خبرگزاری کار ایران

تک اینورتر مرجع ترین سایت خرید و فروش پنل خورشیدی

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۰۲۶۲

پنل خورشیدی چیست؟

پنل خورشیدی یکی از اجزای اصلی سامانه تامین برق خورشیدی است که جریان الکتریکی مورد نیاز برای وسایل و تجهیزات برقی را از انرژی پاک و تجدید پذیر خورشد تامین می‌کند. به عبارتی پنل خورشیدی صفحه‌ای است که نور و انرژی خورشید را به جریان الکتریکی تبدیل می‌کند. این پنل از سلول‌های خورشیدی تشکیل شده که از جنس سیلیکون هستند. از پنل خورشیدی برای تامین برق می‌توان در مکان‌های مختلف مانند باغ و ویلا، منازل مسکونی، کارگاه‌های صنعتی و … استفاده نمود.

سلول‌های سیلیکونی فوتون‌ها را جذب می‌کنند. انرژی حاصل از آن‌ها باعث می‌شود الکترون‌ها مدار اتمی خود را ترک کنند و در میدان الکتریکی تولید شده توسط سلول‌های خورشیدی، آزاد شوند. سپس الکترون‌های آزاد هدایت می‌شوند و برق تولید می‌گردد. یکی از مهم ترین عوامل خرید پنل خورشیدی محل نصب آن می باشد چرا که مناطق مختلف دارای شرایط گوناگون آب و هوایی و تابش خورشید می باشد و به همین خاطر سولار پنل مورد استفاده در مناطق گوناگون می بایست با توجه به اقلیم خاص هر منطقه انتخاب گردد. تیم فنی و مهندسی تک اینورتر از سال 1393 تا کنون در زمینه اجرای سیستم های برق خورشیدی فعالیتی مستمر داشته ، هدف اصلی تک اینورتر استفاده از بهترین متریال و رعایت تمامی استاندارد ها در پروژه و جلب رضایت کارفرما بوده و هست .

پنل خورشیدی برای منزل

انرژی خورشیدی منبعی رایگان و قدرتمند است که می‌توان از آن بهترین بهره را برد. استفاده از پنل خورشیدی برای منزل یکی از راه‌های مقرون به صرفه تولید برق خانگی محسوب می‌شود که می‌تواند بازدهی بالا و هزینه کمی را در پی داشته باشد. شما می‌توانید با احداث یک سیستم و نیروگاه خورشیدی در منزل توسط پنل های خورشیدی خانگی و تجهیزات جانبی آنها، برق تولیدی را به دولت بفروشید و کسب درآمد کنید. یا می‌توانید برای مصرف شخصی و روشنایی محیط خانه و وسایل برقی مختلف موجود در منزل خود، از آن بهره بگیرید.

انواع پنل خورشیدی برای منزل

با توجه به مواردی همچون تعداد روزهای آفتابی و ابری، میزان تابش آفتاب و شرایط آب و هوایی در مناطق مختلف چندین نوع و مدل از پنل خورشیدی برای منازل تولید و در بازار موجود می‌باشد. این پنل‌ها از سیلیکون ساخته می‌شوند که هر چقدر درصد خلوص سیلیکون یک پنل بالاتر باشد، توانایی و کارایی بهتری و بیشتری دارد. هر کدام از انواع پنل‌ های خورشیدی خانگی دارای ویژگی‌هایی می‌باشند که به بررسی آنها می‌پردازیم.

پنل خورشیدی مونو کریستالی برای منزل

یکی از انواع پنل های خورشیدی برای مصارف خانگی و تولید برق در منزل می‌توان به نوع مونو کریستالی اشاره نمود. برای ساخت این مدل پنل از یک عدد کریستال سیلیکونی خالص استفاده می شود که توان بالایی دارد و برای خانه‌هایی که از تابش آفتاب زیادی برخوردار هستند بسیار مناسب است. این پنل‌ها برای منزل نیاز به فضای کمی می‌باشند و مساحت زیادی را اشغال نمی‌کنند.

 پنل خورشیدی پلی کریستالی برای منزل

این نوع پنل‌ها از چند عدد کریستال سیلیکونی ساخته می‌شوند که با یکدیگر ترکیب شده‌اند . بازدهی کمتری به نسبت مدل مونو کریستالی دارند. پنل‌های پلی کریستالی برای خانه به شکل مربع هستند و برای منازلی که تابش آفتاب کمتری دارند گزینه خوبی محسوب می‌شوند. این نوع پنل نیز می‌تواند در اندازه‌های کوچک و فضاهایی با مساحت کم مورد استفاده قرار بگیرد و نصب و جابجایی آن راحت و ساده است.

نکات خرید پنل خورشیدی برای منزل

قبل از خرید پنل خورشیدی برای تامین برق در منزل، باید مقدار برق مورد نیاز خود را مشخص کنید. شما باید قبل از هر اقدامی هدف خود را از احداث یک سیستم خورشیدی برای تولید برق در خانه تعیین کنید. اینکه برق تولیدی را برای مصرف شخصی و روشن نمودن محیط منزل و وسایل و تجهیزات برقی نیاز دارید، یا قصد دارید با ایجاد یک نیروگاه خورشیدی کوچک برق تولید نموده و آن را به دولت بفروشید و کسب درآمد کنید.

هنگام خرید پنل خورشیدی برای خانه باید به یکسری موارد توجه ویژه کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. مهمترین نکات خرید و راهنمای خرید پنل خورشیدی برای منزل عبارتند از:

1- دقت کنید پنل از بازدهی بالا برخوردار باشد.

2- شرکت و یا مجموعه‌ای که پنل را از آن خریداری می‌کنید باید خدمات پس از فروش داشته باشد.

3- پنل خورشیدی باید از ضمانت خوبی برخوردار باشد.

4- بهتر است ظرفیت پنل بالای 400 وات باشد.

5- و....

پنل خورشیدی برای باغ

استفاده از پنل خورشیدی برای باغ یکی از بهترین روش‌های تامین برق است که می‌تواند بازدهی بالا و هزینه بسیار کمی را برای باغداران و صاحبان ویلا به همراه داشته اشد. باغ و ویلا مکان‌های مناسب برای رهایی از شلوغی شهر و استراحت هستند، از این رو تامین امکانات رفاهی آن‌ها می‌تواند موجب آسایش بیشتر ساکنین شود. از مهمترین مسائل برای تجهیز باغ‌ها مسئله تامین برق است. اگر شما هم قصد دارید برق مورد نیاز باغ و ویلای خود را با استفاده از پنل خورشیدی تامین کنید، تا انتهای این مقاله از تگ اینورتر همراه باشید.

قیمت پنل خورشیدی برای باغ

قیمت پنل خورشیدی با توجه به عوامل مختلفی تعیین می‌شود. یکی از این عوامل مقدار برق مورد نیاز ما برای باغ و ویلا است. گاهی اوقات ما فقط به فکر تامین برق برای روشنایی ساختمان و وسایلی مانند یخچال، تلویزیون و یا شارژ تلفن‌های همراه هستیم. اما مصارف برق دیگری نیز در باغ و ویلا مانند پمپ‌های آب، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، استخر و … نیز وجود دارند. از این رو باید با توجه به نیاز خود بهترین مدل پنل خورشیدی با توان مناسب را انتخاب کنیم.

از دیگر موارد موثر بر قیمت پنل خورشیدی برای ویلا می‌توان به میزان تابش آفتاب و وضعیت آب و هوای منطقه اشاره کرد. برای هر نوع وضعیت جوی در هر منطقه‌ای یک مدل از پنل‌ها مناسب است. فضای محل نصب پنل خورشیدی نیز عامل دیگر در قیمت و خرید محسوب می‌شود. افرادی که در باغ یا ویلای خود می‌خواهند از صفحات و پنل‌های خورشیدی برای تامین برق استفاده کنند، باید مساحت لازم برای نصب را در نظر داشته باشند و مطابق با آن یکی از انواع پنل‌ها را انتخاب کنند.

علاوه بر مقدار توان پنل، وضعیت آب و هوایی و جوی، مساحت و فضای محل نصب، عوامل دیگری مانند برند تولید کننده، تعداد صفحات مورد نیاز، قابلیت چرخش پنل، نوع ضمانت و گارانتی، راندمان و طول عمر پنل نیز در قیمت آن موثر هستند.

میزان برق تولیدی پنل خورشیدی

نوع پنل خورشیدی که شما انتخاب می‌کنید، در کارایی آن بسیار مهم است. پنل‌های خورشیدی متفاوتی در بازار موجود هستند که پنل های خورشیدی مونوکریستال و پلی کریستال در حال حاضر رایج‌ترین هستند.

۱ – سایه از هر نوع؛ از روزهای ابری گرفته تا سایه‌های شاخه های درختی، می تواند در خروجی پنل های خورشیدی تاثیر گذار باشند. از آنجا که سلول ها با هم مرتبط می شوند، سایه در یک سلول می تواند کارایی سلول‌ خورشیدی را تحت تاثیر قرار دهد.

۲ – منطقه جغرافیایی؛ تمام سامانه های خورشیدی غیر متحرک باید با بهترین موقعیت و زاویه با نور خورشید تنظیم شوند.

۳ – درجه حرارت؛ درجه حرارت بالا به طور معمول بر روی پشت بام ها می تواند بر خروجی یک پنل خورشیدی تاثیر منفی بگذارد. بهترین راه مبارزه با آن، انتخاب پنل‌های فتوولتائیک مناسب برای آب و هوای محل شما است.

تک اینورتر مرجع ترین سایت خرید و فروش پنل خورشیدی

میزان برق تولیدی پنل خورشیدی به 3 عامل بستگی دارد:
 
  • اندازه پنل خورشیدی
  • راندمان پنل خورشیدی
  • میزان نوری که بر پنل تابیده می شود

راندمان پنل های خورشیدی

راندمان پنل های خورشیدی به معنی میزان انرژی الکتریکی تولید شده به وسیله انرژی خورشیدی می باشد. پنل های خورشیدی تولید شده در سال 1954 تنها 6% از انرژی خورشیدی دریافتی را به الکتریسیته تبدیل می کردند. در صورتی که سلول های خورشیدی ای با این راندمان را همانند شکل بالا در یک پنل 60 سلولی در کنار یکدیگر قرار دهیم، میزان انرژی الکتریکی تولیدی 20 وات می باشد که این میزان 3/1 انرژی مورد نیاز برای روشن سازی یک لامپ 60 وات می باشد. در حال حاضر راندمان پنل های خورشیدی با ثابت ماندن ابعاد آنها تا 20% افزایش یافته است.

تک اینورتر مرجع ترین سایت خرید و فروش پنل خورشیدی

 

نحوه محاسبه توان خروجی پنل های خورشیدی

با مشاهده اطلاعات درج شده در لیبل پنل های خورشیدی می توانید توان خروجی آنها را در شرایط استاندارد یا STC بدست آورید. برای بدست آوردن توان خروجی در شرایط استاندارد از تاباندن 1000 وات انرژی بر 1 متر مربع از سلول های خورشیدی استفاده می کنند. این میزان انرژی به طور تقریبی با انرژی دریافتی از خورشید در ظهر برابری می کند.

توان مصرفی وسایل الکتریکی

برای بدست آوردن میزان توان مصرفی دستگاه های الکتریکی خود می توانید از مشخصات درج شده بر روی لیبل دستگاه استفاده کرده و یا از فروشنده مشخصات فنی را دریافت کنید.

نصب پنل خورشیدی

یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای تعیین محل نصب پنل های خورشیدی، بررسی محل نصب می‌باشد. با بررسی محل مورد نظر مشخص می‌شود که آیا این مکان جهت نصب پنل های خورشیدی مناسب است یا خیر. با بررسی مکان در نهایت مشخص می‌شود که آیا می‌توان پنل خورشیدی را نصب کرد یا خیر و بر اساس پنل مورد نظر و اندازه آن، فرد باید هزینه‌ای را در نظر بگیرد.

زمانی که تصمیم می‌گیریم از برق خورشیدی استفاده کنیم، لازم است که دو پرسش را برای خود مطرح کنیم. این دو پرسش عبارت‌اند از:

  • آیا در زمینی که برای نصب در اختیار داریم، مکانی وجود دارد که بتوانیم پنل های خورشیدی مورد نظر را نصب کنیم؟
  • آیا در مکان مورد نظر، موانعی همچون ساختمان‌ها و درختان به شکلی قرار گرفته‌اند که سایه‌ی زیادی را بر روی صفحات ایجاد نکنند؟

تعیین محل نصب پنل خورشیدی

در مورد تعیین محل مورد نظر لازم است که در بررسی موقعیت، مکان قرارگیری خورشید را در فصل‌های مختلف سال مد نظر قرار دهیم. به عنوان مثال در فصل تابستان نسبت به فصل زمستان، خورشید در ارتفاع بالاتری قرار می‌گیرد. در واقع می‌توان گفت که در ماه‌های زمستان، نور خورشید به طور مستقیم بر روی آرایه‌ی خورشیدی می‌تابد.

در مورد پرسش دوم لازم است که در مورد موانع بگوییم که وجود موانع در مکان‌هایی که قصد دارید پرو‌ژه نصب پنل های خورشیدی را انجام دهید، باعث می‌شود انجام پروژه با شکست مواجه شود زیرا آفتاب‌گیری پنل‌ها با وجود موانع دچار مشکل خواهد شد و نصب پنل های خورشیدی، کاربرد مناسبی نخواهد داشت.

بهترین مکان برای نصب پنل خورشیدی

مرحله بعدی این است که با تمام بررسی‌هایی که انجام دادیم ببینیم مکان مناسب برای چیدن پنل‌های خورشیدی کجاست. همان طور که می دانیم پنل خورشیدی، هنگامی بهترین عملکرد را دارد که جهت گیری مناسبی به سمت خورشید داشته باشد. اگر می خواهیم از انرژی خورشید در جهت تولید برق برای یک ساختمان بهره بگیریم مناسب ترین جا برای نصب سلول خورشیدی، بام یا شیروانی آن است.

وسایل مورد نیاز برای نصب پنل

  • پنل خورشیدی
  • شارژ کنترلر
  • باتری
  • اینورتر در سیستم های خورشیدی آفگرید
  • استراکچر خورشیدی
  • و…

پیشنهاد تک اینورتر

تک اینورتر سالهاست در زمینه انرژی خورشیدی فعالیت دارد و سیستم برق رسانی از طریق پنل خورشیدی را برای مردم عزیز ایران طراحی و اجرا می‌کند؛ شما عزیزان در هر استانی که باشید میتوانید تجهیزات انرژی خورشیدی را از طریق تک اینورتر تهیه کنید. تک اینورتر همه روزه لوازمی که خریداری شده است را از طریق باربری یا سایر روشهای ارسال که توسط شما عزیزان تعریف می شود به مقصد می رساند. امیدواریم این مقاله به محققین این رشته و حرفه کمک شایانی بکند.

۰۹۱۲-۵۰۰۹-۹۰۱  

0935-400-8877  

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز