایگزین، با کارت جایگزینی موقعیت، برای هر موقعیت یک کارت ایجاد می‌کنید که جایگزین‌های احتمالی و همچنین عملکرد فعلی، پتانسیل ارتقا و آموزش آنها را نشان می‌دهد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز