خبرگزاری کار ایران

شرکت با مسئولیت محدود خود را چگونه ثبت کنیم؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۸۸۸۱

ثبت شرکت باید متناسب با اهداف تجاری شما انجام شود تا بهترین نتیجه را به دنبال داشته باشد. برای مثال اگر بخواهید مسئولیت کمی در پرداخت بدهی‌های شرکت داشته باشید، شرکت تضامنی گزینه مناسبی برای شما نیست!

در عین حال شرکت با مسئولیت محدود کمترین مسئولیت برای شرکا را در برابر بدهی‌های شرکت داشته و تشریفات کمتری نسبت به سایر شرکت‌ها دارد. این موارد بخشی از مزایایی‌ است که شرکت با مسئولیت محدود در اختیار شما قرار می‌دهد.

ثبت این نوع شرکت در چند ماه اخیر به روش جدید یعنی پنجره واحد شروع کسب و کار امکان‌پذیر شده است. در ادامه علاوه بر شرایط، با مزایا و نحوه ثبت شرکت با مسئولیت محدود آشنا خواهیم شد.

شرکت با مسئولیت محدود چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

یکی از انواع شرکت‌های پرطرفدار شرکت با مسئولیت محدود است که به جهت میزان مسئولیت شرکا مشهور شده است. در این شرکت، هر یک از شرکا فقط تا میزان سرمایه‌ای که در شرکت آورده است، مسئولیت دارد. اگر شرکت به هر دلیلی منحل شود و نتواند بدهی‌های خود را بپردازد، شرکا از سرمایه شخصی خود هیچ مسئولیتی برای پرداخت ندارند. 

همچنین شرکت مسئولیت محدود را با دو شریک می‌توان تشکیل داد و اداره کرد. از سوی دیگر می‌توان این شرکت‌ها را برای تعداد زیادی از موضوعات فعالیت به ثبت رساند.

این شرکت معمولا توسط کسانی به ثبت می‌رسد که فعالیت محدودی دارند و در فکر توسعه شرکت خود نیز نیستند. برای مثال افراد خانواده و دوستانی که به یکدیگر اعتماد کامل دارند و در عین حال به فکر وارد کردن شریک جدید نیز به شرکت نیستند.

شرایط ثبت شرکت مسئولیت محدود چیست؟

ثبت شرکت با مسئولیت محدود دارای شرایط قانونی‌ست که پیش از ثبت باید نسبت به آن اطلاع داشته باشید:

حداقل شرکا: هیچ شرکتی با یک نفر تاسیس نمی‌شود. شرکت با مسئولیت محدود، یکی از ساده‌ترین شرکت‌ها برای تاسیس از نظر تعداد است که با حداقل ۲ شریک تشکیل می‌شود. 

حداقل سرمایه ثبتی: از جمله شرکت‌هایی که با کمترین میزان سرمایه ثبت می‌شوند، شرکت با مسئولیت محدود است که با حداقل یک میلیون ریال سرمایه اولیه ثبت می‌شود.

تعیین موضوع: با تاسیس شرکت یکی از موارد مهم، موضوعی است که می‌خواهید با آن فعالیت کنید. در انتخاب موضوع باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر نیاز به اخذ مجوز از سازمان خاصی دارد، آن را پیش از ثبت شرکت دریافت کنید. 

تعیین نام: با افزایش تعداد شرکت‌های ثبت شده، انتخاب نامی که تکراری نباشد و از لحاظ قانونی مورد تایید قرار بگیرد، اهمیت زیادی دارد. شما می‌توانید برای شرکت خود ۵ نام پیشنهادی انتخاب کنید تا یکی از آن‌ها تایید شود.

تعیین آدرس شرکت: محلی که شرکت در آن ثبت می‌شود باید به عنوان آدرس شرکت اعلام شود تا تمامی نامه‌ها به آنجا ارسال شود و افراد در ارتباط با شرکت از محل آن با خبر شوند.

شرکت با مسئولیت محدود خود را چگونه ثبت کنیم؟

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود چه مدارکی لازم است؟

با رعایت شرایط ثبت، باید مدارک لازم برای ثبت شرکت ارائه کنید:

  • دو نسخه تکمیل‌شده از شرکت‌نامه
  • دو نسخه تکمیل‌شده از تقاضانامه ثبت
  • دو نسخه تکمیل‌شده اساسنامه
  • دو نسخه صورت‌جلسه مجمع عمومی موسسین شرکت
  • دو نسخه صورت‌جلسه هیات مدیره
  • فرم تعیین نام شرکت
  • اصل مجوز فعالیت شرکت (در صورتی که موضوع فعالیت نیاز به مجوز داشته باشد)
  • اصل وکالت‌نامه وکیل دادگستری (در صورتی که ثبت شرکت را وکیل انجام دهد)

روش جدید ثبت شرکت با مسئولیت محدود

همه شرکت‌های تجاری تا پیش از این از طریق سامانه اداره ثبت شرکت‌ها، به ثبت می‌رسید. در چند ماه اخیر ثبت شرکت از روش دیگری امکان‌پذیر شد. خدمات پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار روشی است که در کنار سامانه اداره ثبت شرکت‌ها، فرآیند ثبت شرکت در آن انجام می‌شود. با این تفاوت که خدمات پنجره واحد کاملا به صورت حضوری ولی در مدت زمان کوتاه‌تری نسبت به اداره ثبت شرکت‌هاست. 

در تهران برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود فقط باید از خدمات پنجره واحد فیزیکی کسب و کار اقدام کنید. 

ثبت شرکت از طریق خدمات پنجره واحد

۱- ابتدا ورود اطلاعات شرکت را انجام دهید سپس با کارشناس مراجعه نمایید.

۲- کارشناس ثبت شرکت در پنجره واحد، مرحله ورود اطلاعات و همچنین نام‌های انتخاب شده برای شرکت را بررسی می‌کند. (در صورت عدم تایید نام‌های انتخابی، متقاضی باید نام‌های دیگری را ارائه کند).

۳- پس از تایید نام، همه مدارک شرکت توسط موسسین امضا می‌شود سپس به کارشناس مربوطه تحویل داده می‌شود. (در این مرحله هم در صورت عدم تایید باید رفع ایراد شود.)

۴- سپس کارشناس، بارکد پستی را وارد می‌کند و پیش‌نویس آگهی نیز پس از یک روز منتشر می‌شود.

شرکت با مسئولیت محدود پس از انجام مراحل ثبت باید کد اقتصادی خود را دریافت کند. یکی از ویژگی‌های خدمات پنجره واحد،‌ ارائه خدمات مرتبط با ثبت شرکت به صورت یکجا است. در نتیجه در باجه مرتبط باید نسبت به دریافت کد اقتصادی اقدام کنید.

چگونه شرکت با مسئولیت محدود ثبت کنیم؟

برای ثبت یکی از رایج‌ترین شرکت‌های تجاری یعنی با مسئولیت محدود باید علاوه بر رعایت شرایط و مدارک آن، با نکات ثبت شرکت آشنا باشید. به ویژه اینکه از اواخر سال ۹۹ روش ثبت شرکت با مسئولیت محدود در تهران تغییر کرده است و در بعضی موارد باعث سردرگمی افرادی که به دنبال ثبت شرکت در تهران هستند، شده است. از این رو بهتر است مراحل ثبت شرکت خود را به اشخاص بسپارید که تجربه کافی در این زمینه را دارند. کارشناسان ثبتی ثبت‌یار با مشاوره رایگان در حوزه ثبت شرکت، خدمات ثبت شرکت را به شما ارائه می‌دهند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز