خبرگزاری کار ایران

مختصر و مفید در رابطه با آموزش ICDL

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۰۷۲

حتماً شما نیز در میان اطرافیانتان با افرادی مواجه شده‌اید که در رابطه با ICDL و آموزش آن حرف می‌زنند و حتی شما را ترغیب به یادگیری آن کرده و موجب ایجاد سؤال و کنجکاوی در ذهن شما شده‌اند. خب در واقع باید بگوییم که ICDL به یک گواهینامه بین‌المللی گفته می‌شود که به افرادی که مهارت‌های کامپیوتری را اتخاذ کرده باشند، داده می‌شود.

این بدان معنا است که مدرک ICDL مهر تاییدی بر مهارت‌های کامپیوتری دارنده آن است. در این مطلب اطلاعات بیشتری را در رابطه با آموزش ICDL با شما همراهان گرامی در میان می‌گذاریم.

ICDL چیست؟

ICDL در واقع اختصاری از عبارت International Computer Driving License است. سال‌های زیادی است که کامپیوتر به‌عنوان عضو جدانشدنی اغلب فعالیت‌ها شده است و آموزش و فراگیری مهارت کار با آن به‌عنوان یک عملکرد ضروری شناخته می‌شود. آموزشگاه‌ و مجموعه‌های متعددی وجود دارند که به آموزش ICDL می‌پردازند. لازم به ذکر است که مدرک ICDL از دسته مدارک بین‌المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

مختصر و مفید در رابطه با آموزش ICDL

چگونه می‌توانیم مدرک ICDL بگیریم؟

همان‌طور که گفته شد، امروزه مراکز زیادی وجود دارند که مهارت‌های کامپیوتری را آموزش می‌دهند. شما می‌توانید با ثبت‌نام در یکی از آموزشگاه‌های معتبر، مهارت‌های ICDL را به نحو احسن فرا گرفته و در پایان دوره با شرکت در آزمون مربوطه، موفق به اخذ مدرک ICDL شوید.

چه مهارت‌های را طی آموزش ICDL یاد می‌گیریم؟

در دوره‌ای که ICDL را آموزش می‌بینید، کاربردی‌تری و متداول‌ترین مهارت‌های کامپیوتری را فرا می‌گیرید. به این مهارت‌های کاربردی، اصطلاحاً مهارت‌های هفت‌گانه گفته می‌شود. شما با استفاده از این مهار‌ت‌ها می‌توانید بسیاری از فعالیت‌ها مانند انجام پروژه‌های دانشگاه و مدرسه، بسیاری از کسب و کارها مانند تولید محتوا و یا حتی خود آموزش ICDL بپردازید.

در واقع در این دوره‌، شما با مفاهیم پایه و اساسی فناوری اطلاعات یا همان IT آشنا می‌شوید. همچنین آموزش کار با ویندوز و کار با فایل‌ها و قسمت‌های مختلف آن را فرا می‌گیرید. به‌علاوه سه نرم‌افزار بسیار ویژه و همچنین بسیار کاربردی تحت عنوان نرم‌افزار ورد، اکسل و پاورپوینت نیز به شما آموزش داده می‌شود. علاوه بر این‌ها، کار با نرم‌افزار اکسس نیز به‌عنوان هفتمین مهارت از مهارت‌های هفت‌گانه را فرا می‌گیرید.

چرا باید مدرک ICDL داشته باشیم؟

همان‌طور که می‌دانید در حال حاضر پیدا کردن یک شغل مناسب بسیار سخت شده و رقابت نیز بسیار بالا است؛ بنابراین هر چه از مهارت‌های بیشتری برخوردار باشید و رزومه‌ی پربارتری از عملکرد‌ها و توانایی‌های خود بسازید، بهتر می‌توانید شغل مناسبی پیدا کرده و کسب درآمد کنید. با این اوصاف، پس چه بهتر است که با پربار کردن رزومه خود با استفاده از یک مدرک بین‌المللی که نشان از مهارت شما در کاربردی‌ترین جنبه‌های کامپیوتر دارد، به جنگ با رقبا بروید.

همان‌طور که می‌دانید، مهارت‌های کامپیوتری در بسیاری از محیط‌ها کاربرد ویژه دارند. بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، شرکت‌های مختلف، برنامه‌نویس‌ها، طراحان سایت، تولیدکننده‌های محتوا و حتی سرویس‌های حمل‌ونقل، همه و همه از کامپیوتر برای پیشبرد کارهای خود استفاده می‌کنند و این نشان از اهمیت فراگیری ICDL دارد.

در ضمن از آن جایی که مدرک ICDL به‌عنوان یک مدرک بین‌المللی شناخته می‌شود، چه در ایران و چه در خارج از کشور می‌توانید با استفاده از آن، از مهارت‌های خود کسب درآمد کنید. حتی مدرک ICDL در واقع ارتقاء شغلی نیز به‌عنوان یک امتیاز مثبت محسوب می‌شود.

مختصر و مفید در رابطه با آموزش ICDL

آموزش ICDL با شرکت مهندسی نوین پندار

به‌عنوان یکی از بهترین مجموعه‌هایی که در زمینه آموزش ICDL فعالیت دارند، به معرفی شرکت مهندسی نوین پندار می‌پردازیم که به مدت 24 سال نیز سابقه دارد. علاوه بر آموزش ICDL، این شرکت در زمینه‌هایی چون طراحی و تولید نرم‌افزار‌های مختلف و سایت‌ها و ... نیز فعالیت دارد.

در دوره‌ی آموزشی ICDL شرکت نوین پندار، مهارت‌هایی که ذکر کرده‌ایم، به‌صورت کاربردی و به ساده‌ترین و قابل‌درک‌ترین روش ممکن، تدریس می‌شود. شرکت نوین پندار، برای آموزش هر یک از مهارت‌های هفت‌گانه، سرفصل‌هایی را تدارک دیده است که به‌صورت اصولی و پله به پله، به آموزش هر مهارت می‌پردازد. در ادامه، به شرح سرفصل‌های مربوط به هر مهارت می‌پردازیم.

1- IT: همان‌طور که گفتیم، IT یکی از مهارت‌های کاربردی و اساسی است که در طی دوره ICDL آموزش داده می‌شود. IT در واقع مفاهیم پایه و اساسی فناوری اطلاعات بوده که به‌عنوان اولین قدم از آموزش کامپیوتر شناخته می‌شود. در طی آموزش IT که تحت عنوان مبانی کامپیوتر نیز شناخته می‌شود، شما با سخت‌افزارها و نرم‌افزارها و همچنین سیستم عامل‌های مختلف آشنایی پیدا می‌کنید.

شرکت نوین پندار، اولین مهارت از مهارت هفت‌گانه را طی سرفصل‌های آشنایی با کامپیوتر، آشنایی با انواع سیستم عامل، آشنایی با انواع شبکه‌های کامپیوتری، آشنایی با واحد پردازش، آشنایی با سخت‌افزار کامپیوتر و آشنایی با نرم‌افزار کامپیوتر، به شما عزیزان آموزش می‌دهد.

2- Windows: سیستم عامل ویندوز، از آن جا که متداول‌ترین سیستم عامل کامپیوتر است، آشنایی و مهارت کار با آن، جزء یکی از مهارت‌های هفت‌گانه ICDL است. در واقع ویندوز به‌عنوان یک سیستم عامل پرکاربرد، فضایی ساده و البته بسیار کارآمد و قوی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

در دوره آموزشی شرکت نوین پندار، شما با تعاریف اولیه ویندوز و عوامل مربوط به آن آشنا می‌شوید. همچنین نصب ویندوز، شروع کار با آن، حذف و اضافه آیکون‌های مختلف، تنظیمات آیتم‌ها و عوامل متعدد، بررسی کیبورد و بسیاری از مهارت‌های دیگر را می‌آموزید.

3- EXCEL: اکسل، در واقع یکی از برنامه کاربردی از مجموعه نرم‌افزارهای مایکروسافت آفیس است. در این نرم‌افزار با جدولی بزرگ و مملو از سطر و ستون‌ها مواجه هستیم که می‌توان داده‌های مختلف را در این سطر و ستون‌ها قرار داد و فرایند بررسی و اصلاح آن‌ها را به سهولت انجام داد. از جمله کاربرد‌های ویژه نرم‌افزار اکسل می‌توان به کاربرد آن در شرکت‌های مختلف به‌ویژه شرکت‌های تجاری اشاره کرد.

شرکت مهندسی نوین پندار، در مجموعه آموزشی خود، به‌طور کامل، کار با نرم‌افزار اکسل شامل جا به جایی و حرکت بین سلول‌ها، اضافه کردن کامنت، قالب بندی، مدیریت سطر و ستون‌ها و تمامی آیتم‌های اکسل را به شما می آموزد.

4- Word: ورد نیز یکی دیگر از نرم‌افزاری کاربردی مایکروسافت آفیس است که کاربرد بسیار زیادی دارد. متن‌ها، ویرایش‌ها، پردازش فونت‌های مختلف و... همگی در محیط نرم‌افزار ورد انجام می‌شود.

شرکت نوین پندار، با ارائه مجموعه آموزشی اصولی خود، تایپ کردن، کار کردن با ابزارهای مختلف، سیو کردن به فرمت‌های مختلف، استایل‌ها، ایجاد کامنت و تمامی زیر و بم نرم‌افزار ورد را به شما می‌آموزد.

5- Access: اکسس نرم‌افزاری است که به جهت مدیریت Database، داده‌های لازم را در جدول‌ ذخیره می‌کند. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید به سهولت، داده‌های مختلف را مرتب و ویرایش کنید و همچنین امنیت آن‌ها را فراهم نمایید.

6- powerpoint: اورپورینت یکی دیگر از کاربردی‌ترین برنامه مایکروسافت آفیس است که اطلاعاتی را که به‌صورت متن یا تصویر در آن وارد می‌کنید، در قالب‌ اسلاید‌هایی با سایز دلخواه به شما ارائه می‌دهد. پاورپورینت بیشتر در فعالیت‌های آموزشی و تحقیقاتی کاربرد دارد که شرکت نوین پایدار به‌خوبی کار با آن را شرح داده است.

7- Internet: همان‌طور که می‌دانید اینترنت، اتوبان مجازی بزرگی است که دسترسی به هر اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می‌دهد. در این باره، شرکت نوین پندار، شما را با مرورگر‌های مختلف، پسوندهای مختلف لینک‌ها، موتور‌های جستجو و... آشنا می‌کند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز