خبرگزاری کار ایران

کتابخانه‌ نومنزی، قفسه‌ای برای زندگی

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۹۸۳

خانه‌های ما ساکنان دیگری جز خودمان نیز دارند؛ ساکنانی خاموش با حرف‌ها و قصه‌های بسیار. کتاب‌ها زنده‌ترین اشیاء یک خانه هستند. دوستانی برای لحظه‌های تنهایی، درماندگی و سرخوشی.

به گزارش ایلنا، خانه‌هایی با کتاب‌های بسیار، گویی مکان‌‍‌های امن و آرامی هستند. خیلی وقت‌ها آدم‌ها را با کتاب‌هایی که می‌خوانند، می‌شناسیم و اغلب، وقتی اولین بار به خانه کسی می‌رویم، کتابخانه‌ تنها چیزی است که ما را وامی‌دارد لحظاتی روبروی آن درنگ کنیم و گاه کتابی را ورق بزنیم؛ کسی در ما انگار صدای این ساکنان خاموش را شنیده و دارد با آن‌ها حرف می‌زند.

این قفسه‌های چوبی یا فلزی، فقط جایی برای چیده شدن کتاب‌ها نیستند، بلکه عمیق‌ترین تجربه‌های زندگی را در خودشان جای داده‌اند.

کتابخانه‌ها حالا دیگر بخشی جدایی‌ناپذیر از لوازم یک خانه هستند و نقش مهمی را در طراحی داخلی  برعهده دارند. اما یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های زندگی امروز محدودیت فضاست. به همین خاطر خیلی‌ها با وجود علاقه‌شان به کتاب و کتابخوانی، به کتابخانه‌ها به عنوان لوازمی جاگیر نگاه می‌کنند که فضای زیادی از خانه را اشغال می‌کند.

طی سال‌های اخیر کتابخانه‌ها تغییر شکل بسیاری داده‌اند و بخش زیادی از تلاش طراحان براین نکته متمرکز بوده که کتابخانه‌ها حداقل فضای خانه را اشغال کنند.

برند نومنزی که همواره دغدغه محدودیت جا را در طراحی‌هایش مدنظر داشته، کتابخانه‌هایی تولید کرده که این نگرانی را تاحدودی برطرف می‌کند. دومدل کتابخانه این برند، طراحی بسیار ساده، کم‌جا و خلاقانه‌ای دارند و به خاطر زیبایی چشمگیرشان، می‌توانند در هر گوشه‌ای از خانه قرار بگیرند.

کتابخانه‌ نومنزی، قفسه‌ای برای زندگی

مدل ساویز که فرم آن از چهارپایه‌های چوبی الهام گرفته شده، از یک کمد سفید در پایین و سه قفسه چوبی در قسمت بالا تشکیل شده است. این کتابخانه طراحی مدرن و زیبایی دارد و جای آن می‌تواند در هر گوشه‌ای از خانه شما باشد؛ هال، پذیرایی و حتی اتاق خواب. مدل ساویز سبک و کم‌جاست و می‌توان هرازچندگاهی جای آن را در خانه تغییر داد. این کتابخانه نگاهی مینیمالیستی به فضا دارد و می‌شود روی آن ترکیبی از کتاب، گلدان یا اکسسوری‌های مختلف را چید. کمد کتابخانه هم بهترین مکان برای چیزهایی است که ترجیح می‌دهید در دسترس نباشند. کتابخانه مدل ساویز به ما اجازه می‌دهد که از میان انبوه کتاب‌هایمان، آن‌هایی را که بیش از بقیه دوست داریم، انتخاب کنیم و سرزدن دوباره به آن‌ها کار ساده‌ای باشد. این فرم مینیمالیستی ما را وادار می‌کند که کیفیت را بر کمیت ارجح بدانیم. مدل ساویز با ترکیبی از دو رنگ سفید و رنگ طبیعی چوب ساخته شده و قابلیت بالایی برای هماهنگی با دیگر لوازم در طراحی داخلی خانه دارد.

کتابخانه مدل سیدا همان سادگی و زیبایی را در ترکیبی از کمد، کشو و پنج قفسه به نمایش می‌گذارد. این کتابخانه ازهم‌نشینی چشم‌نواز دو رنگ سفید و رنگ طبیعی چوب ساخته شده و فرم ساده و مدرنی دارد. مدل سیدا فضای بیشتری برای چیدن کتاب و لوازم دیگر در اختیار شما می‌گذارد و به خاطر خاصیت انطباق‌پذیری‌اش، برای قرار گرفتن در هرمکانی از خانه مناسب است. 

طراحان نومنزی در طراحی این کتابخانه‌ها، علاوه بر سادگی و زیبایی، دو دغدغه مهم دیگر نیز داشته‌اند؛ محدودیت جا و بودجه. این کتابخانه‌ها بهترین ایده برای خانه‌هایی با متراژ پایین هستند. ضمن اینکه قیمت مناسبی دارند و جایشان می‌تواند در هر خانه‌ای باشد. این کتابخانه‌ها ساکنان وفاداری هستند و خانه شما را به این زودی‌ها ترک نخواهند کرد. زیرا در عین زیبایی، بسیار ساده‌اند و دررقابت با هیچ ایده جدیدی شکست نخواهد خورد. کیفیت‌شان هم آن‌ها را از گزند فرسودگی درامان می‌دارد. با این کتابخانه‌ها، درهای خانه‌‎تان به روی زندگی‌های تازه باز است.

www.nomanzi.com

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز