خبرگزاری کار ایران

تاج گل ترحیم برای تسلیت [سفارش تاج گل بهشت‌زهرا]

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۲۲۷۴

هدیه دادن یک تاج گل ختم برای خانواده کسی که از اهمیت بالایی برایتان برخوردار بوده، می تواند روش فوق العاده برای ابراز غم باشد. و علاوه بر این موضوع ارسال تاج گل یکی از آداب مراسم ختم نیز هست.

در این مقاله به صورت کلی درباره مراسم ختم و تاج گل ترحیم برای عرض تسلیت به خانواده متوفی صحبت کنیم. در صورتی که تماایل دارید اطلاعات کاملی دریافت کنید، توصیه میکنیم تا این مطلب را تا انتها بخوانید.

مراسم ختم در ایران همیشه آداب و رسوم خاصی دارد و از این رسوم می توان به تقدیم تاج گل ختم به بازماندگان آن مرحوم به نشانه یادبود اشاره کرد. 

همانطور که میدانید گل ها بیانگر احساسات ما هستند و اهمیت آن ها زمانی مشخص می شود که به دیگران نشان میدهید که احترام متعددی به جهت آن ها قائل هستید، در اغلب کشور ها از گل ها به جهت مراسم های متعدد ومتفاوت مانند مراسم ختم استفاده می شود.

تاج گل ترحیم چنده؟ در چه اندازه هایی موجوده؟

تاج گل ختم یا ترحیم در اندازه ها و طبقات و رنگ بندی های مختلفی همچنین با گل های متفاوت برای بودجه های متفاوت وجود دارد.

می توان بنا به سلیقه تان، مدل مورد نظر خود را  انتخاب کنید و در سریع ترین برایتان ارسال شود.

در صورتی که می خواهید لیست قیمت و مدل های مختلف تاج گل های ترحیم را ببینید و تاج گل ترحیمی متناسب با نیازتان سفارش دهید، می توانید به صفحه تاج گل ترحیم قیمت در سایت ir-blumen.com مراجعه نمایید .

چرا تاج گل ترحیم؟!

حتماً برای شما هم پیش آمده است که کلمه ای برای ابراز درد و غم خود ندارید، در این زمان گل ها می توانند نماد های خوبی از احساسات ما باشند.

هدیه دادن یک تاج گل ختم برای خانواده کسی که از  اهمیت بالایی برایتان برخوردار بوده، می تواند روش فوق العاده برای ابراز غم باشد. و علاوه بر این موضوع ارسال تاج گل یکی از آداب مراسم ختم نیز هست.

آداب برگزاری مراسم ختم

در ابتدای متن اشاره کردیم که قرار هست کمی هم درباره مراسم ختم توضیح دهیم و در این بخش قصد داریم تا کمی درباره آداب برگزاری مراسم ختم صحبت کنیم.

تشریفات این مراسم در هر منطقه و هرجایی بنا به آداب و رسوم مختص آن منطقه شکل می گیرد ولی در همگی آن ها یک گروه آداب عمومی رعایت می شود.

قدم به قدم...

به طور معمول پس از اتمام مراسم تدفین و پیش از پراکنده شدن مردم، زمانه و مکان مجلس ترحیم به اطلاع قوم و قبیله می برسد و اعلامیه های چاپ شده در کوچه و خیابان محل زندگی متوفی و خانواده آن نصب می شود.

 این مجلس عموما در منزل مرحوم، مسجد و یا این که تکیه محل برگزار می گردد که مردمان مهم لباس هایی تیره و اغلب مشکی رنگ، برای تسلی بازماندگان و نشان دادن علاقه خود به متوفی در آن شرکت می نمایند و تاج گل می فرستند. 

معمولا در قسمتی از مسجد، ترمه پهن می نمایند و روی آن را اهمیت گل های سفید، شمع های روشن، عکس متوفی و قرآن و گلاب پاش می آرایند.

 گهگاه سینی های خرما و حلوا که برای پذیرایی از میهمانان آماده شده نیز بر روی همین طاق شال ترمه قرار می گیرد. خاندان نزدیک به متوفی ، جلوی در مسجد در دو طرف به صف می ایستند و هنگام ورود یا خروج حاضران از آن ها سپاس و قدردانی می کنند. کسانی در مسجد مسئولیت پذیرایی را به عهده دارا هستند که از خدمه مسجد و یا قوم متوفی هستند.

مجلس با تلاوت آیاتی از قرآن شروع می شود و غالبا آیاتی درباره یادآوری روز قیامت و دارای ربط با مرگ خواندن می شود. سخنران به معرفی متوفی می پردازد و از سجایای اخلاقی و صفات نیکوی او یاد می کند.

سپس از طرف حاضران به صاحبان عزا تسلیت گفته و از طرف صاحبان عزا به حاضران خوشآمد می گوید و از افرادی که در مراسم خاکسپاری و مجلس ختم در کنار خانواده متوفی بودند تشکر می کند

پس از سخنرانی ، نوبت مداحی است. یک مداح اساسی قرائت مدیحه هایی از اتفاق کربلا، عظمت آن مصیبت را یاداوری می نماید و بازماندگان را تسلی می دهد و به جهت متوفی طلب عفو و مغفرت می کند. 

در انتها سخنران از همگی افرادی که در مسجد حضور داشتند سپاس کرده و با ذکر نام از حضور بزرگان مجلس قدردانی می کند.

خرید تاج گل ترحیم (آنلاین و تلفنی)

امروزه با رشد اینترنت و اینترنتی شدن کسب و کار های حوزه های مختلف، انتخاب و خرید برای مردم بسیار راحت تر از گذشته شده است. حوزه گل و تاج گل ختم هم مانند خیلی از حوزه ها  به این سمت آمده و  امروزه من و شما می توانیم به راحتی آب خوردن، تاج گل های مختلف را خریداری نماییم.

بلومن یک گل فروشی آنلاین و معتبر و قدیمی است که می توانید از طریق آن، مدل های مختلف تاج گل ترحیم را ببینید و به شکل خیلی ساده و آنلاین سفارش دهید.

مزایای سفارش تاج گل ترحیم از بلومن

  • مشاوره رایگان
  • ارسال رایگان
  • امکان تحویل طرح اختصاصی شما

سفارش تاج گل ترحیم بهشت زهرا

تمامی سفارشات بلومن به صورت مستقیم از بازار گل بهشت زهرا و بازار گل امام رضا طراحی و ارسال می شوند که موجب شده تا تاج گل ها قیمت مناسبی داشته باشند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز