خبرگزاری کار ایران

قیمت بلیط تهران-ازمیر زمستان 1400

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۰۸۱۲

سفر به ازمیر بعد استانبول، جزو معروف‌ترین سفرهای خارجی برای ایرانیان به حساب می‌آید. ازمیر سومین شهر پرجمعیت ترکیه است. برخی برای دیدن جاهای گردشگری و برخی دیگر برای انجام بیزینس و تجارت عازم ازمیر می‌شوند. ازمیر شهری زیبا با قدرت گردشگری بسیار عالی است. در طول زمستان، تعداد گردگشران خارجی ازمیر کاهش پیدا می‌کند.

به همین خاطر چه قیمت بلیط تهران ازمیر چه بلیط ازمیر تهران تا حدود ارزان‌تر می‌شود. در حقیقت زمستان به غیر از دوران کریسمس، آف سیزن سفر به ترکیه محسوب می‌شود. البته به غیر از زمان سفر، عوامل دیگری بر قیمت بلیط هواپیما تهران ازمیر تأثیرگذار هستند. در این مقاله با ما همراه باشید تا قیمت بلیط تهران به ازمیر در زمستان 1400 را بهتر بدانید.

ایرلاین‌های مختلف

برای پرواز تهران به ازمیر یا ازمیر به تهران می‌توانید بین ایرلاین‌های مختلف حق انتخاب داشته باشید. قیمت بلیط هواپیما در هوله اول وابسته به نوع ایرلاین است. معمولاً در صورتی که ایرلاین‌های داخلی پرواز داشته باشند، قیمت این ایرلاین‌ها از ایرلاین‌های خارجی کمتر خواهد بود. البته در حال حاضر ایرلاین‌های داخلی پرواز تهران به ازمیر یا ازمیر به تهران را ارائه نمی‌دهند.

ایرلاین ترکیش و پگاسوس، برترین و بهترین ایرلاین‌هایی هستند که پرواز تهران به ازمیر را با قیمت مناسب ارائه می‌دهند. البته جالب است بدانید ایرلاین‌های معروف دیگری همانند ایرلاین لوفتانزا  نیز پرواز تهران به ازمیر و ازمیر به تهران دارند. البته قیمت آن‌ها سر به فلک می‌کشد. پس در مرحله اول باید ایرلاینی که قصد سفر با آن را دارید را انتخاب کنید.

نوع هواپیما

نوع هواپیما از دیگر عواملی است که بر قیمت پرواز تأثیر می‌گذارد. انواع شرکت‌های هواپیمایی، هواپیماهای مختلفی در ناوگان هوایی خود دارند. نوع هواپیما نیز بر قیمت بلیط هواپیما تأثیرگذار خواهد بود. هواپیمایی همانند ایرباس یا بوئینگ بسیار پرطرفدار هستند. مخصوصاً هرچه مدل هواپیما جدیدتر باشد و امکانات بیشتری را در اختیار مسافران قرار دهد، قیمت بلیط آن نیز بیشتر خواهد بود.

البته وقتی که با هواپیمای جدید و معتبر سفر کنید، اصلاً حتی از فرود و تیک آف نیز اذیت نمی‌شوید. در هواپیماهای جدید و امروزی، آرامش را با تمام وجود خود احساس می‌کنید. به همین خاطر بهتر است کمی بیشتر برای بلیط تهران ازمیر یا بلیط ازمیر تهران بپردازید و با هواپیمای عالی پرواز کنید. 

قیمت بلیط تهران-ازمیر زمستان 1400

تاریخ پرواز

تاریخ پرواز نیز بر قیمت پرواز تأثیر دارد. هرچه تاریخ‌های نزدیک‌تر را تهیه کنید، باید هزینه بیشتری بابت بلیط بپردازید. مثلاً اگر برای 10 روز بعد خودتان بلیط بگیرید، قیمت بیشتری را باید در مقایسه با بلیط‌های لحظه آخری همان ایرلاین در یک یا دو روز آینده بپردازید.

بلیط‌هایی که برای همان روز صادر می‌شوند، کمترین قیمت را دارند و در لیست پروازهای لحظه آخری قرار می‌گیرند. همچنین باید بدانید که معمولاً قیمت پرواز در روزهای تعطیل و آخر هفته افزایش پیدا می‌کند. در ضمن به یاد داشته باشید که قیمت بلیط در دی ماه و روز عید سال نو به‌مراتب افزایش پیدا می‌کند.

مسیر پرواز

اگر به لیست پروازهای مختلف نگاه کنید، متوجه می‌شوید که زمان پروازهای مختلف با هم تفاوت دارند. برای مثال پرواز تهران ازمیر حداقل 6 ساعت توسط ایرلاین Andaolujet ارائه می‌شود و همین پرواز ممک ن است حدود 15 ساعت باشد! در این حالت با ترکیش ایرلاین تا استانبول می‌روید و حدود 4 ساعت در استانبول توقف خواهید داشت.

سپس سوار یک هواپیمای دیگر می‌شوید و تا آنکارا ادامه مسیر می‌دهید. برای حدود 5 ساعت در آنکارا توقف دارید و بعد از آن با ایرلاین Andaolujet از آنکارا راهی ازمیر خواهید شد. این مسیر طولانی و البته گران‌تر از پروازهای دیگر است. حتی بد نیست بدانید که پرواز لوفتانزا ابتدا به آلمان می‌رود و بعد از توقف در آلمان به ازمیر می‌رسد! به همین خاطر گران‌ترین حالت پرواز به ازمیر محسوب می‌شود.

کلاس پرواز

قیمت بلیط تهران-ازمیر زمستان 1400

کلاس پروازی نیز تأثیر مستقیم به قیمت بلیط دارد. وقتی که وارد وبسایت‌های توریستی مختلف همانند علی بابا می‌شوید، می‌توانید کلاس پروازی خود را در جستجو مشخص کنید. معمولاً در پروازهای روتین و معمول تهران به ازمیر، خبری از کلاس پروازی فرست کلاس نیست؛ اما می‌توان بین بیزینس کلاس و اکونومی حق انتخاب داشت.

مسافران در کلاس پروازی بیزینس از امکانات بیشتر و صندلی‌های بهتر بهره‌مند خواهد شد. همچنین در صورتی که پروازی بخش فرست کلاس داشته باشد، باید بدانید که مسافران فرست کلاس سریع‌تر پذیرش می‌شوند و پیش از مسافران دیگر وارد هواپیما شده و از آن خارج می‌شوند. همچنین غذایی متفاوت برای آن‌ها سرو خواهد شد و همانند رستوران برای آن‌ها منوی غذایی ارائه می‌دهند تا بین آن انتخاب کنند. برای تمامی این خدمات و امکانات باید بهایی به‌مراتب بیشتر از بلیط‌های معمولی اکونومی بپردازید.

قیمت ارز

وقتی که با شرکت‌های هواپیمایی خارجی سفر کنید، نرخ بر اساس ارز پرداخت می‌شود. پس قیمت حواله ارز در هر روز و هر ساعت بر قیمت بلیط تأثیر می‌گذارد. هرچه قیمت ارزش بیشتر شود، قیمت بلیط نیز افزایش پیدا می‌کند.

شرکتی که از آن خرید می‌کنید

با یک بررسی ساده متوجه می‌شوید که قیمت بلیط تهران ازمیر یا بلیط ازمیر تهران در وبسایت‌های مختلف و مؤسسات مختلف، متفاوت است. قیمت وبسایت علی بابا را می‌توان بهترین قیمت خرید بلیط و دریافت خدمات توریستی دانست. همچنین در صورتی که عضو باشگاه مشتریان ویژه علی بابا شده باشید، می‌توانید از خدمات بسیار عالی و تخفیفات بیشتر بهره‌مند شوید.

در حال حاضر قیمت بلیط تهران به ازمیر یا ازمیر به تهران از حدود 6 میلیون تومان آغاز می‌شود و تا حدود 20 میلیون تومان ادامه دارد. البته این مربوط به قیمت بلیط‌های معمولی یا همان کلاس پروازی اکونومی است. ایرلاین‌های مختلف بر اساس کلاس‌های متفاوت در روزهای مختلف قیمت متفاوتی را عرضه می‌کنند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز