خبرگزاری کار ایران

برای سرویس دوره ای پکیج چه مواردی بررسی می گردد و هزینه آن چقدر است؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۰۰۶۳

ایران رادیاتور و بوتان 2 برند معروف وسایل گرمایشی در ایران هستند که بسیاری از افراد از محصولات آن ها استفاده می نمایند. مانند تمامی دستگاه ها، پکیج دیواری بوتان و ایران رادیاتور هم برای ادامه کارکرد خود، نیازمند سرویس دوره ای هستند. برای جلوگیری از برخورد با خطا ها و عیب یابی این پکیج ها ، باید به طور منظم و طبق رویه ای درست اقدام به سرویس دستگاه کرد؛ درست دقیقا مثل یک ماشین، برای بالابردن بهره وری و صرفه جویی در مصرف انرژی دستگاه، سرویس دوره ای باید انجام شود. انجام سرویس شامل مراحلی مانند اسید شویی و بررسی قطعات الکترونیکی است که باید توسط یک سرویسکار ماهر انجام شود. اگر ساکن تهران هستید و نیاز به خدمات تعمیر پکیج در تهران دارید، میتوانید انجام کارهای سرویس پکیج خود را به تهران شوفاژکار بسپارید.

آموزش سرویس پکیج های بوتان و ایران رادیاتور

رویه سرویس پکیج شامل موارد زیر است که به طور خلاصه به توضیح آن می پردازیم.

اسیدشویی پکیج

اسیدشویی بخاطر شست و شوی رسوبات جمع شده در مبدل های اولیه و ثانویه انجام می گردد و شدیدا روی راندمان دستگاه موثر است. در پکیج های دومبدله، بیشترین رسوب در مبدل ثانویه جمع می شودچرا که این مبدل مربوط به اب مصرفی بوده و اسیدشویی این مبدل سبب وجود آب گرم کافی و یکنواخت تری می شود.

روش رسوب گیری:

  1. دستگاه را از برق بکشید.
  2. روکش دستگاه را جدا نمایید.
  3. شیر آب سرد ورودی به پکیج را بسته و شیر پرکن را باز نمایید تا آب سیستم خالی شود. هم میتوانید آب گرم مصرفی را باز گذاشته تا آب سیستم تخلیه گردد.
  4. مبدل ثانویه را باز کنید.
  5. اسید را داخل مبدل ریخته و پس از چند دقیقه رسوبات را بشویید.
  6. استفاده از اسید رقیق ضروری است. نکات ایمنی مربوط مانند استفاده از دستکش و ماسک را فراموش نکنید.

هواگیری پکیج

با استفاده از شیر پکیج این کار را انجام دهید..

برای سرویس دوره ای پکیج چه مواردی بررسی می گردد و هزینه آن چقدر است؟

هواگیری رادیاتورها

رادیاتور ها پس از مدتی عدم استفاده، هوا گرفته و این هوا موجود در سیستم از گرم شدن ان ها جلوگیری می نماید. برای هواگیری رادیاتورها، ابتدا بایستی شیر ورودی رادیاتور را ببندید و از محل مشخص شده بر روی رادیاتور، هواگیری رادیاتور را انجام دهید.

چک کردن سنسورها

چک نمودن سنسورها از موارد قابل ذکر هنگام سرویس پکیج است. اگر سنسور بد کار کند و عملکرد درستی نشان ندهد وضعیت و عملکرد دستگاه مختل می شود. از وظایف سنسورها در پکیج بوتان تبدیل کمیت های فیزیکی معین به کمیت های الکتریکی است.

تمیز کردن و یا تعویض صافی

بهتر است بدانید نصب صافی برای پکیج سبب مصون ماندن پکیج از رسوب گرفتگی می شود. صافی نصب شده، املاح داخل آب در گردش را به خود جذب کرده و سبب می گردد پکیج شما مدت زمان زیادی بدون نیاز به رسوب گیری و اسیدشویی کار کند. در صورت نصب صافی در مسیر برگشت پمپ باید هر چند وقت یک بار آن را تمیز و در صورت نیاز تعویض کنید. اگر صافی دچار گرفتگی گردد، احتمال هواگرفتگی رادیاتورها بیشتر می شود.

سرویس پمپ آب پکیج

استفاده از مواد شوینده مانند مایع ظرف شویی برای لغزنده کردن رتور بلامانع است ولی حتی الامکان از وسایل مخصوص این کار استفاده گردد.

این ها به طور خلاصه مواردی بود که در هنگام سرویس پکیج باید مورد بررسی قرار گیرد. تهران شوفاژکار، ارائه دهنده خدمات تعمیر پکیج ایران رادیاتور در تهران است که در صورت تماس، سرویسکار مربوطه در اسرع وقت به محل اعزام می گردد.

ایرادات رایج در پکیج های بوتان و ایران رادیاتور و روش رفع

خاموش شدن شعله پکیج

این مورد امکان دارد به خاطر نقص شیر گاز، نوسان فشار آب ورودی، نوسان جریان برق، اتصال برقی یا لوله­ای نامناسب، نقص در پرشرسوییچ هوا، تنظیم نبودن فاصله سنسور شعله، نقص در سنسورهای کنترل و یا نقص در کلید کنترل حداقل فشار آب ایجاد شود .

فعال بودن پمپ پکیج در حالی که فن کار نمیکند

وجود هوا در سیستم، پایین بودن فشار آب، اشکال در فلوسوییچ آب، اشکال در کارکرد فن، وجود اشکال در سیم های فلوسوییچ، کافی نبودن فشار آب برای راه اندازی فلوسوییچ و اشکال در پرشرسوییچ هوا از مواردی است که میتواند منجر به این مشکل گردد.

غیرفعال شدن پمپ

برای رفع این مشکل، قطعی جریان برق یا خاموش بودن چراغ پاور را بررسی نمایید. همچنین گیرپاژ پمپ، اتصال ناقص سیم کشی، عدم اتصال پمپ به خروجی جریان برق و همچنین نقص در پمپ سیرکولاتور پکیج می تواند منجر به این حالت گردد.

گرم نبودن دمای آب مدار گرمایش

مواردی همچون پایین بودن دمای تعریف شده برای دستگاه، پایین بودن فشار گاز، تجمع گاز در مبدل، نقص کنترل کننده، نقص در شیر گاز و کوچک بودن قطر لوله ورودی گاز از دلایلی است که منجر به این مشکل می گردد.

جرقه نزدن در حالی که فن کار میکند

معیوب بودن پرشرسوییچ هوا، گرفتگی دودکش، سیم کشی نامناسب، اتصال نامناسب پرشرسوییچ هوا، نقص در الکترود احتراق یا سنسور شعله از مواردی است که میتواند سبب این مشکل شوند.

انفجاری ر­وشن پکیج

دلایلی مانند تنظیم نبودن فشار گاز، ضعیف شدن جرقه دستگاه، خرابی دودکش پکیج، مسدود شدن سوراخ های جرقه زن در اطراف جرقه زن، تنظیم نبودن فاصله الکترود جرقه زن و مشعل دستگاه و همچنین استفاده از قطعات گاز مایع به جای گاز شهری میتواند منجر به این مشکل شوند.

جمع بندی

در این مقاله سعی شد تا حدی به طور خلاصه به مواردی که در سرویس پکیج نیاز است که به آن توجه شود و همینطور مشکلات رایجی که برای پکیج های بوتان و ایران رادیاتور می تواند به وجود اید، بپردازیم. امید است که برای شما مفید واقع شده باشد. تیم تهران شوفاژکار، خدمات فوری تعمیر پکیج را در مناطق مختلف تهران از جمله شمال تهران ارائه می دهد که برای مشاهده خدمات در این محدوده میتوانید برگه تعمیر پیکج در قیطریه تهران شوفاژکار را مشاهده نمایید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز