خبرگزاری کار ایران

کارشناسی رنگ خودرو؛ چرا و چگونه؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۹۱۵۳

خرید خودرو؛ یکی از مسائلی است که روزانه افراد زیادی با آن درگیر هستند و به عنوان اتفاقی مهم در زندگی خود به آن نگاه می‌کنند. این موضوع در جایی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که قیمت خودرو سربه‌فلک بکشد و به عنوان کالا سرمایه‌ای به آن نگاه می‌شود.

در این بین درصورتی‌که به‌دنبال خرید ماشین دست دوم باشید، لازم است بدانید که ممکن است بدون اینکه روحتان هم خبر داشته باشد، یک خودروی رنگ‌شده خریداری کنید! به‌همین علت، کارشناسی خودرو از مهم‌ترین مواردی است که پیش از خرید به درد شما خواهد خورد. کارشناسی ماشین باید به‌طور تخصصی توسط افراد خبره و ماهر انجام شود تا بتوانند از ضرر هنگفت خریداران خودروهای کارکرده، جلوگیری کنند. در ادامه همراه ما باشید تا نکات لازم را درباره این موضوع با شما به‌اشتراک بگذاریم.

اهمیت کارشناسی خودرو

یک صافکار و نقاش حرفه‌ای می‌تواند به‌راحتی تمامی عیب‌ونقص‌های خودرو را بپوشاند و آن‌ها را برطرف کند. تشخیص سلامت کامل فنی و بدنه یک خودرو برای افراد عادی دشوار است، درنتیجه ناآگاهانه هزینه بیشتری را نسبت‌به ارزش واقعی خودرو پرداخت خواهند کرد.

کارشناسی خودرو در معامله خودروهای دست‌دوم و کارکرده برای جلوگیری از ضرر مالی ضروری است زیرا آمارها نشان داده حدود 72 درصد خودروهای دست‌دوم دارای حداقل یک ایراد فنی یا بدنه هستند. کارشناس خودرو یک فرد متخصص و باتجربه است که وظیفه او بررسی سلامت تمامی بخش‌های یک خودرو از جمله بدنه، بخش فنی، موتور، گیربکس و جلوبندی، آپشن‌های و تجهیزات جانبی است. کارشناسی ماشین، اگر به صورت دقیق و کامل انجام شود، ارزش واقعی خودرو را مشخص خواهد کرد. غیر از مدل خودرو، تعداد و نوع آپشن‌های خودرو از دیگر عوامل مهم در تعیین قیمت کارشناسی خودرو محسوب می‌شود.

کارشناسی رنگ خودرو؛ چرا و چگونه؟

میزان ضرر مالی مالی درصورت عدم استفاده از کارشناسی خودرو چقدر است؟

قیمت خودروهای صفرکیلومتر داخلی طی تابستان 1400 به‌طور میانگین 20 درصد افزایش یافته و محصولات چینی مونتاژی نیز به‌علت داخلی‌سازی نسبتا پایین افزایش قیمت بالاتری را در قیاس با محصولات پرتیراژتر تجربه کرده‌اند. حال فرض کنید در این اوضاع اقتصادی، سرتان کلاه هم برود.

قیمت یک دستگاه پژو 206 تیپ 2 مدل 1400 درحال حاضر 232 میلیون تومان است. درصورتی‌که یک گلگیر این خودرو لکه رنگ داشته باشد، از ارزش آن 6 میلیون کاسته شده و اگر یک در آن مثل در جلو راست آن تعویض شده باشد، قیمت آن به 223 میلیون تومان می‌رسد. آیا این حد تفاوت قیمت آن‌هم در یک خودرو داخلی، به پرداخت هزینه کارشناسی قبل از خرید نمی‌ارزد؟!

ابزارهای مورد نیاز برای تشخیص رنگ خودرو

تشخیص رنگ و سلامت بدنه، یکی از مراحل مهم کارشناسی است اما همه آن نیست. در این مقاله فقط در همین مورد توضیح می‌دهیم و بقیه مراحل را در مقالات آینده برایتان توضیح خواهیم داد. رنگ‌شدگی خودرو اگر بی‌دقت و بی‌کیفیت یا اصطلاحاً پوست پرتغالی انجام شده باشد، با چشم قابل‌تشخیص است. هم‌چنین مواردی مانند پریدگی یا پوسته‌شدن رنگ، بی‌احتیاطی و پاشیدگی رنگ به قسمت‌هایی که نباید رنگی باشند، تغییر رنگ مات برخی قسمت‌ها نسبت به رنگ متالیک بدنه و به‌جاماندن رد و اثر سنباده نیز اصولاً با چشم قابل‌رؤیت است؛ اما با پیشرفت‌های چشم‌گیری که در بحث صافکاری و نقاشی خودرو اتفاق افتاده است، درصورتی‌که مهارت نیز چاشنی آن باشد، تشخیص قسمت‌های رنگ‌شده، عملاً با چشم امکان‌پذیر نیست.

ابزار مغناطیسی تشخیص رنگ

ابزار مغناطیسی تشخیص رنگ خودرو، شبیه قلمی است که از یک خط‌کش آهن‌ربایی و یک فنر تشکیل شده است. با حرکت‌دادن این ابزار بر روی سطح خودرو، در قسمت‌های رنگ‌شده به دلیل افزایش ضخامت رنگ، شاهد قدرت جذب کمتری هستیم. هرچه ضخامت رنگ کمتر باشد، نیروی مغناطیسی بیشتر است و درجه روی قلم نیز عدد کوچک‌­تری را نشان می‌دهد و بالعکس.

کارشناسی رنگ خودرو؛ چرا و چگونه؟

دستگاه دیجیتالی تشخیص رنگ

دستگاه‌های دیجیتالی تشخیص رنگ، ابزار­های مدرن‌تری هستند که به کمک کارشناسان خودرو آمده‌­اند. این ابزار­های کوچک اما قابل‌اعتماد، درواقع نوعی ضخامت‌سنج دیجیتالی رنگ هستند که قابلیت تشخیص، اندازه‌گیری و نمایش ضخامت لایه‌های رنگ بدنه تا دقت یک‌هزارم میلی‌متر (میکرون) را دارند. دستگاه تشخیص رنگ دیجیتال، یکی از دقیق‌ترین و قابل‌اطمینان‌ترین ابزار و روش‌ها در کارشناسی رنگ بدنه خودرو هستند که قابلیت سنجش ضخامت و کیفیت رنگ بدنه خودرو را با استفاده از امواج الکترومغناطیس یا فراصوت دارند. با قراردادن این ابزارهای کوچک بر روی بدنه خودرو، می‌­توان عدد مربوط به میزان ضخامت رنگ را روی نمایش‌گر آن‌ها مشاهده کرد. مقایسه اعداد به‌دست‌آمده از نواحی مختلف خودرو، می‌تواند قسمت‌های رنگ‌شده را به‌آسانی مشخص کند.

چرا از سرویس کارشناسی خودرو همراه مکانیک استفاده کنیم؟

همراه مکانیک با بیش از 7 سال تجربه در زمینه کارشناسی خودرو و انجام بیش از 240هزار کارشناسی در محل می‌تواند بهترین کیفیت سرویس را در اختیار شما قرار دهد که جزییات آن را می‌توانید در صفحه کارشناسی خودرو همراه مکانیک ببینید. با استفاده از این خدمت، از مزایای زیر بهره‌مند می‌شوید:

 

  • اعزام کارشناس متخصص برای خودروهای مختلف در کمتر از 30 دقیقه
  • بررسی 0 تا 100 تخصصی رنگ، بدنه، فنی، میزان کارکرد، آپشن‌ها و انجام تست رانندگی
  • قیمت‌گذاری دقیق بر روی خودروهای کارشناسی شده
  • ارائه گزارش مکتوب و آنلاین کارشناسی
  • ضمانت پرداخت خسارت تا 10 برابر هزینه پرداخت شده

ضمنا می‌توانید هرگونه سوال و پیشنهاد خود را با ما از طریق شماره تلفن 02145612000 در میان بگذارید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز