خبرگزاری کار ایران

لباس کار و اهمیت آن در ایمنی افراد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۸۶۵

لباسکار یکی از وسایلی است که از فرد محافظت می کند و همه کارکنان باید با لباس کار متناسب با محل کار در سر کار حاضر شوند. لباسکار پوشش سراسری است که از دست و پا در مقابل شرایط محیطی محافظت می کند. ساده ترین‌ شکل لباسکار به صورت  بلوز و شلوار یا کاپشن و شلوار ( دو تکه) و یا لباس کار یکسره (یک تکه) از جنس پلی استر پنبه، ویسکوز، کتان یا ترکیبی از آن ها می باشد. الیاف پارچه ای که در لباسکار به کار می رود هرچه طبیعی تر باشد تبادل حرارتی آن بهتر و آسان تر انجام می شود.

لباس کار مخصوص شرایط ویژه مثل لباس کار عایق سرما و رطوبت، لباس کار نسوز و ضد حرارت و لباس کارهای ضد مواد شیمیایی و رادیو اکتیو باید از پارچه های ویژه استفاده شود. برای مثال این لباسی که برای حفاظت در مقابل گرما و حرارت استفاده می‌ شود با پوشش آلومینیومی که تا ۹۰ درصد اشعه مادون قرمز را برگشت می‌ دهد ساخته می‌ شود.

اهمیت لباسکار

در داخل لباس کار بهتر است از کمی پلی استر استفاده شود تا موجب

استحکام، عدم آب رفتگی و چروک نشدن بافت پارچه شود.

ویژگی لباسکار مناسب

یکی از ویژگی‌ های مهم لباسکار این است که کاملاً اندازه و با فرم بدن متناسب باشد. کسانی که در مجاورت ماشین آلات به کار مشغول هستند باید حتماً لباس کاری بدون هیچ گونه پارگی داشته باشند و از استفاده کردن زیور آلاتی مثل آویز و ساعت و نیز انداختن کلید در جیب خودداری کنند.

کارکنانی که در محل کارشان احتمال حریق و انفجار وجود دارد باید از یقه ی نورگیر و زه و دسته عینک که از انواع سلونوئید ساخته شده است خودداری نمایند و هرگونه موادی که قابل اشتعال می باشد را با خود حمل نکنند.

اگر در انجام کار هایشان نیاز دارند که مرتب آستین لباس را بالا بزنند حتماً از لباس آستین کوتاه استفاده کنند. لباس کار کارکنانی که در محیط دارای گرد و غبار و مواد قابل اشتعال و انفجار یا مسموم کننده کار می کنند باید دارای جیب و یا لبه نباشد امکان دارد گرد و غبار و مواد مسموم و مضر در چین و چروک و لبه های لباس باقی بماند. اگر در محیط کاری که افراد کار می‌ کنند مواد خزنده و یا مضر وجود داشته باشد،

باید لباس کار آن ها به گونه‌ ای باشد که آب و گاز به داخل آن نفوذ نکند و جنس پارچه با ماده و یا موادی که با آن کار می کنند متناسب باشد

لباس کار و اهمیت آن در ایمنی افراد

لباس کار نسوز

لباس کار نسوز مخصوص محافظت در مقابل آتش باید دارای کلاه و دستکش و کفش به صورت یک تکه و سر همی باشد.لباس کار مناسب در محیط های اسیدی و رادیواکتیو باید به صورت یکسره و بدون منفذ همراه با کلاه مخصوص، کفش و دستکش از جنس خاص و غیرقابل نفوذ باشد. لباس کار که به صورت بارانی می باشد باید کلاه سرشان از جنس پارچه ضد آب باشد و با استر نخی برای استفاده در محیط های مناطق معتدل و آستری از جنس پشم برای استفاده در منطقه سردسیر تهیه شود.

چه به دنبال دستکش هستید و چه به دنبال لباس کار هستید، به خاطر داشته باشید که لباس کار باید کاربردی باشد و همچنین از شما در برابر حوادث ناشی از کار محافظت کند. کارمند لباس کار و کفش معمولی را که در حین کار استفاده می کند با هزینه شخصی خود تهیه می کند. یک کارمند ممکن است از کارفرما بخواهد که چنین لباس یا کفشی را تهیه کند یا برای خرید آنها پول خرج کند.

لباس فرم (یونیفرم)

لباس فرم می تواند بخشی از قرارداد کار یا حتی یک قرارداد جمعی باشد و از جمله می تواند به معنای تبلیغات یا تعلق به یک کارفرما نیز باشد. با این حال، حتی در این مورد، تجهیزات حفاظت فردی نیست، اگرچه کارفرما با هزینه شخصی این لباس ها را در اختیار کارکنان قرار می دهد.

هنگام انجام کار خاصی، جایی که به دلایل بهداشتی یا تکنولوژیکی یا موارد مشابه، کارفرما لباس های مخصوص کار را در اختیار کارکنان قرار می دهد، مانند صنایع غذایی یا تولید قطعات الکترونیکی خوب. حتی چنین لباس هایی ویژگی تجهیزات حفاظت فردی را ندارند.

کاربرد لباس کار

برای کارهای ساده تر، لباس های کلاسیک کفایت می کند، اما اگر برای فعالیت های حرفه ای می روید، لباس هایی با خواص ویژه انتخاب کنید - این لباس ها می توانند لباس هایی باشند که ضد الکتریسیته ساکن، بازتابنده، مقاوم در برابر مواد شیمیایی، دارای محافظ ESD، ضد بریدگی یا غیر قابل اشتعال باشند.

هر محل کار دارای مجموعه متفاوتی از لباس کار است. برای هر عملیات موجودی دقیقی از لباس کار وجود ندارد. برای برخی از شرایط کاری خاص، مانند جوشکاری یا کار با مواد شیمیایی، قوانین دقیق تری خواهید یافت. با این حال، پس از ارزیابی تمام خطرات، لباس باید توسط کارفرما برای سایر عملیات انتخاب شود.

تیشرت کار

لباسکار زنانه: فایده پوشیدن لباس کار برای زنان در محیط کار این است که باعث می شود که آن ها مثل هم باشند و این هماهنگی و شبیه هم بودن حس همکاری را در آن ها القا می کند.کارهای گروهی بهتر انجام می شود و میزان فعالیت شان هم بیشتر می شود. وفاداری کارمندان به سازمان بالا می رود.لباس کار با توجه به محیط هر کاری متفاوت است. مثلاً لباس کار بیمارستان روپوش سفید رنگی است.

لباسکار زنانه 

لباس کار بانک متناسب با آن محیط است. لباس کار کارگاه ها باید باعث ایمنی شوند و با لباس شغل های دیگر متفاوت هستند. در آژانس های هواپیمایی یا شرکت های دیگر از یونی فرم اداری استفاده می کنند که در یقه و آستین و رنگی که دارند با یکدیگر تفاوت دارند.

ظاهر آراسته و مرتب تر است مشتری ها سردرگم نمی شوند. مشتری می‌داند که با کدام یک از کارمندان کار دارد و از روی لباس می تواند تشخیص دهد که به سراغ کدام کارمند برود.

هر چه لباس خوش فرمتر باشد مشتری را بهترجذب میکند در غیر این صورت باعث کاهش مراجعه کنندگان می شود

لباس کار و اهمیت آن در ایمنی افراد

جنس لباس کار زنانه

جنس پارچه به صورتی باشد که به راحتی چروک نشود. برای استحکام بیشتر از پارچه با بافت کج را با تراکم بالا استفاده شود. برای اینکه پارچه بعد از شستن آب نرود از رنگ های مناسب در رنگرزی پارچه استفاده شود.

کفش کار

 پارچه مرغوب استفاده شود و دوخت ها محکم باشند. لباس کار زنان به گونه‌ای باشد که تحمیل مناسب داشته باشند تا وقتی که فعالیت های بالا انجام میدهند عرق نکند. برای تمام لباس کارها باید به دوخت و جنس پارچه توجه کرد که از کیفیت خوبی برخوردار باشد و مطابق قوانین آن محیط اداری باشد.

لباسکار آذین

لباسکار آذین با بیش از ربع قرن سابقه درخشان در زمینه عرضه لباسکار تخصصی ، آمادگی خود را جهت ارائه خدمات با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت به تمام پویندگان راه صنعت اعم از کارخانجات، شرکت ها، کارگاه ها، بیمارستان ها، موسسات،رستوران ها، مراکز خدماتی و تمامی زمینه های شغلی که نیاز به لباس کار مشخصی دارند، اعلام می نماید. لباسکارهای تولید و عرضه شده توسط شرکت آذین همراه با ضمانت در کیفیت می باشند.

 

به جهت تماس با فروشگاه آذین با شماره های 02634467713 - 02634496447 - 09123620209 تماس بگیرید

و برای مشاهده سایت نیز به آدرس  https://lebaskar-azin.com/ بروید.

 

 

 

 

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز