خبرگزاری کار ایران

معرفی جهت خرید انواع نهال شلیل پربار در ایران

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۸۱۷۱

اگر شما هم زمین مناسبی برای زراعت دارید و به دنبال کاشت محصولی با بازدهی بالا هستید، بهتر است حتماً نهال شلیل؛ را نیز در گزینه‌های خود مدنظر قرار دهید. شلیل یکی از محصولات خوراکی پرطرفدار در دنیا محسوب می‌شود.

پیش از مواجهه با هرگونه شک و تردیدی در زمینه خرید نهال شلیل و پرورش آن در باغ خود، بهتر است با ما در بررسی مزایای کاشت نهال شلیل همراه باشید.

تاریخچه نهال شلیل چیست

اولین نهال شلیل؛ در کشورهای آسیایی یافت شده و به نوعی می‌توان این کشور را شروع کننده استفاده از شلیل دانست. درخت شلیل؛ رشد سریعی دارد و میوه‌های آن به سرعت شروع به رشد کرده و می‌رسند. این نهال از جمله پربازده‌ترین‌ درختان برای کاشت محسوب شده و در صورت کاشت در محیط مناسب و نگهداری صحیح می‌تواند پس از گذشت دو سال محصول دهی خود را شروع نماید.

البته باید در نظر داشته باشید که این محصول دهی به حدی نیست که سوددهی زیادی داشته باشد و برای دستیابی به محصول کافی و با کیفیت که قابلیت عرضه به بازار و فروش را داشته باشید، باید 3 سالی به درخت شلیل، فرصت دهید. البته این موضوع به نوع نهال شلیل؛ انتخاب شده و فراهم نمودن بستر مناسب برای رشد و نگهداری آن بستگی دارد.

معرفی جهت خرید انواع نهال شلیل پربار در ایران

انواع نهال شلیل محبوب در ایران:

همانطور که گفته شد اغلب نهال‌های شلیل، دیرگل هستند و دستیابی به بار محصول مناسب پروسه‌ای زمان بر خواهد بود. در این بین به نقل از آریا نهال، خرید نهال شلیل؛ ویژگی‌های مخصوص خود را دارند که آن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند.

نهال شلیل انجیری

این نهال شلیل؛ که عمر مفیدی در حدود 10 سال دارد همانطور که از اسمش پیداست یک نهال با میوه هایی به ظاهر انجیر دارند و از جمله نهال‌های پرطرفدار در ایران است. میوه درخت شلیل انجیری، پوستی قرمز تا نارنجی رنگ دارد که به راحتی قابل جدا شدن از هسته می باشد و مزه ای بین شلیل و هلو دارا می باشد که محبوبیت آن را بیشتر می‌کند.

نهال شلیل انجیری، دیرگل بوده و برای کاشت مناطقی که سرمای بهاره در آن‌ها وجود دارد مناسب است. از طرفی این نهال در مقابل سرمای فصل زمستان نیز مقاومت خوبی دارا می باشد. زمان مورد نیاز برای رسیدن میوه‌های درخت نهال انجیری، دو سال پس از کاشت بوده و در این زمان میوه‌ها از کیفیت و تعداد مناسب برای سوددهی برخودار خواهند بود.

نهال شلیل کیوتا

پوست میوه این نهال شلیل؛ نارنجی تا سرخابی رنگ بوده و از ارقام مقاوم به آفات و بیماری ها می باشد. با توجه به اینکه شلیل کیوتا منشا فرانسوی دارد و در مقابل سرمای دیررس بهاری نیز مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد.

از لحاظ مقدار باردهی می بایست بدانید عمر مفید باردهی تمامی ارقام میوه شلیل در حدود 8 تا 10 سال است.

اما عمر مفید ارقام نهال میوه گلابی و آلو چقدر است؟

جالب است بدانید دیگر ارقام نهال میوه مانند نهال گلابی، عمر مفیدی در حدود 25 تا نهایتا 30 سال است، از همین جهت خرید نهال گلابی به نسبت شلیل، با توجه به قیمت نهال گلابی می تواند به صرفه تر باشد.

همچنین در مورد نهال آلو هم می توان همین فرمول را در نظر داشت، اما برای خرید نهال آلو به نسبت متقاضیان کمتری را شاهد هستیم در صورتی که عمر باردهی و قیمت نهال آلو هم رده با محصول شلیل می باشد.

نهال شلیل سان گلد

این نهال با عمر مفید 8 تا 12 سال برای اولین بار در مناطق غربی ایران یافت شده و با توجه به طبیعت سردسیری این مناطق، از جمله نهال‌های دیرگل محسوب می‌شود. البته باید به این موضوع توجه داشت که در مقایسه با سایر ارقام نهال شلیل دیرگل، نهال سان گلد زمان کمتری برای رسیدن میوه‌های خود احتیاج دارد.

باردهی این درخت مانند انواع نهال شلیلی که پیشتر معرفی نمودیم، در حدود 200 الی300 کیلو به ازای هر درخت بالغ می باشد.

معرفی جهت خرید انواع نهال شلیل پربار در ایران

بهترین نهال شلیل چه نام دارد؟

انواع مختلفی از نهال شلیل؛ در ایران قابل کاشت هستند که هریک همانطور که عنوان شد از مزایای و ویژگی‌های خاص خود برخوردارند. انتخاب یک نوع نهال شلیل به طور شاخص امکان پذیر نیست و برای خرید نهال مناسب با توجه به شرایط آب و هوایی محل کاشت و نوع بازدهی خرید نهال شلیل خود را انجام نمایید.

نهالستان آریا نهال، ویکی پدیا، گلد نهال با دانشی به روز برای راهنمایی شما در فراهم نمودن بهترین باغ نهال و شرایط خرید نهال با کیفیت و ایده آل با توجه به نیازهای شما، در اختیار شما قرار می دهند.

جمع بندی نهایی خرید نهال شلیل

خرید نهال شلیل؛ فرایندی است که نیاز به بررسی و تحقیق زیادی دارد. انتخاب یک نهال اشتباه و یا بی کیفیت می‌تواند سرمایه و زمان زیادی را هدر بدهد.

نهالستان آریا نهال، با کمک با بهترین مهندسین کشاورزی، تحت نظر وزارت جهاد کشاورزی و با مجوز رسمی از اصناف باغداری ایران، در این تلاش است تا با کیفیت ترین نهال های مثمر وغیر مثمر را به شما عزیزان ارائه نماید. شما علاقه مندان می توانید در هر نقطه از ایران عزیزمان که قرار دارید تنها با یک تماس نسبت به خرید نهال، ثبت سفارش خود را صورت نمایید.

کافیست تنها عبارت (آریا نهال) را در گوگل سرچ نمایید تا وارد وبسایت آریا نهال شده و لیست قیمت تمامی ارقام نهال میوه به همراه مشخصات و تصاویر آن مشاهده و جهت تمایل خرید نمایید.

منبع مقاله: وب سایت نهالستان آریا نهال (ariyanahal.ir)

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز