خبرگزاری کار ایران

فروشگاه خرید سیم و کابل

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۱۸۹

یکی از مراحل ساخت و ساز پروژه‌های عمرانی مختلف و تاسیساتی و .. خرید سیم و کابل افشان برای سیم کشی و آماده سازی تجهیزات برقی آن است و به دلیل اهمیت بالایی که برق در سازه‌های مختلف دارد لازم است هنگام خرید کابل و سیم به موارد مهمی مانند قیمت سیم و کابل دقت شود تا محصولاتی که تهیه می‌گردد از کیفیت بالایی برخوردار باشد به طوری که پس از انجام مراحل سیم کشی و شروع به کار تاسیسات، شما را با مشکل مواجه ننماید.

ما در این مطلب سعی داریم به همین موضوع پرداخته و به نکات مهمی اشاره کنیم که توجه به آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا در هنگام خرید سیم و کابل محصول با کیفیتی را خریداری نمایید. در انتها نیز فروشگاهی را معرفی خواهیم کرد که می‌توانید با استعلام قیمت سیم و کابل در انواع مختلف، خرید خود را به آسانی انجام دهید. 

چرا به استفاده از سیم و کابل نیازمندیم؟

می‌دانید که در طی شبانه روز ما با برق چه به صورت مستقیم و غیرمستقیم سروکار داریم و از برق برای تامین روشنایی و یا استفاده از وسایل برقی مختلف بهره می‌بریم؛ به همین جهت سیم کشی یک ساختمان برای اینکه بتواند کشش مصرف برق مصرفی را داشته باشد و در یک زمان پر مصرف از به وجود آمدن مشکل جلوگیری نماید نیازمند استفاده از سیم و کابلی است که از کیفیت و دوام بالایی برخوردار باشد. طراحی سیستم برق یک سازه از مهم‌ترین بخش‌های آن محسوب می‌شود که پیش از انجام مراحل نازک کاری باید به درستی انجام پذیرد تا نیاز به تخریب دوباره نداشته باشد. سیم و کابل به کار رفته در پروژه‌های ساختمانی و تاسیساتی نیز تفاوتی اساسی با هم دارند که ما در این بخش به آن خواهیم پرداخت.

تفاوت سیم و کابل در چیست؟

پیش از آن که به نکات مهم در خصوص خرید سیم و کابل بپردازیم لازم است در ابتدا به تفاوت این دو محصول اشاره کنیم. برای آن که بتوان برق یک سازه عمرانی را به طور دائم تامین نمود و یا به سیستم‌های مخابراتی و صنعتی که نقش مهمی در اقتصاد و توسعه یک کشور دارند کمک کرد، لازم است عملیات برق رسانی آن به درستی انجام گیرد. بنابراین امروزه در نظر گرفتن سازه‌ای بدون استفاده از برق غیرممکن خواهد بود.

سیم

سیم به جزئی جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده است و اکثر افراد از فروشگاه‌ها به دنبال قیمت ارزان در خرید سیم و انواع محصولات وابسته به آن می باشند در طراحی و ساختار سیم به این صورت است که از یک رسانای الکتریکی و یک عایق الکتریکی که به صورت پوششی روی بخش هادی قرار گرفته، تشکیل شده است. سیم از جنس مس یا آلومینیوم تولید می‌شود. ویژگی سیم آلومینیومی این است که زودتر گرم شده و واکنش نشان می‌دهد، اما سیم مسی دوام و کیفیت بیشتری دارد.

سیم برق یک فلز رسانا از جنس مس می باشد ، که برای انتقال جریان برق از آن استفاده می شود. استفاده از آن دارای کاربرد مختلفی است.شما میتوانید برای خرید به فروشگاه کابل آنلاین مراجعه کنید ،زیرا سایت کابل آنلاین با کارشناسی دقیق و تخصصی که در زمینه فروش انواع سیم و کابل برق دارند به شما کمک خواهند کرد تا محصولی ارزان و با کیفیت بالا خریداری کنید .

با توجه به اینکه قیمت سیم آلومینیومی پایین‌تر است اما بسیاری از مهندسان و کارشناسان این حوزه ترجیح می‌دهند از سیم مسی در تاسیسات برق استفاده نمایند. نکته مهم دیگر در ساختار سیم عایقی است که برای آن در نظر گرفته می‌شود. این عایق از جنس پلاستیک بوده و وظیفه تامین ایزولاسیون الکتریکی سیم را بر عهده دارد. سیم‌ها بر اساس کارایی به چند مورد تقسیم می‌شوند.

فروشگاه خرید سیم و کابل

  • سیم مفتولی، سیم تک لا یا سیم خشک: این نوع سیم تنها دارای یک رشته هادی می‎باشد و به دلیل انعطافی که دارد می‎توان آن را به راحتی فرم داد. عموما خرید سیم مفتولی بیشتر برای استفاده در تابلو برق‎ها انجام می‎شود. 
  • سیم نیمه افشان: این سیم دارای رشته سیم‌های کمتری نسبت به سیم افشان بوده و انعطاف پذیری بیشتری دارد.
  • سیم کواکسیال: نوع دیگری از سیم نیز در بازار موجود است که تنها برای آنتن و یا رابط دستگاه‌های صوتی و تصویری مورد استفاده قرار می‌گیرد. در طراحی این نوع سیم یک هادی در مرکز سیم قرار گرفته که از نوع مفتولی می باشد و یک سیم دیگر به صورت بافته شده دور سیم اول قرار گرفته شده که برای جلوگیری از پارازیت کاربرد دارد.

سیم افشان

یکی دیگر از انواع بسیار کاربردی سیم، سیم افشان می باشد که نمایندگی های بسیاری اقدام به عرضه آن نموده اند و برای خرید آن می توانید با مقایسه قیمت سیم افشان با قیمت سایر سیم ها اقدام نمایید. که این موضوع تحلیل خوبی به شما خواهد داد و با استفاده از آن بهترین سود را می برید. سیم افشان دارای چند رشته سیم مسی نازک بوده که به هم بافته یا پیچیده شده اند و از روکش نرم و منعطفی برخوردارند و می توان برای سیم کشی ساختمان از آن ها استفاده کرد.

در خرید سیم نکته ای که باید همواره به آن دقت کنید نوع عایق و ضخامت عایق به کار برده شده در سیم می باشد. عایق سیم های افشان نباید از حدی بیشتر باشد و همینطور از حدی هم کمتر نباشد. ضخیم بودن عایق در جریان برق عبوری تاثیر میگذارد. عایق پلیمری که در سیم افشان به کار می رود دارای نوسان قیمت نیز می باشد که این امر به نوبه ای خود در قیمت نهایی خرید سیم تاثیر گذار می باشد.

تاثیر ضخامت  بر سیم، خود را در قالب عدم عبور جریان و یا نشت جریان به بیرون نشان می دهد. به این صورت که چنانچه ضخامت عایق مصرفی از حدی بیشتر باشد در انتقال جریان برق اختلال ایجاد می شود و همینطور با نوسان قیمت عایق مصرفی روبرو هستیم. از طرفی هم اگر ضخامت عایق به کار برده شده در سیم از حدی کمتر باشد با نشت جریان به بیرون از سیم باعث برق گرفتگی و عدم انتقال جریان عبوری می شود

کابل

همان طور که می‌دانید کابل از ضخامت بیشتری نسبت به سیم برخوردار است از برای همین موضوع و با توجه به نوسانات قیمت باید در خرید کابل دقت نمود تا از انواع مرغوب آن بهره گرفت که می توان با مراجعه به نمایندگی ها به این هدف دست یافت. و با قیمت های مناسبی آن را بخریم. از تابیده شدن چند رشته سیم به هم تولید شده و روی آن یک روکش کشیده شده است. در خصوص تولید کابل نیز همان موضوع مسی و یا آلومینیوم بودن سیم‌ها اهمیت دارد یعنی چنانچه کابل از رشته سیم‌های آلومینیومی تولید شده باشد قیمت آن از قیمت کابل مسی کمتر بوده و طبیعتا کارکرد کابل مسی از آن بهتر خواهد بود.

کابل ها یکی از اصلی ترین اجزای به کار برده شده در سیم کشی ساختمان به حساب می آید. خرید کابل برای ساختمان بسیار اهمیت دارد زیرا بسیار کاربردی بوده و در ضمن اطلاع از قیمت کابل ها مشکل می باشد و انواع بسیاری دارند. جنس سیمی که در کابل ها استفاده می‌شود از جنس مس بوده و بهترین هدایت کننده الکتریکی است. اما عایقی که بر روی این سیم مسی وجود دارد از جنس پلاستیک است. اگرطول کابل مصرفی باتوجه به قطری که دارد بیشتر باشد جریان برق بیشتری را هم از خود عبور میدهد.در واقع آن ها برای عبور جریان های مختلف برق اعم از فشار قوی ، ضعیف و متوسط کاربرد دارند.این تجهیزات برقی معمولا از دو بخش رسانایی و عایقی تشکیلی شده است. بخش رسانا همان بخشی است که از فلز مس ساخته شده است و در عبور جریان برق نقش دارد و بخش عایق همان پوشش نایلونی است که به دور بخش فلزی یا رسانای آن پوشیده شده است.

هنگام خرید کابل باید به این موضوع توجه داشت که کابل از سه بخش عایق، رسانا و پوشش محافظ تشکیل می‌شود و وظیفه آن انتقال نیروی برق با فشار بیشتر است که در سه نوع کابل فشار قوی، متوسط و ضعیف تولید می‌شود. بنابراین نوع کاربرد و قیمت کابل در تجهیزات و سازه‌های گوناگون متفاوت بوده و دارای اهمیت فراوانی است. در حال حاضر کابل‌های متنوعی در بازار وجود دارد که برای مصارف گوناگون تولید شده است.

کابل افشان

از انواع پرکاربرد کابل که استفاده بسیار برای شرکت ها و استفاده شخصی دارد، مساله قیمت کابل افشان است که باید در خرید به آن توجه نمود زیرا انواع مختلفی از کابل قیمت ها و کیفیت های متفاوتی دارند. در این مطلب سعی کردیم انواع آن را با کیفیت ها و قیمت های مختلف معرفی نماییم. 

کابل نرم نسبت به سیم و کابل های دیگر دارای مقاومت بالایی است. این محصول که از تعداد زیادی سیم های افشان تشکیل شده است دارای انعطاف بالایی هستند و در مکان هایی که نیاز به کشیدگی اندکی است، کاربرد دارد.

  • این کابل ها بیشتر در مکانی که مسافت طولانی نباشند استفاده می شود و معمولا مقاومت بالایی دارند و در نتیجه میدان مغناطیسی که ایجاد میکنند معمولا کمتر است.
  • یکی از مهمترین هدفی که کابل آنلاین دارد، تولید محصولاتی است که از مواد اولیه با کیفیت و متریال مرغوب باشد. به همین دلیل سعی شده تا نیاز بازار به انواع کابل ها را تامین کند و انواع محصولات برقی را تولید کند.
  • یکی از ویژگی هایی که باعث شده تا کاربران زیادی برای خرید به سایت کابل آنلاین مراجعه کند، داشتن استاندار های روز دنیا در تولید آن است.
  • ایمنی و  قیمت پایین کالا باعث ایجاد یک بازار رقابتی کرده است، که مجموعه ما در این زمینه به خوبی خودش را نشان داده است.
  • کابل‌های جفت پیچ خورده: این نوع کابل دارای چند رشته سیم روکش‌دار هستند که به دو به دو به هم تابیده شد‌اند و بیشتر برای انتقال برق در فاصله‌های طولانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • کابل‌های چند رسانا: این نوع کابل از چند سیم مسی تشکیل یافته که روکش عایق آن را پوشانده است و بیشتر برای مدارهای کنترل از راه دور مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • کابل کواکسیال: خرید کابل فوق بیشتر برای آنتن تلویزیون کاربرد دارد و از یک رسانا که با یک هادی فویلی احاطه شده، تشکیل یافته، به طوری که مابین آن‌ها یک عایق قرار دارد و از بروز پارازیت جلوگیری می‌کند.
  • کابل برق: کابل‌هایی که برای برق ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد از دو قسمت رسانا و محافظ تشکیل شد‌ه‌اند. کابل فیبر نوری یکی از آن‌ها به شمار می‌آید و بیشتر در صنعت مخابرات استفاده می‌شود.
  • کابل ربان: این نوع کابل به صورت یک نوار و یا روبان طراحی و تولید شده و متشکل از چند کابل کوچک موازی در کنار یکدیگر می‌باشد. این نوع کابل را بیشتر در کیس کامپیوترها مشاهده کرده‌اید.

فروشگاه خرید سیم و کابل

هنگام خرید سیم و کابل به چه نکاتی باید توجه کرد؟

هنگام خرید سیم و کابل توجه به نکات ایمنی و استانداردهایی که سیم و کابل باید از آن برخوردار باشد در درجه اول قرار دارد زیرا چنانچه سیم و کابلی در یک سازه و یا تاسیسات استفاده شود که برای تامین برق آن محیط مناسب نباشد، می‌تواند مشکلات عدیده‌ای را به وجود آورده و یا باعث بروز خسارت‌های سنگینی شود. بنابراین تنها قیمت کابل و سیم نیست که از اهمیت بالایی برخوردار است و توجه به نکات زیر می‌تواند به شما کمک نماید خرید سیم و کابل را با شناخت بهتری انجام دهید.

  • نوع نیاز خود را در نظر بگیرید به عنوان مثال سیم، کابل و سیم ارت هر کدام انواع و مدل‌های مختلفی دارد که می‌توانید بر حسب نیاز خود از آن‌ها استفاده نمایید.
  • خرید سیم را بر اساس نوع سیم کشی انتخاب نمایید به عنوان مثال برای پریزهای برق لازم است اقدام به خرید سیم با سطح مقطع 2.5 کرده و برای نصب لامپ و .. می توان از سیم .5 نیز استفاده کرد.
  • هنگام انتخاب و خرید سیم و کابل ساختمانی جنس هادی آن را در نظر بگیرید، همان طور که پیشتر اشاره کردیم سیم مسی از نوع آلومینیومی آن بهتر است.

نکته مهم:

به دلیل آن که امروزه بسیاری از تولیدکنندگان سیم و کابل ممکن است محصولات تقلبی وارد بازار کرده باشند بنابراین لازم است پیش از خرید کابل و سیم در ابتدا به کیفیت آن توجه نمایید زیرا ممکن است قیمت سیم و یا کابلی پایین‌تر باشد اما کیفیت لازم را نداشته باشد. به دلیل آن که بسیاری از تولیدکنندگان کابل از تعداد سیم‌های مسی داخل کابل کم کرده و بر قطر روکش می‌افزایند تا ضخامت کابل بیشتر نشان داده شود و در اصل کابلی که خریداری می‌کنید توان و قابلیت ارسال بار الکتریکی لازم را نخواهد داشت. به همین دلیل ظاهر و قیمت پایین یک محصول هیچگاه نمی‌تواند متضمن کیفیت و دوام آن باشد و بهتر است به قیمت سیم و کابل در وهله آخر توجه کنید.

فروشگاه کابل آنلاین

فروشگاه کابل آنلاین به مدت 12 سال است که در زمینه فروش انواع سیم افشان و کابل افشان فعالیت دارد و می توانید برای خرید ان محصولات از فروشگاه ما اقدام کنید. ما سعی کرده ایم با محصولات با کیفیت، شرایطی را فراهم نماییم تا مشتریان بتوانند خرید سیم و کابل و سایر اقلام مورد نیاز خود در این حوزه را با قیمت مناسب انجام دهند. برای اطلاع از قیمت سیم و کابل و انجام خریدی آسان می‌توانید سری به سایت این مجموعه به آدرس https://kabl-online.com/ بزنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز