خبرگزاری کار ایران

محرومیت کارگران عملیات دریایی جزیره خارک از لباس کار و کالای خواب

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۶۰۶۰

کارگران پیمانکاری پایانه‌های نفتی جزیره خارک، لباس کار و بسته کالای خواب دریافت نمی‌کنند. به گفته پیمانکار، این موضوع در صورت وضعیت قید نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران پیمانکاری نفت پایانه‌های عملیات دریایی جزیره خارک از لباس کار و کالای خواب که شامل پتو، بالشت و روتختی می‌شود، محروم هستند. 

کارگران درباره وضعیت لباس کار نیروهای شاغل در پایانه عملیات دریایی خارک توضیح دادند: وضعیت البسه کار مناسب نیست. قرارداد پیمانکار با کارفرمای در هر سال تمدید می‌شود اما مدت زمان قراردادها کوتاه است و شامل چند ماه می‌شود. تا زمانی که قرارداد به صورت کامل و بلندمدت نباشد امکان ارائه لباس به کارگران وجود ندارد. 

آن‌ها ادامه دادند: همچنین کالای خواب که شامل پتو، روتختی و بالشت می‌شود نیز به کارگران ارائه نمی‌شود. در گذشته، هر ۲ سال یکبار بسته‌های کالای خواب جدید در اختیار کارگران قرار می‌گرفت اما پس از مدت وضعیت تغییر کرد و هر ۴ سال یکبار کالای خواب جدید در اختیار کارگران قرار می‌گرفت. اما امروز بازه زمانی ۴ساله رعایت نمی‌شود و کارگران عملیات دریایی خارک به مدت ۴ سال و نیروهای ماهشهر و عسلویه ۸ سال است که پتو و روتختی جدید دریافت نکرده‌اند. 

منابع خبری توضیح دادند: پیمانکاری مدعی است که این مسائل از سوی کارفرمای مادر در صورت وضعیت قید نمی‌شود بنابراین امکان خرید لباس کار و پک کالای خواب وجود ندارد. اگر پیمانکار با کارفرما برای این مسائل به توافق نرسد، در لیست سیاه قرار می‌گیرد و به سختی می‌تواند در پایانه‌های دیگر پیمانکاری یک پروژه را به عهده بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز