خبرگزاری کار ایران

چگونه بتوانیم در کنکور رتبه برتر شویم؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۱۵۶۶

قطعا یکی از آرزوهای بسیاری از دانش آموزان موفق شدن در کنکور و پذیرفته شدن در دانشگاه‌های معتبر کشور می باشد که در کشور ما ایران تعداد زیادی از این دانشگاه‌ها به عنوان دانشگاههای معرفی می شوند که رتبه های برتر در آن ها مشغول به تحصیل می باشند؛ اما این سوال ممکن است برای بسیاری از دانش آموزان به وجود بیاید که چگونه می توان در کنکور موفق شد و رتبه برتر را کسب کرد. اگر قرار است که شما در کنکور به رتبه برتر برسید باید برنامه ریزی مناسب و منظم را دنبال کنید و تلاش خود را با جدیت ادامه بدهید تا بتوانید به این هدف برسید.

موانع رتبه برتر شدن را بردارید....

برای اینکه به رتبه برتر کنکور برسید باید موانعی را از مسیرتان بردارید که در ادامه به آن ها اشاره شده است:

1)افکار منفی: یکی از اصلی‌ترین و عمده‌ترین موانعی که در کنکور مانع رسیدن به رتبه برتر می شود افکار منفی است و مواردی همچون اعتماد به نفس پایین، ترس از موفق نشدن در کنکور، فکر کردن به نتیجه و غیره موجب می‌شود که استرس و نگرانی های شما افزایش داشته باشد؛ پس تا زمانی که شما نتوانید این موارد را از خودتان دور کنید نتیجه خوبی برای شما حاصل نمی‌شود. وقتی که هدفتان را انتخاب کردید و تصمیم گرفتید که جزء رتبه‌های برتر در کنکور شوید باید کارتان را با جدیت آغاز کنید و استرس و افکار منفی را از خودتان دور کنید تا وقت شما را تلف نکند و در نهایت موجب دلسردی شما نگردند.

2)شرکت نکردن در کلاس های آموزشی کنکور می تواند شما از رسیدن به هدفتان دور کند: برخی از داوطلبان فکر می کنند که خودشان میتوانند در منزل با مطالعه کتاب های درسی به رتبه برتر برسند اما همیشه اینگونه نیست و در اکثر موارد برای تقویت برخی از دروس نیاز است که ما در کلاس های کنکور و آزمون های که توسط مجموعه های کنکوری برگزار می شود شرکت کنیم تا بتوانیم نقاط ضعف مان را شناسایی کنیم و آن ها را تقویت نماییم.

3)ترس از سوال پرسیدن یکی از موانعیست برای نرسیدن به رتبه برتر کنکور : ترس از سوال پرسیدن از موانع رسیدن به رتبه برتر کنکور محسوب می‌شود و گاهی دانش آموز تسلط کافی در مورد بحث در کلاس را دارد اما برای اینکه مسئله روشن تر و واضح تر گردد حتما باید یک سوال مطرح شود. در واقع نکته ی مهمی از زندگی دانشجویی به سوال کردن مرتبط است و موجب می‌شود که سرعت یادگیری بیشتر شود و همچنین تمرکز حواس نیز افزایش داشته باشد پس اگر که میخواهید موفق شوید حتماً از روش پیش مطالعه استفاده کنید و مبحث هایی را که قرار است در روز بعد تدریس شود را خودتان مطالعه کنید و اگر مطلبی برای شما واضح نیست آن را یادداشت کنید و در کلاس درس از معلم تان بپرسید. این تکنیک در یادگیری شما تاثیر بسیار زیادی دارد و حتی دانشجویان که جزء رتبه‌های برتر هستند همواره از این تکنیک استفاده کرده اند و به نتیجه رسیده‌اند.

4) استفاده از موبایل و تاثیر آن: بسیاری از دانش‌آموزان برای بیدار شدن از روش های مختلف از جمله گوشی موبایل استفاده می‌کنند و در همان زمان تایم زیادی از آنها برای گشت و گذار در فضای مجازی و اپلیکیشن‌های مختلف هدر می‌رود؛ اگر می‌خواهید ذهنتان مشغول نشود و دچار درگیری های ذهنی نشوید و البته کیفیت مطالعه شما هم کاهش پیدا نکند حتماً استفاده از موبایل را در سال کنکور به صورت کنترل شده و محدود برای خودتان در نظر بگیرید اما نیازی نیست کامل از آن استفاده نکنید چرا که مورد غیر ممکن خواهد بود.

5)تاثیرات بد خواب ناکافی: اگر میخواهید ذهن شما اماده یادگیری باشد باید خواب کافی و مناسبی داشته باشید. دقت داشته باشید که ذهن خسته نمیتواند به خوبی مطالب را بخاطر بسپارید....

تاثیرات شرکت در کلاس های کنکوری و استفاده از DVD های آموزش کنکور

چگونه بتوانیم در کنکور رتبه برتر شویم؟

همانطور که در پاراگراف های فوق اشاره نموده ایم شرکت در کلاسهای کنکور و استفاده از دی وی دی های آموزش کنکور می تواند برای شما بسیار تاثیرگذار باشد و شما را به موفقیت نزدیکتر نماید. اما آیا استفاده از هر مجموعه یا دی وی دی های کنکوری می‌تواند برای موثر باشند؟ پاسخ خیر است و شما برای رسیدن به نتیجه و موفقیت باید مجموعه های معتبر و شناخته شده را انتخاب نمایید.

یکی از برنامه هایی که می تواند برای داوطلبین عزیز بسیار تاثیرگذار و موثر باشند برنامه آموزشی اوج یادگیری می باشد که برای تماشای آن می توانید از تلویزیون استفاده کنید و در این برنامه به منظور تدریس دروس و تشریح نکات مهم از اساتید مطرح استفاده می‌شود و زمان پخش آن در روزهای فرد در ساعت ۱۳ و ۱۵ دقیقه و ۱۷ و ۱۵ دقیقه می باشد. لازم است که بدانید این برنامه ( اوج یادگیری) جزء یکی از پربیننده ترین برنامه های کنکوری محسوب می شود که تمامی تلاش در آن انجام می‌شود تا دروس به نوعی بیان شوند که فهم آنها ساده و آسان باشد و با این وجود دیگر نیازی به حضور مستقیم معلم در خانه نیست.

در این برنامه‌ها از اساتید مطرحی همچون مهندس امیر مسعودی و استاد عارف ربیعیان استفاده میشود. عارف ربیعیان جز یکی از مدرسین محبوب و پرطرفدار است که در برنامه اوج یادگیری حضور آن سبب می‌شود تا بسیاری از داوطلبان با شیوه تدریس این استاد به درس شیمی علاقه مند شوند و البته در برنامه های دیگری چون یادگیری آسان و زنگ پنجم نیز حضور داشته اند؛ اگر می خواهید از آموزش ها و نکات تدریسی عارف ربیعیان استفاده کنید می توانید به منظور خرید دی وی دی های آموزشی این استاد به فروشگاه اینترنتی یادگیری آسان مراجعه نمایید و پکیج های ویژه را با بهترین قیمتها خریداری نمایید.

مهندس امیر مسعودی یکی دیگر از دیگر اساتید مطرح در کشور می باشد که وی نیز دارای دی وی دی های آموزشی و برنامه های مختلف است که داوطلبین عزیز می توانند از آنها استفاده کنند. اگر برنامه اوج یادگیری، یادگیری آسان و زنگ پنجم را دیده باشید حتماً مهندس امیر مسعودی را مشاهده نموده اید و دانش آموزان می توانند با استفاده نمودن از این دی وی دی ها موجب افزایش سطح مهارت یادگیری و تست زنی خود شوند و به صورت کلی ویدیو های امیر مسعودی شامل ویدیو های آموزشی، ویدیو های تکنیک های تست زنی و ویدیو های جمع بندی می باشد.

شک نکنید که شما می توانید با استفاده از روش های فوق موفق شوید و جزء نفرات برتر کنکور شوید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز