خبرگزاری کار ایران

آشنایی با دریچه هواکش دستشویی + معرفی دریچه کولر

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۴۴۲۰

هوای تازه، خنک و مطبوع از مزایای یک ساختمان مسکونی، اداری یا تجاری است. دریچه‌های هوا در انواع مختلفی برای کانال‌های هوارسانی با جنس و طرح‌های مختلف تهیه شده و مصرف‌کنندگان با توجه به سلیقه خود آن‌ها را انتخاب خواهند نمود. دریچه هواکش دستشویی مشبک، تایلی و ضد آب برای هواکش‌های حمام و سرویس بهداشتی بوده و سیستم‌ هوای خنک نیز از انواع دریچه کولر جهت تنظیم جهت و جریان باد خنک بهره خواهد برد.

جنس، رنگ و مدل هر یک از این دریچه‌ها در انتخاب و خرید مشتریان تاثیرگذار خواهد بود. به نقل از شرکت تهویه نظری مقاله‌ای در مورد آشنایی با دریچه هواکش دستشویی و معرفی دریچه کولر منتشر شد که خصوصیات دریچه هواکش سرویس بهداشتی و کاربرد دریچه کولر را اعلام کرده است و بخشی از آن را در ادامه می‌خوانیم. همراه ما باشید.

آشنایی با دریچه هواکش دستشویی + معرفی دریچه کولر

دریچه هواکش دستشویی چیست؟

هواکش سرویس بهداشتی و حمام وظیفه انتقال هوای آلوده، بوی نامطبوع، بخار آب و رطوبت ناشی از مصرف آب به سمت بیرون از فضای داخلی ساختمان را بر عهده دارد. به‌کارگیری دریچه هواکش دستشویی در قسمت حمام، سرویس بهداشتی و راه پله توسط معماران سازنده ساختمان سبب افزایش نمای بصری محیط داخلی و بهبود تهویه جریان هوا خواهد شد. در صورت عدم‌استفاده از هواکش شاهد پخش بوی بد توالت و رطوبت حمام در فضای خانه و ناراحتی ساکنین خواهد شد. همچنین بسیاری از خانه‌ها از فن یا دمپر در پشت دریچه هواکش دستشویی بهره خواهند برد.

 در جدیدترین آیین‌نامه سازمان آتش‌نشانی جهت جلوگیری از بروز هرگونه خطر غیرمترقبه استفاده از این نوع دریچه‌های هواکش را ممنوع اعلام کرده است. از این رو استفاده از سیستم لوله‌کشی همراه با لوله‌های خرطومی به صورت مشترک یا مجزا بین واحدهای ساختمانی و انتقال هوای آلوده به سمت پشت‌بام راه حل مناسب و اصولی خواهد بود. دریچه هواکش دستشویی با نصب بر روی دیوار، سقف یا پنجره وظیفه انتقال هوا در حمام، توالت و راه پله را برعهده داشته و به زیباسازی دکوراسیون داخلی نیز کمک کرده است.

شاید این مقاله بدردتون بخوره : هر چیزی که در مورد سایبان برقی باید بدانید

انواع دریچه هواکش سرویس بهداشتی

دریچه‌های هواکش حمام و توالت در طرح، رنگ و جنس مختلف برای انواع سلیقه‌ها تولید شده است. تنوع رنگ جهت ایجاد هارمونی با طرح کاشی و سرامیک حمام و دستشویی به‌همراه جنس از نوع: پلاستیک، گالوانیزه، استیل و آلومینیوم با رنگ استاتیک همراه است. آلومینیوم با رنگ استاتیک موجب افزایش دوام دریچه هواکش، تازگی و ایجاد حس تمیزی به مدت حداقل 5 سال به‌مانند روز اول خرید خواهد شد. اشخاص مختلف دارای سلیقه متفاوت بوده و طراحی مدل‌های دریچه هواکش دستشویی سبب نزدیکی انتخاب اصلی به مدل مدنظر مخاطب شده است.

انواع دریچه هواکش حمام و سرویس بهداشتی عبارت است از:

  • دریچه هواکش ضد آب ایتالیایی
  • دریچه هواکش مشبک
  • دریچه هواکش چهار طرفه یا تایلی تایلی
  • دریچه هواکش سبد تخم مرغی

هر کدام از این دریچه‌های هواکش طبق قوانین ساختمان‌سازی، بدون دمپر عرضه شده و کارایی مشابه‌ای خواهند داشت. همچنین مهندسین معمار در برخی از موارد قادر به استفاده از دریچه‌های هواکش گرد و بلندگویی نیز هستند. به‌دلیل وجود رطوبت بالا در مناطق شمالی و جنوبی ایران، ساکنین این مناطق بهتر است از دریچه هواکش از جنس آلومینیوم با رنگ استاتیک یا دریچه هواکش ضد آب ایتالیایی بهره ببرند.

ویژگی های دریچه هواکش دستشویی

هر یک از وسایل و تجهیزات ساختمانی بنا بر رفع یک خلع در ساختمان‌سازی و راحتی ساکنین طراحی شده است. دریچه هواکش سرویس بهداشتی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به‌دلیل خصوصیات لیست زیر در سیستم تهویه هوا مورد مصرف قرار گرفته است:

  • رفع بوی بد و نامطبوع
  • تنوع رنگ، طرح و مدل متناسب سلیقه‌های متفاوت
  • تنوع جنس برای مناطق مختلف با شرایط آب و هوایی مختلف
  • حفاظت از شیرآلات و تجهیزات داخلی سرویس بهداشتی و حمام با کاهش رطوبت
  • جلوگیری از پرورش و گسترش قارچ و باکتری در محیط داخلی با کاهش رطوبت
  • نصب آسان بر روی سقف، دیوار و پنجره
  • ابعاد متغیر و قابل سفارش‌
  • افزایش زیبایی محیط داخلی
  • مقاومت بالا در برابر رطوبت، سرما و بخار آب

آشنایی با دریچه هواکش دستشویی + معرفی دریچه کولر

کاربرد دریچه کولر

سیستم هوای خنک در تمامی ساختمان‌ها مورد نیاز بوده و در ایام گرم سال مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اهمیت دریچه کولر در تعین جهت هدایت پرتاب باد خنک به طرفین کاربرد داشته و با به‌کارگیری یکی از سمت‌های: بالا، پایین، چپ و راست؛ مسیر هوای سرد مشخص خواهد شد. همچنین جهت بستن دریچه کولر در ایام سرد سال می‌توان از خاصیت پوشش زمستانه آن بهره برده و پره‌های دریچه کولر را به‌صورت کامل بست.

از دیگر ویژگی‌های دریچه کولر: تنوع جنس، رنگ و ابعاد آن است. امکان تولید این دریچه اختصاصی با آلیاژهای: پلاستیک، آهن، استیل، گالوانیزه و آلومینیوم وجود داشته و هر کدام از این متریال‌ها دارای خصوصیات متفاوتی در برابر عدم‌تغییر شکل، رنگ و فرسایش خواهند بود. ابعاد این دریچه‌ها بر اساس دریچه هوای خروجی تعبیه شده بوده و حتی امکان سفارشی‌سازی آن نیز خواهد بود. از طرفی با توجه در نوع طرح دریچه کولر شاهد زیباسازی محیط داخلی به سبک و شیوه‌های متنوع بر اساس سلیقه ساکنین خواهید بود.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز