خبرگزاری کار ایران

جدیدترین روش عمل چشم گربه‌‍ای و کشیدن چشم‌ها بدون خطر و عوارض

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۴۸۳۰

چشم گربه‌ای، اصطلاحی که برای چشمان کشیده و درشت به کار می‌رود و در قدیم صاحبان چنین چشمان زیبا و نافذی همیشه در کانون و مرکز توجه همگان بودند که حسرت افراد زیادی را برای داشتن همچون چشمانی برانگیخته می‌نمود. اما امروزه به همت جراحان زبردست زیبایی، داشتن چشم گربه‌ای دیگر امری است دست یافتی تا به زیبایی صاحبان خود حتی بدون داشتن آرایش، صد چندان بیفزاید. این مقاله بر اساس دادن اطلاعات به متقاضیان عمل زیبایی چشم گربه‌ای نگاشته شده که علی رغم علاقه‌ی باطنی، هنوز تردید و استرس جهت انجام این عمل در وجودشان رخنه نموده و با اضطراب به این مساله می‌نگرند. امید است با خواندن این گزارش از اضطراب این عزیزان کاسته و بر اعتماد به نفسشان برای انجام این عمل افزوده گردد.

معرفی عمل چشم گربه‌ای یا کانتوپلاستی

عمل چشم گربه‌ای یا کانتوپلاستی یکی از اقسام جراحی‌های زیبایی چشم می‌باشد که رواج آن در سال‌های اخیر بسیار چشمگیر بوده و از پرطرفدارترین مدل‌های جراحی زیبایی چشم به خصوص در بین جوانان می‌باشد. در این نوع عمل‌ها به طور متداول پلک پایینی چشم مورد عمل جراحی قرار گرفته که حاصل این عمل زیبایی، درشت‌ترشدن و کشیده‌ترشدن چشم‌ها و زیباتر و جذاب‌تر شدن چهره می‌باشد. در واقع ترمیم گوشه‌های داخلی چشم که روی پلک پایین صورت می‌پذیرد، باعث رو به بالا کشیده شدن چشم و ایجاد حالت چشم‌ گربه‌ای می‌شود.

این نوع عمل را در دسته‌ی عمل‌های لیفت چشم نیز در نظر می‌گیرند زیرا در تشریح معنی لیفت چشم باید عنوان نمود که به تمام روش‌هایی که افتادگی پلک، حلقه تیره دور چشم و چین و چروک این ناحیه را درمان می‌کند و به زیبایی چشمان کمک می‌نماید، لیفت چشم اطلاق می‌شود که از مدل‌های زیادی برخوردار است. این در حالی است که در روش عمل چشم گربه‌ای، برای از بین رفتن و برطرف شدن پف و چین‌ و چروک‌های اطراف چشم هم می‌توان اقدام کرد و یک چهره را از حالت خواب آلوده بودن و خستگی به یک چهره‌ی با چشمان نافذ و خاص تبدیل نمود و در نهایت این نوع عمل با نتیجه‌ی عالی همراه خواهد بود؛ زیرا همزمان در کنار لیفت پف و چین و چروک زیر و اطراف چشم، لیفت ابرو و لیفت شقیقه را نیز با خود به همراه دارد.

چه کسانی باید متقاضی جراحی چشم گربه‌ای باشند؟

داشتن نگاه گیرا و جذاب نباید به هر قیمتی صورت بپذیرد زیرا افرادی که از سلامتی جسمی لازم برای عمل برخوردار نیستند، ممکن است پیشتر از آنکه صاحب نگاه جذاب شوند، سلامتی جسمشان را به خطر بیندازند. بنابراین داشتن وضع جسمی عمومی سالم از ابتدایی‌ترین شرط پزشکان زیبایی جهت عمل جراحی چشم‌گربه‌ای می‌باشد. همچنین عزیزانی که دارای شرایط جسمانی خاص هستند و یا داروهای خاص مصرف می‌کنند، حتما باید اجازه‌ی پزشک را برای انجام این عمل زیبایی دریافت نمایند. از طرفی متقاضیان نباید نسبت به استفاده از بی حسی موضعی مشکلی داشته باشند.

هر متقاضی جراحی چشم گربه‌ای و کشیدگی پلک پایین لزوما متقاضی لیفت چشم نیست اما در صورت وجود افتادگی پلک و چین و چروک و ورم در اطراف چشم، متقاضی می‌تواند از پزشک خود تقاضای لیفت چشم به همراه جراحی چشمش به صورت مدل چشم گربه‌ای را نیز بنماید که در این بین استفاده از خدمات مشاوره‌ی کلینیک‌های زیبایی، می‌تواند کمک شایانی به تصمیم‌گیری درست متقاضی بنماید. از جمله‌ی این کلینیک‌ها با پزشک متخصص حاذق و مشاورین با تجربه‌ کلینیک VIP مارال تهران می‌باشد که با سنجش شرایط چشم و اطراف چشم متقاضی، بهترین روش‌ها را برای رفع عیوب به افراد معرفی می‌نمایند.

شرط سنی بالای هجده سال نیز از دیگر شرایط لازم برای انجام این عمل زیبایی است.

جدیدترین روش عمل چشم گربه‌‍ای و کشیدن چشم‌ها بدون خطر و عوارض

انواع روش‌ها و متد عمل چشم گربه‌ای

عدم محدودیت انواع جراحی کشیدن چشم یا همان چشم گربه‌ای، این امکان را به متقاضی می‌دهد تا با بهره گیری از مشاوره‌های تخصصی پیش از عمل، یکی از روش‌های متداول معرفی شده در ادامه‌ی گزارش را برگزیند و انتظارات خود را با توجه به ویژگی‌های فردی به کمک یکی از این روش‌ها برآورده نماید. از جمله‌ی این روش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

کانتوپلاستی

این عمل که بین 2 الی 4 ساعت زمان لازم دارد و بنا به تشخیص متخصص، از بی‌هوشی موضعی یا عمومی استفاده می‌شود، شامل مراحل زیر می‌باشد:

  • برش کوچکی در عضله حلقوی چشم
  • جدا کردن تاندون کانتال خارجی از استخوان در کنار کاسه چشم و بریدن آن
  •  وصل کردن قسمت داخلی پلک پایینی به محل برش تاندون که باعث کمی به سمت بالا کشیده شدن پلک پایین برای رسیدن به استخوان کاسه چشم می‌شود.
  • برداشتن پوست‌های اضافی و بخیه خوردن محل عمل

این روش عمل چشم گربه‌ای ، مناسب افراد دارای چشمان همیشه خسته و خمار است. روش مناسب دائمی که تنها به مرور زمان، افزایش سن و موارد نادر دیگر مانند نامناسب بودن رژیم غذایی و سبک زندگی، ممکن است باعث نیاز آن به عمل ترمیمی شود.

البته لازم به ذکر است که روش عمل چشم گربه‌ای خود شامل دو متد متداول، لترال کانتوپلاستی (کشیدن گوشه خارجی چشم) و اپیکانتوپلاستی (کشیدن گوشه داخلی چشم ) می‌باشد که در روش اول که بین مردم کشور کره متداول است، پزشک ناحیه اطراف چشم‌ها را صاف نموده و پلک بالا و گوشه خارجی چشم را به سمت بالا می‌کشد و علاوه بر بالا کشیدن پلک‌ها و صاف کردن ناحیه اطراف چشم، به سمت بالا کشیده شدن گوشه‌های خارجی چشم نیز اتفاق می‌افتد تا چشم‌ها حالت گربه‌ای داشته باشند و اما در روش دوم که برای کشیدن گوشه داخلی چشم استفاده می‌شود، می‌توان برای دست یافتن به ظاهر جذاب‌تر و چشمان کشیده‌تر روش کانتوپلاستی خارجی را هم با این روش ترکیب نمود.

توصیه: به دلیل امکان عدم وجود بافت کافی برای رفع افتادگی پلک پایینی به دلیل برداشته شدن بخشی از پوست پلک، پزشکان به افرادی که عمل کشیده شدن چشم را برای اولین بار تجربه می‌کنند، پیشنهاد روش کانتوپکسی را می‌دهند که در ادامه به توضیح مختصری  در مورد آن خواهیم پرداخت.

روش کانتوپکسی

در جراحی چشم گربه‌ای به روش کانتوپکسی که بیشتر برای درمان افتادگی پلک پایین نیز استفاده می‌شود، نیاز به برش عضله حلقوی چشم و بریدن تاندون نمی‌باشد و از بخیه جهت نزدیک کردن عضله حلقوی و تاندون کانتال خارجی استفاده می‌‌شود و در صورت جمع شدن کمی پوست در ناحیه پلک پایین، برای کشیده شدن پلک و دوری از چین و چروک این پوست برداشته می‌شود و پلک ظاهر شل و افتاده‌ای به خود نمی‌گیرد.

متد اکتروپیون

روشی است که از آن جهت برطرف نمودن برگشتن پلک پایین به سمت بیرون که به دلیل بالا رفتن سن و کاهش کلاژن‌های پوستی ایجاد می‌شود، استفاده می‌شود.

موارد مهمی که قبل از انجام عمل چشم گربه‌ای باید رعایت نمود:

  • شرکت در جلسات مشاوره قبل از هر گونه تصمیم گیری برای انجام عمل
  •  ارائه‌ی حتمی رزومه‌ی پزشکی و مشکلات جسمی یا بیماری‌های خاص به پزشک
  • بیان لیست داروهای مصرفی به پزشک
  • واقعی کردن انتظارات با استفاده از عکس‌های قبل و بعد از عمل
  • قطع مصرف مواد غذایی و داروهای رقیق‌کننده خون حداقل دو هفته قبل از عمل
  • خودداری از مصرف سیگار وقلیان والکل پیش از دو هفته از انجام عمل

نکات دوران نقاهت یا بعد از عمل چشم‌ گربه‌ای که رعایت آن‌ها در نتایج نهایی عمل موثر است:

  • مصرف به موقع داروهای تجویز شده توسط پزشک مانند آنتی‌بیوتیک‌ها
  • عدم مصرف داروی خودسرانه
  • دوری از مصرف داروهای رقیق کننده خون، سیگار، قلیان و الکل بعد از عمل
  • عدم حضور در برابر نور مستقیم آفتاب
  • عدم استفاده‌ی زیاد از گوشی و لپ‌تاپ و مطالعه کتاب و… تا چند روز بعد از عمل
  • حضور در منزل و استراحت
  • استفاده‌ی حتمی از عینک آفتابی در صورت حضور در بیرون از خانه از روی اجبار
  • بالا نگهداشتن سر موقع خواب بالاتر از بدن جهت عدم ایجاد فشار به چشم‌ها و برطرف شدن هرچه زودتر التهاب و تورم منطقه عمل
  • عدم استفاده از لنز یا لوازم آرایشی تا زمان صدور مجوز توسط پزشک
  • انجام استحمام طبق نظر پزشک و شستن صورت مطابق توصیه‌های ارائه شده
  • عدم استفاده از حمام، دوش با آب داغ، استخر و سونا تا زمان اعلام پزشک

فواید و معایب و عوارض عمل چشم گربه‌ای

از فواید این نوع عمل صاحب روی شاداب و جوان‌تر شدن، بالا رفتن اعتماد به نفس، رفع افتادگی چشم با برداشتن پوست وچربی‌های اضافه، بهتر شدن زاویه‌ی دید و متقارن شدن چشم‌ها می‌باشد.

معایبی هم که ممکن است بعد از جراحی چشم گربه‌ای ایجاد شود که با یک انتخاب اصولی ودرست کلینیک زیبایی از بسیاری از آن‌ها می‌توان جلوگیری نمود شامل، احتمال لطمه وارد شدن به اعصاب چشم یا صورت، برجا ماندن جای زخم یا اسکار در اطراف پلک‌ها، عدم تقارن پلک‌ها و ناهماهنگ شدن چشم‌ها بعد از عمل و ایجاد مشکل در باز و بسته کردن پلک‌ها، عفونت ناحیه عمل و صدمه به محل عمل، کبودی و تورم معمولی و خونریزی و یا قرمزی بیش از حد در ناحیه‌ی عمل، درد در پلک‌ها و اطراف آن‌ها و تورم بیش از حد و کبودی گسترده می‌باشد.

پس از دو تا چهار هفته، برخی از این عوارض مانند درد، تورم، قرمزی چشم‌ها و پلک‌ها و… به مرور برطرف شده؛ اما در مورد سایر موارد باید حتماً به پزشک معالج مراجعه نمود. در ضمن در صورت طولانی شدن ترمیم جای زخم‌های و از بین نرفتن آن‌ها، حتما باید پزشک معالج را در جریان گذاشت.

همچنین به دلیل حساس و حرفه‌ای بودن عمل چشم گربه‌ای باید متقاضی حتما از اعتبار کلینیک و تخصص پزشک معالج مطمئن شود تا از خیلی ازعوارض این در امان باشد.

نکاتی جهت یادآوری در مورد عمل چشم گربه‌ای

  • در مورد هزینه‌ی عمل بسته به نوع عمل و بنا به استفاده‌ی ترکیبی از این عمل با عمل‌های لیفت چشم و ابرو و لیفت شقیقه و ... قیمت‌ها متفاوت خواهد بود. در عین حال علاوه بر هزینه‌ی عمل و دستمزد پزشک، کلینیک و بیمارستان محل انجام عمل، هزینه اقامت در صورت بومی نبودن در شهر محل عمل و هزینه‌ی داروها و ازمایشات قبل و بعد عمل و مراجعات بعدی نیز را هم باید به لیست هزینه‌های بعد این عمل اضافه نمود که از همگی این هزینه‌ها پیش از عمل با مشاوره گرفتن از مشاوران کلینیک زیبایی می‌توان اطلاع یافت.
  • از بین روش‌های متداول عمل چشم گربه‌ای ، انتخاب بهترین روش برای انجام این عمل بسته به توصیه‌ی مشاوران در جلسات پیش از جراحی دارد و پزشک با اطلاع از انتظارات متقاضی، بهترین روش را با توجه به عواملی نظیر سن، آناتومی چهره، وضعیت سلامت، نوع پوست، سبک زندگی بیمار و وجود یا عدم وجود بیماری‌های پوستی در ناحیه تحت درمان پیشنهاد می‌دهد.
  • انتخاب کلینیک معتبر جهت عدم مشاهده‌ی عوارضی همچون ضعیف شدن چشم‌ها یا اختلال در بینایی می‌شود. زیرا متخصص جراح حاذق با مهارت خود مانع آسیبی به بافت‌ها یا اعصاب چشم می‌شود.
  • در عمل چشم گربه‌ای، در صورت وجود برش از داخل چشم از بخیه‌های قابل‌جذب استفاده می‌شود و در مواردی جز این و برش در زیر پلک، از بخیه‌های غیرقابل‌جذب استفاده خواهد شد که معمولا سه تا پنج روز پس از عمل کشیده می‌شوند.
  • در مورد زمان استفاده از لوازم آرایش چشم، استفاده‌ی بلافاصله پس از جراحی چشمان اکیدا منع شده و بهتر است حداقل تا زمان کشیدن بخیه‌ها از انجام این کار خودداری شود. ضمن اینکه بهتر است، یکی دو روز پس از کشیدن بخیه‌ها نیز از آرایش چشم خودداری شود و برای زمان مناسب استفاده از این مواد بهتر است با پزشک معالج مشورت شود.
  • میزان ماندگاری عمل چشم گربه‌ای بسته به موارد همچون سن و وضعیت جسمانی متقاضیان متفاوت است و به طور معمول میزان ماندگاری این عمل زیبایی بیش از ۱۰ سال است.
  • استریل بودن محل کلینیک و زیر نظر بودن خدمات ان تحت نظر وزارت بهداشت و همچنین حضور پزشکان متخصص در کنار برخورداری از تجهیزات روز دنیا و دارا بودن کادر مجرب درمان از ویژگی‌هایی است که باید در مورد انتخاب محل عمل در نظر گرفت.

جدیدترین روش عمل چشم گربه‌‍ای و کشیدن چشم‌ها بدون خطر و عوارض

معرفی کلینیک VIP مارال به عنوان مرکزی مطمئن برای انواع عمل‌های چشم گربه‌ای، لیفت ابرو و لیفت شقیقه

همانطور که گفته شد، انتخاب کلینیک با متخصصین مجرب، عاملی برای کاهش عوارض پس از عمل و بالا رفتن میزان رضایت متقاضی از عمل خود می‌باشد. در این بین کلینیک VIP مارال با دارا بودن مجوز رسمی از وزارت بهداشت به همراه مجموعه‌ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا در کنار همکاری تیم پزشکی متخصص و مجرب در زمینه‌ی انواع عمل‌های زیبایی در خدمت هم میهنان عزیز و بزرگوار بوده و خدمات گسترده‌ای را در زمینه‌ی زیبایی قسمت‌های مختلف بدن ارائه‌می‌دهد. از جمله‌ی این خدمات می توان به عمل جراحی زیبایی چشم ، کشیدن چشم و عمل چشم گربه‌ای ، لیفت شقیقه و ابرو، بلفاروپلاستی اشاره نمود.

عکس جراحی چشم گربه ای و تصاویر نمونه و ویدیو رضایت مراجعین جراحی های زیبایی پلک ( لیفت شقیقه لیفت ابرو بلفاروپلاستی و کشیدن چشم ) را میتوانید در پیج اینستاگرام کلینیک vipclinic_surgery مشاهده و بررسی کنید کنید

این کلینیک با داشتن مشاوران و متخصصان مجرب، به ارائه‌ی اطلاعات و مشاوره صحیح برای انتخاب بهترین روش خدمات زیبایی به متقاضیان می‌پردازد و به سوالات متداول آن عزیزان پاسخ می‌دهند. در این کلینیک زیبایی VIP، ابتدا تصاویر افراد متقاضی ارزیابی شده، سپس درباره تاریخچه‌ی پزشکی افراد با ان‌ها گفت و گو می‌شود تا اطمینان لازم جهت مناسب بودن حال عمومی متقاضی برای عمل حاصل شود. سپس جلسه نوبت ویزیت حضوری مشخص می‌شود.

این کلینیک با بیش از ۱۵ سال سابقه و حضور پزشکان خبره و متخصص، این امکان را برای تمام مردم کشور فراهم نموده است تا خدمات زیبایی را با بالاترین سطح کیفیت دریافت نمایند.

راه‌های ارتباطی:

آدرس سایت: https://clinic-vip.com

تلفن مشاوره و ویزیت مجازی رایگان : ۴۴۱۱۰۹۹۹-۰۲۱

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز