خبرگزاری کار ایران

با انواع پروفیل و کاربرد آن آشنا شوید

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۲۳۹۵

هنگامی که صحبت از صنایع آهن آلات می‌شود از جمله تولیداتی که نام آن‌ها در ذهن اکثر افراد ایجاد می‌شود میلگرد، نبشی، تیرآهن و ...  است؛ اما تولیدات این صنایع تنها به موارد ذکر شده محدود نمی‌شود و یکی از پر کاربردترین آن‌ها پروفیل‌ها هستند که در تمامی صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید با ماهیت پروفیل‌ها و کاربردهای آن‌ها بیشتر آشنا شوید به شما پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان مطلب با همراه باشید.

پروفیل را بیشتر بشناسیم

پروفیل در واقع یک محصول صنعتی پر کاربرد با سطح مقطع ثابت است که در طول‌های و ضخامت‌های مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شود. پروفیل‌ها از پرکاربرد ترین مقاطع در صنایع هستند و به این مقاطع توخالی باکس نیز می‌گویند. کاربرد آن‌ها در صنایع مختلف با توجه به جنس و مقاومتشان متفاوت است.

دسته بندی انواع پروفیل

پروفیل‌ها را به طور کلی می‌توان در دسته بندی‌های مختلفی قرار داد. به طور کلی پنج دسته داریم که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

  • پروفیل صنعتی

این نمونه از مهم ترین موع موجود در بازار هستند که عمدتا در صنایعی مانند هواپیمایی، خودروسازی، نظامی  و ... مورد استفاده قرار می‌گیرند به همین دلیل به پروفیل صنعتی مشهور هستند. با توجه به کاربرد خاصی که این مقاطع دارند ساخت آن‌ها نیاز است که با دقت بیشتری صورت گیرد و از نظر مکانیکی و الکتریکی مورد ارزیابی قرار گیرند.

  • پروفیل ساختمانی

از دیگر انواع پروفیل می‌توان به نوع ساختمانی اشاره نمود. این مقاطع در صنعت ساختمان سازی و تولید درب و پنجره های آلومینیومی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این پروفیل‌های فولادی خود دارای سه نوع زیر هستند.

  • پروفیل نورد گرم
  • پروفیل نورد مرکب
  • پروفیل نورد سرد
  • پروفیل گالوانیزه

از دیگر نمونه‌هایی که عمدتا در صنعت ساخت و ساز و تولید درب و پنجره های UPVC مورد استفاده قرار می‌گیرد پروفیل های گالوانیزه است. مهم ترین مزیت این نوع مقاطع این است که از هرز شدن پیچ و بازشوهای درب و پنجره جلوگیری می‌کند. از این نوع در صنایع مختلف که نیاز به مقاومت در برابر خوردگی دارند نیز استفاده می‌شود. پروفیل‌های گالوانیزه در ضخامت‌های مختلفی تولید می‌شوند که با توجه به میزان ضخامت مقاومت متفاوتی دارند.

  • پروفیل کامپوزیتی

این نمونه از دیگر انواع پروفیل هستند که در صنایع مختلف از جمله ساختمان سازی کاربرد دارند. معمولا در شرایط آب و هوایی که احتمال دارد به ساختمان ضربه وارد شود از این پروفیل‌ها استفاده می‌کنند. با استفاده از این نمونه‌ می‌توان عمر ساختمان‌ها را به میزان قابل توجهی افزایش داد. به بیانی می‌توان گفت استحکامی که این پروفیل‌ها به سازه ها می‌بخشند به حدی بالا است که سازه به خوبی می‌تواند در برابر زلزله های بزرگ مقاومت کند. این موضوع نشان دهنده قابلیت ضد ارتعاشی این نوع است.

  • پروفیل آلومینیومی

پروفیل‌های آلومینیومی از جمله نمونه‌هایی هستند که استحکام و مقاومت بالایی دارند و از بهترین مقاطع محسوب می‌شوند. به همین دلیل از آن در صنعت ساختمان سازی استفاده می‌کنند.

نحوه تولید پروفیل ها

با انواع پروفیل و کاربرد آن آشنا شوید

به طور کلی این محصول به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم تولید می‌شوند که در زیر به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

  • روش مستقیم

پروفیل هایی که با استفاده از این روش تولید می‌شوند در مقایسه با سایر دارای کیفیت بهتری هستند و دارای زاویه های تیز، نقطه جوش مشخص و ابعاد کامل هستند.

  • روش غیر مستقیم

پروفیل‌هایی که توسط این روش تولید می‌شوند دارای شکل خاصی نیستند و کیفیت پایین تری از روش مستقیم دارند.

مهم ترین کاربردهای پروفیل

پروفیل‌ها کاربردهای متفاوتی دارند که از جمله مهم ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • استفاده از پروفیل‌های مقاوم Z در صنعت ساختمان سازی و راه سازی
  • استفاده از انواع مستطیل و مربع در ساختمان‌ها و پل‌ها جهت ستون سازی
  • استفاده از نوع مربع در صنعت مبلمان و ساخت پایه های میز و صندلی
  • به کارگیری نمونه مربعی در صنایع هواپیمایی و خودروسازی
  • استفاده از پروفیل‌های نبشی در ساخت کرکره مغازه ها و درب و پنجره های آهنی

بهترین کارخانه‌های تولید پروفیل در ایران

پروفیل از جمله صنایع پر رونق در ایران است و کارخانه‌های متعددی در این زمینه مشغول به فعالیت هستند. از برترین کارخانه‌های تولید این کالا در ایران می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • نورد لوله یاران
  • نورد پروفیل ساوه
  • گروه صنعتی شرق تهران
  • پروفیل صابری

نکات مهم قبل از خرید پروفیل

با انواع پروفیل و کاربرد آن آشنا شوید

در هنگام خرید پروفیل بهتر است که به جای تمرکز روی قیمت آن به کیفیت آن توجه کنید و با کیفیت‌ترین نمونه‌ها را تهیه کنید، زیرا این مقاطع در بخش‌های مهم و حساس صنایع تولیدی مورد استفاده قرار می‌گیرند و اگر اقدام به خرید پروفیل‌های بی‌کیفیت با هزینه پایین نمایید طولی نخواهد کشید که وضعیت کسب و کار شما تحت تاثیر قرار خواهد گرفت، زیرا با تولید محصولات بی کیفیت مشتریان خود را از دست خواهید داد و زیان فراوانی را متحمل می‌شوید.

نحوه محاسبه قیمت پروفیل‌

یکی از موارد مهمی که در هنگام خرید پروفیل مطرح می‌شود قیمت آن است. روی قیمت نهایی پروفیل عوامل مختلفی اثر دارد که از جمله مهم ترین آن‌ها می‌توان به روند تولید و روش به کار رفته، کیفیت پروفیل، نحوه بسته بندی، برند تولیدی و ... اشاره نمود. علاوه بر موارد ذکر شده نوسانات بازار آهن، قیمت ارز  و همچنین عوامل سیاسی نیز می تواند بر قیمت نهایی پروفیل اثر بگذارد.    

خرید پروفیل

پروفیل‌های متنوعی از برندهای مختلف در بازار ایران موجود می‌باشد؛ اما باید یک مرکز معتبر را جهت خرید پروفیل انتخاب نمود تا بتوان از کیفیت و مقرون به صرفه بودن قیمت آن اطمینان حاصل نمود. یکی از برترین وب سایت‌ها در این زمینه پیوان (pivan.co) است که سابقه ای درخشان دارند و ارائه دهنده انواع محصولات آهن آلات از برترین کارخانه‌های ایران است.

 جهت اطلاع از قیمت روز پروفیل‌ و خرید آن می‌توانید به آدرس این مجموعه  https://pivan.co/product-category/profile/  مراجعه کنید. کارشناسان پیوان همواره در کنار شما هستند تا با ارائه راهنمایی‌های لازم به شما کمک کنند تا بتوانید بهترین و مناسب ترین پروفیل‌ها را با توجه به نیاز خود تهیه کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز