خبرگزاری کار ایران

قیمت پروفیل زد به چه عواملی بستگی دارد؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۵۲۴

اگر در صنعت عمران فعالیت دارید، می دانید که پروفیل زد یکی از پرکاربردترین محصولات فولادی مورد استفاده در سازه های صنعتی مانند سوله، سالن های ورزشی، سقف های شیب دار و غیره می باشد.

در این مطلب به عوامل تاثیرگذار بر قیمت پروفیل Z اشاره می کنیم. با ما تا آخر این مطلب همراه باشید...

قبل از ورود به مبحث اصلی، خوب است بدانیم که این مقطع فولادی چگونه تولید می شود.

پروفیل های آهنی از ورق های فولادی تولید می شوند که زد نیز از این قاعده مستثنی نبوده و این محصول عمدتا از ورق سیاه (نورد گرم) تولید می شود.

پس می توان گفت قیمت مواد اولیه تولید ورق نورد گرم (سیاه) مانند سنگ آهن و کک از عوامل پایه و تاثیرگذار در تعیین قیمت پروفیل زد می باشند.

پروفیل زد چگونه تولید می شود؟

اما چرا باید با فرآیند تولید پروفیل Z آشنا باشیم؟ این محصول حاصل فعالیت دو خط مجزا در کارخانه می باشد. هر کدام از این خطوط خدماتی را در راستای تولید زد انجام می دهند که در قیمت تمام شده این محصول تاثیرگذار هستند.

نواربری (رشته بری ورق سیاه)

اولین مرحله در تولید Z تبدیل رول روق نورد گرم به رول با عرض مناسب برای تولید زد می باشد. این مرحله رشته بری، نواربری یا برش رول به رول نام دارد.

رول فرمینگ در تولید زد

پس از اینکه رول ورق سیاه به رول با عرض متناسب زد تبدیل شد، وارد خط تولید شده و با استفاده از دستگاه رول فرمینگ به محصول نهایی و آماده ورود به بازار آهن تبدیل می شود.

قیمت پروفیل زد به چه عواملی بستگی دارد؟

عوامل تاثیر گذار بر قیمت پروفیل زد

با توجه به توضیحاتی که داده شد، می توان به این نتیجه رسید که قیمت خرید رول ورق، هزینه های حمل و نقل انتقال ورق سیاه از کارخانه تولید کننده ورق تا کارخانه تولید کننده پروفیل Z، انجام خدمات در خطوط برش رول و رول فرمینگ در کارخانه از اصلی ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت پروفیل زد هستند.

هزینه هایی مانند هزینه حمل و نقل پروفیل زد از کارخانه تا انبار و هزینه های انبار داری نیز در قیمت تمام شده آن تاثیرگذار می باشند.

برند تولید کننده ورق آهن

ورق های موجود در بازار به 3 دسته

  • فولادی (فولاد مبارکه اصفهان)
  • اهوازی
  • گیلانی

تقسیم می شوند که ورق سیاه فولادی گران تر از ورق های گیلانی و اهوازی می باشد. برند تولید کننده ورق نیز از دیگر عواملی است که در تعیین نرخ Z در بازار ایفای نقش می کند.

ضخامت و ارتفاع Z

در تولید زد بسته به سفارش مشتری، می توان از

  • ورق با ضخامت 2
  • ورق با ضخامت 2.5
  • ورق با ضخامت 3
  • ورق با ضخامت 4
  • ورق با ضخامت 5
  • ورق با ضخامت 6

استفاده نمود. همچنین خریداران، بسته به نیاز خود می توانند ارتفاع Z را در زمان سفارش تعیین نمایند. هرچه ارتفاع بیشتر شود، ورق سیاه مصرفی در تولید این مقطع فولادی نیز افزایش می یابد.

ضخامت و ارتفاع نیز در قیمت نهایی محصول تاثیر می گذارند.

خرید مستقیم از کارخانه

در صورتی که قصد خرید مستقیم پروفیل زد از کارخانه را دارید، می توانید با کارخانه شاهین فلز سپاهان در تماس باشید. این واحد صنعتی از تولید کنندگان نام آشنای پروفیل Z در بازار آهن ایران می باشد.

شاهین فلز سپاهان برای اولین بار در کشور، موفق به تولید پروفیل زد تا ضخامت 6 و ارتفاع 32 شده که می توان این موفقیت را تحولی در صنعت سوله سازی دانست.

قیمت پروفیل زد به چه عواملی بستگی دارد؟

استفاده از Z با ارتفاع 32، فاصله ستون های سوله را از 6 متر به 12 متر افزایش داده که این امر باعث کاهش ستون ها در سوله و بهینه سازی فضای آن می شود.

جهت استعلام قیمت به روز این محصول، اطلاع از نحوه خرید مستقیم از کارخانه و دریافت مشاوره می توانید از طریق شماره های زیر با دفتر فروش این شرکت در ارتباط باشید.

تلفن کارشناس فروش:03145273010 الی 14

آدرس سایت شرکت: https://shahinfelezsepahan.com/

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز