خبرگزاری کار ایران

دانستنی‌هایی درباره نقاشی ساختمان

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۶۱۹۱

ما انسان ها، تمایل عجیب وغریبی به زیبایی و تنوع داریم. به همین دلیل مدام به دنبال ایده های نو و جدید هستیم تا بتوانیم به حس غریزی خود پاسخی قانع کننده دهیم تا احساس بهتری داشته باشیم.

یکی از زیبایی هایی که در محیط اطراف ما وجود دارد، ترکیب رنگ هایی است که در هر بخشی از طبیعت چشم ها را نوازش می دهد. حتی زمانی که در خیابان های شهر یا روستا قدم می زنید می توانید زیبایی های رنگارنگی را که انسان با دست خود خلق کرده است را ببینید. از رنگ آمیزی نمای ساختمان ها گرفته تا نقاشی ساختمان های قدیمی که حس لذت بخشی را در آدمی ایجاد می کند.

تکنیک های متنوعی برای رنگ آمیزی دیوار در انواع محیط ها وجود دارد که می توانیم به تکنیک نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک، رنگ روغن، رنگ آکریلیک، کنیتکس و پتینه کاری اشاره کنیم.

در این مقاله می خواهیم به نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک بپردازیم. چرا که این نوع رنگ آمیزی یکی از محبوب ترین و ساده ترین رنگ آمیزی های ساختمان است و طرفداران زیادی دارد.

 

قیمت نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک

دانستن قیمت، یکی از آیتم هایی است که در اولویت هر کاری قرار دارد، به همین دلیل ما هم به این موضوع را به عنوان اولین موضوع مورد صحبت در مورد نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک درنظر گرفته ایم. همانطور که می دانید نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک یکی از انواع نقاشی ساختمان است که با کیفیت های رنگی متفاوتی، توسط نقاش کار اجرا می شود. نحوه ی تشخیص کیفیت این رنگ ها هم توسط متخصص این حرفه می تواند صورت گیرد.

انواع کیفیت رنگ پلاستیک شامل: رنگ پلاستیک ممتاز، درجه یک، درجه دو و درجه سه

قیمت نقاشی ساختمان در تهران برای هر یک از کیفیت های بالا به ترتیب: 80 هزار تومان، 50 هزار تومان، 35 هزار تومان و 20 هزار تومان می باشد.

به طبع، هر چقدر از رنگ پلاستیک باکیفیت تری در رنگ آمیزی دیوارهای ساختمان خود استفاده کنید، نتیجه ی بهتری را دریافت خواهید کرد. به قول معروف " هر چقد پول بدی، همون قدر آش می خوری"

 

مزیت های نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک

رنگ پلاستیک ساختمان، به دلیل قیمت مناسب، رنگ آمیزی آسان، زمان کم برای خشک شدن دیوار، عدم ایجاد بو در محیط و تنوع بالای تنالیته های رنگی یکی از انتخاب های راحت برای رنگ آمیزی دیوار می باشد.

مواردی وجود دارند که در هر نوع نقاشی ساختمان، بهتر است آن ها را بدانیم و برای انتخاب رنگ مناسب خانه خود از آن استفاده کنیم. در ادامه به این موارد می پردازیم.

 

نکات انتخاب رنگ مناسب برای دیوار

1- غنای رنگ

انتخاب رنگ بسیار مهم است. رنگی که انتخاب کرده اید چقدر عمق دارد؟ چقدر در معرض دکور خانه قرار می گیرد؟ برای چند کت باید برنامه ریزی کنید؟ آیا این قرار است روکش های تازه باشد یا پوششی؟ رنگ می‌تواند اتاق را بزرگ‌تر یا کوچک‌تر نشان دهد، اتاقی با شکل نامنظم را متعادل‌تر نشان دهد یا سقف کم ارتفاع را بلندتر نشان دهد.

2- ویژگی های تمیز کنندگی

بیشتر رنگ‌ها کیفیت تمیز کنندگی خوبی دارند، اما یک دانش کلی در مورد این است که هرچه رنگ براق‌تر باشد، در برابر شستشو و تمیز کردن بهتر مقاومت می‌کند.

 

3- قابلیت شستشو

این عامل برای نقاط پرتردد مانند آشپزخانه، راهروها، تزئینات مهم است. هرچه رنگ براق تر باشد، بهتر در برابر تمیز کردن و شستشو مقاومت می کند.

 

4- منبع نور

گاهی رنگ هایی را در فروشگاه ها می بینید که عاشق آن ها می شوید، زمانی که آن رنگ را خریداری می کنید و به خانه می آورید. دیگر آن حس خوبی که داشتید ایجاد نمی شود. چرا؟

در اینجا نور می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد. انواع مختلف منابع نور بر نحوه ظاهر شدن رنگ دیوار تأثیر می گذارد، خواه این رنگ LED، فلورسنت، هالوژن یا رشته ای باشد.

 

5- عامل بویایی

ترکیبات آلی فرار VOCs یا سایر مواد شیمیایی دودی رنگ می توانند برای سلامتی شما مضر باشند. سعی کنید به دنبال رنگ هایی باشید که دارای VOC صفر یا VOC تا 50 باشد. رنگ های روغنی حاوی VOC بیشتری نسبت به سایرین هستند. در این عامل استفاده از رنگ پلاستیک می تواند مفید باشد.

 

6- رنگ آمیزی اتاق کودکان

هنگامی که اتاق کودک خود را رنگ می کنید، اغلب نقاشان استفاده از رنگ پوسته تخم مرغ یا ساتن را بر روی دیوارها و نیمه براق برای درها و قالب ها توصیه می کنند. این روکش‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در برابر تمیز کردن مکرر و شستشوی سبک بهتر مقاومت کنند.

 

7-  ظاهر براق / ظاهر روستایی

به جای انتخاب یک رنگ براق برای کل اتاق، از آن در مکان های انتخابی مانند درها و تزئینات کم استفاده کنید. بسیار مهم است که زمان بیشتری را برای آماده سازی سطوح برای رنگ آمیزی براق در نظر بگیرید، زیرا این پوشش واقعاً به هرگونه نقص سطح اشاره می کند. برای ظاهری روستایی، از رنگ های دیواری یا مبلمان با سطح صاف استفاده کنید. در این گونه موارد هم نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک توصیه می شود.

 

8- رنگ سقف

سقف ها، در حالت ایده آل با رنگ صاف رنگ آمیزی می شوند. تمیز کردن و تعمیر سقف شما می تواند کاملاً یک چالش باشد و احتمالاً انجام آن خیلی آسان نیست، به دنبال رنگی با کیفیت بالا باشید که به خوبی ساییده شود و به راحتی ترک نخورد. همانطور که می دانید نقاشی سقف ها با رنگ پلاستیک انجام می شود تا مزیت هایی را که بیان کردیم، دریافت کنیم.

 

9- آشپزخانه و حمام

اتاق‌هایی مانند آشپزخانه و حمام که بیشتر در معرض آب، پاشیدن یا بخار قرار می‌گیرند، به‌طور ایده‌آل با رنگ‌های نیمه براق رنگ آمیزی می‌شوند تا توانایی تمیز کردن چندگانه را داشته باشند. با این حال، حمام مهمان که استفاده کمتری دارد نیز می تواند با رنگ کم براق رنگ آمیزی شود.

 

سخن آخر

امیدوارم که مطالب بیان شده در مرحله ی اجرای انواع رنگ آمیزی های ساختمان به کارتان بیاید. حواستان باشد که از تحقیق در مورد بهترین رنگ موجود در بازار غافل نشوید و از یک نقاشکار ماهر در این زمینه مشاوره های لازم را دریافت نمایید.

اگر می خواهید با بهترین نقاشکار تهران بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می کنم که به سایت  نقاشکار www.naghashkar.com سر بزنید و از تمامی شرایط کار اعم از انواع نقاشی ساختمان، قیمت نقاشی ساختمان و پرداخت هزینه نقاشی ساختمان به صورت قسطی مطلع شوید.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز