خبرگزاری کار ایران

ثبت تغییرات شرکت با های ثبت

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۹۸۳۹

ثبت شرکت

به گزارش های ثبت، به دلیل بیماری کرونا تمامی مراحل ثبت شرکت اینترنتی در سایت امکان پذیر میباشد میتوانید تمامی اطلاعات در مورد پیگیری ، هزینه ، راهنمای ثبت تغییرات شرکت در سایت مشاهده کنید.

اولین مزیت برای ثبت شرکت این است که همه فعالیت ها و اموری که افراد قصد دارند در زمینه ی امور تجاری و غیره کاری انجام دهند در قالب شرکت انجام گرفته و جنبه ی رسمی به خود می گیرد، که باعث می شود این فعالیت ها ارزش بیشتری پیدا کنند. با انجام این فرایند قانون بر تمامی فعالیت هایی که در شرکت ها انجام می گیرد نظارت خواهد کرد و همه ی فعالیت ها باید براساس قوانین ثبت شده انجام بگیرد. با توجه به این موارد شرکت های بیشتری تمایل خواهند داشت که با شرکت های ثبتی همکاری داشته باشند.

همچنین در ادامه ما به مراحل ثبت شرکت میپردازیم با ما همراه باشید

مراحل ثبت شرکت

مراحل اینترنتی برای ثبت شرکت به چه صورت است ؟

  • پیدا کردن شریک خوب
  • انتخاب نام مناسب
  • مشخص کردن مدت و موضوع فعالیت
  • وارد کردن آدرس شرکت
  • مشخص کردن سرمایه‌ ی اولیه
  • وارد کردن نام شرکا
  • مشخص کردن سمت اشخاص
  • وارد کردن سهام اشخاص
  • مشخص کردن ارتباط بین اشخاص
  • ثبت شعب شرکت
  • انتخاب روزنامه‌ ی سالی/مالی
  • وارد کردن متن صورت‌ جلسه
  • اظهارنامه / تقاضانامه
  • تکمیل اساسنامه
  • تکمیل شرکت‌ نامه
  • تکمیل خلاصه اظهارنامه/تقاضانامه
  • تکمیل مدارک
  • پست کردن مدارک

مدت زمان لازم جهت ثبت یک شرکت دقیقا چقدر است؟

مراحل ثبت به 2 مرحله تقسیم میشود که مرحله اول 2 روز کاری مرحله دوم 1 هفته کاری

هزینه ثبت شرکت

تخمین و بررسی هزینه های ثبت شرکت پیش رو از جمله اقداماتی است که متقاضیان شرکت باید مد نظر داشته باشند. تجربه و دانش کافی از تمام مراحل ثبت از اولین گام تا پایان راه و همچنین آگاهی از آئین نامه ها و نکات اداره ثبت شرکت ها و انجام مستمر امور ثبت از ملزومات این مسیر است.

پروسه ثبت شرکت و هزینه هایی که متقاضی متحمل می شود، به موضوعات و موارد مختلفی بستگی دارد که هر کدام می تواند در میزان هزینه ثبت شرکت تاثیر گذار باشد . برای مثال سرمایه شرکت که به طور میانگین حداقل سرمایه برای ثبت

سهامی خاص، مسئولیت محدود و ثبت موسسه غیرتجاری که از عمده موارد ثبتی در کشور ایران است،

یک میلیون ریال می باشد، اما سرمایه بالاتر ، بر میزان هزینه شرکت نیز تاثیر مستقیم دارد. فراموش نکنید که هر یک از انواع شرکت های قابل ثبت تعرفه های هزینه ای مخصوص به خود را دارند .

ثبت تغییرات شرکت با های ثبت

ثبت تغییرات شرکت

ثبت تغییرات شرکت یکی از دغدغه های مدیران است که ما به آن میپردازیم

یک شرکت در طول دوره فعالیت خود میتواند به دلایل مختلف بارها دچار تغییرات متعددی از جمله: تغییر نام شرکت، تغییر آدرس شرکت، افزایش سرمایه شرکت، کاهش سرمایه شرکت و … شود.

در واقع منظور از تغییرات شرکت، هر گونه تغییر در مفاد و مواد اساسنامه و یا هیئت مدیره میباشد. تغییرات شرکت ها اگر با فکر، برنامه ریزی و مدیریت درست اتفاق بیفتد می تواند به ارتقاء و پیشرفت شرکت کمک کند. اما نکته ی مهم این است که تمامی این تغییرات باید مطابق قوانین و مقررات مربوطه انجام شوند.

بر اساس قانون ثبت تغییرات شرکت بر عهده و در صلاحیت مجمع عمومی فوق العاده شرکت می باشد. برای به ثبت رسیدن این تغییرات نیاز به تنظیم صورتجلسه می باشد و باید این صورتجلسه که تنظیم می شود به امضای اعضای شرکت برسد. در واقع برای ایجاد تغییرات در شرکت باید تمامی اعضا با تغییرات موافقت داشته باشند.

به این نکته دقت شود که اگر یک شرکت چندین تغییر را در دستور کار خود داشته باشد مانند تغییر اسم یا آدرس و … لازم است برای هر کدام به صورت جداگانه یک صورتجلسه تنظیم شود، و برای هر کدام از این موضوعات به صورت جداگانه پذیرش صورت بگیرد. چنانچه صورتجلسه ای بدون پذیرش اینترنتی همراه با صورتجلساتی که در سامانه پذیرفته شده اند ارجاع شود صورتجلسه نیز رد می شود.

نوع صورتجلسات باید مناسب با نوع شرکت انتخاب شود. همچنین متن صورتجلسات که تایپ شده و در سامانه می باشد باید کاملا با متن صورتجلسه موجود در اداره ثبت شرکت ها مطابقت داشته باشد.

ثبت تغییرات شرکت با های ثبت

راهنمای ثبت شرکت

اگر  شما هم جزو افرادی هستید که میخواهید شرکت خودتان را دایر کنید و کسب و کار خودتان را در قالب یک شرکت به رسمیت درآورید، در قدم نخست به فکر ثبت شرکتتان باشید پس با ما همراه باشید تا راهنمای ثبت شرکت را توضیح دهیم تا شما عزیزان بهترین تصمیم برای شرکت خود بگیرید.

با ثبت کردن شرکت خود به روش‌های قانونی اعتبار بیشتری برای خود رقم می‌زنید و سایر همکاران شما را به رسمیت می‌شناسند و حتی ممکن است در مواردی از شما تقاضای همکاری کنند. زمانی که یک شرکت ثبت میشود امنیت شغلی بالاتری خواهید داشت و برخی از مزایای دولتی مانند دریافت جواز و وام‌های کم بهره و همچنین معافیت از برخی مالیت‌ها به شما تعلق میگیرد و حتی قادر خواهید بود نمایندگی شرکت‌های داخلی و خارجی را نیز بدست آورید.

تفاوت بین شرکت‌های سهامی عام و سهامی خاص چیست؟

شرکت های سهامی عام جهت تامین سرمایه مورد نیاز خود پذیره‌ نویسی عمومی انجام می دهند اما شرکت های سهامی خاص، حق چنین کاری ندارند.

صدور اوراق قرضه تنها برای شرکت‌های سهامی عام امکان پذیر می باشد.

در شرکت‌های سهامی عام، نقل و انتقال سهام به موافقت سهامداران نیازی ندارد اما در شرکت های سهامی خاص، نقل و انتقال بسته به توافق مدیران یا مجامع شرکت می باشد.

شرکت های سهامی عام می توانند سهام خود را در بازار بورس عرضه نمایند اما در شرکت های سهامی خاص چنین امکانی وجود ندارد.

در شرکت های سهامی عام، تعداد مدیران و سهامداران حداقل ۵ نفر و در شرکت های سهامی خاص حداقل ۳ نفر می‌باشد.

چرا باید شرکت خود را ثبت کنیم؟

شرکت ها جهت رسمیت یافتن و دارای شخصیت حقوقی شدن نیاز به ثبت شدن دارند. به همین جهت ثبت شرکت ها ضروری است و دولت می بایست تا حد امکان در تشکیل آن ها نظارت نموده تا سوء استفاده از این طریق را کاهش دهد.

اگر از دید قانون به این مساله نگاه کنیم در ماده ۱۹۵ قانون تجارت آمده: « ثبت کلیه شرکت های مذکور در این قانون الزامی و تابع جمیع مقررات قانون ثبت شرکت ها است .»

به گزارش تاریخ ما ، قوانین ثبت شرکت به دلیل کرونا اینترنتی میباشد

برای ثبت شرکت خود به لینک https://hisabt.com/ مراجعه کنید

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز