خبرگزاری کار ایران

10 نکته مهم در خرید عطر زنانه و مردانه که باید بدانید!

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۹۹۷۳

عطر و ادکلن از گذشته تا به امروز جایگاه ویژه ­ای در میان مردم داشته است. در طول تاریخ، عطر و ادکلن به شکل های مختلفی تولید شده و مورد استفاده قرار گرفته است. شاید جلب توجه و نظر دیگران و تلاش برای بهترین اثر را بر روی مخاطبان گذاشتن مهم‌ترین دلیل استفاده از عطر و ادکلن بوده است.

رایحه عطرها به خوبی نمایان‌گر شخصیت افراد هستند. با بوی عطر، خود را به دیگران بشناسانید و با شخصیت آنها آشنا شوید. با استفاده از عطر با یک رایحه خاص برای همیشه در ذهن دیگران ماندگار یا حتی با آن رایحه شناخته شوید. می­توانید با رایحه شگفت ­انگیز عطرها بهترین اثر را بر روی دیگران بگذارید. اما برای اینکار خرید عطر به تنهایی کافی نیست. خرید عطر نکات و آداب خاص به خود را دارد که بهتر است آنها را بدانید و تصمیم هوشمندانه ­ای در انتخاب و خرید عطر بگیرید.

در این مطلب می­خواهیم با هم بررسی کنیم، چند نوع عطر در بازار وجود دارد و هر کدام چه تفاوتی با هم دارند؟ چه نُتی از عطر را برای خرید انتخاب کنیم؟ چه عطری را برای چه فصلی خرید کنیم؟ برای هر نوع پوست چه رایحه­ ای مناسب است؟ در ادامه با ما همراه باشید.

انتخاب صحیح نوع عطر

عطرها با فرمول‌ها و کیفیت­‌های متفاوتی ساخته می­ شوند که این باعث تغییر کیفیت و قیمت عطر می­شود. اگر بخواهیم یک تعریف کلی از عطرها داشته باشیم، باید بگوییم که عطر­ ترکیبی هوشمندانه از آب، الکل و مایع اصلی عطر که همان ماده گرفته شده از مواد طبیعی و معطر هستند، است. میزان غلظت مایع عطر، نوع، کیفیت و میزان ماندگاری عطر را تعیین می­کند. با توجه به تعریفی که از عطر داشتیم، عطر­ها به 5 دسته اصلی تقسیم می­ شوند. پرفیوم، ادو‌پرفیوم­، ادو تویلت، ادکلن و او‌فرش.

پرفیوم یا پارفوم (Parfum): دسته اول پرفیوم‌ها هستند. این نوع عطر غلیظ‌ترین نوع عطر است و با عباراتی مانند extrait de parfum یا pure perfume بر روی عطر شناخته می­ شود. این نوع عطر غلظت 15 تا 40 درصدی دارد و با توجه به غلظت بالایش باکیفیت‌ترین و البته گران­‌ترین نوع عطر است. پرفیوم‌ها معمولا بین 6 تا 8 ساعت ماندگاری دارند و برای استفاده در محل کار، گردش و مسافرت مناسب‌ترین گزینه هستند.

ادو‌پرفیوم (eau de parfum) یا EDP: این نوع عطر غلظت بین 15 تا 20 درصد دارد. بعد از پرفیوم، ادو‌پرفیوم­ ها بالاترین غلظت، کیفیت و ماندگاری را دارند و کمی از پرفیوم‌­ها ارزان‌ترند. ماندگاری ادو‌پرفیوم‌ها بین 4 تا 5 ساعت است و برای قرارهای شبانه، مهمانی‌ها و عروسی‌ها بهترین انتخاب هستند.

ادوتویلت (Eau de toilette) یا EDT: سومین دسته غلظتِ 4 تا 15 درصدی دارند. این نوع عطر قیمت مناسب‌تری نسبت به دو نوع اول دارد و محبوب‌ترین و رایج‌­ترین نوع عطر در جهان است. ادو‌تویلت­‌ها بین 1 تا 3 ساعت ماندگاری دارند و برای قرارهای دوستانه و صمیمی و محیط‌های عمومی مناسبند.

10 نکته مهم در خرید عطر زنانه و مردانه که باید بدانید!

ادکلن یا ادو‌کلن (Eau de cologne) یا EDC: ادو‌کلن‌ها نسبت به انواع قبلی غلظت پایین‌تری دارند و بیشترین حجم آن از الکل تشکیل شده است. غلظت ادکلن‌­ها بین 2 تا 5 درصد است و نهایتاً تا 2 ساعت ماندگاری دارند و باید مدام تمدید شوند. ادکلن‌ها از نظر قیمت و کیفیت در دسته چهارم قرار دارند. ناگفته نماند ادکلن‌ها نوع محبوب عطر در میان آقایان زمانِ انتخاب و خرید عطر مردانه هستند و برای استفاده روزانه مناسبند.

او‌فرش (Eau Fraiche): آخرین نوعی که معرفی می­کنیم، او‌فرش‌ها هستند. نوعی که بیشترین حجمش از آب تشکیل شده است. این نوع عطر بسیار رقیق است و تنها تا 2 ساعت ماندگاری دارد و انتخاب مناسبی برای استفاده در منزل است. غلظت او‌فرش‌ها بین 1 تا 3 درصد است.

تا اینجا 5 نوع رایج عطر را معرفی کردیم و متوجه شدیم هر چه غلظت عطر بیشتر باشد، عطر باکیفیت‌­تر و البته گران­‌تر است. درست است که هر کدام از این انواع طیف متنوعی از عطرها را شامل می‌­شوند و انتخاب در میان این همه تنوع کار ساده ای نیست. اما توجه به کیفیت و بودجه‌ای که برای خرید عطر و ادکلن در نظر گرفته‌­اید، می تواند انتخاب را تا حد زیادی آسان کند.

انتخاب و خرید عطر بر اساس شخصیت افراد

در ابتدای این مطلب عنوان کردیم که عطرها نمایان‌گر شخصیت شما هستند. حتی می‌توانید با استشمام رایحه عطر یک فرد، به خوبی پی به خلق و خوی او ببرید. به عنوان مثال نُت‌های محبوب افراد کلاسیک، نُت گلی، طراوت بخش و آلدهید است. نُت محبوب افراد ریلکس، چوبی و آروماتیک است. انسان‌های ماجراجو عاشق نُت‌های شرقی، کهربایی و گُلی و غلیظ هستند. عطرهای با ترکیبات سبز محبوب افراد خلاق هستند. کسانی که شخصیت سرکش دارند، به نُت‌های چرمی و خوراکی علاقمندند. رایحه‌های چایپر، نوع مورد علاقه افراد شیک‌پوش با سلیقه خاص است. اگر بخواهید برای خود و یا دیگران عطری را تهیه کنید، این نکات می‌‌‌‌تواند کمک زیادی به شما بکند.

انتخاب و خرید عطر مناسب پوست

یکی دیگر از نکات مهم در خرید عطر توجه به نوع و رنگ پوست است. با توجه به اینکه پوست‌های متفاوت واکنش متفاوتی در برابر عطر از خود بروز می دهند، بهتر است هر فرد عطر مناسب رنگ و نوع پوست خود را انتخاب کند. بیایید با چند مثال این مورد را توضیح دهیم. رایحه‌­های شرقی برای افراد با پوست گندمی مناسب‌تر است. رایحه­‌های گٌُلی، خنک و تلخ برای رنگ پوست روشن­‌تر و رایحه­‌های گرم و شیرین برای پوست‌های سبزه مناسب­‌تر است.

انتخاب و خرید عطر مناسب فصل

فصل‌های متفاوت شرایط آب و هوایی و دمای متفاوتی دارند و عطرها هم طبع متفاوتی دارند. عطرها یا طبع گرم دارند یا سرد یا معتدل. فصل بهار، هوای گرم و خنک دارد. فصل پاییز و زمستان بیشتر سرد است و تابستان فصل گرما و در برخی مناطق شرجی هواست. زمان خرید عطر باید دقت کنید، عطر را چه زمانی می‌خواهید استفاده کنید! استفاده از عطرهایی که طبع گرم دارند، حس گرما را در تابستان تشدید و طاقت‌فرسا می‌کنند و باعث ایجاد حس گرمازدگی و سردرد می‌شوند. عطرهای سرد یا خنک هم در زمستان باعث ایجاد سردی بیشتر می‌­شوند و به هیچ وجه توصیه نمی‌شوند. بهتر است در هر فصلی طبع متضاد شرایط آب و هوایی آن فصل را استفاده کنید. رطوبت، طراوت و لطافت بهاری عطرهای معتدل را می‌طلبد، عطرهایی که رایحه نعناع، ریحان، شکوفه پرتقال و ... را دارند، بهترین انتخاب برای نُت‌های بهاری هستند. به عنوان مثال، انتخاب و خرید یک عطر زنانه با رایحه گُلی می تواند انتخاب مناسبی برای فصل بهار باشد. نُت‌های خنک، مانند ترنج، گل رز، یاس، هلو و تمشک و ... حس خنکی و لطافت دل‌انگیزی در روزهای گرم تابستان به ارمغان می­‌آوردند. استفاده از عطرهای با نُت چوبی، مٌشک و کهربا، حس بارانی و خنک پاییزی را دلپذیرتر می­کند و عطرهای شرقی و ادویه‌­ای و گرم، احساس گرمای بی‌نظیری را در فصل زمستان به همراه دارند.

10 نکته مهم در خرید عطر زنانه و مردانه که باید بدانید!

نکته پایانی

اگر قصد خرید عطر دارید، حتما از یک فروشگاه اینترنتی معتبر خرید کنید. یک فروشگاه خوب عطر، عطرهای اصل و برند را با فاکتور معتبر و ضمانت‌نامه اصالت کالا با بهترین قیمت و کیفیت عرضه می کند. فروشگاه عطر عطرافشان با بیش از یک‌دهه سابقه در فروش اینترنتی عطر و ادکلن انواع عطرهای زنانه و مردانه از برندهای متنوع و اورجینال را در سایت خود به نشانی atrafshan.ir عرضه می کند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز