خبرگزاری کار ایران

راهنمای جامع خرید دام زنده و گوسفند زنده

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۹۱۷۳

خرید دام زنده و گوسفند زنده باعث می‌شود تا علاوه بر این که بتوانید گوشت تازه مصرف کنید بتوانید از متعلقات دام و گوسفند همچون کله پاچه، دل، جگر، قلوه، سیراب و شیردون آن استفاده کنید. با مصرف متعلقات گوسفند و دام می توانید میزان پروتئین بالایی دریافت کرده و از خواص و فواید بسیار زیاد آن نیز بهره مند شوید. این امر باعث شده است تا امروزه پرورش گوسفند نیز تا حد زیادی مورد توجه واقع شود.

امروزه قیمت خرید دام زنده و گوسفند زنده افزایش یافته است و رفتن به مراکز خرید واقع در حومه شهر سخت است از این رو سایت های معتبر بسیار زیادی خرید دام زنده و گوسفند زنده را به صورت اینترنتی انجام می دهند.

با خرید اینترنتی دام و گوسفند زنده می توانید هزینه کمتری پرداخت نمایید و دیگر به حضور فیزیکی شما نیازی نخواهد بود.

بدون شک مصرف گوشت گوسفندی و گوساله تازه در مقایسه با گوشت یخ زده طعم و مزه بهتری دارد از این رو تقاضا برای خرید دام زنده و گوسفند زنده در حال افزایش است.

نحوه خرید و فروش دام زنده و گوسفند زنده

امروزه دامپروری به عنوان بستر عمده فعالیت برای برخی از اقشار جامعه شناخته شده است. افراد ممکن است با انگیزه های تجاری و اقتصادی مختلف دست به خرید و فروش دام زنده و گوسفند زنده بزنند. برای خرید و فروش دام زنده و گوسفند زنده به قراردادی جامع و دقیق نیاز خواهیم داشت. این قرارداد می تواند برای طرفین فواید زیادی به همراه داشته باشد و تا حد زیادی اهداف تجاری طرفین را تامین نماید. در ادامه قصد داریم نکات مهم و ضروری در رابطه با قرارداد خرید و فروش دام زنده و گوسفند زنده را مورد بررسی قرار دهیم و همچنین نکات حقوقی این قرارداد را تجزیه و تحلیل نماییم.

منظور از فروش یا خرید دام زنده و گوسفند زنده چیست؟

به تمام چارپایان اهلی که در دامداری ها و یا مزارع پرورش می یابند دام گفته می شود. هدف از پرورش دام اغلب شامل موارد زیر است:

  • تولید خوراک و پوشاک
  • بارکشی
  • کار

عموم مردم تصور می کنند دام تنها به گوسفند و یا گاو محدود می شود که این تصور کاملا غلط است و به دیگر حیوانات اهلی از جمله سگ، گربه، شتر، گوزن و الاغ نیز دام گفته می شود. دام زنده امروزه در سراسر دنیا پرورش می یابد.

اقتصاد کشاورزی و دامداری بر منافع کسب شده از طریق معامله این حیوانات مبتنی است و افراد اغلب با اهداق مختلف دام زنده و گوسفند زنده را خرید و فروش می کنند. به منظور دستیابی به اهداف تجاری دامدار و فروشنده قرارداد خرید و فروش دام زنده گامی مهم و اساسی محسوب می شود.

نکات خرید دام زنده و گوسفند زنده

قرارداد فروش یا خرید دام زنده و گوسفند زنده مانند دیگر قراردادها دارای بندهای عمومی می باشد. هر قرارداد دارای بندهای اختصاصی نیز می باشد. در ادامه قصد داریم تا این بندها را به صورت مختصر مورد بررسی قرار دهیم.

طرفین قرارداد

در این بخش مشخصات دقیق فروشنده و خریدار از جمله نام و نام خانوادگی، شماره ملی، نشانی و تلفن ذکر می شود.

موضوع قرارداد

مشخصات دقیق موضوع قرارداد که دام زنده است باید در این بخش ذکر شود. ذکر موضوعات تعداد دام، نوع آن، وزن، نژاد و دیگر مشخصات مانند زمان واکسینه شدن دام از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

راهنمای جامع خرید دام زنده و گوسفند زنده

مدت قرارداد

مدت زمان قرارداد یعنی از تاریخ تنظیم قرارداد تا مدت مشخص که خریدار در نظر دارد ادامه خواهد یافت و همواره سعی می شود تا به منظور اطمینان از سلامت دام مدت متعارفی در نظر گرفته شود.

مبلغ قرارداد و نحوه پرداخت

برای تعیین مبلغ قرارداد به معیار دقیق نیاز خواهیم داشت. به عنوان مثال به ازای تعداد دام و وزن آن ها این هزینه پرداخت خواهد شد. البته در این جا نحوه پرداخت نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هزینه حمل، تامین غذای دام در طول حمل و نقل تا رسیدن به مقصد خریدار باید در قرار داد مشخص شود که وظیفه کدام یک از طرفین قرارداد است.

تعهدات خریدار

خریدار مسئول پرداخت مبلغ قرارداد، تامین تغذیه دام، پرداخت کسورات قرارداد از جمله مالیات، استخدام نیروی کار در صورت لزوم می باشد.

خریدار همچنین باید محل تحویل گرفتن دام را مشخص نماید تا تحویل موضوع قرارداد به آسانی انجام گیرد. تاخیر در تحویل موضوع قرارداد بنا به دلایل مختلف پرداخت خسارت توافقی را به همراه خواهد داشت. در این بند ممکن است تعیین تکلیف اختیار فسخ قرارداد از طرف خریدار تا 3 روز از تاریخ تنظیم قرارداد گنجانده شود.

تعهدات فروشنده

فروشنده از مشخصاتی که در رابطه با دام زنده خود ادعا می کند باید اطمینان حاصل نماید. همچنین فروشنده موظف است تا زمان تحویل دام به خریدار به منظور پیشگیری از نقص یا تلف دام اقدامات احتیاطی را انجام دهد. فروشنده مسئول تمام قصورهای پیش آمده خواهد بود.

رعایت موارد بهداشتی مرتبط با حمل و نقل دام زنده نیز از دیگر وظایف فروشنده می باشد تا بار مورد نظر با سلامت کامل به خریدار تحویل داده شود. در صورتی که دام زنده در موعد قرارداد ارسال نشود فروشنده موظف است خسارت پیش آمده را جبران نماید.

فسخ قرارداد

طرفین قرارداد در صورت نقض تعهدات می توانند در شرایطی خاص قرارداد تنظیم شده را فسخ نمایند. البته با توافق طرفین می توان موارد فسخ قرارداد را به مذاکره و یا ارجاع اختلاف به یک داور مشروط نمایند. در این بند می توان بند حل اختلاف را گنجاند. البته رایج است که بند حل اختلاف به صورت مجزا تنظیم گردد.

فورس ماژور

در قرارداد فروش یا خرید دام زنده و گوسفند زنده به دلیل ماهیت ویژه موضوع قرارداد حوادث غیر قابل پیش بینی مانند آتش سوزی یا سیل ممکن است اتفاق بیفتد که در این شرایط سلامت دام تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. در صورتی غیر قابل پیش بینی بودن این حوادث فروشنده مسئولیتی نخواهد داشت.

ضمانت اجرای حسن انجام تعهد

طرفین قرارداد قادر به انتخاب ساز و کار به منظور کسب اطمینان از انجام تعهدات طرف دیگر هستند. به عنوان مثال در این بند می توان قید نمود که اگر فروشنده تعهدات خود را انجام نداد موظف به پرداخت مبلغ خاص به خریدار خواهد بود.

تعداد نسخه قرارداد

تعداد نسخه های قرارداد حداقل دو عدد است تا طرفین بتوانند یک نسخه از آن را نزد خود نگاه دارند تا در صورت نیاز بتوانند به آن استناد کنند.

دلایل خرید دام زنده و گوسفند زنده

برای برگزاری مراسم عروسی، عقیقه، نذری و مراسمات محرم بدون شک به قربانی کردن گوسفند نیاز خواهیم داشت. این امر امروزه به عنوان یکی از سنت های قدیمی شناخته می شود. برای شفای بیمار نیز نذر گوسفند انجام می شود و پس از این که بیمار شفا یافت و قضا و بلا رفع شد باید اقدامات لازم را نسبت به قربانی نمودن گوسفند انجام دهید.

امروزه برخی از سایت ها به صورت اینترنتی اقدام به فروش دام زنده و گوسفند زنده نموده اند که شما می توانید به صورت مستقیم و بی واسطه از آن خرید نمایید. برای این منظور تنها کافی است وارد سایت شده و پس از انتخاب شهر آگهی های فروش دام زنده و گوسفند زنده را مشاهده نمایید. با مشاهده آگهی ها می توان عکس دام را مشاهده کرد و از سلامت آن  اطمینان حاصل کرد و پس از برقراری تماس با آگهی دهنده اقدامات لازم را برای خرید دام زنده و گوسفند زنده انجام دهید.

معیارهای خرید دام زنده و گوسفند زنده

خرید دام زنده و گوسفند زنده دارای نکاتی است که افراد بسیار زیادی از آن ها اطلاعی ندارند. البته این موضوع غیرعادی نیست زیرا افراد عادی خیلی کم به خرید دام زنده و گوسفند زنده نیاز خواهند داشت و بدون شک اطلاعات آن ها در این رابطه محدود است. گاهی اوقات دام زنده و گوسفند زنده برای کمک به نیازمندان و انجام مناسبت های مختلف خریداری می شوند.

آیا می دانید که دام زنده یا گوسفند زنده مورد نظر شما دارای گوشت باکیفیت است؟ راهنمای خرید دام زنده و گوسفند زنده به شما کمک خواهد کرد تا بهترین نژاد را با بهترین قیمت بخرید.

برای خرید دام زنده و گوسفند زنده تنها قیمت اهمیت ندارد. بلکه شما به عنوان یک خریدار که قصد دارد از گوشت تازه استفاده نماید باید مواردی را در نظر بگیرید تا بتوانید از سالم بودن و کیفیت دام و گوسفند زنده اطمینان حاصل نمایید. از مهمترین معیارهای خرید دام زنده و گوسفند زنده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سلامت دام و گوسفند زنده

یکی از مهمترین معیارهایی که در راهنمای خرید دام زنده و گوسفند زنده ذکر شده است کسب اطمینان از سلامت کامل آن می باشد. دام بیمار گوشت خوبی ندارد و هزینه ای که صرف خرید آن می شود به هدر می رود. همچنین ممکن است دام زنده و گوسفند زنده مورد نظر به بیماری هایی از قبیل تب مالت مبتلا باشد و از طریق گوشت آن به شما انتقال یابد.

آیا به دنبال تهیه بره زنده هستید؟ همین حالا با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید...

از این رو قبل از خرید دام زنده و گوسفند زنده از سلامت کامل آن باید اطمینان حاصل کرد. یکی از ویژگی های مهم که سلامت دام را تضمین می کند تغذیه طبیعی است. مشخصات ظاهری و فیزیولوژیک دام و گوسفند زنده نیز در رابطه با سلامت آن ها اطلاعاتی به شما ارائه می دهند.

نژاد دام زنده و گوسفند زنده

نژادهای مختلف گوسفند و دام زنده در ایران وجود دارند. یکی دیگر از نکات مهم که هنگام خرید دام زنده و گوسفند زنده باید در نظر گرفته شود نژاد آن است. برخی از نژادهای دام زنده و گوسفند زنده خصوصیات فیزیولوژیک منحصر به فردی دارند که شامل موارد زیر هستند:

  • شیرده بودن
  • پشم و موی مناسب
  • گوشتی بودن
  • توانایی راهپیمایی طولانی
  • توانایی زندگی در محیط های طبیعی فقیر

یکی از بهترین و کمیاب ترین نژادهای گوسفند نژاد سنگسری می باشد.

قیمت دام زنده و گوسفند زنده

قیمت گوسفند و دام زنده به نژاد، وزن و دیگر عوامل مختلف بستگی دارد. به طور طبیعی برخی از نژادها به دلیل پرگوشت بودن از قیمت بالاتری برخوردار هستند. در حالی که برخی از دیگر نژادها ممکن است قیمت کمتری داشته باشند. با افزایش وزن قیمت خرید دام زنده و گوسفند زنده نیز افزایش خواهد یافت.

جهت خرید گوسفند چند قلوزا با ما تماس بگیرید یا به سایت ما به نشانی https://onesheep.ir مراجعه نمایید.

خرید دام زنده و گوسفند زنده از مراکز معتبر

خرید دام زنده و گوسفند زنده از مراکز معتبر و مناسب از دیگر موارد مهم می باشد که از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بهتر است دام زنده و گوسفند زنده مورد نظر خود را از مراکز عرضه تحت نظر شهرداری خریداری نمایید. زیرا دام و گوسفندی که در این مراکز به فروش می رسند در پرورشگاه های مناسب رشد کرده اند و کاملا سالم هستند و واکسن های مورد نیاز را در موعد مشخص تحت نظر دامپزشک دریافت نموده اند. این امر شما را ا سلامت کامل دام و گوسفند زنده مطمئن خواهد ساخت. با این وجود توجه نمایید که با هر هدفی که اقدام به خرید دام زنده می کنید ابتدا باید به مراکز معتبر و مناسب مراجعه نموده و پس از کسل اطمینان از سلامت کامل دام و گوسفند زنده اقدامات لازم را برای خرید آن ها انجام دهید.

در صورتی که قصد دارید گوسفند یا دام زنده را برای ذبح خریداری نمایید باید این نکته را در نظر داشته باشید که برخی از فروشندگان برای سنگین تر نشان دادن دام های خود مقدار زیادی نمک همراه با علوفه به آن ها می دهند تا دام آب زیادی بخورد و وزن آن بیشتر به نظر برسد. از این رو همواره توصیه می شود دام و گوسفند زنده مورد نظر خود را از مراکز معتبر خریداری نمایید.

در زمان خرید دام زنده و گوسفند زنده با هدف زنده پرواری یا ذبح بهتر است سلامت ظاهر دام مورد نظر خود را بررسی کنید و برای این که بتوان لاغری و چاقی او را تشخیص داد مهره های پشت دام را بررسی نمایید. همچنین توصیه می شود هنگام خرید دام زنده و گوسفند زنده حالت بینی او را ارزیابی کنید. در صورتی که با هدف پرورش دام اقدام به خرید دام زنده و گوسفند زنده می کنید باید نحوه نشخوار کردن دام را مد نظر قرار دهید زیرا یکی از نشانه های سلامت دام، گوارش سالم و خوب غذا خوردن محسوب می شود.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز