خبرگزاری کار ایران

پیوند وکالت و سینما در قامت یک‌ وکیل دادگستری

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۵۶۴۱

پیوند وکالت و سینما در قامت یک‌ وکیل دادگستری

آقای سعید طالبی وکیل پایه یک دادگستری با حضور در جمع خبرنگاران خبرگزاری ایلنا از وکالت سخن گفت و به حوزه ی سینما به عنوان فعالیت هنری مورد علاقه اش اشاره کرد…

صبح امروز با حضور یک وکیل باسابقه دادگستری در جمع خبرنگاران خبرگزای ایلنا همراه بودیم. آقای سعید طالبی با حضور در جمع گرم امروز درباره وکالت، سینما، فیلمسازی و طرح جدید فیلمنامه «کیسو» صحبت کردند.

آقای سعید طالبی خود را به عنوان وکیل پایه یک دادگستری معرفی کرده و گفت: " من بطور روزانه در کلیه زمینه های حقوقی مطالعات کافی داشته و سعی می کنم تا اطلاعات خود را به روز نگه دارم اما با اینحال به حوزه حقوق‌ خصوصی و‌ بطور خاص پرونده های ملکی، اراضی و شرکت ها علاقه و ‌مطالعه بیشتری دارم " . ایشان همچنین افزودند که در زمینه دعاوی ملکی و دعاوی مربوط به شرکت ها و ‌قانون‌تجارت تبحر بیشتری داشته و به طور تخصصی قبول وکالت می نمایند.

ایشان از گسترش فعالیت حقوقی خودشان در موسسه ای با عنوان " صلیب عدالت" یاد کردند که در این موسسه فعالیت های حقوقی خود را گسترش داده و با چندین نفر مشغول به کار می باشند. ایشان هدف از ایجاد این موسسه را خدمت به جامعه و افزایش آگاهی اقشار مختلف جامعه عنوان کردند.

آقای طالبی در پاسخ به سوابق تحصیلی و پژوهشی، خود را فارغ التحصیل دکتری حقوق خصوصی معرفی نمودند که کتاب " رابطه عوامل زیست شناسانه و ساختار فیزیولوژیکی در پیدایش جنایت"  را نیز در دست چاپ دارند. وقتی از ایشان درباره  موضوع کتاب پرس وجو کردم موضوع کتاب را تلفیقی از پزشکی و ‌حقوق معرفی نمودند که ‌به تاثیر فیزیک و درون اشخاص در میزان ابتلا به جرم می پردازد.

نوآوری که آقای طالبی در این کتاب داشته از آن جهت است که به سرفصل های جدیدی می پردازد که تاکنون در کشور به آن ‌بدین شکل پرداخته نشده است.

آنچه در این مصاحبه جای تامل دارد:  زمینه مورد علاقه هنری ایشان به  سینما است  که در آن مورد نیز اقدام به تالیف کتاب " جایگاه حقوق در سینما" نموده اند که به گفته خودشان در اردیبهشت سال آینده به مرحله چاپ خواهد رسید.

ایشان افزودند که "فعالیت در حوزه سینما باعث‌ ترغیب من به نگارش کتابی در این‌حوزه از منظر حقوقی شد و در حال حاضر مشغول نوشتن این کتاب هستم‌ که امیدوارم تا اواسط اردیبهشت نگارش کتاب به اتمام برسد."

از اقای طالبی در خصوص  تئاتر و فعالیت هایی که در آن انجام داده اند سوال نمودم که در پاسخ گفتند: " در حال حاضر مشغول بازی در یک تئاتر طنز به کارگردانی اقای سامان قلیچ خانی و برخی بازیگران نام ‌آشنا هستم که احتمالا اواخر فروردین به صحنه برود."

این وکیل پرتلاش عرصه حقوق و سینما در ادامه سوابق هنری خود از اقدام به تولید یک فیلم سینمایی با عنوان " کیسو"  نام بردند که موضوعی خاص در مورد افغانستان و‌ تحولات اخیر آن بوده و ‌متاثر از پیوند تاریخی دو‌ کشور ایران ‌و افغانستان است.

پیوند وکالت و سینما در قامت یک‌ وکیل دادگستری

داستان روایتی است درام، از زندگی دختری افغان به نام ‌"کیسو" که با شروع جنگ‌ افغانستان در گیر و دار زندگی عاشقانه اش دچار حوادث و افت و خیز های زیادی می شود. این شخصیت نماد زنانی است که در شروع جنگ افغانستان هویت زندگی و کشورشان به مخاطره افتاده و اثرات مخرب جنگ در زندگی آنان دیده میشود. طرح اصلی این فیلمنامه توسط آقای سعید طالبی نگارش شده است و قلم زنی آن را آقای فریدون فرهودی _ کارگردان و فیلمنامه نویس مشهور_ انجام می دهد.

گذراندن دوره های متعدد بازیگری و فیلمنامه نویسی از ابعاد دیگر فعالیتی این وکیل پرتلاش است که جای بسی تقدیر دارد. ایشان پیشنهاداتی نیز برای بازی در فیلم های مختلفی داشته اند که تمایل برای ورود به آن حوزه را نیز دارند.

در پایان از آقای سعید طالبی خواستیم به عنوان نکته پایانی اگر نکته ای دارند برای ما بگویند.

 گفتتند: " زمینه پیوند نزدیکی میان حقوق و سینما وجود دارد، که اگر حقوقدانان بخواهند زمینه های پژوهشی متفاوت و بدیعی در این‌حوزه  وجود دارد."

پیوند وکالت و سینما در قامت یک‌ وکیل دادگستری

***پایان مصاحبه***

انجام تحقیق و مصاحبه توسط پروژه سرا

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز