خبرگزاری کار ایران

معرفی سری SUPRIM کارت گرافیک ام اس آی

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۴۰۲۳

این اولین بار نیست که ام اس آی ما را با کارت‌های گرافیک خارق‌العاده‌اش غافلگیر می‌کند. اگر در حال خواندن این مطلب هستید، حتم داریم که شما هم علاقه‌ی زیادی به دنیای گیمینگ و تکنولوژی دارید.

 

افرادی که علاقه‌ی زیادی به بازی‌های رایانه‌ای دارند، به خوبی می‌دانند که وجود یک کارت گرافیک قوی در سیستم گیمینگ، چقدر اهمیت دارد. به همین دلیل شرکت‌های سازنده‌ی کارت گرافیک، با در نظر گرفتن نیاز کاربرانشان در هر بار به‌روزرسانی کردن سخت‌افزارهایشان، ویژگی‌های منحصربه‌فردی ارائه می‌کنند. چنین چیزی را می‌توان در کارت گرافیک ام اس آی مشاهده کرد. چرا که در سری SUPRIM این کارت گرافیک، ویژگی‌های بسیار جالبی اضافه شده است که به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

چیزی که در بحث کارت گرافیک تفاوت بسیار زیادی ایجاد می‌کند، قدرت پردازش و همچین ثابت ماندن دمای آن است. در بسیاری از بازی‌های رایانه‌ای، از آن‌جایی که نیاز به پردازش بسیار بالایی وجود دارد، کل فضای رم کارت گرافیک اشغال شده و دمای آن به شدت بالا می‌رود. با بالاتر رفتن دمای کارت گرافیک گیمرها دچار مشکلات بسیار زیادی می‌شوند. هیچ چیز نمی‌تواند کلافه‌کننده‌تر از این باشد که شما نتوانید بازی مورد علاقه‌تان را بدون استرس افزایش دمای کارت گرافیک‌تان به پایان برسانید! به همین دلیل ممکن است افراد زیادی سراغ کارت‌های گرافیک گران‌تر با ظرفیت رم بیشتر بروند. کارت گرافیک ایسوس و ام اس آی هر دو، مدل‌های بسیار گران‌تری دارند که ظرفیت رم آن‌ها بالای 16 گیگابایت است. اما هزینه‌ی این کارت‌ها قطعا فراتر از 1000 دلار رفته و با نوسانات ارز، به پول خودمان رقم قابل توجهی می‌شود.

سیستم خنک کننده عالی سری سوپریم MSI

در واقع مواردی که در بالا ذکر کردیم‌ می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی قیمت کارت گرافیک بگذارد. از طرفی دیگر، هیچ چیزی‌ کلافه‌کننده‌تر از این نخواهد بود که شما با ارتقا کارت گرافیک‌تان هم نتوانید به هدفتان برسید و باز هم دمای این سخت‌افزار بیشتر از حد معمول برسد و لذت بازی کردن را از شما سلب کند. به همین دلیل تولیدکنندگان کارت گرافیک همیشه با در نظر گرفتن چنین مشکلاتی سعی کرده‌اند در نسخه‌های جدید خود چنین مشکلاتی را رفع کرده و بتوانند رضایت کاربران خودشان را جلب کنند و در صدر جدول بازار رقابت باقی بمانند. چنین چیزی را می‌توان به وضوح در سری SUPRIM کارت گرافیک ام اس آی مشاهده کرد.

معرفی سری SUPRIM کارت گرافیک ام اس آی

یکی از تغییرات بالقوه‌ای که در سری SUPRIM کارت گرافیک ام اس آی اتفاق افتاده، بحث سیستم خنک‌کننده‌ی آن است. این موضوع فقط شامل طراحی فن‌ها نمی‌شود. بلکه عوامل مختلفی در طراحی ارگونومیک سری SUPRIM ام اس آی، دست به دست هم داده‌اند تا دمای این کارت گرافیک به شکل خیره‌کننده‌ای پایین بماند. اما حالا که صحبت از طراحی فن‌های این کارت گرافیک شد، بهتر است به یک تکنولوژی خاص در ساخت فن‌های این سخت‌افزار یعنی TORX FAN 4.0 بکنیم. چنین چیزی می‌تواند حالت خنک‌کننده‌گی بسیار عالی در کارت گرافیک ایجاد کند. اما طراحی ارگونومیک کارت گرافیک هم به نوع انجام شده که در داخل آن شیارهای خالی برای رد و بدل شدن هوا قرار گرفته است.

اگر بخواهیم به طور کلی راجع به سیستم خنک‌کننده‌ی فوق‌العاده‌ی سری SUPRIM کارت گرافیک ام اس آی صحبت کنیم، باید بگوییم که از یک طرف طراحی و تکنولوژی ساخت فن‌های این سخت‌افزار و از طرفی دیگر طراحی ارگونومیک بی‌نظیر آن موجب چنین تغییر بالقوه‌ای شده است. یعنی هر سه فن کارت گرافیک، با توان چرخشی بسیار بالا، دمای خنکی را در کارت گرافیک ایجاد می‌کنند. اما تا زمانی که جریان عبور هوا وجود نداشته باشد، خنک شدن هسته‌ی اصلی پردازنده‌ی کارت گرافیک هم غیر ممکن خواهد شد. همان‌طور که اشاره کردیم، شیارهای مخصوص با عبور دادن هوای خنکی که فن‌ها ایجاد کرده‌اند، دمای گرم داخل کارت گرافیک را به سمت پایین هدایت کرده و در نتیجه قسمت مرکزی پردازنده‌ی کارت گرافیک هم خنک می‌ماند. در چنین شرایطی شما دیگر نیاز به ارتقا کارت گرافیک و صرف هزینه‌ی گزاف برای خنک ماندن سخت‌افزارتان نخواهید داشت.

GeForce RTX 3070 SUPRIM؛ نمونه‌ای عالی با قدرت بالا

یکی از کارت‌ّهای گرافیکی سری جدید ام اس آی، مدل GeForce RTX 3070 SUPRIM است. در این کارت گرافیکی ظرفیت رم 8 گیگابایتی از نوع GDDR6 در اختیارتان قرار خواهد گرفت. یکی از بهترین ویژگی‌های این نسل کارت گرافیک برای گیمرها، حالت سایلنت و یا بی‌صدا هنگام بازی کردن است. اگر یک گیمر حرفه‌ای باشید، به احتمال زیاد با صدای زیاد فن کارت گرافیک‌تان مواجه شده‌اید. در چنین مواقعی نه تنها حواسمان پرت می‌شود، بلکه نگران بالاتر رفتن دمای کارت گرافیک‌مان شده و به طور کلی لذت بازی را از دست می‌دهیم. اما در کارت گرافیک ام اس آی مدل GeForce RTX™ 3070 SUPRIM، شما هرگز متوجه صدای بیش از حد فن‌ها نخواهید شد. چرا که این کارت گرافیک طوری طراحی شده تا در صدای بسیار کم کار پردازش گرافیکی را انجام داده و برایتان مزاحمت صوتی ایجاد نکند.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالبی که در کارت گرافیک ام اس آی مدل GeForce RTX™ 3070 SUPRIM وجود دارد، سیستم نورپردازی RGB مخصوص گیمینگ است. زمانی که شما به سراغ جمع کردن یک PC مخصوص گیمینگ می‌روید، بدون شک می‌خواهید کیس کامپیوترتان از لحاظ نورپردازی مخصوص گیمینگ باشد. یعنی از بین رم‌های مختلف در بازار سراغ مدل‌هایی خواهید رفت که حالت نورپردازی دارند، برای انتخاب سیستم خنک‌کننده CPU هم بدون شک مدلی را انتخاب خواهید کرد که مجهز به نورپردازی بسیار جذاب است و این موضوع شامل تمام قطعات کیستان خواهد شد. شما با خرید کارت گرافیک نسل SUPRIM از یک سیستم نورپردازی بسیار جذاب گیمینگ برخوردار خواهید شد که نمای داخل کیس کامپیوترتان را بسیار جذاب‌تر خواهد کرد.

معرفی سری SUPRIM کارت گرافیک ام اس آی

مشخصات گیمینگ کارت‌های گرافیک سری سوپریم

این سیستم نورپردازی در کارت گرافیک ام اس آی به شکل RGB بوده و رنگ‌های مختلفی را برایتان نمایان خواهد کرد. اگر سایر قطعات داخل کیس کامپیوترتان هم مجهز به سیستم نورپردازی باشند، قطعا در کنار کارت گرافیک بسیار جذابی که دارید، یک کیس گیمینگ تمام عیار برای خودتان خواهید داشت. مهم‌تر از هر چیز، این است که فقط ظاهر این کارت گرافیک جذاب نبوده و کارایی آن هم شما را کاملا راضی نگه خواهد داشت. چرا که سیستم خنندکننده‌ی بسیار عالی این کارت گرافیک و همچنین حالت سایلنت برای بازی‌های رایانه‌ای موجب خواهد شد تا شما رضایت بسیار بالایی از این کارت گرافیک خارق‌العاده داشته باشید.

علاوه بر اهداف گیمینگ کارت گرافیک ام اس آی سری SUPRIM برای کارهای گرافیکی دیگر هم بسیار مناسب است. بسیاری از تولیدکنندگان محتوای تصویری نیاز به یک کیس کامپیوتر بسیار قوی برای ویرایش تصاویر و ویدئوهای خود دارند. هیچ یوتیوبری مایل نیست هنگام ضبط تصاویرش صدای بیش از حد فن کارت گرافیک او در حین تست کردن بازی، تمام حواسش را پرت کند. به همین دلیل، برای کسانی که کار استریم و یا تولید محتوای تصویری انجام می‌دهند، چنین کارت گرافیکی می‌تواند بهترین انتخاب ممکن باشد. یعنی شما علاوه بر صدای بسیار کم فن کارت گرافیک، هنگام بازی‌های کامپیوتری، از یک پردازنده‌ی گرافیکی عالی برای ویرایش کردن تصاویرتان برخوردار خواهید بود.

قیمت کارت گرافیک این مدل، ممکن است حتی ارزان‌تر از مدل‌های بسیار گران‌قیمت کارت گرافیک ایسوس باشد. اما باید توجه داشته باشید که بر اساس نیاز دقیق‌تان از یک کارت گرافیکی اقدام به خرید آن بکنید. به عبارت دیگر، نه ارزان بودن کارت گرافیک دلیل بر بد بودن آن است و نه قیمت بالایش دلیل بر برتری‌اش دارد. در نتیجه فقط هدف و نیاز شما انتخاب نهایی و یا قیمت کارت گرافیک را مشخص خواهد کرد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز