خبرگزاری کار ایران

مشاوره تلفنی خانواده و راهکارهایی برای کاهش مشکلات خانوادگی

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۳۴۷۴

به جای تمرکز بر کلمات، روی چرایی اعمال و رفتار طرف مقابل در خانواده تمرکز کنید. اگر اختلاف در حال تبدیل شدن به یک تنش خارج از کنترل است، یک تایم اوت به یکدیگر بدهید و سعی کنید به نقطه ای برگردید که شما و شریک زندگی تان وقت کافی داشته باشید که آرام شوید.

خانواده خودش زندگی است، خانواده شامل همه چیزهایی هست که مواقعی که به مشکل برمیخوریم به حمایت آن نیاز داریم.اما برخی مشکلات بسیار پیچیده هستن و به کمک تخصصی نیاز دارند و از طرفی نیز بسیار فوری هستند، اینجا بهترین گزینه مشاوره تلفنی خانواده است. خانواده کسی است که پشت ماست و ما روی آن حساب می کنیم تا موفقیت خود را جشن بگیریم یا برای فقدان هایمان سوگواری کنیم.

خانواده با ما می خندد، با ما گریه می کند، اما همیشه آماده است تا هر زمان که نیاز داشته باشیم از ما حمایت کند. این بدان معنا نیست که خانواده ها مشکلی ندارند. همه ما برخی اوقات به مشاوره خانوده نیاز پیدا می کنیم.

از نظر مشاوره خانواده تلفنی هر خانواده ای منحصر به فرد است و هر خانواده مشکلات و مسائل خود را دارد. اما باید توجه داشت که برخی از مشکلات بین خانواده ها مشابه هستند. در این مقاله، مشکلات رایج یک خانواده و کارهایی که می توانید برای حل آنها انجام دهید را توضیح خواهیم داد.

هفت مورد از رایج ترین مشکلات خانوادگی و راه حل های مشاوره خانواده

1. فاصله

دوری و فاصله، چه از نظر فیزیکی و چه از نظر عاطفی، می‌تواند آسیب‌های سنگینی به خانواده وارد کند و روابط خانوادگی را تحت فشار قرار دهد. اگر فرزند دارید، تحمل مسافت - اغلب برای مدت طولانی - می تواند برای خانواده شما چالش برانگیز باشد.

اگر سفر می‌کنید و نمی‌توانید مسافت را تغییر دهید، می‌توانید اقداماتی مانند چت‌های ویدیویی ، انجام تماس تلفنی آنلاین را با هم انجام دهید تا به کاهش دلتنگی شما کمک کنید.

البته از نظر مشاوره خانواده همچنین اگر فاصله کافی را رعایت نکنید و خیلی مرزها را رعایت نکنید، ممکن است مشکلاتی پیش بیاید. گذراندن زمان زیاد با خانواده نیز می تواند مشکل ساز شود. هر رابطه ای، حتی یک خانواده شاد و موفق، نیاز به فضا دارد، مثلا اگر شما والدینی خانه نشین باشید باز هم مشکلاتی پیش خواهد آمد پس باید تعادل را حتما رعایت کنید.

راه حل:

کمی فضا برای خودتان پیدا کنید. در یک فعالیت مشترک خانوادگی شرکت کنید یا کاری را که دوست دارید انجام دهید. فاصله کافی و متعادل  نمی تواند بر روابط خانوادگی تاثیر منفی بگذارد.

2. اختلافات دیدگاه های والدین

هر پدر و مادری در مورد تربیت فرزند خود دیدگاه متفاوتی دارد. برای بسیاری، نحوه تربیت فرزندانشان می‌تواند ناشی از تجربیات و تربیت آنها در دوران کودکی باشد. اگر شما و شریک زندگیتان در مورد شیوه های فرزندپروری اختلاف نظر دارید، حالا زمان خوبی است که درباره آن صحبت کنید. در مورد جوانب مثبت و منفی دیدگاه های خودتان صحبت کنید و سعی کنید نظرات یکدیگر را در مورد سبک فرزندپروری بهتر درک کنید.

راه حل:

مشاوره تلفنی خانواده پیشنهاد میکند اگر شما و همسرتان در مورد شیوه های فرزندپروری با یکدیگر اختلاف نظری دارید، باید تعامل سازنده، صبر و انعطاف پذیری را یاد بگیرید. بهتر است فرزندان خود را با در نظر گرفتن ارزش های هر دو والدین بزرگ شود و به دیدگاه های یکدیگر احترام بگذارید.

3. ارتباطات غیر سازنده

بیشتر اختلافات، دعواها و مشاجرات ناشی از ارتباط ضعیف یا عدم ارتباط اعضای خانواده است. بزرگسالان و کودکان همه به فضایی نیاز دارند تا مشکلات خود را به راحتی توضیح دهند. ذهن خوانی و قضاوت کردن کار درستی نیست و باید بدور از قضاوت دیدگاه های اعضای خانواده شنیده شود.

یک مشکل رایج در خانواده های ترکیبی می تواند عدم ارتباط باشد. داشتن خواهر و برادر ناتنی در ابتدا می تواند نگران کننده باشد و ارتباط اعضای خانواده ممکن است در ابتدا مشکل ساز باشد.

راه‌حل:

بسیاری از کودکان نوجوان از ترس تمسخر یا شرم، از ابراز احساسات خودداری می‌کنند یا تردید دارند نظرات خود را بازگو کنند. به خانواده خود آموزش دهید که هر یک از آنها می توانند نظرات صادقانه خود را بیان کنند واین حق مسلم آنهاست. اعضای خانواده خود را به برقراری ارتباط آزاد و منصفانه تشویق کنید. حتی پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ نیز حق دارند نظرات خود را داشته باشند.

 4. بحث ها و تنش های خانوادگی

همانطور که در نکته قبل اشاره کردیم، اختلاف، درگیری و دعوا بخشی از پویایی خانواده است. همه ما حق داریم نظر خود را داشته باشیم، اما مشاجرات و تنش ها اگر به موقع حل نشوند، می‌توانند به روابط درون خانواده آسیب بزنند. مشاوران خانواده و ازدواج تاکید دارند که احساسات نباید در طول بحث های خانوادگی شما را تحت تأثیر قرار دهند. البته ممکن است حتی بدون اینکه منظور خاصی داشته باشیم چیزی آزاردهنده بگوییم.

بحث و جدل اصلا چیز بدی نیست. آنها عادی و نرمال هستند اما اگر از کنترل خارج شوند ممکن است برای تعامل خانوادگی مشکل ساز شوند.

راه حل:

به جای تمرکز بر کلمات، روی چرایی اعمال و رفتار طرف مقابل در خانواده تمرکز کنید. اگر اختلاف در حال تبدیل شدن به یک تنش خارج از کنترل است، یک تایم اوت به یکدیگر بدهید و سعی کنید به نقطه ای برگردید که شما و شریک زندگی تان وقت کافی داشته باشید که آرام شوید.

5. مشکلات مالی

یکی از بزرگترین عوامل استرس زا در هر رابطه خانوادگی می تواند مسائل مالی باشد. استرس مالی می تواند باعث افزایش تنش و ایجاد ناهماهنگی در روابط خانوادگی شود. بحث در مورد پول و مدیریت پول از مشکلات رایج خانواده های ایرانی است که باید به آنها توجه شود.

راه‌حل:

با این حال، راه‌های زیادی برای مقابله با استرس مالی وجود دارد، از جمله راه حل های مشاوره خانواده تلفنی در این رابطه ایجاد بودجه ماهانه برای نیاز های خانواده است. کاهش هزینه های غیر ضروری - برای هر یک از اعضای خانواده - نیز می تواند کمک کننده باشد. البته بهتر است بدانید که مشکلات مالی، یک رابطه را به گونه ای آزمایش می کند که خیلی چیزها را در مورد روابط خانوادگی شما روشن میکند. اگر شما و شریک زندگی تان آماده حل مسائل با هم هستید، بهتر است خودتان را برای لحظات سختی که قرار است با هم پشت سر بگذارید، آماده کنید.

6. بچه های سرکش و حرف گوش نکن

یک مشکل مشترک بین والدین و فرزندان زمانی ایجاد می شود که بچه های خانواده سرکش می شوند و از گوش دادن به حرف والدین خود سرباز می زنند. این والدین اکثر مراجعان مراکز مشاوره خانوده کودک هستند.

حتما بزرگ کردن بچه ها از کودکی تا نوجوانی، می تواند مستهلک کننده و چالش برانگیز باشد. بچه های سرکش می توانند صبر شما را لبریز کنند و تمام انرژی شما را مصروف خود کنند. در چنین مواقعی، به یاد داشته باشید که در حالی که ممکن است نتوانید رفتار های فرزندان خود را کنترل کنید، می توانید نحوه آموزش عواقب اعمالشان را به آنها یادآوری کنید.

راه حل:

مشاروان زندگی خانوادگی میگویند یک مثال مثبت از واکنش خود نسبت به احساساتان برای فرزندانتان ارائه دهید. اگر با یک نوجوان عصبانی سر و کار دارید، می توانید سعی کنید به نارضایتی های او گوش دهید و با آنها صحبت کنید و تنها در صورتی او را نصیحت کنید که از شما آن را بخواهند. وادین محترم سخت نگیرید یکی از بهترین راه هایی که کودک شما می تواند یاد بگیرد، اشتباه کردن است. از اشتباهات فرزندتان هراس نداشته باشید.

به آنها اجازه اشتباه کردن را بدهید. به عنوان یک تیم، شما و همسرتان می‌توانید از آنها حمایت کنید و به آنها کمک کنید وقتی آنها را در حال دست و پا زدن برای حل مشکلات می‌بینید نگران نگران نباشید.

7. تعادل کار و زندگی

یکی دیگر از مشکلات رایج خانواده ها متاسفانه نداشتن تعادل سالم بین کار و زندگی است. خانواده هایی که الویت والدین کار است، این موضوع می تواند مشکل بزرگی را در ایجاد تعادل بین کار و زندگی ایجاد کند. نیاز به تأمین معاش خانواده و تمایل به گذراندن وقت با آنها می تواند باعث ایجاد یک روال ناسالم کار و زندگی شود.

راه حل:

یکی از بهترین راه حل های مشاوره تلفنی خانواده برای این مشکل رایج خانوادگی، کار کردن فقط در ساعات اداری است و تمرکز بر خانواده در زمان خارج از کار است. وقتی نوبت به خانواده می رسد، برای خانواده وقت بگذارید. در صورت امکان، وظایف خود را در محل کار محول کنید تا بیش از حد دچار خستگی نشوید.

همچنین لازم است که به یاد داشته باشید که برای خودتان نیز وقت بگذارید. همچنین، با تعادل بهتر بین کار و زندگی، می‌توانید در زمان‌های مربوطه روی کار و خانواده تمرکز بهتری داشته باشید.

مشاوره خانواده تلفنی چگونه می تواند کمک کند؟

بسیاری از مطالعات مشاوره خانواده آویژه در طول سال‌ها اهمیت مشاوره و درمان را برای بهبود روابط خانوادگی مورد بررسی قرار داده‌اند. مشاوره خانواده و ازدواج به درک یکدیگر کمک می کند، تعارضات را به راحتی حل می کند و راه حل های موثری ارائه می دهد.

با آنلاین شدن پلتفرم‌های مشاوره و زوج درمانی بیشتر و بیشتر، می‌توانید خانواده‌ درمانگر مناسب برای خود و خانواده‌تان را به سادگی بیابید. حتی زمانی که با والدین جدا شده و مطلقه سروکار داریم، مشاوره خانواده آنلاین می تواند مفید باشد.

همه خانواده‌ها دوران پرتلاطمی را پشت سر می‌گذارند و مشکلات خانوادگی رایجی که در بالا ذکر کردیم می‌تواند به همه خانواده‌ها آسیب برساند (خانواده‌های طلاق گرفته، جدا شده یا ترکیبی). امیدوارم با راهکارها و مشکلات رایج خانوادگی که در بالا ذکر شد، بتوانید روابط خانوادگی خود را بهبود بخشید.

با هم مهربان باشیم و مراقب خودتان باشید!

 

مشاوره تلفنی خانواده و راهکارهایی برای کاهش مشکلات خانوادگی

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز