خبرگزاری کار ایران

کسب درآمد میلیاردی با خرید نهال گردو زودبازده از آریا نهال

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۶۰۲۷

شاید در ابتدا هدف از کشاورزی، رفع نیازهای خانواده بود. در آن زمان به فکر احداث باغ نهال گردوی تجاری نبودند. در زمان قدیم که خانواده ها به اتفاق در یک خانه یا باغ زندگی می کردند، اغلب برای رفع نیازهای روزمره ی خورد و خوراک خود، اقدام به کاشت بذر و نهال می کردند.

اما به مرور این اکوسیستم دچار تغییر شد و برخی بیش از نیاز روزمره ی خود و برای فروش در بازار، روی به پرورش نهال ها آوردند. در این میان، باغدارانی موفق بودند که به پرورش درختانی مانند: نهال گردو، بادام، پسته، و... روی آورده بودند.

نهال گردو زودبازده به چه معنا می باشد؟

در پاسخ باید ابتدا تعریف مختصری از زودبازده ارائه داد؛ همانطور که از اسمش پیداست، نهال گردو زود بازده، در فاصله کوتاهی به بار می‌نشیند و میوه می‌دهد. اما با توجه به واریته‌های مختلف درخت گردو، کدام واریته زودبازده است؟ با یک نگاه کلی می توان به یک فرمول کلی رسید: باید در مدت زمان کم، انتظار بیشترین مقدار باردهی را داشت.

انقلاب در نهالستان های گردو، پرورش نهال گردو زودبازده:

 اما در گام بعدی، کشاورزان به این هم بسنده نکردند و با گسترش صنعت کشاورزی و اصلاح هایی که به روی برخی ارقام صورت گرفت، نهال گردو زود بازده به میدان آمد و باغداران دیگر به جای اینکه 15 تا 20 سال صبر کنند تا نهایت باردهی درختان گردوی خود را ببینید، اما در نهال های زودبازده می توان دو فاکتور را در نظر داشت:

در سال اول یا دوم، باردهی خود را آغاز نمایند.

از سال هشتم به باردهی اقتصادی و تجاری دست بیابند.

 این اتفاق سبب رشد بازار صادرات مغز گردو شد و اکنون ایران یکی از بزرگ ترین صادرکنندگان مغز گردو به سراسر اروپا و آسیا می باشد.

در ادامه به معرفی 3 نهال گردو زودبازده ایرانی و خارجی خواهیم پرداخت که سود دهی بسیاری را می توان نصیب کشاورز نماید.

کسب درآمد میلیاردی با خرید نهال گردو زودبازده از آریا نهال

اولین نهال گردو زودبازده خارجی، نهال گردو چندلر پیوندی:

این درخت گردو، در ابتدا از کشور آمریکا به سراسر دنیا معرفی شد و سپس هر کشور توانست، رقم بومی شده آن را تکثیر دهد.

 مقاومت بسیار خوب در برابر آفات، ارتفاع متوسط درخت که موجب برداشت راحت تر گردوها می شود، آغاز باردهی از سال دوم پس از کاشت، مقاومت مناسب در برابر سرما به واسطه ی دیرگل بودن این نژاد، از عمده ترین دلایلی است که هر باغداری را به کشت این نهال گردو وسوسه می کند.

جهت خرید نهال گردو این نژاد بهتر است بدانید ارتفاع 1000 تا 1500، ایده آل ترین ارتفاع پرورش درختان گردو چندلر می باشد.

برای هر درخت بالغ چندلر می توانید 250 تا 300 کیلو گردو در در نظر داشته باشید که با مغز گردویی سفید و چرب می تواند بازار مناسبی را به خود اختصاص دهد.

دومین نهال گردو زودبازده محبوب ایرانی، نهال گردو ژنوتیپ برتر آریا نهال:

یکی از بهترین نژاد درخت گردو در ایران را می توان به نام نهال گردو ژنوتیپ آریا سند زد! این نهال های گردو توانایی باردهی مشابه چندلر را داشته و تنها تفاوت آن بر سر زمان گلدهی می باشد.

درخت گردو به ذاته درخت پر سود و فایده ای است و معمولا کشاورزان زیادی به کشت ان روی می آوردند. از طرفی درخت گردو شرایط نگهداری و رسیدگی و آب و هوایی خاصی را می طلبد.

نهال ژنوتیپ آریا نهال به نسبت چندلر، زمان گلدهی آن کمی زودتر می باشد و مناسب ارتفاعات معتدل می باشد.

از اولین سال پس از کاشت می بایست منتظر باردهی نهال گردو ژنوتیپ آریا باشید. این نهال پایه بذری می باشد و قیمت آن به نسبت ارقام پیوندی، 50 درصد کمتر می باشد.

{شما می توانید برای مشاهده قیمت انواع نهال گردو و مشاهده مشخصات آن روی عبارت (خرید آنلاین نهال گردو) کلیک نمایید.}

کسب درآمد میلیاردی با خرید نهال گردو زودبازده از آریا نهال

 

نکته شگفت انگیز دیگر در این نهال گردو، عدم نیاز به رقم گردافشان می باشد! یعنی گل های نر و ماده هر دو بر روی یک درخت می باشند.

سومین نهال گردو خارجی زودبازده در مناطق سردسیر، نهال گردو فرنور پیوندی:

یکی از دیرگل ترین ارقام درخت گردو در دنیا، نهال فرنور می باشد. به نقل از آریا نهال، فرانسه زمانی که توانست این نهال را اصلاح نژاد کند، یک روز را جشن سراسری در باغات کشاورزی خود اعلام کرد! این نهال گردو با مقاومت فوق العاده در مناطق سردسیر که توانایی باردهی 300 کیلو به ازای هر درخت 8 تا 10 ساله ی بالغ خود را دارد توانسته سهم بسیار زیادی را در مناطق سردسیر به خود اختصاص دهد.

مغز گردویی سفید، درشت و چرب آن را به عنوان رقمی محبوب برای صادرات بدل کرده است. در ارتفاعات 1500 تا 2300 متر توانایی باردهی خود را حفظ می کند. از دومین سال پس از کشت باردهی خود را آغاز می نماید. قیمت نهال گردو فرنور همانند چندلر می باشد و هر دو تقریبا در تمامی زمان در یک محدوده قیمت می باشند.

خرید نهال گردو زودبازده در کدام نهالستان بهتر است صورت گیرد:

نهالستان آریا نهال یکی از معتبرترین و بزرگ ترین نهالستان های ایران می باشد. آریا نهال با تیم پشتیبانی قدرتمند، گواهی قرنطینه، مجوز رسمی از جهاد کشاورزی و ضمانت بازگشت کالا می تواند انتخاب بسیار مطمئن برای باغداران و کشاورزان باشد.

 کافیست تنها واژه ی (آریا نهال) را سرچ کرده و وارد وب سایت آریا نهال شوید و بیش از 200 نهال میوه را به همراه قیمت و مشخصات مشاهده و جهت تمایل خرید نمایید.

منبع مطلب: https://ariyanahal.ir

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز